نقد، بررسی و نظرات کتاب همجنس‌گرایی - شروین وکیلی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Amir Amiri
۱۳۹۶/۸/۱۸
به نظرم خیلی تاکید کرده تا ثابت کنه همجنسگرایی رو یک انحراف زیستی میدونه. شاهدش هم انحراف این امر از نظام تولید مثلی و هنجار طبیعت است. اما یک نکته که حایز اهمیت زیادی است این است که اصولا رفتارهای جنسی در انسان , بر خلاف جانوران , عمدتا به قصد تولید مثل و بقای غریزی نسل انجام نمیشه. تمام تحلیل‌های نویسنده محترم کاملا خالی از پرداختن به بعد عاطفی و عاشقانه در رابطه‌ی موجودی به نام انسان با تمام پیچیدگی‌های عقلی و ویژگی‌های رفتاری اوست. صرفا نگاه جانورشناسانه به انسان , قابلیت تحلیل این موضوع پیچیده رو نداره.
Shahab Hp
۱۳۹۸/۴/۱۱
چند مورد هست که لازم دیدم عرض کنم برای کسانی که این کتاب رو هنوز نخوندن: من چند صفحه ابتدایی این کتاب رو خوندم، متوجه شدم نویسنده اصلن به اصل مطلب قرار نیست بپردازه، چرا که از واکنشش به رسمی شدن ازدواج همجنسگراها در فیسبوک کاملن میشه متوجه شد که ایشون اصلن در باغ نیستن!
دوم اینکه، خواهش میکنم کسانی که به دنبال مطالبی از این دست هستن، حالا یا برای مقاله‌ها و پروپوزالهاشون میخوان و یا خودشون همجنسگران و این اسم در عام براشون جالب توجه هست و سعی میکنن دانلودش کنن، یکمی مطالعه کنید، کجای این کتاب سخته؟ خیلی هم روان نوشته شده، از بس سرتون رو کردید توی گوشیتون و از دوتا کانال مطلب خوندید مغزتون خشک شده. کتاب خیلی هم ساده نوشته شده، شاید خیلی هم ابتدایی.
سوم اینکه: مسایل مرتبط با همجنسگرایی، از همجنسبازی جدا هست.
همجنسبازها بیماران جنسی هستن که میتونن مورد درمان قرار بگیرن (تو اجتماع ما نود درصد افراد بخاطر فشارهای جنسی، همجنسباز هستن)
اما همجنسگراها نمیتونن مورد درمان قرار بگیرن، چون اصلن بیمار نیستن! همجنسگرا هستن، ذاتن... و این مسئله تا جایی که به هرزگی جنسی کشیده نشه (بخاطر شرایط بسته‌ی اجتماع و ازدیاد همجنسبازها) برای کسی خطری نداره، ناهنجاری محسوب نمیشه دوستان.
نویسنده‌ی این کتاب هم باید روی اطلاعاتشون کار کنن🙏
Arash .H
۱۳۹۸/۹/۲۰
من همجنسگرا نیستم اما از اونها حمایت میکنم. در هر قشر انسان‌های بی‌شخصیت و با شخصیت هست اما نکته این هست که بی‌شخصیت‌ها و جلف‌ها همیشه پر سر و صدا و تو چشم هستند و محجوب‌ها و با شخصیت‌ها خیلی کمتر دیده میشن چون دنبال نمایش یا جلوی چشم بودن نیستن. و از اونجایی که جامعه با چشمهاش قضاوت میکنه نه با فکرش این میشه که همه دگرباشان رو با یک چوب میرونن. به امید روزی که به معنای واقعی کلمه فقط آزار دیگران جرم باشه و هرکس در عقیده خود آزاد باشه. حداقل ما مردم یاد بگیریم تا سیاست مردهای فردا که الان بین ما هستن هم یاد بگیرن.
