معرفی و دانلود کتاب مینیمالیسم دیجیتال: یافتن زندگی متمرکز در یک جهان پر هیاهو

عکس جلد کتاب مینیمالیسم دیجیتال: یافتن زندگی متمرکز در یک جهان پر هیاهو
قیمت:
65000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مینیمالیسم دیجیتال: یافتن زندگی متمرکز در یک جهان پر هیاهو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مینیمالیسم دیجیتال: یافتن زندگی متمرکز در یک جهان پر هیاهو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مینیمالیسم دیجیتال: یافتن زندگی متمرکز در یک جهان پر هیاهو

کتاب مینیمالیسم دیجیتال: یافتن زندگی متمرکز در یک جهان پر هیاهو، یکی از پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز به قلم کال نیوپورت از حذف مسائل غیر ضروری و توجه به اموری که ضروری هستند، می‌گوید. نیوپورت که قبلا کتاب پرفروش «کار عمیق» را نوشته، این بار فلسفه‌ی نوینی را برای استفاده از فناوری معرفی می‌کند که زندگی‌های بسیاری را بهبود بخشیده است.

کال نیوپورت (Cal Newport) در سال 2016، مقاله‌ای از اندرو سالیوان مفسر و وبلاگ‌نویس مشهور با عنوان «من زمانی انسان بودم» در مجله‌ی نیویورک تایمز خواند. مقاله‌ای که عنوان فرعیِ آن هشدار دهنده بود: «بمبارانِ بی‌پایانِ اخبار و شایعات و عکس از ما دیوانگانی معتاد به دریافت اطلاعات ساخته. این اتفاق مرا نابود کرد و ممکن است با شما هم چنین کند.» این مقاله سبب شد تا نیوپورت به شکلی غیرمنتظره وارد دوره‌ا‌ی فشرده برای مطالعه و تحقیق درباره‌ی مزایا و خطراتِ زندگیِ مدرن شود و این بار کتابی در خصوص تاثیر تکنولوژی و شبکه‌های مجازی بر روند زندگی واقعی افراد بنویسد.

بدون شک شما با وجود زندگی در دنیای مدرن و استفاده از شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌هایی با طراحیِ‌های اعتیاد‌آورِ نیاز دارید تا با فلسفه‌ی استفاده از این فناوری‌ها آشنا شوید. هدفِ کتاب حاضر، شناساندن مینیمالیسمِ دیجیتال (digital minimalism: choosing a focused life in a noisy world) است که این شامل کاوشی دقیق‌تر درباره‌ی آنچه از شما می‌خواهد و علت نتیجه دهندگیِ آن است. در مرحله‌ی بعد در‌ صورت پذیرش این فلسفه، نحوه‌ی به کار‌گیریِ آن را به شما یاد می‌دهد.

برای رسیدن به این هدف، کتاب به دو بخش تقسیم شده است. در بخش نخست فلسفه‌ی زیربناییِ مینیمالیسمِ دیجیتال توضیح داده شده و بخش دومِ نگاهی دقیق‌تر به ایده‌هایی‌ست که به شما در پیش گرفتنِ سبکِ زندگی ساده و مینیمالیستی کمک می‌کنند.

در حقیقت کال نیوپورت با بررسی زندگی‌های مختلف روش‌های مرسوم مینیمالیست‌های دیجیتال و ایده‌های حمایت کننده‌ی آن‌ها را کشف می‌کند. او نشان می‌دهد که آن‌ها چطور با بازبینی شبکه‌های اجتماعی مجددا لذت‌های دنیای برون‌خط را پیدا کرده و از راه دوره‌های منظم خلوت‌گزینی، دوباره ارتباط با خودِ درونی‌شان را می‌سازند. همچنین در آخر راهبردهایی را به شما آموزش می‌دهد تا بتوانید این روش‌ها را در زندگی خود به کار برید.

هدف نهایی نیوپورت در این کتاب گفتن این نکته است که فناوری نه خوب است و نه بد، مهم این است که بتوانید از آن در راه اهداف و ارزش‌هایتان استفاده کنید و اجازه ندهید فناوری از شما استفاده کند.

