معرفی و دانلود کتاب مریم جوان مظهر زن ستمدیده شرقی

عکس جلد کتاب مریم جوان مظهر زن ستمدیده شرقی
قیمت:
9000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مریم جوان مظهر زن ستمدیده شرقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مریم جوان مظهر زن ستمدیده شرقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مریم جوان مظهر زن ستمدیده شرقی

کتاب مریم جوان مظهر زن ستمدیده شرقی نوشته‌ی احمد خوشوقتی، روایتی غم‌انگیز و واقعی است که امکان دارد شالوده‌ی زندگی هر خانواده‌ای را درهم شکسته و افراد بی‌گناهی را سیه روز گرداند.

در این داستان اوّلین مطلبی که با آن مواجه می‌شویم «خرافه‌گرایی» و «جهل» است که باعث می‌شود، مریم جوان، دختر هوشمند و با احساس، خانه‌نشین گردد و برای همیشه از ادامه‌ی تحصیل محروم شود. دوّمین موضوعی که اذهان را به خود جلب می‌کند، پدیده‌ی خانمان برانداز «اعتیاد» است که باعث می‌شود پدر مریم، دختر نازنینش را به خاطر تامین مخارج اعتیادش دست کسی دیگر بسپارد و سوّمین مطلب، خود کامگی و اقتدارگرائی مردان‌ و پدیده‌ی نامیمون «زن ستیزی» است که پدرِ مریم با توسّل به آن، دختر نوجوان خود را «تهدید» و «اجبار» به ازدواج با مرد پولدار و هوسرانی می‌کند‌ که 44 سال از او بزرگ‌تر است. سرانجام، ما شاهد اقدام غیر‌منتظره‌ی مریم، در کین‌خواهی و انتقام از حاج باقر در قبال خیانت‌ها و تجاوز به حریم او خواهیم بود.

در بخشی از کتاب مریم جوان مظهر زن ستمدیده شرقی می‌خوانیم:

همه به گوش بودند سکوت فضای اطاق را فرا گرفته بود. حاج کاظم سخنانش را ادامه داد و گفت: «حالا نمی‌دانم این مادر و دختر دیگر چه می‌خواهند. لابد در انتظار این جوانانِ یک لاقبای جُلُمبر، هستند که پس از گذشت 6 ماه، یکسال بعد از ازدواج‌شان، یک تیپای جانانه نثارشان کنند و راهی خانه‌ی پدرشان نمایند، اگر هم طلاق‌شان ندهند به علّت ضعف مالی، آرزوی یک شکم سیر غذای خوب به دل‌شان می‌ماند و دچار محرومیّت‌های مختلف می‌شوند.» همه در فکر فرو رفته بودند ساکت و بی‌حرکت، در چنین وضع و حالی بود که مریم چادرش را سرش انداخت و بدون یک کلمه حرف، اطاق را ترک کرد‌ و به دنبالش نگاه غضب‌آلود پدر. گویا همه‌ی آنچه را که رشته بود پنبه شد و باد، هوا بُرد. گفت: «اَستغفروالله و رَبی، گیر عجب بُزمَجه‌ی زبان نفهمی افتاده‌ام. خداوند، قدری به من صبر و به او اندکی عقل عطا کند.»

اواخر شب بچّه‌ها یک به یک با تشکّر از پدر، به اطاق‌های خود رفتند، فقط حاج کاظم ماند و زنش، حاجی نگاهی به او انداخت، بعد گفت: «‌با توصیفی که از اقدامات آتی حاج باقر کردم و با شناختی که از او دارم و می‌دانم که همه‌ی گفته‌هایش را عمل خواهد کرد، باز هم جانب او را داری و با نظر من مخالفی؟» سمیه گفت: «‌چه بگویم حاجی، از جهتی حق با تُست و از بابت دیگر حق به جانب او است. من هم در مانده‌ام در این میانه چه بگویم، مگر این قضیّه را خدا حل کند، از دست ما خارج شده است.» حاج کاظم گفت: «‌نخیر از دست من خارج نشده است، ببین خانم این آخرین تصمیم من است، اگر بازهم این دختر بخواهد سِرتقی کند و حرف‌های مرا زیر پا بگذارد، مطمئن باشد این قدر توی این خانه خواهد ماند که موهایش مثلِ دندان‌هایش سفید شود؛ مگر اینکه من نباشم و به لعنت خدا رفته باشم. »

