معرفی و دانلود کتاب صوتی خوب ماندن

عکس جلد کتاب صوتی خوب ماندن
قیمت:
85800 تومان - 9.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خوب ماندن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خوب ماندن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خوب ماندن

کتاب صوتی خوب ماندن نوشته‌ی تامس آنتونی هریس، درمورد نحوه شناخت بهتر افراد و تحلیل رفتار متقابل است و از طریق مثال‌هایی جذاب و ناب سعی می‌کند مخاطبان با این تکنیک آشنا شوند و برای بهبود زندگی شخصی خود تلاش کنند. اثر حاضر ادامه‌ی کتاب «من خوبم تو خوبی (وضعیت آخر)» این نویسنده و کامل‌کننده آن است.

درباره کتاب صوتی خوب ماندن:

شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که در ذهنتان مدام خود را سرزنش کنید و بابت کارهای کرده و نکرده‌تان درگیری داشته باشید. این موضوع کاملاً طبیعی است و فقط شما با این کشمکش ذهنی مواجه نیستید. دلیل آن هم این است که مغز شما طوری فعالیت می‌کند که در بیشتر مواقع توانایی تشخیص رفتار درست از غلط را ندارد.

این مسئله موجب شد تا برخی از متخصصان به مفهوم مهم «تحلیل رفتار متقابل» در رشته روانپزشکی فکر کنند و تحقیقات لازم در این زمینه را انجام دهند. موضوع اصلی این شاخه از روان‌شناسی «نحوه ارتباط و تعامل افراد» است. با استفاده از این روش می‌توان لایه‌های پنهان درون افراد را از طریق رفتار آن‌ها تشخیص داد و از این طریق رفتارهای خود را نیز بهبود بخشید و در تمامی عرصه‌های زندگی از آن بهره گرفت.

تامس آنتونی هریس این کتاب را درواقع در ادامهٔ کتاب «من خوبم تو خوبی» با موضوع تحلیل رفتار متقابل نوشته است که میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رفت. در کتاب خوب ماندن (Staying Ok) اطلاعات بیشتر و کامل‌تری درمورد این موضوع داده شده و به شکل تخصصی‌تری به این مسئله پرداخته شده است. نویسنده در طی سی‌سال تحقیق و پژوهش این کتاب را نوشت که هم‌اکنون یکی از پرطرفدارترین کتاب‌های روان‌شناسی در دنیا به شمار می‌آید.

مثال‌های ساده و قابل‌فهم این کتاب و زبان ساده و روشن آن باعث شده تا مخاطب به نحوی صحیح با مطالب کتاب ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را درک کند. مسائل روزمره اما مهمی مثل دوست داشتن و دوست داشته شدن، صحبت‌کردن و گوش‌دادن و لذت بردن از لحظات زندگی چیزهایی هستند که باید به طرز درستی بیاموزیم و این کتاب این نکات را به شکلی اصولی آموزش می‌دهد.

از نظر تئوری تحلیل رفتار متقابل، شخصیت هرکسی سه بخش دارد: کودک، والد و بالغ که مسئولیت رفتارهای غیرمنطقی و عجولانه ما را برعهده دارند. بخش والد با تقلید از رفتار پدر و مادر، شامل احساساتی نظیر سرزنش یا حمایت خود می‌شود. بخش بالغ نیز که همان عقل ما است، شامل رفتارهای منطقی و صحیح ما در مکان و زمان حاضر می‌شود. در این کتاب یاد می‌گیرید که چگونه واکنش‌های خود را در مقابل احساسات بد بهبود ببخشید و بر هرسه بخش وجودتان مدیریت و تسلط کافی داشته باشید. همچنین ایجاد احساس خوب ماندگار به شیوهٔ درست را نیز فرامی‌گیرید.

کتاب صوتی خوب ماندن مناسب چه کسانی است؟

همه کسانی که در زندگی خود به‌صورت مرتب با انسان‌ها در ارتباط هستند، مثل معلمان، مربیان، والدین و روان‌درمانگرها می‌توانند این کتاب را گوش کرده و روش‌های آن را به کار گیرند. همچنین علاقه‌مندان به مطالعات روان‌شناسی می‌توانند از آموزه‌های این کتاب بهره‌مند شوند.

