نقد، بررسی و نظرات کتاب راه آسان ترک سیگار - آلن کار

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Reza Izadikarizno
۱۳۹۸/۱/۳۱
ما در واقع به طور مستمر و منظم ریه‌های خود را از مواد سرطانی پر می‌کنیم و تدریجا رگهای خونی خود را پر از سم می‌کنیم و بدن ما هر روز سست‌تر از دیروز می‌شود. ما در زندگی خودمان را محکوم کرده‌ایم که سراسر زندگی‌مان پر از آلودگی باشد، نفس کشیدنمان مشکل باشد، دندانهایمان لکه‌دار شود، لباسهایمان سوختگی داشته باشد و بوی پلید سیگار همواره همراه ما باشد.
نیکوتین یکی از موادی است که در سیگار وجود دارد. در سیگار بیش از 4000 ماده مختلف وجود دارد که تحقیقات مختلف 43 ماده از این مواد را که منجر به سرطانهای مختلف می‌شوند شناسایی کرده‌اند. جالب است بدانید به ازای هر یک نفری که به خاطر سرطان ریه می‌میرد، حداقل 5 نفر دیگر هم هستند که به خاطر سایر بیماریهای ناشی از سیگار جان خود را از دست می‌دهند
بنزن (benzene): هیدروکربن بی‌رنگی که از نفت خام به دست می‌آید و به عنوان حلال شیمیایی کاربرد دارد و مصرف اصلی آن در صنعت تولیدات شیمیایی است. این یکی از مواد سرطان زای شناخته شده سیگار است که باعث سرطان خون می‌شود.
فرمالدهید (formaldehyde): مایعی بی‌رنگ که بسیار سمی است و در گذشته برای مومیایی کردن اجساد مورد استفاده بوده است، که باعث ایجاد سرطان می‌شود و علاوه بر آن باعث مشکلات تنفسی و پوستی و همچنین مشکلات معده‌ای و روده‌ای می‌شود.
محلول یا بخار آمونیاک (ammonia): ماده‌ای است که به عنوان تمیز کننده دستشویی کاربرد دارد و در خشکشویی‌ها هم به عنوان مایع تمیز کننده به کار می‌رود.
آستون (acetonee): مایع خوشبو و معطری که خیلی زود بخار می‌شود و به عنوان حلال به کار می‌رود و همچنین به عنوان تمیز کننده لاک ناخن نیز کاربرد دارد.
قیر (tar): این ماده در دود سیگار وجود دارد وقتی که شما دود را به ریه هایتان می‌فرستید این دود روی ریه‌های شما رسوب می‌کند و 70 درصد این ماده روی ریه شما باقی می‌ماند. هر فرد سیگاری که روزانه 20 عدد سیگار می‌کشد پس از گذشت یک سال به میزان 210 گرم از این ماده قیر مانند را به داخل ریه‌های خود می‌فرستد که این ماده در ریه‌ها رسوب می‌کند و همین ماده است که منجر به سرطان ریه می‌شود.
مونواکسید کربن: گاز سمی و بدون مزه‌ای است که در مقادیر زیاد باعث مرگ فوری می‌شود. این گاز بخش اصلی دود سیگار است و همان دودی است که از اگزوز ماشینها خارج می‌شود.
آرسنیک یا اکسید آرسنیک (AS203): همان ماده‌ای است که به مرگ موش هم معروف است.
علاوه بر این مواد که در بالا گفتم می‌توانیم از سیانید هیدروژن هم نام ببریم که در اتاقهای اعدام با گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اینها فقط چند تا از آن موادی است که ما با سیگار کشیدن آن‌ها را به داخل بدن خودمان می‌فرستیم پس انصافا نباید از بدنمان انتظار سلامتی زیادی داشته باشیم. با هر بار سیگاری که می‌کشیم ترکیبی از نیکوتین و مونواکسید کربن را وارد بدنمان می‌کنیم که باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می‌شود و باعثسکته یا حمله قلبی می‌شود و چون باعث می‌شود که اکسیژن کمی به دستها و پاها برسد ما را دچار مشکل جدی خواهد کرد. شاید دانستن این مطلب هم برایتان جالب باشد که برخی از افراد سیگاری پس از مدتی انگشتان دست و یا پای خود را از دست می‌دهند و حتی ممکن است کل دست یا پای خود را نیز به خاطر کمبود اکسیژن از دست بدهند.
