معرفی و دانلود رایگان کتاب همجنس‌گرایی

عکس جلد کتاب همجنس‌گرایی
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همجنس‌گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همجنس‌گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همجنس‌گرایی

پرسش درباره‌ی ماهیت رفتار جنسی همجنس‌خواهانه در روزگار ما اهمیتی چشمگیر یافته است. این پرسش‌ها در کتاب همجنس‌گرایی اثر شروین وکیلی از منظر جامعه‌شناسی زیستی و با رویکردی سیستمی و میان‌رشته‌ای پاسخ می‌گیرند.

پرسش‌هایی کلیدی در این زمینه وجود دارند که گاه در چارچوب‌هایی نامعلوم و با روش‌شناسی‌هایی مشکوک پاسخ می‌یابند. پرسش‌هایی از این دست که همجنس‌گرایی رفتاری انتخابی، ارادی و موازی با دگرجنس‌خواهی است؟ یا آن که اختلالی زیست‌شناختی و نوعی بیماری به حساب می‌آید؟ باید آن را همچون انتخابی آزاد نزد شهروندانی آزاد به رسمیت شمرد، یا مانند نوعی بیماری و اختلال به آن نگریست؟ اهمیت یافتن و برجسته شدن‌اش در روزگار ما نتیجه‌ی پیشرفت و توسعه‌ی آزادی‌های مدنی است و یا این که جریانی سیاسی و موجی عوامانه این رونق را پدید آورده است؟ و در نهایت این که خاستگاه ظهور این الگوی رفتاری و توزیعش در سایر جانوران و مبانی ژنتیکی، هورمونی و عصب‌شناسانه‌اش چیست.
در کتاب همجنس‌گرایی نوشتۀ شروین وکیلی بخش بزرگی از پیش‌داوری‌های نادرست و همچنین شعارهای خردستیزانه که این رفتار را احاطه کرده، واسازی و نقد می‌گردند.

در بخشی از همجنس‌گرایی می‌خوانیم:
رفتار همجنس‌خواهانه یا اختلالی تصادفی و جهشی کور است که با بسامدی خاص در هر نسل دامن‌گیر بخشی از جمعیت می‌شود و یا آن که برنامه‌ای ژنومی و رمزگذاری‌ای بر کروموزوم‌ها آن را موجب می‌شود. همجنس‌خواهی در جانوران با توجه به کارکرد پیچیده‌ای که در تکامل رفتار اجتماعی ایفا می‌کند، بی‌شک صفتی با برنامه‌ی ژنومی است و بخشی از این نرم‌افزار گویا با آنچه در انسان می‌بینیم همسان باشد.

فهرست مطالب کتاب

پیش درآمد
گفتار نخست: همجنس‌خواهی در انسان
چالش
پرسش
تعریف مفاهیم
گفتار دوم: همجنس‌خواهی در جانوران
گفتار سوم: تکامل همجنس‌خواهی
گفتار چهارم: ژنتیک همجنس‌خواهی
گفتار پنجم: هورمون-عصب‌شناسی همجنس‌خواهی
گفتار ششم: جامعه‌شناسی همجنس‌خواهی
گفتار هفتم: داوری اخلاقی
References

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همجنس‌گرایی
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات155
زبانفارسی
شابک978-600-8822-03-5
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب همجنس‌گرایی

