معرفی و دانلود کتاب صوتی سونات کرویتسر

عکس جلد کتاب صوتی سونات کرویتسر
قیمت:
150000 تومان - 15.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سونات کرویتسر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سونات کرویتسر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سونات کرویتسر

کتاب صوتی سونات کرویتسر یکی از آثار ارزشمند و جنجالی نویسنده شهیر روسی، لئو تولستوی است؛ داستانی که با نگاهی موشکافانه و اخلاقی به موضوع ازدواج، عشق، شهوت و خانواده در جامعه روسیه قرن نوزدهم می‌پردازد. عده‌ای این اثر را برگرفته از زندگی شخصی خود نویسنده می‌دانند.

درباره کتاب صوتی سونات کرویتسر:

لئو تولستوی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان دنیا، همواره باورهای اخلاقی و زاهدانه خود را در دل قصه‌هایش جای داده است. او هنگام نوشتن کتاب سونات کرویتسر (The Kreutzer Sonata) نیز در یک بحران معنوی شدید قرار داشته و همین امر تاثیر فراوانی بر نوع نگارش داستانش گذاشته است.

این اثر ماهیتی چند وجهی دارد؛ از عشق و خانواده تا حسادت‌ و شهوت جنسی انسان‌ها سخن می‌گوید و روابط زن و شوهر و جایگاه زنان در آن دوران را به خوبی نشان می‌دهد.

داستان کتاب صوتی سونات کرویتسر درباره اشراف زاده‌ای به نام پوزدنیشف است که به همسر خود مشکوک شده و گمان می‌برد که با معلم موسیقی خود رابطه دارد. او تا جایی پیش می‌رود که حسادت و خشم تمام وجودش را پر می‌کند و همسرش را هنگام زنا با معلمش به قتل می‌رساند.

شخصیت اصلی کتاب، مردی با روحیه‌ای نامتعادل است که حسادت و شهوت در او بی‌داد می‌کند و آن خصوصیات را نیز در زندگی زناشویی خود دارد. اما تولستوی داستان را به گونه‌ای نوشته که این مرد راوی ماجراست و به مرور به گناهان خود اعتراف می‌کند و در نهایت گویی به نوعی رستگاری می‌رسد و می‌تواند این بار انتخاب‌های درستی برای زندگی خود داشته باشد.

این داستان در سال 1890 میلادی منتشر شد و در آن دوران به شدت جنجال فراوانی به پا کرد و از سوی سانسورگران کتابی ممنوعه اعلام شد؛ چرا که تولستوی با مهارت داستان نویسی خود توانست موضوع شهوت و عدم صداقت و عشق در ازدواج‌های قرن نوزدهم روسیه را نشان دهد و به نقش هنر و موسیقی در جامعه آن دوران بپردازد.

تولستوی با خلق شخصیت‌های ‌داستانی‌اش به ابعاد مختلف روانی افراد در حوزه‌های ‌متفاوت با یکدیگر می‌پردازد. گاه اندیشه خود را از زبان شخصیت‌های ‌مختلف داستان نقد می‌کند، به آن قوت می‌بخشد، علیه آن قیام می‌کند و یا بر آن پافشاری می‌ورزد. این چند بعدی بودن افکار و عقاید در خلال داستان، خود نشانگر پریشانی افکار نویسنده است؛ طوریکه گویا او خودش هم با افکارش و حتی با تایید و یا رد آن‌ها در جدال است و دچار تناقض گشته است.

این نویسنده روسی در طی این داستان، زندگی شخصی خود و بسیاری از جوانان امثال خود را در دوره جوانی، میانسالی و کهن سالی به تصویر کشیده است؛ از همین رو سونات کرویتسر گویای احوالات افراد زیادی در جامعه به شمار می‌رود که البته به سبب تابو بودن موضوع داستان در زمان خلق آن، کمتر کسی از این اثر حمایت کرد.

همچنین نام این داستان از مشهورترین سونات ویولن و پیانوی بتهوون اقتباس شده است که او این موسیقی را به رودلف کرویتسر یکی از ویولنیست‌های معروف هم دوره‌ای خود تقدیم کرد.

این سونات در سال 1803 میلادی ساخته شد و در آن سال این موسیقی دان به خاطر ناشنوا بودنش به روستایی دورافتاده مهاجرت کرده بود و همانجا می‌خواست که خود را بکشد. به همین خاطر وصیت نامه‌ای برای برادرهایش می‌نویسد و از حالات پریشان خود برایشان می‌گوید.