در مورد نیکوتین باید بگویم که علاوه بر اینکه در سیگار وجود دارد یک سم بسیار قوی است که در کشاورزی به عنوان حشره کش کاربرد دارد. هر پک که به سیگار زده می‌شود دود وارد ریه‌ها می‌شود و از طریق ششها به مغز فرستاده می‌شود. مقداری نیکوتین بسیار سریعتر از هروئینی که معتاد به رگ خود تزریق می‌کند، عمل می‌کند. نیکوتین یک ماده‌ای است که خیلی سریع عمل می‌کند و در کمترین زمان پس از تمام شدن سیگار نیکوتین شروع به خارج شدن از بدن می‌کند و سیگاری احساس می‌کند که نیاز به یک سیگار دیگر دارد.
در ترک نیکوتین علائم شدید جسمانی وجود ندارد، فقط احساس می‌کنید که چیزی را از دست داده‌اید و اکثر سیگاریها احساس می‌کنند که نیاز دارند با دستشان کاری را انجام دهند. کاری را که با سیگار انجام می‌دادند عصبی می‌شوند، احساس ناایمنی می‌کنند احساس می‌کنند اعتماد به نفسشان کم شده است و دچار استرس و اضطراب می‌شوند و حالتشان شبیه به گرسنه‌ای است که دنبال سم می‌گردد، سمی به نام نیکوتین.
به طور کلی طبق تحقیقات دانشمندان در مورد قطع ناگهانی سیگار به این نتیجه رسیده‌اند که مجموعه علایمی پس از ترک ظاهر می‌شود و این علائم را نشانگان ترک نیکوتین می‌گویند. البته این علائم در همه سیگاریها ظاهر نمی‌شوند و ممکن است در برخی از آن‌ها این علائم اصلا دیده نشوند و یا در برخی بیشتر دیده شوند.   این علائم به فاصله 90 تا 120 دقیقه پس از تمام شدن آخرین سیگار در فرد شروع می‌شود و ظرف 24 ساعت به اوج می‌رسد.
در برخی از افراد این سندرم ممکن است حتی سه هفته طول بکشد. علامت عمده آن میل و هوس شدیدی برای کشیدن سیگار است که همراه با حالت تنش و تحریک پذیری است. شخص معمولا احساس خشم و ناکامی می‌کند. بی‌قرار و مضطرب است و شاید در تمرکز و خواب دچار مشکل شود. همچنین ضربان قلب و عملکرد حرکتی کاهش پیدا می‌کند که پس از طی یک دوره کوتاه همه این علائم از بین می‌روند.
مهمترین مساله در این دوره این است که فرد سیگار نکشد و این یکی دو روز را به کارهای دیگری مشغول شود و سر خودش را گرم کند. چون پس از این چند روز دیگر این میل و هوس به سراغ او نخواهد آمد
محبوب توحید
۱۳۹۸/۵/۱۹
با سلام مدتها به دنبال یه روش برای ترک سیگار می‌گشتم بارها تلاش کرده بودم و ترک کرده بودم اما زیاد دوام نمی‌آوردم تا اینکه حدود ٤ سال پیش با این کتاب آشنا شدم و بعد از دوروز که این کتابو تموم کردم آخرین سیگارمم خاموش کردم و رَها شدم
اما دو ماه پیش نکات کتابو نادیده گرفتم و دوباره دور تزلزل شروع شد امروز بعد از دوماه مجددا این کتابو خوندم..... و الان آخرین سیگار رو هم خاموشش کردم و دیگه تموم شد خدایا شکرت که خلاص شدم و از دامی که خودم دانسته، توش افتادم رهایی پیدا کردم
این کتاب فوق العاده است تا الان چند تا از دوستان و آشنا هامو تو این ٤ سال با این کتاب آشنا کردم و اونا هم تونستن از این زندان فرار کنن
babak ehtemami
۱۳۹۷/۱۲/۲۸
بعد از ۱۷ سال و روزی دو پاکت سیگار یعنی ۴۰ نخ یک ماه و نیم تست که ترک گردم و دلیل تصلی و اعجاز کتاب را در مسلح کردن فرد سیگاری به آگاهی از ماهیت سیگار و سیگاری بودن و... و من با آگاهی کامل و فقط یاداوری مطالب در لحظات لازم ترک کردم، یک نسخه الکترونیکی دارم و یک نسخه کاغذی برای خط کشی نکات مهم و دو نسخه هم تا به حال به عزیزانم هدیه دادم و منتطر هستم در زمان ترک سه ماهگی و اثبات برای دیگران ۴ نسخه هم به دیگر آشنایان هدیه کنم. موفق باشید و باور کنید که آگاهانه میتوانید برای همیشه ترک کنید.