در نهایت می‌توان گفت که اگر به دنبال نقشۀ راهی برای رها کردن خودتان از قید و بند ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، گوشی هوشمند و صفحه نمایش هستید و می‌خواهید به زندگی واقعی خود برگردید، تردید نکنید که خواندن این کتاب برای شما مفید خواهد بود.

کال نیوپورت استاد علوم کامپیوتر دانشگاه جورج تاون است. او در زمینه نظریه سیستم‌های توزیع شده تحقیق و علاوه بر کارهای دانشگاهی، در زمینه تعامل و کنش بین فرهنگ و تکنولوژی پژوهش می‌کند. همچنین او تاکنون 6 کتاب نوشته که معروف‌ترین آن‌ها کار عمیق است که از سال 2017 پیوسته مورد توجه و استقبال خوانندگان و منتقدان قرار گرفته است.

جوایز کتاب مینیمالیسم دیجیتال:

- پرفروش‌ترین کتاب‌های فهرست نیویورک تایمز و ژورنال وال استریت
- پرفروش‌ترین کتاب‌های ناشران هفتگی (Publishers Weekly) و آمریکای امروز (US Today)

برخی نظرات درباره‌ی کتاب مینیمالیسم دیجیتال:

- شما کاربر نیستید بلکه شما محصول هستید. دست نگه ندارید، از حساب‌های خود خارج شوید و راه متفاوتی را برای زیستن در این جهان در پیش بگیرید. آفرین کال! یک راهنمای هوشمندانه برای مردم خوب. (سث گودین)

- این کتاب یک دعوت ضروری در جهتِ انجام دادن کارهایی است که هر کسی باید انجام دهد به شرط آنکه بخواهد در زندگی، فرمانده خودش باشد. (رایان هالیدی)

- کتاب مینیمالیسم دیجیتال اثر کال نیوپورت بهترین کتابی است که من در مدت اخیر درباره ارتباط انسان با فناوری خوانده‌ام… اگر به دنبال راهنمایی هستید که به شما راهی برای رهایی از ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، گوشی‌های هوشمند و اسکرین‌ها را نشان دهد، این کتاب راهنمای خوبی است. (آدام آلتر)

- من شما را به چالش دعوت می‌کنم که اگر می‌توانید کل این کتاب فوق‌العاده را در یک نوبت به پایان نبرید! مطمئناً خود من کتاب را در یک نوبت خوانده‌ام و از ایده‌های کال در زندگی خودم به سرعت استفاده کردم. (جرج مک‌کیون)

در بخشی از کتاب مینیمالیسم دیجیتال می‌خوانیم:

تقریباً هم زمان با کار کردنِ من روی این فصل از کتاب، یکی از مقاله‌نویس‌های روزنامه‌ی نیویورک پست مقاله‌ای با عنوان "چگونه اعتیادم به گوشیِ هوشمند را ترک کردم؛ شما هم می‌توانید" منتشر کرد. راز موفقیت او این بود که قسمت اعلانِ صد‌ و‌ دوازده برنامه‌ای را که روی آیفون‌اش نصب کرده بود خاموش کند و در پایان مقاله با خوش‌بینی نتیجه‌گیری کرد که «به کنترل در آوردنِ مجددِ اوضاع کار نسبتاً آسانی‌ست.»

تعداد این طور مطالب و مقالات در نشریات فناوری خیلی زیاد است. در بیش‌ترِ آن‌ها نویسنده متوجه می‌شود که رابطه‌اش با ابزارهای دیجیتال باعث شده کارایی‌اش را از دست بدهد، پس نگران می‌شود و سریع راه حلی هوشمندانه برای تغییر‌ دادن شرایط پیدا می‌کند و در پایان هم با ذوق و شوق اعلام می‌کند که کنترل امور را در دست گرفته و شرایط زندگی‌اش خیلی بهتر شده است. البته من همیشه به این جور راه حل‌های فوری با پایان خوش با دیدِ تردید آمیزانه نگاه می‌کنم. بر اساس یافته‌ها و تجربه‌هایم دگرگون‌سازیِ دائمیِ زندگیِ دیجیتال آن هم فقط با استفاده از چند نکته و راه حل ساده کار بسیار دشواری‌ست.