تامس آنتونی هریس را بیشتر بشناسیم:

او روانپزشک و نویسنده‌ای آمریکایی بود که در سال 1910 به دنیا آمد. وی مدرک کارشناسی خود را در سال 1938 و از دانشگاه آرکانزا و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشتهٔ پزشکی از دانشگاه تمپل دریافت کرد.

تامس آنتونی هریس (Thomas Anthony Harris) بعد از تمام کردن دوره کارآموزی در سال 1942 دوره تعلیمی خود را در بیمارستان سنت الیزابت شروع کرد و بعد از چند سال ریاست بخش روانپزشکی نیروی ارتش دریایی را برعهده گرفت. دکتر هریس علاوه بر کارهای بالینی خود، کتاب هم می‌نوشت و کتاب «من خوبم، تو خوبی» اثر معروف و پرفروش او بود.

جملات برگزیده کتاب صوتی خوب ماندن:

- دیدن دیگری مانند وارد شدن به روح اوست.

- ملالت باعث می‌شود مردم بخواهند تغییر کنند.

- نوازش وارد شدن به هشیاری و آگاهی فرد دیگری است.

- این وظیفهٔ بالغ است که عواقب هر گزینه برای دستیابی به خواسته‌هایمان را موردتوجه قرار دهد.

- مردم زمانی به‌قدر کافی آزرده می‌شوند و آسیب می‌بینند که با لجبازی حسابی سرهایشان را به دیوار کوبیده یا سال‌ها پول داخل دستگاه ریخته باشند، بدون آن که غذا یا پول یا عایدی دیگری از آن داشته باشند.

- بسیاری از کسانی که هیچ تمایل ویژه‌ای به تغییر نداشتند، وقتی تحلیل رفتار متقابل را از طریق سخنرانی‌ها یا مطالعهٔ کتاب آموخته‌اند، دریافتند که این دانش هیجان و انگیزش لازم برای یافتن امکانات تازه را در آنان به وجود آورده است.

در بخشی از کتاب صوتی خوب ماندن می‌شنویم:

انرژی از نوازش نشئت می‌گیرد و نوازش نیز از سوی مردم می‌آید. ما به‌ندرت می‌توانیم خودمان در خویش تغییر ایجاد کنیم؛ بنابراین مفید است که یک تعهد عام‌تر یعنی فراتر از خودمان از نیت خویش برای تغییر ایجاد نماییم. از کمک‌هایی که می‌توانیم از دیگران دریافت کنیم، فهرستی تهیه نماییم و اگر آن‌ها ما را دوست داشته باشند، لازم نیست مثلاً در حضور ما کیک شکلاتی سرو کنند. گروه‌درمانی راه مؤثری برای این منظور است.