Roza Roz
۱۳۹۸/۱۰/۲۰
از کتابراه خواهش میکنم باتمام وحود که هر کتابی که سفارشی نوشته شده صرفا باتایید ارشاده نشر ندن من روانکاوم همجنس گراهم نیستم (طبق نظر دوستان برای حمایت) اما مراجعه کننده‌هایی داشتم که از قضاوت‌های اطراف بخاطر گرایششون رنج میبرن گرایش‌ها قابل درمانن بازور دارو و هیپنوتیزم درحالی که تمام وحود اون فرد به این حس نیاز داره گرایش داری انحراف جنسی نیست شرایط محیطی نیست خیلی ساده وروان میگم به جنس مخالف میل جنسی نداره حتی اگر دردسترس باشه مثل شما که دگر جنس گرایین درک این سخته چون تعدادشون کمه و بخاطر تعصبات دیده نمیشدن باید سرکوب بشن نویسنده فقط قلم به دست گرفته بادوتاکلمه درشت خواسته بنویسه بدون ذره‌ای اطلاعات دقیق علمی
کاربر Voodoo
۱۳۹۷/۵/۲۶
وقتی نویسندش ایرانیو دگرجنس خواه باشه معلومه ته کتاب چی درمیاد! طوریکه معلومه بایدهمه همجنسگراها یاخودکشی کنن یابمیرن بهتره ن بعدعاطفیواحساسو درنظرگرفته ن هیچی هیچ جای دنیاهم هنوز درمانی براش پیدانکردن چون وجود نداره
حسین زرین نعل
۱۴۰۰/۴/۱۷
با سلام
دوستان لطفا بدون اطلاعات و تحصیلات عالی در این مورد نظر ندهید. همجنسگرایی حقیقتا تنها یک میل جنسی به جنس مشابه از یک گونه است و می‌تواند مادرزادی (اصطلاحا ذاتی یا ژنومی) و یا اکتسابی باشد؛ اما اکتسابی نه بدان معنا که خود فرد گرایش جنسی‌اش را انتخاب کند؛ بلکه تربیت خانواده و یا شرایط زندگی در دوران کودکی می‌تواند منجر به بروز چنین گرایشی شود. سخن از بیماری و انحراف عملا بی‌پایه و اساس و بدور از اخلاق انسانیست. در ادامه، باید ذکر شود که همجنسگرایی یک گرایش است و گرایش درمان شدنی نیست؛ همانطور که فردی که میل دگرجنس‌خواهانه دارد معمولا نسبت به همجنس خود میل جنسی ندارد و هیچ راهکاری نیز نمی‌تواند چنین میلی را ایجاد کند یا آن را تغییر دهد. میل همجنس‌خواهانه خود به چند دسته و زیرگروه تقسیم می‌شود که هر کدام ویژگی‌های مشخصی و گاها مشترکی دارند؛ اما بی‌تردید و مؤکدا این تنها یک میل است و طبیعت آن است که هیچ جامعه‌ای تفاوتی میان چنین میلی و میل دگر‌جنس‌خواهانه قائل نشود.
REZA NAZARI
۱۳۹۹/۶/۱۹
با سلام همجنس گرایی بیماری نیست، یک حس ذاتی هست، متاسفانه همجنس گرا هارو همجنسباز میدونن، درصورتی که همجنس گرا از لحاظ اهداف و شرایط حسی و حتی معیار‌ها کاملا هدفمند هستن، هر چند مشکلات زیادی هم دارند،... صرف رابطه جنسی بین دو همجنس دلیل بر همجنس گرایی نیست.... همجنس گرا لذت جنسی اصلا جز اولویت هاش نیست، بلکه ب دنبال کسی هست که درکش کنه و کنارش باشه حتی کسانی هستند همجنس گرا هستند و سالهاست با همدیگه هستند و ارتباط جنسی هم نبوده، در صورتی که همجنسباز‌ها ک تعدادشون صدها برابر همجنسگراها هست صرفا دنبال ارضا امیال جنسی خودشون هستند، دنبال بهره وری آرزو همجنسشون هستند، دنبال زندگی با همجنسشون نیستند بلکه زندگی با همجنسشون رو در ارتباط جنسی خلاصه میشه هیچکومشون حاضر نیستند آرزو لذتسون حتی لحظه‌ای بگذرم. همجنس گرا ب دنبال زیر یه سقف بودن و زندگی کردن. در هیچ جای دنیا هیچ همجنس گرایی درمان نشده چون اصلا خلقتی متفاوت هست... نمی‌گم خلقتی جدید، چون جدید نیست و از خیلی وقت پیش‌ها بوده.... هر جا دم از درمان همجنس گرایی شده بدانید همجنسباز درمان شده. ضمنا همجنس گرا را با (فتیش‌ها، دوجنسه، خنثی، ترانس، استریت و...) اشتباه نگیرید.
درتمام زمان‌ها همجنسگراها ب پای گند کاری حس‌های ساختگی همون همجنسباز‌ها و فانتزی‌ها و... سوخته شده ان.
Ali Loraei
۱۳۹۷/۲/۳۰
همجنسگرایی یه حس ذاتیه از بدو تولد هرکس با گرایش جنسی خودش متولد میشه بهتره با افراد همجنسگرا مهربان باشیم اونام جزوی از جامعه هستن
R
۱۴۰۱/۴/۳
با سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز و هر دوست دیگری که تمایل به خواندن این کتاب دارد
چند مطلب رو باید خدمت شما عرض کنم
۱-به دنبال هر چیز باشید، همان را پیدا خواهید کرد:
اگر دنبال کتابی باشید که همجنسگرایی را زیر سوال ببرد آن را پیدا می‌کنید و اگر دنبال کتابی باشید که بخواهد اثبات کند همجنسگرایی امری فطری و طبیعی است همان کتاب را پیدا خواهید کرد، اما نکته اصلی اینجاست:
"شما می‌توانید با عقل سلیمتان کدام کتاب را زیر سوال ببرید؟ "
من هم هیچکدام را زیر سوال نمی‌برم بلکه قضاوت را به شما می‌سپارم.