Amir Amiri
۱۳۹۶/۸/۱۸
به نظرم خیلی تاکید کرده تا ثابت کنه همجنسگرایی رو یک انحراف زیستی میدونه. شاهدش هم انحراف این امر از نظام تولید مثلی و هنجار طبیعت است. اما یک نکته که حایز اهمیت زیادی است این است که اصولا رفتارهای جنسی در انسان , بر خلاف جانوران , عمدتا به قصد تولید مثل و بقای غریزی نسل انجام نمیشه. تمام تحلیل‌های نویسنده محترم کاملا خالی از پرداختن به بعد عاطفی و عاشقانه در رابطه‌ی موجودی به نام انسان با تمام پیچیدگی‌های عقلی و ویژگی‌های رفتاری اوست. صرفا نگاه جانورشناسانه به انسان , قابلیت تحلیل این موضوع پیچیده رو نداره.
Shahab Hp
۱۳۹۸/۴/۱۱
چند مورد هست که لازم دیدم عرض کنم برای کسانی که این کتاب رو هنوز نخوندن: من چند صفحه ابتدایی این کتاب رو خوندم، متوجه شدم نویسنده اصلن به اصل مطلب قرار نیست بپردازه، چرا که از واکنشش به رسمی شدن ازدواج همجنسگراها در فیسبوک کاملن میشه متوجه شد که ایشون اصلن در باغ نیستن!
دوم اینکه، خواهش میکنم کسانی
که به دنبال مطالبی از این دست هستن، حالا یا برای مقاله‌ها و پروپوزالهاشون میخوان و یا خودشون همجنسگران و این اسم در عام براشون جالب توجه هست و سعی میکنن دانلودش کنن، یکمی مطالعه کنید، کجای این کتاب سخته؟ خیلی هم روان نوشته شده، از بس سرتون رو کردید توی گوشیتون و از دوتا کانال مطلب خوندید مغزتون خشک شده. کتاب خیلی هم ساده نوشته شده، شاید خیلی هم ابتدایی.
سوم اینکه: مسایل مرتبط با همجنسگرایی، از همجنسبازی جدا هست.
همجنسبازها بیماران جنسی هستن که میتونن مورد درمان قرار بگیرن (تو اجتماع ما نود درصد افراد بخاطر فشارهای جنسی، همجنسباز هستن)
اما همجنسگراها نمیتونن مورد درمان قرار بگیرن، چون اصلن بیمار نیستن! همجنسگرا هستن، ذاتن... و این مسئله تا جایی که به هرزگی جنسی کشیده نشه (بخاطر شرایط بسته‌ی اجتماع و ازدیاد همجنسبازها) برای کسی خطری نداره، ناهنجاری محسوب نمیشه دوستان.
نویسنده‌ی این کتاب هم باید روی اطلاعاتشون کار کنن🙏
Arash .H
۱۳۹۸/۹/۲۰
من همجنسگرا نیستم اما از اونها حمایت میکنم. در هر قشر انسان‌های بی‌شخصیت و با شخصیت هست اما نکته این هست که بی‌شخصیت‌ها و جلف‌ها همیشه پر سر و صدا و تو چشم هستند و محجوب‌ها و با شخصیت‌ها خیلی کمتر دیده میشن چون دنبال نمایش یا جلوی چشم بودن نیستن. و از اونجایی که جامعه با چشمهاش قضاوت میکنه نه با که فکرش این میشه همه دگرباشان رو با یک چوب میرونن. به امید روزی که به معنای واقعی کلمه فقط آزار دیگران جرم باشه و هرکس در عقیده خود آزاد باشه. حداقل ما مردم یاد بگیریم تا سیاست مردهای فردا که الان بین ما هستن هم یاد بگیرن.
Roza Roz
۱۳۹۸/۱۰/۲۰
از کتابراه خواهش میکنم باتمام وحود که هر کتابی که سفارشی نوشته شده صرفا باتایید ارشاده نشر ندن من روانکاوم همجنس گراهم نیستم (طبق نظر دوستان برای حمایت) اما مراجعه کننده‌هایی داشتم که از قضاوت‌های اطراف بخاطر گرایششون رنج میبرن گرایش‌ها قابل درمانن بازور دارو و هیپنوتیزم درحالی که تمام وحود اون فرد به این حس نیاز داره گرایش داری انحراف جنسی نیست شرایط محیطی نیست خیلی ساده وروان میگم به جنس مخالف میل جنسی نداره حتی اگر دردسترس باشه مثل شما که دگر جنس گرایین درک این سخته چون تعدادشون کمه و بخاطر تعصبات دیده نمیشدن باید سرکوب بشن نویسنده فقط قلم به دست گرفته بادوتاکلمه درشت خواسته بنویسه بدون ذره‌ای اطلاعات دقیق علمی