مشکل این است که تغییرات کوچک برای حل مشکلات بزرگِ ما در ارتباط با فناوری‌های جدید کافی نیستند. رفتارهای زیر بنایی‌ای که امیدواریم برطرف شوند، در فرهنگ ما نهادینه شده‌اند و همان‌طور که در فصل قبل هم بحث کردم، این رفتارها توسط نیروهای روان‌شناختیِ قوی‌ای حمایت می‌شوند که از غرایز پایه‌ی ما استفاده می‌کنند. برای به دست گرفتنِ دوباره‌ی کنترل اوضاع، نباید به چندین راه حل ساده اکتفا کنیم، بلکه باید ارتباط‌مان با فناوری را از ابتدا و با استفاده از ارزش‌های عمیقِ درونی‌مان پایه گذاری کنیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: مبانیِ اصولی
1: مسابقه‌ی تسلیحاتیِ نابرابر
2: مینیمالیسمِ دیجیتال
3: پاکسازیِ دیجیتال
بخش دوم: تمرین‌ها
4: در تنهایی وقت گذراندن
5: "لایک"‌ نکردن
6: بازگرداندنِ تفریح
7: ایستادگی در مقابل میل به جلب توجه
نتیجه‌گیری
تقدیرنامه
یادداشت‌ها
پی‌نوشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مینیمالیسم دیجیتال: یافتن زندگی متمرکز در یک جهان پر هیاهو
نویسنده
مترجمسمانه پرهیزکاری
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات221
زبانفارسی
شابک978-622-6573-46-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت
قیمت نسخه الکترونیک
65000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مینیمالیسم دیجیتال: یافتن زندگی متمرکز در یک جهان پر هیاهو