۲-همجنسگرایی قطعا امری ذاتی و فطری است چرا که اگر کمی تحقیق کنید حتی در حیوانات هم وجود دارد چراکه حیوانات نمی‌توانند بر خلاف غریزه خود عمل کنند، پس چیزی که به ایشان حکم می‌کند به جنس موافق تمایل پیدا کنند غریزه فطری آنان است.
۳- شما هم نتوانستید ثابت کنید این یک غریزه نیست، پس خواستید بگویید نوعی بیماری است.
تلنگر: خداوند عزوجل هرگز بنده‌ای را که خود به دلایل حکمتی، از بدو تولد بیمار آفریده است به دلیل بیماری او، او را مجازات نمیکند درحالی که شما بر این باورید که قوم لوط بیمار بودند و خداوند آن‌ها را چرا مجازات کرد؟ چون خودش آن‌ها را بیمار خلق کرده بود؟ با عقل جور در نمی‌آید.
۴-کلمه "لواط" که در قرآن بر آن نهی شده است به پیروی از علامه طباطبایی، به معنای رابطه جنسی بین یک پسربچه و مردی بالغ است. و هرگز در قرآن ذکر نشده که قوم لوط چرا گرفتار عذاب شدند فقط ذکر شده خداوند آن‌ها را گرفتار عذاب کرد.
به ۳ دلیل ۱-خیانت: آن‌ها با وجود همسران خود به پسربچه‌ها تجاوز می‌کردند. ۲-عملی که آن‌ها انجام می‌دادند طبق میل کودکان نبود و تجاوز بود۳-عمل "لواط" را انجام میدادند (یعنی پدوفیل بودند)
التماس تفکر
معصومه نصرتی
۱۳۹۷/۸/۱۵
جالب اینجاست ک همجنسگرایی اصلا از شاخه بیماری‌های روانی حذف شده چندین ساله اونوقت اینو بیماری میدونن.. هر کسی یک میلی داره حالا چون کسی متفاوته میخاین از جامعه پرتش کنین بیرون
Music video
۱۳۹۹/۱۰/۹
واقعا پشیمونم از اینکه دان کردم... نویسنده عزیز شما حتی نمیدونین ک نباید عقاید خودتون رو ب خورد مردم بدید... همجنسخواه چیه نوشتید؟ 1 همجنسباز داریم ک بخاطر شرایط جوی مث زندان و یا فشار جنسی بوجود میاد و 2 همجنسگرایی داریم ک مبنا و پایش روی عاطفه و احساس بنا شده... گی‌ها و لزبین‌ها فقط ب جنس مخالف خودشون علاقه جنسی و عاطفی نشون میدن و ممکنه ب ازدواج ختم بشه.. من چند صفحه بیشتر از کتابتون رو نخوندم چون احساس کردم اگه ادامه بدم ب خودم و ذهنم ظلم کردم... قبول دارم ک تمایز همجنسگرا و همجنسباز کمی سخت باشه ولی کافیه ب انتهای رابطه اونها توجه کنین... کی دنباله هوسه (همجنسباز) و کی دنبال عشق و ارامشه (همجنسگرا)
sistan project
۱۳۹۹/۶/۲۹
لینک کتاب از طریق یکی از دوستان بدستم رسید، در یک نگاه گذرا به عناوین و مقدمه به بنظرم محتمل آمد که زاویه نگاه نگارنده در جهان معاصر محلی از اعراب نداشته باشد با این وجود تمام کتاب را بصورت گذرا و فصل ششم را با دقت بیشتر مطالعه کردم. متاسفانه با وجود اینکه بعضا رگه‌هایی از تساهل در جملات نگارنده یافت میشود بنظر میرسد که بخش اعظم مطالب گرد آوری شده در فصول نخستین کتاب برمبنای دیدگاهایی سامان داده شده‌اند که حکایت از دور بودن ذهن نگارنده از تنوع و تلون و سیال بودن جهان امروز است. در فصل ششم که در بر گیرنده نگاه جامعه شناسانه نگارنده است نیز گویا عمده جهت گیری‌ها مبتنی بر عکس العمل واکنشی نویسنده به مباحث روزمره رایج در جامعه ایران و تحولات سریع آن است. اما شاید از یک جهت مطرح شدن مباحٍث ممنوعه فتح بابی باشد برای رویکرد همراه با تساهل نسلهای آینده
سونیا یاری
۱۴۰۱/۳/۳
آدم بعضی کامنتا رو میبینه خندش میگیره. یه کم اطلاعاتتون رو ببرین بالا روی نیم میلیون انسان تحقیق کردن هیچ ‌ژنی در رابطه با همجنسگرایی پیدا نکردن اگه یه کم تحقیق کنین مطمئنا تحقیقات مربوط بهش رو تو اینترنت پیدا میکنین تمام همجنسگراها براثر محیط همچین تمایلی رو پیدا میکنن و بیماریشون قابل درمانه. و اینکه بعضیا میگن همجنس گرایی تو حیوانات هم دیده میشه پس طبیعیه غلطه درصد بسیار کمی از حیوانات رفتارای همجنسگرایانه از خودشون نشون میدن که اونم دلایل دیگه‌ای داره حالا هر کاری اونا بکنن مام باید انجامش بدیم؟؟!