کاربر Voodoo
۱۳۹۷/۵/۲۶
وقتی نویسندش ایرانیو دگرجنس خواه باشه معلومه ته کتاب چی درمیاد! طوریکه معلومه بایدهمه همجنسگراها یاخودکشی کنن یابمیرن بهتره ن بعدعاطفیواحساسو درنظرگرفته ن هیچی هیچ جای دنیاهم هنوز درمانی براش پیدانکردن چون وجود نداره
حسین زرین نعل
۱۴۰۰/۴/۱۷
با سلام
دوستان لطفا بدون اطلاعات و تحصیلات عالی در این مورد نظر ندهید. همجنسگرایی حقیقتا تنها یک میل جنسی به جنس مشابه از یک گونه است و می‌تواند مادرزادی (اصطلاحا ذاتی یا ژنومی) و یا اکتسابی باشد؛ اما اکتسابی نه بدان معنا که خود فرد گرایش جنسی‌اش را انتخاب کند؛ بلکه تربیت خانواده و یا شرایط زندگی
در دوران کودکی می‌تواند منجر به بروز چنین گرایشی شود. سخن از بیماری و انحراف عملا بی‌پایه و اساس و بدور از اخلاق انسانیست. در ادامه، باید ذکر شود که همجنسگرایی یک گرایش است و گرایش درمان شدنی نیست؛ همانطور که فردی که میل دگرجنس‌خواهانه دارد معمولا نسبت به همجنس خود میل جنسی ندارد و هیچ راهکاری نیز نمی‌تواند چنین میلی را ایجاد کند یا آن را تغییر دهد. میل همجنس‌خواهانه خود به چند دسته و زیرگروه تقسیم می‌شود که هر کدام ویژگی‌های مشخصی و گاها مشترکی دارند؛ اما بی‌تردید و مؤکدا این تنها یک میل است و طبیعت آن است که هیچ جامعه‌ای تفاوتی میان چنین میلی و میل دگر‌جنس‌خواهانه قائل نشود.
REZA NAZARI
۱۳۹۹/۶/۱۹
با سلام همجنس گرایی بیماری نیست، یک حس ذاتی هست، متاسفانه همجنس گرا هارو همجنسباز میدونن، درصورتی که همجنس گرا از لحاظ اهداف و شرایط حسی و حتی معیار‌ها کاملا هدفمند هستن، هر چند مشکلات زیادی هم دارند،... صرف رابطه جنسی بین دو همجنس دلیل بر همجنس گرایی نیست.... همجنس گرا لذت جنسی اصلا جز اولویت هاش نیست، بلکه ب دنبال کسی هست که درکش کنه و کنارش باشه حتی کسانی هستند همجنس گرا هستند و سالهاست با همدیگه هستند و ارتباط جنسی هم نبوده، در صورتی که همجنسباز‌ها ک تعدادشون صدها برابر همجنسگراها هست صرفا دنبال ارضا امیال جنسی خودشون هستند، دنبال بهره وری آرزو همجنسشون هستند، دنبال زندگی با همجنسشون نیستند بلکه زندگی با همجنسشون رو در ارتباط جنسی خلاصه میشه هیچکومشون حاضر نیستند آرزو لذتسون حتی لحظه‌ای بگذرم. همجنس گرا ب دنبال زیر یه سقف بودن و زندگی کردن. در هیچ جای دنیا هیچ همجنس گرایی درمان نشده چون اصلا خلقتی متفاوت هست... نمی‌گم خلقتی جدید، چون جدید نیست و از خیلی وقت پیش‌ها بوده.... هر جا دم از درمان همجنس گرایی شده بدانید همجنسباز درمان شده. ضمنا همجنس گرا را با (فتیش‌ها، دوجنسه، خنثی، ترانس، استریت و...) اشتباه نگیرید.
درتمام زمان‌ها همجنسگراها ب پای گند کاری حس‌های ساختگی همون همجنسباز‌ها و فانتزی‌ها و... سوخته شده ان.
Ali Loraei
۱۳۹۷/۲/۳۰