منتقدان روسی باور دارند که لئو تولستوی برای نوشتن کتاب سونات کرویتسر، زندگی شخصی خودش را الگو قرار داده است؛ بنابراین داشتن پیش زمینه‌ای ‌از آن خالی از لطف نیست بخصوص که این داستان باعث بروز تنش‌های ‌زیادی در زندگی خانوادگی‌ او شده بود و در حقیقت هیچ کتابی به این اندازه در زندگی شخصی نویسنده‌اش و به خصوص در زندگی زناشویی او مشکل آفرین نبوده است.

این نویسنده روسی تا سن 34 سالگی به عیاشی و خوش گذرانی می‌پرداخت و هدف دیگری را دنبال نمی‌کرد؛ اما پس از آن عشق زندگی‌اش را زیر و رو می‌کند و با پشت پا زدن به تمام سرخوشی‌های دوران مجردی، با دختری اشراف زاده ازدواج می‌کند. دختری که پیانو می‌نواخت و گاهی نیز می‌نوشت. در واقع همین هنر نویسندگی باعث آشنایی این دو شده بود. با توجه به این توضیحات، گاه زندگی شخصی تولستوی و زندگی کاراکتر اصلی این داستان آن چنان هم رنگ شده‌اند که دیگر تفکیک آن‌ها ‌از یکدیگر امکان پذیر نیست.

به همین خاطر سوفیا همسر تولستوی در مورد این داستان همواره بیم آن را داشته است که به‌ راستی تولستوی این داستان را بر اساس تجربیات شخصی و روابط زناشویی‌اش با سوفیا به جهت زیر سؤال بردن مقوله ازدواج خلق کرده باشد.

این داستان بعدها مورد اقتباس آثار هنری و ادبی فراوانی قرار گرفت و برای مثال بارها فیلم‌های سینمایی متعددی با همین نام از روی داستان سونات کرویتسر ساخته شده‌اند.

لئو تولستوی را بیشتر بشناسیم:

ل‍ی‌ی‍ف‌ ن‍ی‍ک‍الای‍وی‍چ تولستوی معروف به لئو تولستوی (Leo Tolstoy) فعال اجتماعی و نویسنده مشهور روسی و خالق رمان‌های رئالیستی جنگ و صلح و آناکارنیناست که از او به عنوان یکی از برترین داستان‌نویسان جهان یاد می‌کنند.
او از سال 1902 تا 1906 هر ساله نامزد جایزه نوبل و در سال‌های 1901، 1902 و 1909 میلادی نامزد جایزه صلح نوبل شد که نتوانست هیچ‌کدام از آن‌ها را دریافت کند که باعث تعجب بسیاری از افراد شده و بحث‌های مختلفی پیرامون آن شکل گرفته است.

تولستوی شخصیتی متناقض و پیچیده داشت و پس از دهه 1870، دیدگاه‌های شدید اخلاقی و زاهدانه‌ای پیدا کرد که در آثار او نیز به خوبی مشهود است و به همین خاطر از او به عنوان متفکر اخلاق و اصلاح کننده اجتماعی یاد می‌کنند. او با داشتن عقایدی همچون مقاومت بدون خشونت که برگرفته از برخی تعالیم اخلاقی عیسی مسیح بود، توانست تاثیر عمیقی بر شخصیت‌های قرن بیستم همچون مهاتما گاندی بگذارد.

ل‍ی‌ی‍ف‌ ن‍ی‍ک‍الای‍وی‍چ در نهم سپتامبر 1828 در استان تولا روسیه به عنوان کوچک‌ترین فرزند خانواده متولد شد. اما دو سال بعد مادرش را از دست داد و پسر عموی پدرش سرپرستی تولستوی و برادرانش را برعهده گرفت و هفت سال پس از آن نیز پدرشان درگذشت و آن‌ها مجبور شدند که پیش عمه‌شان بروند. زندگی کودکی این نویسنده پرتلاطم و سخت بوده و همین خاطرات دست مایه نوشتن بسیاری از آثارش شده‌اند.

او در سال 1843 در دانشگاه کازان شروع به خواندن رشته زبان‌های شرقی کرد و پس از آن نیز به رشته حقوق تغییر رشته داد. اما سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان به روستای پدری خود بازگشت و مدتی در آنجا همراه با مزرعه‌داران و رعیت‌ها کشاورزی کرد. او در دوران جوانی خود همراه با برادرش به ارتش پیوست و در جنگ کریمه (1854 تا 1855) به عنوان سرباز جنگید.

تولستوی در ارتش، دست از نوشتن برنمی‌داشت و نویسندگی را به صورت حرفه‌ای ادامه داد. اتفاقات نادر و عجیبی که در جبهه‌های جنگ اتفاق می‌افتاد، سوژه‌های نابی در اختیارش می‌گذاشت و در همان شرایط بود که مجموعه حکایت‌های سواستوپل را نوشت که شامل سه داستان کوتاه درباره چهره خشن و زشت جنگ بود. او سرانجام ارتش را ترک کرد و به اروپا رفت.