التماس کمی تفکر
و اینکه همه‌ی اینایی که الان دارن از همجنسگرایی دفاع میکنن و پدوفیلی رو یه چیز بد میدونن (که هست) یه چند سال که تحت تاثیر تبلیغات و یه چند تا فیلم مسخره قرار بگیرن از اونم دفاع میکنن و میگن چرا به احساسات کودک گراهااا احترام نمی‌دارین اونا دست خودشون نیس، همینطوری به بچه‌ها تمایل دارن 😏
Moon
۱۴۰۲/۱/۱۱
به نام رب عالمین
هم جنس گرایی یا هم جنس بازی چه در صورت هوس و یا چه با عشق گناه است. خداوند خالق تمامی ما انسان هاست و خود بهتر از نیاز‌های ما خبر داشته است. اینکه ما همدیگر را دوست داشته باشیم یک حرفه و یا با کسی رابطه داشته باشیم حرف دیگر... رابطه نشانگر عشق نیست... نوعی نیاز حیوانی است... آیا کسی با این حرف خدا که گفته بعد روحی انسان از جنس فرشتگان و بعد جسمی حیوانی است مشکلی دارد؟؟؟ خدا مرد را برای زن و زن را برای مرد آفرید... انسان‌هایی که دچار هم جنس گرایی هستند باید با تلاش و توکل به خدا از این وسوسه شیطانی و حیوانی رهایی یابد... گویا همه ما فراموش کردیم که ما برای عاشق خدا شدن خلق شدیم و نه چیز دیگر پس غرق دنیا نشویم...
اللهم عجل لولیک الفرج
Rose ...
۱۳۹۸/۱۲/۱۴
خیلی وقته درمورد همجنس گرایی تحقیق میکنم، همجنسگراهای زیادی رو توی یوتیوب دنبال میکنم، و متوجه شدم ما چقدر زیاد روی این مساله گیر کردیم درحالیکه گرایش جنسی هرکس کاملا خصوصیه، شما چطور میتونید مستقیم در گرایش جنسی‌ی ادم فضولی کنید و بعدش قضاوتش کنید؟ ازارگر نباشید، مهربون باشد، دخالت بیجا نکنید، انسانهارو بر اساس برخوردشون بسنجید
Marzie Yazdani
۱۳۹۷/۱/۲۵
همجنسگرایی از بدو خلقت بشر بوده تا به الان. بعضیا تازه بهش رسیدن و براشون غیر قابل هضمه. همجنسگرایی حتی در ده گونه از حیوانات هم مشاهده شده
mohammad akbari
۱۳۹۹/۵/۲۵
این موضوع چرتی بیش نیست. چرا که این اعمال و افکار چیزی جز حیوان صفت را نشان نمی‌دهد. و هیچ توجیه کثیفی نمی‌تواند این موضوع خبیث را توجیه کند. اگر هدف از آفرینش همجنس گرایی و میل به همجنس بود پس_نعوذ بالله _آفرینش جنس مخالف و قرار دادن میل و کشش به سمت او در وجود مردان بیهوده و چرت است. اولا این را باید بدانید که غریزه‌ی جنسی نیاز نیست و فقط یک غریزه است. این ماییم که آن را برای خود به نیاز تبدیل می‌کنیم و دست به هر کاری می‌زنیم تا آن را ارضا کنیم. برای مثال یک معتاد کریستالی را در نظر بگیرید که خود را معتاد به کریستال کرده و احساس نیاز نسبت به آن دارد و هرکاری می‌کند تا بتواند کریستال مصرفی خود را تهیه کند. ما نمی‌توانیم بگوییم که این نیاز از ابتدا در وجودش بوده. دوما اگر کسی خود را پاکدامن و عاری از هرنوع از این کثافت کاری‌ها نگه دارد هیچ وقت نمرده و نمی‌میرد و نخواهد مرد. و ر آخر کلام این را بگویم که هرکس بر خلاف این فکر کند خود نیز در باتلاق شهوات و کثافات افتاده و از حال و اوضاع خود بی خبر است.....
فائزه قاسمی
۱۴۰۱/۴/۸
من میخواستم کتابی در این مورد بخونم تا بتونم همجنس گرایان رو درک کنم... فکر میکنم همجنس گرایی چون توی قرآن نهی شده و از نشانه‌های اخرالزمان هست پس باید راهی وجود داشته باشه که همجنس گراها از این راه اشتباه در بیان.... چرا اینقدر گنگه چرا کسی در موردش حرف نمیزنه? تنها چیزی که میبینیم اینه که مردم دو قسمت شدن کسانی که از همجنس گراها حمایت میکنند و کسانی که اونو بیماری میدونن و گروه اول دلیل قانع کننده‌ای برای همجنس گراها و دوجنس گراها ندارند.... بنظرم اگه یه همجنس گرا بیاد و توضیح بده که چرا حمایت میکنه ودرمان نمیشه تا ماهم ازتون حمایت کنیم... متاسفانه دلایل بهتر و بیشتری برای بیماری بودن همنجسگرایی هست.