تشویق شدن به‌خاطر دستاوردهایی که به‌سختی کسب کرده‌ایم، پاداشی است که باعث می‌شود به رفتن در مسیرهای جدید راغب بمانیم. قدرت برنامه‌ریزی جدید به این بستگی دارد که چقدر بتواند احساسات خوب را در ما تقویت کند. پاداش‌هایی برای کودک. این‌گونه احساسات تنها توسط تجربیاتی با دیگران به وجود می‌آیند. در جمع زندگی کنید، از خانواده خود درخواست کمک نمایید، به یک گروه بپیوندید، خودتان را تمام‌وکمال با دیگران سهیم شوید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
48 دقیقه
فصل یک / بخش یک: اگر من خوبم، شما خوبید پس چطور است که من حس خوبی ندارم؟
24 دقیقه
فصل یک / بخش دو: مغز یک سیستم ضبط کننده است
27 دقیقه
فصل دوم / بخش یک: تو می‌توانی خوب باشی اگر ...
32 دقیقه
فصل دوم / بخش دو: پیام‌های دوگانه‌ی سردرگم کننده
34 دقیقه
فصل سوم / بخش یک: گفتگوی درونی
14 دقیقه
فصل سوم / بخش دو: افراد خودکار
41 دقیقه
فصل چهارم / بخش یک: اداره‌ی احساسات از طریق ردگیری
21 دقیقه
فصل چهارم / بخش دو: کشف پیام‌های والد
32 دقیقه
فصل پنجم / بخش یک : سردرگمی خود را از بین ببرید
19 دقیقه
فصل پنجم / بخش دو: راه‌های کارآمد برای کنترل پریشانی
29 دقیقه
فصل ششم / بخش یک: پشتیبانی بالغ دربرابر والد
25 دقیقه
فصل ششم / بخش دو: پیش‌بینی
20 دقیقه
فصل هفتم: متوقف کننده‌های والد
29 دقیقه
فصل هشتم / بخش یک: نوازش
24 دقیقه
فصل هشتم / بخش دو: اشکال نوازش
25 دقیقه
فصل نهم / بخش یک: شما چه می‌خواهید؟
29 دقیقه
فصل نهم / بخش دو: عواقب هر گزینه
34 دقیقه
فصل دهم / بخش یک: الزامات تغییر
25 دقیقه
فصل دهم / بخش دو: انرژی از سوی مردم می‌آید
34 دقیقه
فصل یازدهم / بخش یک: مردم‌داری
42 دقیقه
فصل یازدهم / بخش دو: بیرون آمدن از مثلث
40 دقیقه
فصل دوازدهم: کاهنده‌های والد
32 دقیقه
فصل سیزدهم / بخش یک: مسئولیت زمانتان را خودتان بر عهده بگیرید
28 دقیقه
فصل سیزدهم / بخش دو: چطور مسئولیت زمانتان را بر عهده بگیرید
30 دقیقه
فصل چهاردهم / بخش یک: ساختن کودکان
23 دقیقه
فصل چهاردهم / بخش دو: خوشرویی و خوش مشربی
31 دقیقه
فصل پانزدهم: آگاهی و شهامت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خوب ماندن
نویسنده
مترجمبیتا حکمی
راویگشتاسب امجدی
ناشر چاپینشر نامک
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی
85800 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خوب ماندن

مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۶/۲۳
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی. کتابی که زیاد حرف برای گفتن داره از یک نویسنده‌ی خوب که اندیشه‌های خاص و قدرتمندی دارند. در این کتاب خوب که حس بسیار شگفت‌انگیز و آرامش خاصی به خواننده القا می‌کنه، در مورد جنبه‌های گوناگونی به صورت متفاوت سخن گفته‌اند که در عین اینکه بسیار روان هست میشه عمیقا هم به گفته‌های ذکر شده در اینجا تامل کرد. یه راهنمای خوب و قوی برای آشتی با درون خودمون و یک صلح واقعی با اطرافمون. اگر اینجور کتاب‌ها خیلی زودتر منتشر می‌شدند و خیلی از پدر و مادر‌ها باهاشون آشنا بودند مطمئنا خیلی از مسائلی که بچه هاشون در آینده گرفتار آن می‌شدند نبود و یا خیلی کمتر بود چون از پایه و اساس میشه بهش نگاهی متفاوت داشت. ماه آوا ممنونم از شما و تیم خوب کتابراه برای این اثر عالی.
هنگامه کاشانی
۱۴۰۱/۴/۵
واقعا لذت بخشه این کتاب... ارامش میده و مثالهاش قابل لمسه برای ذهن... کلمات بزرگ و نامانوس نداره خدا قوت به دست اندر کاران
Mahdi Zamani
۱۴۰۱/۳/۲۵
پس از گذشت هجده سال، نویسنده به طور کامل موضوع را بر اساس تجربیات جدید شرح داده و حتی از کتاب من خوبم تو خوبی (وضعیت آخر) بهتر است.
مجید صداقت
۱۴۰۲/۳/۵
کتاب خوبی است. شنیدنش را توصیه می‌کنم. از مترجم و گوینده نیز تشکر و قدردانی می‌کنم
سیما فیاض مقدم
۱۴۰۱/۷/۵
سلاااااااام وقت بخیروشادی.... کتاب خوبی است... خوانش هم عالیست.... تشکر
سهیل کربلایی
۱۴۰۱/۱۱/۶
باوجود اینکه زمان کتاب برای ۵۰ سال گذشته ست اما همچنان کارآمد هست
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خوب ماندن

برای دریافت کتاب صوتی خوب ماندن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.