در دورانی که لئو تولستوی به شهرت رسیده بود، کلیسای ارتدوکس و تزارهای روسیه با آثار و عقاید او به شدت مشکل داشتند و حتی برخی از کتاب‌هایش را توقیف کردند. سرانجام پس از چاپ کتاب رستاخیز، کلیسا حکم ارتداد این نویسنده را داد. در نهایت تولستوی در سال 1910 درگذشت و بدون مراسم خاصی و با محدویت‌های پلیس به خاک سپرده شد.

این نویسنده و فعال سیاسی و اجتماعی زندگی پرتلاطمی را از سر گذرانده و به خاطر تحولات روحی و عقایدی که در میانسالی برایش رخ داد، به زندگی رعیت‌ها و دهقانان اهمیت فراوانی می‌داد و حتی سازمانی تشکیل داد تا از روستاییان و محصولات‌شان حمایت کند. از دیگر فعالیت‌های اجتماعی او، پشتیبانی از زندانیان سیاسی، دینی و سربازان فراری به شمار می‌رود.

برخی از آثار این نویسنده روسی عبارتند از:

- جنگ و صلح (رمان)
- آناکارنینا (رمان)
- مرگ ایوان ایلیچ (رمان)
- رستاخیز (رمان)
- سرگیوس پیر (داستان کوتاه)
- بار دانش (نمایشنامه)
- هنر چیست؟ (کتاب تخصصی حوزه هنر و ادبیات)

برخی از سخنان ارزشمند لئو تولستوی:

- موسیقی خلاصه احساسات است.
- دو جنگجوی قدرتمند، صبر و وقت هستند.
- تنها معنای زندگی خدمت به بشریت است.
- زندگی واقعی وقتی اتفاق می‌افتد که تغییرات جزئی رخ دهد.
- هنر یک کار دستی نیست، بلکه انتقال احساسی است که هنرمند تجربه کرده است.
- با یاد خداوند، لحظه‌ای صبر کنید، کار خود را متوقف کنید و اطرافتان را تماشا کنید.
- هرچه دولت بزرگتر باشد، نوع وطن پرستی آن اشتباه و بی رحمانه‌تر است، و رنجی که قدرت براساس آن بنا می‌شود، بیشتر است.

کتاب صوتی سونات کرویتسر به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به داستان‌های روسی و ادبیات روسیه علاقه‌مند هستید و می‌خواهید داستانی درباره عشق و روابط زناشویی و خانواده بشنوید، این کتاب برای شما مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی سونات کرویتسر می‌شنویم:

باری زندگی ما اینطور بود؛ روابط‌مان پیوسته خصمانه‌تر می‌شد. تا عاقبت به جایی رسید که دیگر اختلاف نظر نبود که به آتش بدخواهی دامن می‌زد بلکه ضدیت‌مان باعث اختلاف نظرمان می‌بود. هرچه زنم می‌گفت من از پیش با او مخالف بودم و وضع او جز این نبود نسبت به من.

ارسال چهارم زناشویی دیگر خود به خود مسجل شده بود که از هر دو طرف که ما حرف همدیگر را نمی‌فهمیم و نمی‌توانیم با هم موافق باشیم. دیگر سعی هم نمی‌کردیم که بحثی را به نتیجه برسانیم؛ در ساده‌ترین مسائل، خاصه آنچه که به بچه‌ها مربوط می‌شد، هر یک بی‌چون و جرا لجاج می‌کردیم تا حرف خود را به کرسی بنشانیم؛ به طوری که امروز به یاد می‌آورم، اوایلی که با یک دندگی از آن‌ها دفاع می‌کردم ابتدا طوری نبود که دلبستگی خاصی به آن‌ها داشته باشم و نتوانم از آن‌ها صرف نظر کنم اما می‌دانستم که همسرم نظری غیر آن دارد و چون کوتاه آمدن من به منزله تسلیم شدن در برابر او می‌بود و این کاری بود که من زیر بارش نمی‌رفتم و استدلال او هم جز این نبود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
فصل اول و دوم
25 دقیقه
فصل سوم، چهارم و پنجم
28 دقیقه
فصل ششم، هفتم، هشتم، نهم و دهم
31 دقیقه
فصل یازدهم، دوازدهم، سیزدهم
31 دقیقه
فصل چهاردهم، پانزدهم، شانزدهم
25 دقیقه
فصل هفدهم، هجدهم و نوزدهم
32 دقیقه
فصل بیستم و بیست و یکم
32 دقیقه
فصل بیست و دوم، بیست و سوم و بیست و چهارم
30 دقیقه
فصل بیست و پنجم و بیست و ششم
26 دقیقه
فصل بیست و هفتم و بیست و هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سونات کرویتسر
نویسنده
مترجمسروش حبیبی
راوینورالدین جوادیان
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
150000 ت - 15.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سونات کرویتسر