امیر مهدی هدایتی
۱۳۹۷/۶/۵
هر کسی یه عقیده‌ای داره و بنظرم اینجوری بر علیه اونا حرف بزنیم خیلی بی‌انصافیه
helya_golestani
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
من خودم شخصی هستم ک دوجنس رو میبینم. و جنس موافق رو فقط برای رابطه جنسی نمیخوام، گاهی برای هم صحبت بودن یا کسی ک بتونی بهش محبت کنی و حتما قرار نیست در برابر محبتی ک کردی چیزی از طرف مقابل بگیری..
میل ب جنس مخالف هم‌ی چیز طبیعیه، ولی قرار نیست همه‌ی افراد بهش علاقه داشته باشن، جدا از همه‌ی موضوعات، حتما خداهم گفته، هرکسی خودش میتونه واسه مسیر زندگیش تصمیم بگیره، و فقط چند مورد رو گفته ک انجام ندید. همجنس گرایی هم دقیقا جز همین دسته است. کسی ک عشق. پاک داشته باشه «ب همجنسش» واقعا مشکلی نیسته و حتا خداهم قبولش داره، فقط ب شرط اینکه لمس و نظر وجود نداشته باشه
ali fa
۱۳۹۷/۷/۲۷
با توجه به جو ایران و حکومت اصلا برام عجیب نبود دیدگاهها و تحلیل‌های چرت و مسخره کتاب و نویسنده فقط جای سوال بود چرا اصطلاحا روشون نشده نام کتاب را همجنس بازی بذارن.
زهرا عباس پور
۱۳۹۷/۲/۱۰
چرا نویسنده انقدر جملاتو پیچونده😲😲جمله‌ها بی‌دلیل طولانی و پرپیچ و تاب هستن. طوری که آدم از خوندنشون خسته میشه...
سارا حصاری
۱۳۹۷/۱/۹
کتاب اعجوبه‌ای در ژن‌های شما نوشته دکتر داوسان چرچ رو بخونید یک کتاب کاملا علمی در مورد ژنتیک و اپی ژنتیک است
چیزی به عنوان جبر DNAنداریم سیاست مداران غرب با تاکید بر جبر دی ان اً و تلاش برای این که ثابت کنند این یک امر زیست شناسی و کاملا طبیعیه دارن همجنس گرایی رو امری درست و قانونی جلوه می‌دن
بنی امیه اولین بنیان گذاران جبر گرایی بودن و نظریه جبر الهی یا جبر تاریخ رو بنیان کردن و حالا غرب مبحثی به نام جبر DNAو یا جبر زیست شناسی رو بنا می‌کنند و هر دو در صدد درست و قانونی نشان دادن ستم و مفاسدشون هستند
ali fa
۱۳۹۷/۷/۲۷
دیدگاهها رو که خواندم متوجه شدم چقدر انسان‌های با شعور و درک زیاد هستن و نشان از مطالعه بالا و مطمینن بسنده نکردن به منابع حکومت و فیلتر شده نظام هست و مسلما بعضی‌ها سواد و اعتقادات اونها کمتر به مسایل علمی نزدیکه و بیشتر رنگ و بوی دینی داره که بنده شخصا وقتی با بسیاری از انها صحبت میکنم حتی کمترین شناخت نسبت به دین و اعتقادات خود ندارند و از بدیهی‌ترین موارد که اعتقاد دارن اصطلاحا، سر در نمیارن. نمیدانم بخندم یا گریه کنم.
زی‌زی‌گولو:|
۱۴۰۱/۸/۱۵
همجنسگرایی یه اختلال روانیه که باید درمان بشه!
فاز اونایی که میگن عادیه درک نمیکنم..
یه زن آفریده شده یه مرد.
خدا قوم لوط که همجنس باز بودن رو لعنت کرده و اونا تبدیل به سنگ کرده
به نظرتون حرف خدا میتونه غلط باشه؟
کسی با همجنسبازی موافق باشه با قوانین خدا مخالفه!!!
دلیل این ازدواج‌های عجیب و غریب (ازدواج با همجنس؛ سگ؛ اشیاء و...)
فقط میتونه یه ذهن بیمار باشه که باید درمان بشه.
به نظرتون آدم عاقل یه همچین کاری میکنه؟!
اینا فقط از ذهن بیمار میاد!
الهام صفاتبار
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
به نظرم کتابش خیلی تفسیری صحبت کرده در کل میتونست تاریخچه و انواع گرایش‌ها رو در کتاب توضیح بده ولی یکم با نوشته‌های پیچیده صحبت رو به حاشیه برد.