alireza yazdanpanah
۱۳۹۸/۲/۸
من ۵ ساله سیگار میکشم ولی الان که این کتاب رو دارم میخونم با اینکه صفحه ۸۰ هستم نسبت به سیگار بی‌تفاوت شدم با اینکه سیگارم رو میزمه ولی واقعا مثه قبلا بعد غذا یا اصلا زمانی که از خواب پا میشدم نیازی به کشیدنش ندارم این کتاب آگاهی آدم رو نسبت به سیگار میبره بالا و واقعا اگه سیگار میکشیم به خاطر همون شستشوی مغزی و چیزی که تو ضمیر ناخودآگاه ما ثبت شده هست
ممنون بابت کتاب و امیدوارم روح نویسنده در آرامش باشه و همچنین مترجم که اتقدر روان ترجمه کرده
Ahmad Amini
۱۳۹۷/۸/۲۴
سلام دوستان عزیزم
تعریف‌این‌کتابو من تو یکی از سایت‌ها دیدم، یه ناشناس تعریف و توصیه کرده بود
چون نگه داری همچین کتابی از نظر خانواده شاید مشکل میبود، تصمیم گرفتم اینجا بخونمش
بعد هفت سال سیگاری بودن، به حالتی که حتی یه روز کامل نتونسته بودم سیگار نکشم، الان تو پنجمین روز رهایی از سیگارمم و واقعا راحت تر از چیزیه که تصور میکردم
حتما بخونید و با کمی سعی و تلاش، میتونید از سیگار آزاد شید
علی باقری
۱۳۹۶/۷/۲۴
سلام
خداوند روح‌ مولف کتاب را قرین رحمت خویش فرماید. بنده از مترجم‌ کتاب نیز نهایت تشکر و قدردانی را بجا می‌آورم. این کتاب برای کسانی میخواهند سیگار را ترک ‌کنند بهترین گزینه میباشد. بنده قبلا سیگار را ترک میکردم دنبال بهانه بودم دوباره بکشم. ولی با خواندن این کتاب کلا دیدگاهم نسبت به سیگار عوض شده است. الان نزدیک سه ماه بدون کوچکترین ناراحتی ترک کردم.
𝓐𝓶𝓲𝓻𝓱𝓾𝓼𝓮𝓲𝓷
۱۴۰۲/۲/۷
هیچ وقت فک نمیکردم یه کتاب باعث بشه من سیگار و ترک کنم و واقعا از این بابت خیلی خوشحالم. تنها کاری که میتونم برای تشکر از نویسنده انجام بدم اینکه بقیه افراد سیگاری و دعوت به خوندن این کتاب کنم، تو انتخاب این کتاب شک و تردید نکنید باور کنید زندگیتون عوض میشه، نکته اخر اینکه اگه در هنگام مطالعه کتاب یا شروع مطالعه دچار اضطراب شدید لطفا خوندن کتاب و ادامه بدید وکتاب و کنار نزارید.
مجتبی غنی موخر
۱۳۹۶/۱۰/۲۹
فعلا یه ماهی میشه با کمک این کتاب سیگارو گذاشتم کنار. تفاوتش با دفعه‌های قبلی اینه که الآن دیگه هوس سیگار کشیدن نمیکنم. دیگه وقتی یه سیگاریو میبینم آرزو نمیکنم کاش جای اون بودم (در واقع میگم کاش اون جای من بود)، دیگه زرق و برق بسته بندیا و تنوع سیگارا جذبم نمیکنه. چون به قول نویسنده آدم هیچوقت سعی نمیکنه سم با کیفیت تری بخوره...
