نقد، بررسی و نظرات کتاب بی‌قراری - زولفو لیوانلی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
melika ahmadi
۱۳۹۷/۹/۲۳
بیشتر شبیه پاره‌ای از خاطراته که نویسنده نوشته.. با توجه به موضوع و اثر گذاری بالاش به نظرم این قابلیت رو داشت که یک رمان خیلی جذاب تر از آب در بیاد. داستان غم انگیز، واقعی و اثر گذاره ولی یه نظرم خیلی جا داشت تا بهتر باشه. ضمن اینکه خیلی موضوع‌ها در انتها بدون هیچ پایانی رها شد. مثلا اینکه داستان کاهو از چه قرار بود و موضوعات این چنینی.
لیلی عباسی
۱۳۹۷/۱۲/۲۳
کتابی تلخ و بی‌قرار.... بە شدت انسانیت را فرا می‌خواند. "من یک انسان بودم" نرگس و حسین هنوز صدای ضعیفشان را میتوان شنید. کتابی که برای عصر حارصه‌ی ماست و باید آن را خواند. آن را درست زمانی که ملک نازها، آواره‌اند و شنگال بزرگ هنوز چشم انتظار معجزه..... انگار روز هفتم به پایان نخواهد رسید.
فاطمه یزدی
۱۳۹۷/۵/۱۸
خیلی دردناک بود، بعضی جاها می‌شد از شدت شوکی که به خواننده وارد می‌شود، مکث کرد و به گوشه‌ای خیره ماند و ادامه داستان که در همین روزها اتفاق افتاده، باور کردنی نیست😢
هادی نظیفی
۱۳۹۸/۲/۲
بسیار سطحی و کودکانه نوشته شده نمونه خوبی از کارهای بی‌شمار سطحی ادبیات ترکیه که میخواد قهرمان خاکستری رو پاک پاک نشون بده؛ نویسنده بین فرهنگ خودشون و غربزدگی به شدت گیر کرده. حالم به هم میخوره از این دید احمقانه.
ابوالفضل محمدآبادی
۱۳۹۸/۱/۳
اشرف مخلوقات یک دروغ محض است. با خود فکر میکنم، آن چیزی که به عنوان انسانیت به آن افتخار میکنیم در واقع بیش از اندازه رذیلانه است.
محمد شیرازی
۱۳۹۸/۱۲/۲۸
واقعا آدم افسوس می‌خوره... که تعصب بر روی یک ایدئولوژی چقدر می‌تونه انسان رو بی‌رحم و افراطی بکنه به قول مولانا: سخت گیری و تعصب خامی است... تا جنینی کار، خون آشامی است
Shiva D
۱۳۹۷/۶/۱۰
بسیار تلخ و ناراحت کننده بود بیشترشبیه خاطره تاریخی دردناک بود تا رمان فقط دلم برای دختران بی‌گناه سوخت واقعا دردناک بود
رعنا سرمالیان
۱۳۹۷/۶/۶
عالی بود ولی واقعا دردناک! باید به حال انسانیت گریست وناله زد تاارامش پیداکنی!ومتاسفم برای عده‌ای که نام انسان بودن را به یدک میکشند.
power tv
۱۳۹۷/۶/۵
گاها از شدت غم نمی‌توانستم ادامه بدهم و موکول می‌کردم به روز یا دوروز بعد و گاه اسیرش می‌شدم و زمانو مکان و تعداد زیاد صفحات مفهومش رو از وست می‌داد.
رضا اسماعیل پور
۱۴۰۰/۱/۱۰
سلام
داستان غم انگیز دختر ایزدی که با یک فرزند از دست نیروهای داعش می‌گریزد و پسری عرب علیرغم میل خانواده با ایشان ازدواج می‌کند.
mohammad sadegh
۱۳۹۸/۲/۵
خوب بود ولی درجاهایی از کتاب بیشتر دل نوشته‌های نویسنده ادم رو خسته می‌کردواز داستان دور می‌شدیم.....
سارا ابراهیمی
۱۳۹۹/۳/۸
باید به حال انسانیت گریست. اینکه همه داستان منشاء واقعی داشته خیلی خیلی دردناک هست.
قیاسی Q
۱۳۹۷/۶/۱۵
بسیار عالی وبعضی جاهانفس گیر ولی موضع که درباره ملک ناز قراربودگفته شود ناقص ماند
Lop Pol
۱۳۹۷/۵/۱۸
بسیار جذاب ولی ناراحت کننده، البته که داره حقیقت امروز رو بیان میکنه...
ملیکا موسوی
۱۳۹۹/۱۱/۲۹
یک کتاب خیلی تاثیرگذار بود، خیلی پیشنهاد میشه
همای مستان
۱۳۹۷/۸/۱۲
بشدتتتتتتت تلخ بسیار سیال و روان
مهرنوش زاده رفیع
۱۳۹۷/۷/۳
کتاب بسیار روان و زیبا اما تلخیست
کاربر f
۱۴۰۱/۸/۲۴
داستانش گیرا بود و تاثیر گذار