چون اولین کتابی بود که دیدم راجبه همجنس گرایی صحبت کرده بهش نمره کامل میدم ولی نمیدونم چرا کاربران میگن اینکه آدما رو با حیوانات (میمون و دلفین) مقایسه کرده کاره اشتباهی بوده خب نویسنده راجبه ژن‌ها هم صحبت کرده و از نظر پزشکی حیوانات سلول‌ها رفتار‌های مشترکی با ما دارن پس من این تفاسیر رو اشتباه نمیدونم. 🙂
کیمیا قادری
۱۳۹۹/۱/۱۲
همجنسگرایی هم میتونه انحراف باشه هم یک پدیده طبیعی من افرادی رو دیدم که ذاتا همجنسگران ولی متاسفانه یک عده هستند که از اسم همجنسگرایی برای ارضای انحرافاتشون سوء استفاده میکنن لازمه که این دو گروه از هم جدا شن
حسین حسینخانی
۱۳۹۷/۵/۲۳
باسلام
ضمن تشکر عمیق از نویسنده گرانقدر، من در رابطه با این کتاب میتونم بگم که بسیار علمی و دقیق نوشته شده و تا آن جا که داده‌ها و تجربیات بهش اجازه داده توانسته تحلیل درست از قضیه داشته باشه بدین شکل که همجنس خواهی را نوعی بیماری زیستی در لإیه ژنتیکی قلمداد نموده و بااین حال از محیط و فشارهای اجتماعی غافل نمانده و انها را در شدت آن تأثیر گذار دانسته لیکن درمورد جانوران ایشان طبق بررسی‌های علمی و داده‌های موجود به این نتیجه رسیده عمدتا تابع یک نظام تنظیمی بیرونی رفتار همجنس خواهانه را نشان می‌دهند بعنوان مثال برای کاهش خشونت و تنظیم خوراک و غذا. بنابراین بدرستی رفتار ظاهری همجنس خواهی را انحراف از حالت طبیعی تلقی نموده در عین حال در لإیه زیستی ان را عادی دانسته است. باتشکر حسینخانی از میانه
قدیر نجفی
۱۴۰۲/۳/۱۰
این کتاب و این موضوع ارزش خواندن ندارد چرا که نویسنده در غالب کلمات ادبی و جمله بندی‌های پیچیده این طور به خورد مردم می‌دهد که چون در بین یک سری انسانها و یا در بین بعضی حیوانات این پدیده شوم دیده شده پس باید به آن به دید منصفانه بنگریم و یا لااقل به عنوان بیماری فرض کنیم مثل اینکه یک آدم کش و جانی را بیمار فرض کنیم و باید بهش
با احترام برخورد کنیم حال آنکه خدا در قرآن قوم لوط را به خاطر عملکردشان لعنت کرده و عذاب برایشان نازل کرد.
اتنا سیف
۱۳۹۸/۱۲/۲۳
اگر همجنسگرایی ژنتیکی پس چرا به گفته خود کتاب تقریبا نیمی از همجنسگراها بعد از یک دهه تمایلاتشون تغییر میکنه و جذب جنس مخالف میشن؟ من فک میکنم افرادی که خودشون رو همجنسگرا میدونن فقط به خاطر شرایط زندگیشون این ذهنیت بهشون غلبه کرده در مورد پلی کیستیک خانم‌ها هم باید بگم این خانومها درسته که یه سری مشکلات در چرخه قاعدگیشون میش میاد و مقدار کمی تستسترون رو افزایش میده ولی اونقدر زیاد نیست که خصوصیات زنانشون رو تغییر بده مثلا یه خانوم با این مشکل صدای مردانه نداره و به نظرم این یک بهانست البته نظرم رو به عنوان یک ماما که در این زمینه تجربه و مطالعه دارم نوشتم
Shi Nem
۱۳۹۸/۹/۹
من کتاب و نخوندم و نمیخونم. چون که یک ویدیو از این آقا در مورد نقد کتاب "انسان خردمند " اثر نویسنده‌ای به نامYuval Noah Harari دیدم. که متاسفانه این آقا به جای نقد کتاب بسیار حرفهای بدی در مورد نویسنده زد و در مورد زندگی شخصی او قضاوتهای بی‌موردی کرد فقط و فقط چون اون آقای نویسنده مشهور همجنسگرا بود.
کریاندر
۱۴۰۲/۲/۲۰
ببینید دوستان همجنسگرایی بیماری نیست و یه گرایشه یه چیز طبیعی هست خود انجیل به وضوح میگه که همجنسگرایان همجنسگرا به دنیا میان، بعدشم خدا اونا خلق کرده و بهتر از من و شما میدونه چی درسته چی غلط پس اونایی که همجنسگرایی رو جرم میدونن باید بگم در اون حد نیستین که تو کار آفرینش دخالت کنید.
به هر حال چه بخوایید چ نه دنیا مجبور به قبول جامعه همجنسگرایان خواهدشد، و این کاملا قطعیه.
امیرحسین ادریسی آشتیانی
۱۳۹۸/۳/۱۵
این نیز بگذرد... فقط همینو کم داشتیم که فرزندان سرزمین آریایی گرفتار این فتنه جدید شوند و برای مشکل همجنس‌گرایی کتاب بنویسم...