کتاب عالیه👌
هوتن ایرانی
۱۳۹۶/۳/۲۱
درود. خدایش کتاب خوبیه. توصیه این بنده حقیر این است که کسانی که سیگاری هستند یک بار این کتاب را بخونن و اون رو به عزیزانشان توصیه بکنند. اینجانب بعد از هفت سال سیگار کشیدن لعنتی از این دام شیطانی رهایی پیدا کردم امیدوارم نویسنده و کسی که باعث شده در ایران این کتاب را مطالعه بکنم شاد و پیروز باشد. بدرود
iraj rahmani
۱۴۰۱/۱/۱۱
امروز روز پنجم ه که سیگار را ترک کردم هم کتاب صوتی ش را گوش میدم و هم این کتاب را
واقعا واسه ترک سیگار خیلی کمک میکنه
دوستان همون طور که خود کتاب میگه اول کتاب را کامل مطالعه. کنید بعد شروع به ترک سیگار کنید از اونجایی که خود الن نویسنده به سیگار اعتیاد داشته. روش‌هایی را که پیشنهاد میده. واقعا. عملی. است و کمک. زیادی. واسه. ترک سیگار داره
Shahab Asadi
۱۳۹۸/۱/۲۶
به نظر من عالی بود این کتاب
واقعا دید من رو به سیگار و ترک سیگار عوض کرد
در ضمن الان ۱ ماهه که ترک کردم امیدوارم که ادامه داشته باشه
ولی اولین مسئاله که از همه چیز مهمتر هستش اینکه شما خودتون واقعا تصمیم گرفته باشیدکه ترک کنید
در غیر این صورت موفق نمیشید نه با این کتاب نه با هیچ کتاب یا کلاس دیگه ای
موفق باشید
Rahim RF
۱۳۹۸/۸/۶
سلام
هنوز 35 صفحه بیشتر نخوندم بنظرم کتاب جالبی باشه
ولی این رو باید اونهایی نظر بدن که با سیگار سر و کار دارن
کسانی مثل من که سیگاری نیستن قطعا مطالب کتاب رو نمی‌تونن لمس کنن
ان شاءالله که خدا به آبروی 14 معصوم ریشه این اعتیاد رو از بیخ بکنه و عاملان این جنایت بزرگ رو به سزای عملشون برسونه
الهی امین
hamed anwari
۱۳۹۸/۵/۷
بهترین روش ترک سیگار همینه که مرحوم آلن کار توصیه کردند با هر روش دیگه ایی پیش برید مطمئنا شکست میخورین چکیده این کتاب اینه با کنار گذاشتن سیگار فکر نکنین از چیزی محروم شدین، درواقع به این فکر کنین که چه چیزهایی به دست میارین. پیشنهاد میکنم صد درصد بخونین این کتابو، حتی افرادی که سیگاری نیستن. سپاس فراوان از نویسنده و خصوصا مترجم کتاب.
کاربر f
۱۳۹۷/۵/۱۱
من ۱۱ سال سیگار میکشیدم دقیقا فردای اون روز که کتاب تموم شد من سیگارو گذاشتم کنار بدون هیییچ جایگزینی البته اینم بگم که تصمیم خود ادم خییلی مهمه واسه ترک ولی کسی که این کتابو خریده حتما تصمیم داره ترک کنه که خریده انشالله همه موفق بشن من الان فقط تنها چیزی که ارزومه اینه که دوباره وسوسه نشم به سیگار
alireza bayat
۱۳۹۹/۱۱/۳
خداروشکر که به صورت اتفاقی با این کتاب اشنا شدم
من بعد ده سال سیگار کشیدنه بدون توقف موفق شدم ۳روز پاک باشم و مطمئنم صد درصد تا اخر عمر سیگار نمیکشم چون راه درستو انتخاب کردم
رفقا هرکی دوس داره از شر این هیولای سیگار خلاص بشه حتما این کتابو بخونه
ممنونم الن روحت ارام
Arash Arvand
۱۳۹۸/۱۰/۱۸
کاری که این کتاب می‌تواند با ذهن و فکر شما بکند این است که یک در جدیدی به روی طرز فکر و باور و نگاه شما راجع به سیگار کشیدن باز می‌کند. پیشنهاد می‌کنم هر انسانی که چه یک نخ در ماه و یا دو پاکت سیگار در روز می‌کشد این کتاب را با حوصله تا انتها مطالعه کند. برای بنده که نتیجه شگفتی داشته است.
احسان امیدواری
۱۳۹۶/۱۱/۶
سلام واقعا از این کتاب سپسگزارم این کتاب پیام خداوند است مانند na برای معتادان و aa برای الکلی‌ها امیدوارم خداوند روح آلن کار را قرین رحمت کند و از کتابراه به خاطر این کتاب ممنونم
Meysam Modiryan
۱۴۰۰/۱/۲
پیشنهاد میکنم یکبار این‌کتاب خوانده شود و قواعدی که نویسنده گفته است را اجرا کنید، ترک سیکار با این کتاب خیلی شدنیست اما به شرطی که هیچ تبصره‌ای قائل نشوید برای سیگار.