همجنسگرایی یه حس ذاتیه از بدو تولد هرکس با گرایش جنسی خودش متولد میشه بهتره با افراد همجنسگرا مهربان باشیم اونام جزوی از جامعه هستن
R
۱۴۰۱/۴/۳
با سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز و هر دوست دیگری که تمایل به خواندن این کتاب دارد
چند مطلب رو باید خدمت شما عرض کنم
۱-به دنبال هر چیز باشید، همان را پیدا خواهید کرد:
اگر دنبال کتابی باشید که همجنسگرایی را زیر سوال ببرد آن را پیدا می‌کنید و اگر دنبال کتابی باشید که بخواهد اثبات کند امری
همجنسگرایی فطری و طبیعی است همان کتاب را پیدا خواهید کرد، اما نکته اصلی اینجاست:
"شما می‌توانید با عقل سلیمتان کدام کتاب را زیر سوال ببرید؟ "
من هم هیچکدام را زیر سوال نمی‌برم بلکه قضاوت را به شما می‌سپارم.
۲-همجنسگرایی قطعا امری ذاتی و فطری است چرا که اگر کمی تحقیق کنید حتی در حیوانات هم وجود دارد چراکه حیوانات نمی‌توانند بر خلاف غریزه خود عمل کنند، پس چیزی که به ایشان حکم می‌کند به جنس موافق تمایل پیدا کنند غریزه فطری آنان است.
۳- شما هم نتوانستید ثابت کنید این یک غریزه نیست، پس خواستید بگویید نوعی بیماری است.
تلنگر: خداوند عزوجل هرگز بنده‌ای را که خود به دلایل حکمتی، از بدو تولد بیمار آفریده است به دلیل بیماری او، او را مجازات نمیکند درحالی که شما بر این باورید که قوم لوط بیمار بودند و خداوند آن‌ها را چرا مجازات کرد؟ چون خودش آن‌ها را بیمار خلق کرده بود؟ با عقل جور در نمی‌آید.
۴-کلمه "لواط" که در قرآن بر آن نهی شده است به پیروی از علامه طباطبایی، به معنای رابطه جنسی بین یک پسربچه و مردی بالغ است. و هرگز در قرآن ذکر نشده که قوم لوط چرا گرفتار عذاب شدند فقط ذکر شده خداوند آن‌ها را گرفتار عذاب کرد.
به ۳ دلیل ۱-خیانت: آن‌ها با وجود همسران خود به پسربچه‌ها تجاوز می‌کردند. ۲-عملی که آن‌ها انجام می‌دادند طبق میل کودکان نبود و تجاوز بود۳-عمل "لواط" را انجام میدادند (یعنی پدوفیل بودند)
التماس تفکر
معصومه نصرتی
۱۳۹۷/۸/۱۵
جالب اینجاست ک همجنسگرایی اصلا از شاخه بیماری‌های روانی حذف شده چندین ساله اونوقت اینو بیماری میدونن.. هر کسی یک میلی داره حالا چون کسی متفاوته میخاین از جامعه پرتش کنین بیرون
Music video
۱۳۹۹/۱۰/۹
واقعا پشیمونم از اینکه دان کردم... نویسنده عزیز شما حتی نمیدونین ک نباید عقاید خودتون رو ب خورد مردم بدید... همجنسخواه چیه نوشتید؟ 1 همجنسباز داریم ک بخاطر شرایط جوی مث زندان و یا فشار جنسی بوجود میاد و 2 همجنسگرایی داریم ک مبنا و پایش روی عاطفه و احساس بنا شده... گی‌ها و لزبین‌ها فقط ب جنس مخالف و خودشون علاقه جنسی عاطفی نشون میدن و ممکنه ب ازدواج ختم بشه.. من چند صفحه بیشتر از کتابتون رو نخوندم چون احساس کردم اگه ادامه بدم ب خودم و ذهنم ظلم کردم... قبول دارم ک تمایز همجنسگرا و همجنسباز کمی سخت باشه ولی کافیه ب انتهای رابطه اونها توجه کنین... کی دنباله هوسه (همجنسباز) و کی دنبال عشق و ارامشه (همجنسگرا)
sistan project
۱۳۹۹/۶/۲۹
