نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سونات کرویتسر - لئو تولستوی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
پری سا
۱۴۰۰/۱۱/۱۱
با سلام. گاهی شخصی آن چنان در نقش یک شخصیت منفی فرو می‌ره که حس تنفر رو به بهترین شکل منتقل می‌کنه پس در خصوص صدای راوی با اینکه دلهره آور و نفرت انگیز بود اما این موضوع نشان از قدرت ایشون در ایفای کاراکتر پیرمردی در اون شرایط خاص هست نه نشان ضعف راوی چون به واقع این پیرمرد هم تنفر انگیزه هم ملول و جان خسته و سردرگم.. داستان برای خواننده فارسی زبان امروزی کمی ملال انگیزه اما باید با شرایط خاص حاکم اون روز اون جامعه سنجیدش و اظهار نظر کرد. در کل بد نیست.
foad ansary
۱۳۹۹/۱۰/۷
کیفیت صدا پایین بود و گاهی اوقات صدای گوینده کم وزیاد میشد خصوصا در اوایل داستان. اگر چه نباید از تلاش گوینده برای بیان احساسات چشم پوشی کرد. تولستوی در نیمه اول کتاب با تاثیر از شوپنهاور و با تکیه بر تک گویی‌های قهرمان داستان، فلسفه‌ی ناامیدانه و ضد زن را بسط داد ولی در نیمه دوم باز هم به سبک رئالیستی روسیه بازگشت و داستان را از مرگ حتمی نجات داد. ارزش خواندن داشت ولی شاید خانمها لذت چندانی از این کتاب نبرند.
افرا محرابی
۱۳۹۹/۹/۲۹
خوب بود. البته در مورد صدای گوینده هم به ناچار باید پیرمردی با روحیات و... خاص خود را برای شنونده تداعی میکرد که بنظرم علی رغم اینکه شاید برای شنونده کمی ناخوشایند باشد ولی با کارکتر داستان همخوانی داشت و صدای گوینده وقتی که در نقش پیرمرد صحبت نمی‌کرد بسیار هم جذاب بود. به هر حال نمونه صوتی رو حتما گوش کنید.
سیما عراقی
۱۴۰۰/۱۱/۲۳
خوب اگر آماده هستید تا عشق انسانی را از زاویه‌ای متفاوت نگاه کنید و احساساتتان جریحه دار شود به گونه‌ای بی رحمانه این رمان را حتما پیشنهاد میکنم. البته وقتی که درونتان نیز گواه میدهد که همیشه در حال فرار از این حقایق هستیم موضوع دراماتیکتر هم میشد. چیزی عمیق در درون شما موافق است.
Pejman Pirmoradi
۱۴۰۰/۱۰/۱۶
اخلاق گرایی ربطی به زمان و‌مکان نداره و از ازل تا ابد یک معیار و محک داره و اقتضای زمان بهانه‌ای برای تغییر و استحاله اون نیست حقیقت یکیه و راه در جهان یکیست و آن راه راستیست (زرتشت)
shahlla Gholamzadeh
۱۴۰۰/۲/۱۷
به نظر من باید صدای موزیک ملایم تو بعضی از قسمتهای داستان نواحته شود چون فقط دیالوگ رو بخوای یکنواخت برا شنونده بخوانی خسته کنندس کلا داستانهای به این سبک شنیداری خیلی خسته کنندس
مرضیه یزدی
۱۳۹۹/۹/۲۷
متاسفانه گوینده داستان رو نفرت انگیز کرده بود برام، و فقط برای اینکه داستان رو تمام کنم، تا اخر گوش دادم، با صداش تمام وجودم، پر از استرس و تنش میشد.
رضا پارسایی
۱۳۹۹/۹/۷
گوینده نه صدای خوبی دارد نه خوب روایت می‌کند. ارزش داستان تولستوی رو از بین برد. حتما قبل از خرید نمونه کتاب رو گوش کنید
Farshid Sadatsharifi
۱۴۰۱/۹/۹
کتابی کمترشناخته از ادبیات روس به کوشش مترجمی کاربلد که اجرایی گوش‌نواز هم آن را دلنشین‌تر کرده.
Mahtig shehni
۱۴۰۰/۸/۲۴
یه کتاب که خانوما از خوندش ممکنه ناراحت بشن با یه شخصیت اصلی ضد زن