خلاصه به فرموده خود آلن کار، نخ بعدیتو دیگه روشن نکن.
از نظر روانی کاری میکنه که از سیگار متنفر بشید. از دستش ندید.
علی عباسی
۱۳۹۹/۴/۸
سلام دوستان من حدود 14سال سیگار میکشیدم فردا که میشه 8/4/1398دومین سالی هست که سیگار رو به کمک این کتاب ترک کردم. اون زمان که میخواستم ترک کنم روزی 3 پاکت سیگار میکشیدم خدا میداند که تو این دو سال یک بار هم به سیگار کشیدن فکر نکردم. الن کار دمت گرم که من و زن بچه‌ها م رو خوشحال کرد
حسین دیدارپور
۱۳۹۸/۸/۴
خدارو شکر الان بعد از 14سال سیگاری بودن الان 5روزه ترک کردم و اصلا اذیت نشدم. این کتاب کمک خوبی به من کرد و همه خواهد کرد به شرطی که تصمیم قطعی برای ترک گرفته باشید و دنبال روش ترک باشید این کتاب حتماخیلی بدردتان خواهد خورد از نویسنده و مترجم سپاسگزارم
مهدی کادیجانی
۱۳۹۷/۱۲/۱۳
این کتاب باعث شد من برای ترک سیگار اعتماد به نفس و انگیزه مضاعف پیدا کنم. الان دیگه فکر نمی‌کنم که بعد از ترک سیگار باید استیصال و بیچارگی رو تحمل کنم. بلکه باور دارم این کار لذت بخش‌ترین و شیرین‌ترین کاریه که توی زندگی باید انجام بدم. سیگاری‌ها حتما بخونن 👍
milad amiri
۱۳۹۷/۹/۲۰
باور کردنی نیست بعد از ۲۰ سال سیگار کشیدن بدونه حتی یک روز وقفه تونستم ۳ ماه نکشم و از بندگی و اعتیاد از نیکوتین رها بشم واقعا به هر کسی که سلامتیش براش اهمیت داره این کتاب پیشنهاد میکنم ❤️❤️🙏
Yaser Keshvari
۱۳۹۷/۸/۲۸
من با وجود اینکه اعتقاد نداشتم با مطالعه کتاب بشه ترک کرد ولی با اصرار دوستان و هزینه کردن یه پاکت سیگار برای خرید این کتاب خوشبختانه از مهرماه سیگار رو ترک کردم و خوشبختانه هیچگونه رقبتی هم ندارم برای بازگشت.
لطفا اگه برای خودتان ارزش قائلید سیگار نکشید.
محسن سروی
۱۳۹۶/۱۰/۲۸
سلام. به عنوان کسی که تقریبا 8 سال از عمرم و هم سیگار و هم قلیان کشیدم باید با تمام وجود اول از مرحوم اقای کار و در مرحله بعد از مترجم و مولف کتاب بسیار تشکر میکنم. هرگز فکر نمیکردم که ترک سیگار بتونه اینقدر راحت باشه. واقعا ممنونم. مطمعنم که دیگه هیچ وقت سیگاری نمیشم☺
Ali Ehtesham
۱۳۹۶/۷/۲۰
منم مثه بقبه خیلی سعی کردم برای ترک سیگار ک نا موفق بود. بعدش اومدم اینجا دنبال یه کتاب میگشتم ک اینو دیدم. خریدم و خوندمش و حالا هم یک ماهی هست ک نکشیدم. و دیگر لب به سیگار نخواهم زد.
علی کرمی
۱۳۹۶/۲/۱۴
من بعد از هفت سال سیگارکشیدن حتی نتونستم یک روز بزارمش کنار با خوندن این کتاب واسه همیشه گذاشتمش کنار واقعا عالی بود عالییییییییییی
Fahimeh
۱۴۰۲/۵/۱۸
ترجمه آقای رضوی خیلی بهتر از ترجمه‌های دیگه بود، فقط یک نکته, در ترجمه کلمه دراگ، بجای کلمه مخدر یا مواد از کلمه دارو استفاده شده، کتاب خوبیه ولی توصیه میکنم علاوه بر اون ویدئوهای سمینار رو هم ببینید، با همین عنوان ترک آسان سیگار در یوتوب یا گوگل، تاثیرش حتی از کتاب هم بیشتره.