در این که افراد همجنسگرا و البته همجنس‌باز مثل ما انسان هستند و از حقوق اجتماعی برخوردار هستند هیچ شکی نیست، اما از اینکه یک عده از این نقص!!! دفاع می‌کنند سخت تعجب میکنم و پی میبرم دوستان ما اصلا اهل مطالعه نیستند.
انسانی که دچار مشکل و اشتباه شده نیاز به حمایت داره، اما انسانی که از تداوم نقص‌ها و اشتباهات حمایت و دفاع می‌کنه نباید انتظار رفتار محترمانه از جانب ما داشته باشه.
اینجا سرزمین نجیب زادگان آریایی است و همجنس‌گرایی در آن جایگاهی ندارد... میخواهید خوشتان بیاید میخواهید ناراحت شوید
در پناه ایزد منان
ابراهیم بهمنیاری
۱۳۹۶/۱۰/۳
سلام.
ممنونم از قلم نویسنده. جا داشت بیشتر مطالب باز می‌کرد. گاهی هم تفکرات دینی خودمان را...
نویسنده باید دیدگاه علمی داشته باشد.
همجنس گرایی از نظر من به عدم محبت در خانواده و اجتماع بر می‌کردد. یک نوع کمبود محبت باعث تمرکز محبت بر نوع کنار دسته خودش می‌شود و در نتیجه بی‌غیرتی و عدم. تداوم نظام خانواده در فرد بیمار متولد می‌شود. همه اتفاقات اول در حافظه جرقه می‌خورد پس کنترل ذهنی بهترین درمان این بیماری. است با افرادی که این بیماری یا بیماری خود ارضای دارند نیازمند ملایمت رفتاری اطرافیان و‌خانوادها می‌باشند. البته بحث انرژی و مافوق همجنس گرایی. در بحث انرژی جنسیت صفر می‌شود. انرژی از هر فردی و از هر مکانی و زمانی قابل تعامل است. انرژی نود درصد مثبت است. کتاب ذهن گرایی خوزه سلوا مراجعه بفرمایید.
با تشکر. ابراهیم بهمنیاری. کارشناش ارشد تاریخ اروپا از دانشگاه شهید بهشتی تهران.
علیرضا قاسم زاده
۱۳۹۸/۱۰/۵
چیزی که من درک کردم از خلقت خدا اینه که هر نوزادی که بدنیا میاد از نظر رفتاری و تمایلات غریزی و نیازهای عادی مثل خوردن و نیازهای جنسی و غیره همه انسانها در هر کجای زمین که باشن واملا شبیه هم هستن. و تمایلات متفاوتی که در انسانها وجود داره همه بستگی به تربیت خانواده و محیط اجتماعی اونهاست. همجنسگرایی هم مثل اون نمیتونه ذاتی باشه بلکه با توجه به جبر خانواده یا محیط یا سیاستهای کثیف زیادی خواهانه قدرتها ایجاد شده
م ک
۱۳۹۸/۹/۴
کتابراه لطفا خواهشا این کتاب رو حذف کنید، نمیبینید این همه کامنت منفی رو؟ این کتاب اصلا علمی نیست و نظر شخصیه نویسندس! اجازه ندید اطلاعات غلط ب مردم داده شه، مردم ما خودشون اطلاعاتشون کمه، بخوان بیان مطالعه هم کنن اطلاعات غلط بگیرن اخه؟ بیچاره همجنسگراها..
سیاوش رستمی
۱۳۹۸/۶/۹
اگر جامعه ایی مانند جامعه ما آزادی جنسی نباشد این باعث میشود که هم جنسگرایی زیاد شود وبرعکس جامعه ایی که فضایی باز داشته باشد هم برای تنوع طلبی شاید کسانی گرایش پیدا کنند خواستم عرض کنم که همجنس گرایی صدرصد اختلال ژنتیکی نیست محیط هم تاثبر گذاره من خودم دیدم که شخصی دو کبوتر نرداشته واینها بعد مدتی باهم آمیزش میکردند این به من نشان داد که سرکوب غریزه جنسی تمایل به همجنسگرایی را افزایش میدهد خیلی‌ها هم هستند که گرایش به هردو جنس دارند وصدرصد همجنسگرا نیستند
نجمیه قاری
۱۴۰۱/۱۲/۱
با تشکر از دکتر شروین وکیلی، این کتاب با ارجاعات فراوان و کلاسه کردن مطالب، برایم بسیار مفید بود. به سوالاتم درباره هم جنس گرایی پاسخ داد، کتاب تخصصی است وممکن است برای خوانده معمولی سنگین باشد. دراخر ازفمنیستها به طورکلی نامبرده شده درصورتی که فمینیست‌های رادیکال دارای نظریات مطرح شده درکتابند. بازهم می‌گویم ازخواندن کتاب هم لذت بردم هم اموختم.
mohsen 2m
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
همجنسگرایی اکتسابی نیست بلکه ذاتیه
فقط بحث رابطه جنسی نیست بحث احساسی و عاطفه هم هست!
اونایی که میگن اکتسابی هست یه سوال دارم ازشون! ایا شما میتونین با همجنس خودتون برای یک ساعت رابطه عاشقانه داشته باشین!!! جنسی نه عاطفی و احساسی همونجوری که با جنس مخالفتون دارین!!