لینک کتاب از طریق یکی از دوستان بدستم رسید، در یک نگاه گذرا به عناوین و مقدمه به بنظرم محتمل آمد که زاویه نگاه نگارنده در جهان معاصر محلی از اعراب نداشته باشد با این وجود تمام کتاب را بصورت گذرا و فصل ششم را با دقت بیشتر مطالعه کردم. متاسفانه با وجود اینکه بعضا رگه‌هایی از تساهل در جملات نگارنده که یافت میشود بنظر میرسد بخش اعظم مطالب گرد آوری شده در فصول نخستین کتاب برمبنای دیدگاهایی سامان داده شده‌اند که حکایت از دور بودن ذهن نگارنده از تنوع و تلون و سیال بودن جهان امروز است. در فصل ششم که در بر گیرنده نگاه جامعه شناسانه نگارنده است نیز گویا عمده جهت گیری‌ها مبتنی بر عکس العمل واکنشی نویسنده به مباحث روزمره رایج در جامعه ایران و تحولات سریع آن است. اما شاید از یک جهت مطرح شدن مباحٍث ممنوعه فتح بابی باشد برای رویکرد همراه با تساهل نسلهای آینده
سونیا یاری
۱۴۰۱/۳/۳
آدم بعضی کامنتا رو میبینه خندش میگیره. یه کم اطلاعاتتون رو ببرین بالا روی نیم میلیون انسان تحقیق کردن هیچ ‌ژنی در رابطه با همجنسگرایی پیدا نکردن اگه یه کم تحقیق کنین مطمئنا تحقیقات مربوط بهش رو تو اینترنت پیدا میکنین تمام همجنسگراها براثر محیط همچین تمایلی رو پیدا میکنن و بیماریشون قابل درمانه. و و اینکه بعضیا میگن همجنس گرایی تو حیوانات هم دیده میشه پس طبیعیه غلطه درصد بسیار کمی از حیوانات رفتارای همجنسگرایانه از خودشون نشون میدن که اونم دلایل دیگه‌ای داره حالا هر کاری اونا بکنن مام باید انجامش بدیم؟؟!
التماس کمی تفکر
و اینکه همه‌ی اینایی که الان دارن از همجنسگرایی دفاع میکنن پدوفیلی رو یه چیز بد میدونن (که هست) یه چند سال که تحت تاثیر تبلیغات و یه چند تا فیلم مسخره قرار بگیرن از اونم دفاع میکنن و میگن چرا به احساسات کودک گراهااا احترام نمی‌دارین اونا دست خودشون نیس، همینطوری به بچه‌ها تمایل دارن 😏
Moon
۱۴۰۲/۱/۱۱
به نام رب عالمین
هم جنس گرایی یا هم جنس بازی چه در صورت هوس و یا چه با عشق گناه است. خداوند خالق تمامی ما انسان هاست و خود بهتر از نیاز‌های ما خبر داشته است. اینکه ما همدیگر را دوست داشته باشیم یک حرفه و یا با کسی رابطه داشته باشیم حرف دیگر... رابطه نشانگر عشق نیست... نوعی نیاز حیوانی است... آیا و
کسی با این حرف خدا که گفته بعد روحی انسان از جنس فرشتگان بعد جسمی حیوانی است مشکلی دارد؟؟؟ خدا مرد را برای زن و زن را برای مرد آفرید... انسان‌هایی که دچار هم جنس گرایی هستند باید با تلاش و توکل به خدا از این وسوسه شیطانی و حیوانی رهایی یابد... گویا همه ما فراموش کردیم که ما برای عاشق خدا شدن خلق شدیم و نه چیز دیگر پس غرق دنیا نشویم...
اللهم عجل لولیک الفرج
Rose ...
۱۳۹۸/۱۲/۱۴
خیلی وقته درمورد همجنس گرایی تحقیق میکنم، همجنسگراهای زیادی رو توی یوتیوب دنبال میکنم، و متوجه شدم ما چقدر زیاد روی این مساله گیر کردیم درحالیکه گرایش جنسی هرکس کاملا خصوصیه، شما چطور میتونید مستقیم در گرایش جنسی‌ی ادم فضولی کنید و بعدش قضاوتش کنید؟ ازارگر نباشید، مهربون باشد، دخالت بیجا نکنید، انسانهارو بر اساس برخوردشون بسنجید
مشاهده همه نظرات 156

راهنمای مطالعه کتاب همجنس‌گرایی

برای دریافت کتاب همجنس‌گرایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.