آتوسا امامی
۱۴۰۱/۱/۶
کتاب را تا آخر بخونید و بعد از آن دیگرسیگاری روشن نمی‌کنید، به خودتون اعتماد کنید.
بدانید که با گذشت زمان شایدیادتان برود ک زمانی ک سیگارمیکشیدید چه زجری میکشیدید و با یک غروری ک دوباره میتوانم آن را ترک کنم به آن سیگار گرفتار میشوید. پس کتابرا تا آخر بخوانید.
حامد حقدان
۱۳۹۸/۸/۲۲
من از ۱۳ سالگی سیگار کشیدم، الان ۲۷ سالمه، میخواستم روز تولدم بزارم کنار، تا با این کتاب اشنا شدم، واقعااااا فوق العادست، روحت شاد آلن کار، سیگار ازززززت نفرت دارم و بهت فک نمیکنم، خیییلی خوشحالم که یک فرد غیر سیگاری هستم، لعنت به دخانیات
علی آل علی
۱۳۹۶/۳/۲۵
من خیلی سعی کردم که سیگار رو ترک کنم ولی موفق نمی‌شدم تا این کتاب رو خوندم. شاید نتونید تصور کنید که چقدر راحت میشه با این کتاب ترک کرد. روح نویسندش شاد و دست مترجمش جناب رضوی درد نکنه.
فهیم رحیمی
۱۳۹۵/۱۲/۵
فعلا شصت صفحه از کتابو خوندم و 24 ساعت نیست که سیگار نکشیدم و دفعات ترکمم کم نیست ولی این بار انگار واقعا میخوام ترک کنم بدون هایو هوی
S h
۱۳۹۹/۹/۷
هرکی این کتابوبادقت خوند وواقعا به تک تک نکته هاش توجه کرد شک ندارم میتونه ترک کنه من خودم روانی سیگاربودم قبل ازخریداین کتاب به کامنتا میخندیدم که میگفتن ترک کردیم کتاب موثربوده... ولی دیدم که شد وکلا از دامش خلاص شدم😉
Nafas Gh
۱۳۹۸/۹/۱۳
من با خوندن این کتاب تو دو روز توی رودربایستی سیگار و ترک کردم الانم دو هفته میشه که ترک کردم ولی یه ذره حال روحی بدی دارم‌ احساس افسردگی و اینکه انگار چیزی گم کردم و...
نمیدونم ادامه بدم یا نه؟ !
کتاب واقعا عالیه با تک تک کلماتش موافقم و قبول دارم
حوریا موسوی
۱۳۹۸/۷/۱۰
سلام من پارسال با خوندن کتاب بعد از ده سال سیگار کشیدن ترک کردم حدود یکسال اما قلیون باعث شد دوباره سیگاری شم اما دوباره کتاب و خوندم و ترک کردم واقعا پیشنهاد میکنم اصلا و اصلا سمت قلیون نرید واقعا زندگیتونو خالی از دود کنید
Hossein hasan teimori
۱۳۹۷/۲/۱۹
خداییی کتاب عالی بود. خدا پدر مادرشو بیامرزه با این کتاب و توصیه هاش موفق شدم ۳ تا از نزدیکانو ترک بدم.‌ی چیزی که هست و فهمیدم تا خود فرد سیگاری نخواد و ترس و استرس که سیگار و ترکنم بعدش چی؟ هیچوقت موفق نمیشه. فقط باید بگید سیگار بعدی نه
حسین محبتی
۱۳۹۸/۱۱/۱۲
به نظر من یه کتاب خیلی داغون بود. همش کلاً چهارتا جمله بود که از اول تا آخر همون رو تکرار کرد. حوصلم سر رفت از این کتاب. من خودم با روش خودم دیگه سیگار نمی‌کشم ولی پیشنهادم اینه هیچوقت این کتاب مسخره رو نخونید. من برای زندگی خودم و سلامتی خودم دیگه سیگار نمی‌کشم. هیچ وقت
مرتضی صادقیان
۱۳۹۶/۳/۲۱
باید بگویم که دوراه برای ترک سیگار وجود دارد؛ یکی این کتاب و دومی کلینیک ترک سیگار، هیچ روش دیگری پایدار و موثر نیست. هزارتا ستاره هم کمشه
دانشجو کارشناسی ارشد /صادقیان
ناهید ابدالی لرکی
۱۴۰۳/۱/۳۰
باهاش خیلی خوب و با کیفیت میشه ترک کرد!