Soheil Salari Telmadarreh
۱۳۹۹/۱۱/۱۸
واقعا کتاب بی نظیری بود، کاملا آگاهانه، علمی و با مثال‌های درست و منطقی به بررسی پرداخت. با واژه به واژه‌های این کتاب ارتباط برقرار کردم و انگاری داشته شرایط من رو تشریح میکرده، تاثیرات فناوری رو زندگی من شامل اکثر این مضراتی بود که توی کتاب بهشون اشاره شد. از بی تمرکزی گرفته تا عدم استقلال و حس و اضطراب از بین رفتن خلوتم و غیره. حتی خوندن این کتاب اوایلش آرامشو برگردوند، اجرای تمرین هاش که معجزه کرد.
Maedeh Shamsi
۱۳۹۹/۲/۲۲
من به خاطر اینکه بااستفاده‌ی بیش ازحد از فضاهای مجازی کنترل زمان از دستم رفته بود و تمرکزم به شدت پایین اومده بود خوندمش. خیلی خیلی بهم کمک کرد و توی همین مدت کم هم آرامش و بیشتر شدن تمرکزم رو حس میکنم. اما فکر میکنم این کتاب فقط برای کسایی که به حال و روز من گرفتار شدن نیست بلکه هرکسی که از هوشمند گوشی‌های استفاده میکنه حتما باید این کتاب رو بخونه تا با اگاهی بیشتری ازش استفاده کنه و از آسیب‌های احتمالیش باخبر بشه.
Javad Ant
۱۳۹۹/۱۰/۱۳
سلام کال نیوپورت یه محقق کامله قبل از اینکه یه نویسنده عالی باشه. دارم کتاب صوتی انگلیسیشو گوش میدم. فارسیشم میخرم که به همه اطرافیانم پیشنهاد بدم.
رسانه‌های اجتماعی (یا بقول معروف فضای مجازی) از ویروس کرونا بدتره میزان ضرری که داره به بشریت میزنه. خوندن همچین کتابی حکم واکسن رو داره در برابر یک ویروس مهلک!
B Bakhtiari
۱۳۹۹/۱/۸
این کتاب عالیه، به معنای واقعی عالی. به نظرم نیاز هست هرکسی که داره تو جامعه مدرن و دیجیتال امروزی زندگی میکنه این رو بخونه و روی تک تک حرکاتش باز بینی داشته باشه. دید من به همه چیز رو خیلی تغییر داد، یک تغییر خیلی قشنگ و بزرگ. من آرامشم رو مدیون این کتابم. مرسی ازتون که باعث شدید ببینمش و بخونم❤
Sadaf Akhlaghi
۱۴۰۰/۱۲/۶
کتاب خوبی برای افرادی هست که بشدت درگیر فضای مجازی هستن اما به شخصه برای من کاربرد زیادی نداشت چون درحالت عادی هم خیلی از فضای مجازی استفاده نمی‌کنم. البته برخی نکات رو میتونید درزندگی روزانه هم وارد کنید و کنترل بیشتری روی کارها و زمانتون داشته باشید.
م ع
۱۴۰۲/۱/۷
کتابی بسیار سطحی و ضعیف که مسائل بسیار ساده‌ای رو مطرح میکنه و به کنکاش و عمق مفهوم مشکلات نمیپردازه، در کل برای افرادی که اهل مطالعه کتاب‌های انگیزشی و کتاب‌های کوتاه هستن میخوره، بیشتر مطالب حالت شعار گونه داره تا عمل گرایانه
Amirhossein Az
۱۴۰۰/۷/۱۰
برای من خیلی مفید واقع شده، این کتابی هست که کمک میکنه راحت هر بار اضافی‌ای رو تشخیص بدی و نذاری ناخودآگاهت پر از افکار و بار‌های اضافی باشه یا هرچیز رو به غیر از دنیای دیجیتال بهتر و مثبت استفاده کنی
rozhina ala
۱۳۹۹/۸/۲
مطالعه کتاب کمی زمانبر هست و نیاز هست بعد خوندن قسمتی از متن کتاب رو بذاریم کنار و فکر کنیم. مطالعه اون میتونه دیدگاهمون رو به زندگی مدرن در جهت مثبت تغییر بده.
ن. م.
۱۳۹۸/۸/۲۸
در دوره‌ای که حقیقتا اثرات مخرب حضور بسیار زیاد تلفن‌های همراه و اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی موجب اسیب در کیفیت زندگی‌ها شده است، روش مدیریت این مساله و درک این حقیقت و فلسفه‌های پشت پرده بسیار مهم است
meysam azarianlakeh
۱۳۹۹/۱/۲۱
حرفای تازه و جالبی هست در مورد فضای این روزای اینترنت و کل فضای مجازی، به دوستان توصیه می‌کنم یک بار بخونن
مهرنوش لاله زاری
۱۳۹۸/۸/۶
با سلام و تشکر. روند کار خیلی خوب و ارزنده است و مرتب به اطرافیان خود توصیه نصب برنامه و طرز استفاده از آن را یادآوری میکنم
شاهرخ
۱۴۰۱/۸/۱۶
این کتاب را به توصیه یکی از اساتید تهیه کردم.
اگر کتاب را خوب بخوانید باعث تغییر مثبت در زندگی و استفاده بهینه از زمان می‌شود.
E Darabi
۱۴۰۰/۶/۲۷
کتابی با رویکردی تغییری بسیار بنیادی نسبت به پیشرفت تکنولوژی. خوندن این کتاب رو به گوشی به دستان ورزیل بسیار توصیه میکنم!
sogand mansouri
۱۴۰۰/۲/۲۴
کتاب خوبی بود؛ بعد از خوندن این کتاب به طور کاملا ارادی میشه ساعت‌ها از فعالیت‌های اختیاری آنلاین دور بود بدون ذره‌ای احساس ناراحتی.
گقانی کشیش آبرام
۱۳۹۸/۱۰/۲۱
عالی و تاثیر گذار، باید مرحله به مرحله باهاش پیش برید و به صورت عملی هم انجام بدید
مشاهده همه نظرات 25

راهنمای مطالعه کتاب مینیمالیسم دیجیتال: یافتن زندگی متمرکز در یک جهان پر هیاهو

برای دریافت کتاب مینیمالیسم دیجیتال: یافتن زندگی متمرکز در یک جهان پر هیاهو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.