نقد، بررسی و نظرات کتاب مینیمالیسم دیجیتال: یافتن زندگی متمرکز در یک جهان پر هیاهو - کال نیوپورت

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Soheil Salari Telmadarreh
۱۳۹۹/۱۱/۱۸
واقعا کتاب بی نظیری بود، کاملا آگاهانه، علمی و با مثال‌های درست و منطقی به بررسی پرداخت. با واژه به واژه‌های این کتاب ارتباط برقرار کردم و انگاری داشته شرایط من رو تشریح میکرده، تاثیرات فناوری رو زندگی من شامل اکثر این مضراتی بود که توی کتاب بهشون اشاره شد. از بی تمرکزی گرفته تا عدم استقلال و حس اضطراب و از بین رفتن خلوتم و غیره. حتی خوندن این کتاب اوایلش آرامشو برگردوند، اجرای تمرین هاش که معجزه کرد.
Maedeh Shamsi
۱۳۹۹/۲/۲۲
من به خاطر اینکه بااستفاده‌ی بیش ازحد از فضاهای مجازی کنترل زمان از دستم رفته بود و تمرکزم به شدت پایین اومده بود خوندمش. خیلی خیلی بهم کمک کرد و توی همین مدت کم هم آرامش و بیشتر شدن تمرکزم رو حس میکنم. اما فکر میکنم این کتاب فقط برای کسایی که به حال و روز من گرفتار شدن نیست بلکه هرکسی که از گوشی‌های هوشمند استفاده میکنه حتما باید این کتاب رو بخونه تا با اگاهی بیشتری ازش استفاده کنه و از آسیب‌های احتمالیش باخبر بشه.
Javad Ant
۱۳۹۹/۱۰/۱۳
سلام کال نیوپورت یه محقق کامله قبل از اینکه یه نویسنده عالی باشه. دارم کتاب صوتی انگلیسیشو گوش میدم. فارسیشم میخرم که به همه اطرافیانم پیشنهاد بدم.
رسانه‌های اجتماعی (یا بقول معروف فضای مجازی) از ویروس کرونا بدتره میزان ضرری که داره به بشریت میزنه. خوندن همچین کتابی حکم واکسن رو داره در برابر یک ویروس مهلک!
B Bakhtiari
۱۳۹۹/۱/۸
این کتاب عالیه، به معنای واقعی عالی. به نظرم نیاز هست هرکسی که داره تو جامعه مدرن و دیجیتال امروزی زندگی میکنه این رو بخونه و روی تک تک حرکاتش باز بینی داشته باشه. دید من به همه چیز رو خیلی تغییر داد، یک تغییر خیلی قشنگ و بزرگ. من آرامشم رو مدیون این کتابم. مرسی ازتون که باعث شدید ببینمش و بخونم❤
Sadaf Akhlaghi
۱۴۰۰/۱۲/۶
کتاب خوبی برای افرادی هست که بشدت درگیر فضای مجازی هستن اما به شخصه برای من کاربرد زیادی نداشت چون درحالت عادی هم خیلی از فضای مجازی استفاده نمی‌کنم. البته برخی نکات رو میتونید درزندگی روزانه هم وارد کنید و کنترل بیشتری روی کارها و زمانتون داشته باشید.
م ع
۱۴۰۲/۱/۷
کتابی بسیار سطحی و ضعیف که مسائل بسیار ساده‌ای رو مطرح میکنه و به کنکاش و عمق مفهوم مشکلات نمیپردازه، در کل برای افرادی که اهل مطالعه کتاب‌های انگیزشی و کتاب‌های کوتاه هستن میخوره، بیشتر مطالب حالت شعار گونه داره تا عمل گرایانه
Amirhossein Az
۱۴۰۰/۷/۱۰
برای من خیلی مفید واقع شده، این کتابی هست که کمک میکنه راحت هر بار اضافی‌ای رو تشخیص بدی و نذاری ناخودآگاهت پر از افکار و بار‌های اضافی باشه یا هرچیز رو به غیر از دنیای دیجیتال بهتر و مثبت استفاده کنی
rozhina ala
۱۳۹۹/۸/۲
مطالعه کتاب کمی زمانبر هست و نیاز هست بعد خوندن قسمتی از متن کتاب رو بذاریم کنار و فکر کنیم. مطالعه اون میتونه دیدگاهمون رو به زندگی مدرن در جهت مثبت تغییر بده.