واقعا یه درکی رو بهت در مورد سیگار و مضراتش میده که حتی اگرم ترک نکنی، دیگه اون سیگاری سابق نمیشی که با لذت سیگار میکشید... همیشه گوشه‌ی ذهنت هست که باید بالاخره ترک کنی
فرهاد Mgn
۱۳۹۶/۷/۱۵
ممنونم از ترجمه روان و خوشحالم که تونستم بعد ١٠سال یه غیر سیگاری بشم و احساس میکنم انرژیم رو به افزایشه شاد‌ترین لحظه هام و تجربه میکنم
Amin Javanmardi
۱۳۹۶/۳/۱۵
بسیارعالی سیگاری را با ترس‌ها و ناراحتی‌هایش روبرو میکند و تلقینات منفی که هر سیگاری همیشه باخود یدک می‌کشد را شناسایی کرده و از بین میبرد.
علی کرمی
۱۳۹۶/۱/۱۰
باورم نمیشه بعد 1سال الان یک هفته‌ای هست که از سیگار تنفر پیدا کردم کتابش حرف نداشت اصلا به این حرف‌های آلن کار تاحالا فکر نکرده بودم امیدوارم سیگاری‌ها این کتابو بخونن درود بر شماها
Mahnaz Salim
۱۳۹۹/۱/۲۵
من وسطای کتاب ترک کردم. سیگاریه تیر نیستم. روزی سه یا چهارنخ. دو روزه نمیکشم. واقعا میخوام برگردم به دوره‌ی قبل از سیگار. واقعا حسودیم شد به دوره‌ی قبلم که چقد سخت مریض میشدم.
Kourosh D
۱۳۹۸/۶/۱۸
با اینکه خوب کتابیه ولی باز رو من اثر نکرد. چون نتونستم جایگزین براش پیدا کنم. سیگار برا من مث اسباب بازیه. مث من نباشید. هم ذهنی آزاد بشین هم وقتتان با چیزا دیگه پر کنید.
مازیار جهانپور
۱۳۹۷/۴/۱۲
واقعا تحت تاثیر سادگی مطالب این کتاب قرار گفتم. بلاخره پس از مدتها تونستم سیگار رو کنار بگذارم. تشکر میکنم از آقای آلن کار که خدمت بزرگی انجام داد ولی هم اکنون در قید حیات نیستند.
محمد حسن کهنسال
۱۳۹۵/۹/۲۰
البته من سیگار نمی‌کشم ولی هدفم خوندن کتاب بود چون تعریفش رو زیاد شنیده بودم
amir
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
نترسید من خیلی به دکتر یا روانپزشک مراجعه کردم سیکارو ترک نکردم بماند بیشتر کشیدم سال‌ها بود داشتم باسیکار کشیدن نابود می‌شدم این کتاب رودوستم به من داد ومن ترک کردم
سینا اداوی
۱۴۰۰/۴/۲۵
مطالب بسیار بسیار مفیدی دارد. بجای ثبت نام در دوره‌های بسیار گران قیمت میتوانید روی خواندن این کتاب وقت بگذارید. با کمک این کتاب سه ماه ترک کردم اما متاسفانه دوباره برگشتم.
علی جعفری
۱۳۹۸/۵/۲۸
عالی عالی. شدیداً توصیه میکنم دوستان. اگه با تمرکز بخونین میتونین کامل کنار بزارین. من بعد از ۱۸ سال مصرف نیکوتین الآن نزدیک به یک ساله دیگه پاکم
مازیار جهانپور
۱۳۹۷/۶/۱۷
من بعد از ۱۷ سال بلاخره با کتاب فوق تونستم سیگار رو ترک کنم. الان ۲ ماه و نیمه که اینکار رو کردم. واقعا کتاب تاثیر گذار و خوبی بود.
Amir Mohammadi
۱۳۹۷/۱/۲۶
اولش فکر میکردم اینم مثل کتابای دیگه یا شعار توخالیست یا فقط روشهای مقطعی میگه ولی با اینکه تازه شروع ب خوندنش کردم دیدم ارزششو واقعا داره بریم تا تهش ایشالا خیره
1 2 3 >>