فهرست مطالب کتاب

باقر چگونه حاج باقر شد
مریم جوان سخن می‌گوید
محروم شدن مریم از ادامه‌ی تحصیل به دستور پدرش
آشنایی مریم با سعید
رابطه مریم و سعید، لو می‌رود
پدر مریم کارگزار حاج باقر می‌شود
حاج باقر دلبسته‌ی مریم می‌شود
خواستگاری خانواده‌ی سعید از مریم
خواستگاری حاج باقر از مریم
خواب عجیبی که مریم دید
مریم به اجبار پدرش، همسری حاج باقر را می‌پذیرد
مریم به خانه‌ی شوهر می‌رود
شب زفاف دردناکترین شب زندگی مریم
مریم دگر بار، به خانه‌ی حاج باقر می‌رود
اعمال متقلبانه‌ی حاج باقر در رابطه با کسب و کارش
آغاز عالَم استوره‌ای مریم
عالم مجازی
آشنائی مریم با جواد، برادرزاده‌ی حاج باقر
در عالم مجاز
مسعود و شوکت
در عالم مجاز
تظاهر حاج باقر به دینداری
مشکلات مریم با پرویز پسر عمویش
در عالم مجاز
مریم به مکه مُشَرَّف می‌شود
در عالم مجاز
حاج باقر بِه سَفَر می‌رود
گلایه مریم از خدا
مریم به طرز فریبکارانه‌ای عقیم می‌شود!
درعالم مجاز
افشاء ارتباط حاجی با زنان روسپی
عشرتکده‌ای در باغ کرج
مریم مبتلا به بیماری مقاربتی می‌شود
پدر مریم فوت می‌کند
در عالم مجاز
دست حاج باقر رو می‌شود
انتقام مریم از حاج باقر از طریق معامله به مثل
حاج باقر اقدام به قتل مریم می‌کند
مریم برای همیشه منزل حاج باقر را ترک می‌کند
مریم در قم ساکن می‌شود و اعتکاف پیشه می‌کند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مریم جوان مظهر زن ستمدیده شرقی
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات330
زبانفارسی
شابک978-600-8299-05-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مریم جوان مظهر زن ستمدیده شرقی

سارا مجیدزاده
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
در کل داستانش رو دوست داشتم از خوندنش لذت بردم نکات مثبت زیادی داشت ولی متاسفانه چند تا ایراد اساسی داشت داستان.... اولین ایراد داستان این بود که زبان نوشتاریش بسیار قدیمی و عجیب بود جوری که انگار نویسنده در دوران قبل از قاجار زندگی کرده و سواد یاد گرفته و حتی اشتباهات املایی زیادی داشت مخصوصا که و قسمتی انگلیسی نوشته بود. ایراد بعدی در مورد راوی روایت داستان بود که واقعا معلوم نبود راوی دانای کل بود یا شخصیت‌های داستان و یهو از زبون یکی از شخصیت‌ها روایت داستان به یکی دیگه از شخصیت‌ها منتقل میشد. ایراد بعدی هم اونجایی شروع شد که مریم شروع به خیال بافی در مورد زندگی مجازیش کرد... اصلا نویسنده مشخص نکرده که کجاها از عالم خیال بیرون میاد و داستان واقعی میشه.... ولی درکل خوندن کتاب لذت بخش بود.
عطااله مددی
۱۳۹۸/۲/۱۶
سلام. متاسفانه کتابهای ما هم مثل فیلمهایمان بسوی سیاه نمایی پیش میره و به جای اینکه امید,ارامش و بسیاری از خوبیها رو نشان بدهند فقط تلخیها رو نشون میدن,شما 5 فیلم ایرانی نام ببرین که موضوع ان طلاق,مرد دو زنه,اعتیاد و امثالهم نباشد از هر صد فیلم یک فیلم شاید موضوع مثبتی داشته باد حتی فیلم ایرانی هم که اسکار هم گرفته چنین موضوعی دارد. از نویسندگان و ناشرین خواهش میکنم که موضوع خانواده موفق و راههای رسیدن به انرا را در اولویت قرار دهند. من نمی‌خواهم شخص خاصی را محکوم کنم فقط درد دل و گلایه‌ای بود که خواستم مطرح کنم.
کاربر
۱۳۹۹/۱/۲۹
بسیار عالی من مترجم هستم مترجم زبان روسی کلمات و جملات خیلی خوبی برای ترجمه و تقویت زبان دارد. که هیچ جا نیست. و هیچ کسی قادر نیست. و توانا نیست. و قدرت ندارد. چنین کلماتی را بگوید. عالی بود. عالی. باید به نویسنده مدال افتخار داد. در حد کتاب جنگ و صلح. از تولستوی. نویسنده به کارت ادامه بده. موفق می‌شوی. جهانی شوی.
تینا زاهد
۱۴۰۲/۶/۱۷
نمیدونم چی بگم. هیچیش باهم جور درنمی اومد.. مامانش اونقدر بهش اهمیت میداد که ببرتش مشاور و کتاب بخره و... ولی نمیتونست مانع ازدواجش با یه پیرمرد بشه؟!!
فاطمه
۱۴۰۳/۱/۳۰
واقعا عالی بود شوهر بد و پست زن مظلوم
Zohreh Alizadeh
۱۴۰۰/۱/۲۲
زیبا و آموزنده و تاثیر گذار مرسی
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب مریم جوان مظهر زن ستمدیده شرقی

برای دریافت کتاب مریم جوان مظهر زن ستمدیده شرقی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.