ن. م.
۱۳۹۸/۸/۲۸
در دوره‌ای که حقیقتا اثرات مخرب حضور بسیار زیاد تلفن‌های همراه و اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی موجب اسیب در کیفیت زندگی‌ها شده است، روش مدیریت این مساله و درک این حقیقت و فلسفه‌های پشت پرده بسیار مهم است
meysam azarianlakeh
۱۳۹۹/۱/۲۱
حرفای تازه و جالبی هست در مورد فضای این روزای اینترنت و کل فضای مجازی، به دوستان توصیه می‌کنم یک بار بخونن
مهرنوش لاله زاری
۱۳۹۸/۸/۶
با سلام و تشکر. روند کار خیلی خوب و ارزنده است و مرتب به اطرافیان خود توصیه نصب برنامه و طرز استفاده از آن را یادآوری میکنم
شاهرخ
۱۴۰۱/۸/۱۶
این کتاب را به توصیه یکی از اساتید تهیه کردم.
اگر کتاب را خوب بخوانید باعث تغییر مثبت در زندگی و استفاده بهینه از زمان می‌شود.
E Darabi
۱۴۰۰/۶/۲۷
کتابی با رویکردی تغییری بسیار بنیادی نسبت به پیشرفت تکنولوژی. خوندن این کتاب رو به گوشی به دستان ورزیل بسیار توصیه میکنم!
sogand mansouri
۱۴۰۰/۲/۲۴
کتاب خوبی بود؛ بعد از خوندن این کتاب به طور کاملا ارادی میشه ساعت‌ها از فعالیت‌های اختیاری آنلاین دور بود بدون ذره‌ای احساس ناراحتی.
گقانی کشیش آبرام
۱۳۹۸/۱۰/۲۱
عالی و تاثیر گذار، باید مرحله به مرحله باهاش پیش برید و به صورت عملی هم انجام بدید
امیرحسین درویشی
۱۳۹۹/۱۱/۱۸
چقدر خوب میشه اگه محتوای این کتاب موضوع یکی از کلاس‌های درس مدرسه و دانشگاه بشه
حتما حتما بخونید
fatemeh sh
۱۳۹۹/۳/۲۵
یه کتاب ضروری برای همه ادمای این عصر. به نظرم هر یه روزی که خوندن این کتاب رو دیرتر شروع کنید حیفه.
sepide khojaste
۱۴۰۰/۷/۱۴
فقط می‌تونم بگم بی نظیر بود... تو عصر فناوری به نظرم هرکسی حداقل باید یکبار این کتاب رو بخونه👏👏👏
مبین
۱۴۰۰/۴/۴
یه کتاب تاثیر گذار
انقدر که روم‌تاثیر گذاشت که اینستامو پاک کردم
Ali Abbasi
۱۳۹۹/۱/۲۲
فوق العاده عالی و نیاز به نگاهی فراتر از یک کتاب هست
پویا احمدی
۱۴۰۱/۴/۶
بینهایت کتاب خوبیه، اگه راهکارهای کتاب رو اجرا کنید زندگیتون زیر و رو میشه
emadoddin kazemi
۱۴۰۰/۶/۱۴
کتاب بسیار مفید
حتما یه بار هم که شده سطحی مطالعه‌اش کنید
نیلوفر فرجی
۱۳۹۹/۲/۷
بسیار کتاب مفیدی هست درصورتی که با درک بالا خونده بشه👏👏
سپیده علیپور
۱۴۰۱/۶/۳۱
زیاد جالب نبود. من خوشم نیومد
nastaran moradi
۱۴۰۰/۱/۸
اگه حوصله داری بخون وگرنه پول هدر میدی