پری سا
۱۴۰۰/۱۱/۱۱
با سلام. گاهی شخصی آن چنان در نقش یک شخصیت منفی فرو می‌ره که حس تنفر رو به بهترین شکل منتقل می‌کنه پس در خصوص صدای راوی با اینکه دلهره آور و نفرت انگیز بود اما این موضوع نشان از قدرت ایشون در ایفای کاراکتر پیرمردی در اون شرایط خاص هست نه نشان ضعف راوی چون به واقع این پیرمرد هم تنفر انگیزه هم ملول و جان خسته و سردرگم.. داستان برای خواننده فارسی زبان امروزی کمی ملال انگیزه اما باید با شرایط خاص حاکم اون روز اون جامعه سنجیدش و اظهار نظر کرد. در کل بد نیست.
foad ansary
۱۳۹۹/۱۰/۷
کیفیت صدا پایین بود و گاهی اوقات صدای گوینده کم وزیاد میشد خصوصا در اوایل داستان. اگر چه نباید از تلاش گوینده برای بیان احساسات چشم پوشی کرد. تولستوی در نیمه اول کتاب با تاثیر از شوپنهاور و با تکیه بر تک گویی‌های قهرمان داستان، فلسفه‌ی ناامیدانه و ضد زن را بسط داد ولی در نیمه دوم باز هم به سبک و را رئالیستی روسیه بازگشت داستان از مرگ حتمی نجات داد. ارزش خواندن داشت ولی شاید خانمها لذت چندانی از این کتاب نبرند.
افرا محرابی
۱۳۹۹/۹/۲۹
خوب بود. البته در مورد صدای گوینده هم به ناچار باید پیرمردی با روحیات و... خاص خود را برای شنونده تداعی میکرد که بنظرم علی رغم اینکه شاید برای شنونده کمی ناخوشایند باشد ولی با کارکتر داستان همخوانی داشت و صدای گوینده وقتی که در نقش پیرمرد صحبت نمی‌کرد بسیار هم جذاب بود. به هر حال نمونه صوتی رو حتما گوش کنید.
سیما عراقی
۱۴۰۰/۱۱/۲۳
خوب اگر آماده هستید تا عشق انسانی را از زاویه‌ای متفاوت نگاه کنید و احساساتتان جریحه دار شود به گونه‌ای بی رحمانه این رمان را حتما پیشنهاد میکنم. البته وقتی که درونتان نیز گواه میدهد که همیشه در حال فرار از این حقایق هستیم موضوع دراماتیکتر هم میشد. چیزی عمیق در درون شما موافق است.
Pejman Pirmoradi
۱۴۰۰/۱۰/۱۶
اخلاق گرایی ربطی به زمان و‌مکان نداره و از ازل تا ابد یک معیار و محک داره و اقتضای زمان بهانه‌ای برای تغییر و استحاله اون نیست حقیقت یکیه و راه در جهان یکیست و آن راه راستیست (زرتشت)
shahlla Gholamzadeh
۱۴۰۰/۲/۱۷
به نظر من باید صدای موزیک ملایم تو بعضی از قسمتهای داستان نواحته شود چون فقط دیالوگ رو بخوای یکنواخت برا شنونده بخوانی خسته کنندس کلا داستانهای به این سبک شنیداری خیلی خسته کنندس
مرضیه یزدی
۱۳۹۹/۹/۲۷
متاسفانه گوینده داستان رو نفرت انگیز کرده بود برام، و فقط برای اینکه داستان رو تمام کنم، تا اخر گوش دادم، با صداش تمام وجودم، پر از استرس و تنش میشد.
رضا پارسایی
۱۳۹۹/۹/۷
گوینده نه صدای خوبی دارد نه خوب روایت می‌کند. ارزش داستان تولستوی رو از بین برد. حتما قبل از خرید نمونه کتاب رو گوش کنید
Farshid Sadatsharifi
۱۴۰۱/۹/۹
کتابی کمترشناخته از ادبیات روس به کوشش مترجمی کاربلد که اجرایی گوش‌نواز هم آن را دلنشین‌تر کرده.
Mahtig shehni
۱۴۰۰/۸/۲۴
یه کتاب که خانوما از خوندش ممکنه ناراحت بشن با یه شخصیت اصلی ضد زن
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سونات کرویتسر

برای دریافت کتاب صوتی سونات کرویتسر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.