نقد، بررسی و نظرات کتاب مریم جوان مظهر زن ستمدیده شرقی - احمد خوشوقتی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
سارا مجیدزاده
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
در کل داستانش رو دوست داشتم از خوندنش لذت بردم نکات مثبت زیادی داشت ولی متاسفانه چند تا ایراد اساسی داشت داستان.... اولین ایراد داستان این بود که زبان نوشتاریش بسیار قدیمی و عجیب بود جوری که انگار نویسنده در دوران قبل از قاجار زندگی کرده و سواد یاد گرفته و حتی اشتباهات املایی زیادی داشت مخصوصا قسمتی که انگلیسی نوشته بود. ایراد بعدی در مورد راوی و روایت داستان بود که واقعا معلوم نبود راوی دانای کل بود یا شخصیت‌های داستان و یهو از زبون یکی از شخصیت‌ها روایت داستان به یکی دیگه از شخصیت‌ها منتقل میشد. ایراد بعدی هم اونجایی شروع شد که مریم شروع به خیال بافی در مورد زندگی مجازیش کرد... اصلا نویسنده مشخص نکرده که کجاها از عالم خیال بیرون میاد و داستان واقعی میشه.... ولی درکل خوندن کتاب لذت بخش بود.
عطااله مددی
۱۳۹۸/۲/۱۶
سلام. متاسفانه کتابهای ما هم مثل فیلمهایمان بسوی سیاه نمایی پیش میره و به جای اینکه امید,ارامش و بسیاری از خوبیها رو نشان بدهند فقط تلخیها رو نشون میدن,شما 5 فیلم ایرانی نام ببرین که موضوع ان طلاق,مرد دو زنه,اعتیاد و امثالهم نباشد از هر صد فیلم یک فیلم شاید موضوع مثبتی داشته باد حتی فیلم ایرانی هم که اسکار هم گرفته چنین موضوعی دارد. از نویسندگان و ناشرین خواهش میکنم که موضوع خانواده موفق و راههای رسیدن به انرا را در اولویت قرار دهند. من نمی‌خواهم شخص خاصی را محکوم کنم فقط درد دل و گلایه‌ای بود که خواستم مطرح کنم.
کاربر
۱۳۹۹/۱/۲۹
بسیار عالی من مترجم هستم مترجم زبان روسی کلمات و جملات خیلی خوبی برای ترجمه و تقویت زبان دارد. که هیچ جا نیست. و هیچ کسی قادر نیست. و توانا نیست. و قدرت ندارد. چنین کلماتی را بگوید. عالی بود. عالی. باید به نویسنده مدال افتخار داد. در حد کتاب جنگ و صلح. از تولستوی. نویسنده به کارت ادامه بده. موفق می‌شوی. جهانی شوی.
تینا زاهد
۱۴۰۲/۶/۱۷
نمیدونم چی بگم. هیچیش باهم جور درنمی اومد.. مامانش اونقدر بهش اهمیت میداد که ببرتش مشاور و کتاب بخره و... ولی نمیتونست مانع ازدواجش با یه پیرمرد بشه؟!!
فاطمه
۱۴۰۳/۱/۳۰
واقعا عالی بود شوهر بد و پست زن مظلوم
Zohreh Alizadeh
۱۴۰۰/۱/۲۲
زیبا و آموزنده و تاثیر گذار مرسی