هر موقع فکر کردین میتونین گرایشتون رو عوض کنین اونموقع بیاین بگین اکتسابی هست و قابل درمانه
حسین گل کار
۱۳۹۸/۱۲/۲۶
سلام علیکم کتابی که خواندم، کتاب بسیار ضعیفی بود متئاسفانه در این کتاب انسان را به موجودی بی‌عاطفه تبدیل کرده و او را با حیوانات مقایسه میکند در صورتی که خداوند انسان را موجودی خارق العاده به وجود آورده است نویسنده‌ی محترم با وجود این که میخواهد خود را کاملا بی‌طرف جلوه دهد اما خواننده‌های با هوش میتوانند این را به وضوح ببینند که نویسنده بیشتر از همجنسگرایان دفاع میکند و این کار بسیار اشتباهی است
محمدمهدی جودی
۱۳۹۶/۹/۱۹
خیلی دنبال اثبات اشتباه بودن همجنسگرایی بود.. اما بنظرم این بر میگرده به ساختار فیزیولوژیک بدن هر فرد و یک امر ذاتیه کسی نباید نفی یا نهی کنه.. در کل برای شروع تغییر باور عموم نسبت به این امر طبیعی کتاب خوب و مفیدیه البته اگر نگرش نویسنده کمی به سمت خوشبینی سوق پیدا میکرد.. ممنون
هوشنگ شیرالی پور
۱۴۰۲/۲/۱
نویسنده مباحث مهم و قابل تاملی رابیان کرده ولی بهتر می‌بود شیوه نگارش روان‌تر و برای همگان قابل درک تری بکار می‌برد تا خواننده‌ای ناچار نباشد مطبی راچند بار مکرر بخواند تا منظور وی را بفهمد. بهر روی اعتقادم بر اینست بر هم زدن نظم طبیعی خلقت بهر شکل یا ناشی از ذهنیتی بیمار گونه است یا ستیز باقید و بندهای سالم و منطقی و اخلاقی.
سپیده بینایی
۱۳۹۹/۷/۱۶
نویسنده کتابهای دیگری هم داره.
با نگاهی به کتابهای دیگر ایشون میشه فهمید که ایشون تو همه زمینه‌ها کتاب نوشته. مگه میشه آدم توی چتدتا زمینه متفاوت و بی ربط متخصص باشه؟!
کتابهای ایشون شده مثل ویکی پدیا. بی اساس و غیر مستند.
این کتابشون هم که دیگه هیچی. پا کردن تو کفش پزشکان و متخصصین ژنتیک و...
samin n
۱۳۹۹/۱۲/۱۳
جالبه یه عده خودشونو از خدا که خالق ماست هم عالم تر می‌دونن و فکر میکنن چیزی‌هایی از گرایش‌های انسان می‌دونن که خدا که خالق ماست نعوذ بالله نمیدونه! دوستان قوم لوط هم به همجنس گرایش داشتن که خدا نهی کرد و عذاب نازل کرد. اونام همجنس گرا بودن. همون چیزی که شما تأیید میکنین!
شهید گمنام سلام
۱۳۹۶/۶/۱۸
نویسنده دست به قلمش خوب بوده انشا نوشته، در دبعضی از قسمت‌های مرتبط اصلا ریز شدن و توجه بیخوده، در کل باری از جامعه بر نداشته
فاطمه عبادی
۱۳۹۶/۶/۱۰
اولش شوکه شدم... باورم نشد اصن همچنیت کتابی هم ممکنه باشه... ولی ممنونم از اینکه هست و بصورت رایگان میشد دان کرد برای بالا رفتن و علم افکار عموم عالیه
akbar saeid
۱۴۰۳/۱/۳
کتاب با مجومعه از مقالات و پژوهش‌ها به ما دید گاه جدیدی از این موضوع میده و اما مطمئن با همه‌ی اینها قبول کردن نتیجه گیری کتاب قطعا برای آدم خیلی سخت خواهد بود چرا که این موضوع با ارزش‌های بالای انسانی مثل عشق و آزادی و برابری پیوند خورده و این نتیجه گیری رو برای انسان سخت می‌کنه
Soroush Zolghadri
۱۳۹۸/۹/۲
کتاب ضعیفیه، بیشتر از دیدگاه شخصی و جهان بینی خودش به مسائل نگاه کرده بود تا بر اساس منابع علمی معتبر
mozhgan hosseini
۱۳۹۶/۹/۱۸
خوب بود. ولی به قول دوستمون به مسایل عاطفی هم باید پرداخته میشد.
pouria atack
۱۳۹۹/۲/۲۲
انسان اگه با قرآن اُنس بگیره هیچوقت دنبال همجنسبازی و این انحرافات نمیره اینقدم زرق و برق بهش ندید و ژست روشنفکرانه نگیرین انسان وقتی با خالقش ارتباط برقرار کنه فطرت پاکش بیدار میشه
1 2 3 4 >>