نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شب‌های روشن - فئودور داستایوفسکی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
___ MARYAM ___
۱۴۰۰/۱/۱۷
چقدر زیبا
چقدر رویایی، و چقدر لمس شدنیست این کتاب،
به راستی چنین نویسندگانی رسالتی دارند غیر قابل توصیف در کلمات..
نویسنده مورد علاقه من
حقیقتاً هرگز راجع به داستایوسکی نمی‌شود نظر داد پس من راجع به این کتاب نظرم را می‌نویسم:
فضای داستان به شیوه‌ای نوشته و تعریف شده بود که انگار فیلم می‌بینید لحظه به لحظه‌اش را حس میکنید و با شخصیت‌های داستان هم ذات پنداری می‌کنید من در بخشهایی از این اثر تپش قلب می‌گرفتم و با تمام وجودم لذت می‌بردم،
چه حقیقت ژرف و زیباییست عشقِ حقیقی وانسانیتِ والای انسان پس از درک آن عظمت بی همتا....! و بدانید که شکوه دنیایتان به اندازه شکوه باورها و رویاهایتان و جهان درونتان است،
و در آخر اجرای این دو عزیز بی نظیر بود
بی نهایت از کتابراه سپاسگزارم!
الهام مرادی
۱۴۰۱/۶/۸
چقدر کتاب غمگینی بود. به نظرم داشت زندگی یک آدم افسرده رو نشون میداد. چقدر آخرش غمگین تمام شد. دوست داشتم کاراکتر زن به اون کاراکتر مرد اولی برنگرده. اینجای داستان خیلی عجیب بود که کاراکتر زن زود از عشق اولش متنفر شد. زود در عرض چند دقیقه به نفر دوم ابراز عشق کرد. بعد عشق اول که اومد عشق دوم فراموش شد به سرعت. حالا من آخر داستان انتظار داشتم زمانی که رفت دست انداخت دور گردن عشق دومش به عشق اولیه بگه من عاشق این آدم هستم. به نظرم دختر قصه‌ی ما هم مشکل روحی روانی داشت. مثل همون مرد عاشق پیشه که به شدت افسرده بود. ولی در کل داستان قشنگی بود. صدای گوینده‌ها عالی تر از عالی. موزیک متن هم خیلی خوب بود. در آخر از کتابراه صمیمانه سپاسگزارم که این کتاب رو رایگان گذاشته بود و من بعد از مدت‌ها تونستم بخونمش. باز هم متشکرم از کتابراه که شده بخشی از روزمره‌ی من. کتابراه برای من مثل یک اتاق میمونه که داخلش پر از کتاب‌های قشنگ هست. میام توی این اتاق قشنگ کتابم رو برمیدارم و میرم یه گوشه و با لذت کتابم رو میخونم. ممنونم و سپاس گزار
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۸/۶
🍁 اول از همه یه دست میریزاد به تیم که اینقدر قوی بود که من خوانش کتاب نه، بلکه اجرای حرفه‌ای میشنیدم! داستان، داستان عاشقانه‌ای بین دو ‌جوان به نام‌های ناستنکا و (پسری عاشق پیشه و بی نام!) است که دارای شروعی هرچند کلیشه‌ای اما زیباست.
همین اسم کتاب نشون میده که چقد کتاب خوبی برای خوندن میتونه باشه. نویسنده فئودور داستایوفسکی از یه سمت، و شبهای روشن که معلومه داستان توی سنپطرزبورک و وایت نایت این شهر اتفاق میافته، منه خواننده رو به این وادار میکنه که حتما این کتاب رو بخونم.
پسر تنها توی خونه‌ای توی سن‌پترزبورگ زندگی می‌کنه و از قرار معلوم هیچ دوست و خانواده‌ای نداره. فقط خدمتکار مسنی به نام ماترونا داره. ناستنکا هم دختری تنهاست که با مادربزرگ نابیناش زندگی میکنه، و پسر هم به شدت تنهاست و تا حالا با هیچ زنی آشنا نبوده و‌ هم صحبت نشده. این دو فوراً با هم دوست می‌شوند و این دوستی، دست‌کم از طرف راوی، خیلی زود به عشق بدل می‌شود. غافل از اینکه ناستنکا نامزد و دلداده مردی دیگر است! به نظر من، این کتاب به اندازۀ کتابهای بعدی داستایفسکی پخته نیست، اما این نکته رو نباید فراموش کرد که این اثر به قلم فئودور داستایفسکی است، یعنی یکی از بهترین قصه‌گوهای تاریخ که اینجا نیز داستان زیبایی گفته است.
به نظر من یکم ضعیف بود که کل رابطۀ راوی با ناستنکا در حد یک هفته است که شاید خوانندۀ امروزی را یاد عشق‌های مجازی بیندازد. اما با این وجود، داستان ‘شب‌های روشن’ خیلی جذابه و می‌تونه شروعی برای ورود به دنیای خوانندگی حرفه‌ای از آثار داستایوفسکی مثل ‘برادران کارامازوف’ باشه. ممنون دوست عزیزم کتابراه ☘️
hamidreza khani
۱۴۰۰/۱/۱۵
در مورد آثار داستایوفسکی باید یک کتاب نوشت صرفا با یک نظر نمیشه توضیح داد کتاب‌های شدیداً گیرا شدیداً عمیق و شدیداً زیبا مخصوصا این کتاب که واقعا عالی بود و من شدیداً با شخصیت مرد داستان همزاد پنداری کردم خوشبختی درست همون چیزیه که تو کتاب مشخص شده شب‌های روشن خوشبختی می‌آید و به محض آنکه اورا به آغوش می‌کشی میرود مانند تور ماهی گیری که در آب بزرگ است و خارج از آب تو خالیست کتاب در مورد یک عشق دو طرفه است عشقی بین یک مرد و یک زن و یک مرد و دیگر چیزی نمیتوان گفت که داستان لو نره توصیفات عالی گفتار عالی و درکل کتاب عالی هست گویندگان هم عالی بودن پیشنهادش میکنم قبلاً متنی رو خریده بودم ولی این نسخه صوتی واقعا خیلی عالیه متشکر از کتاب راه بابت رایگان کردن این کتاب
پری سا
۱۴۰۲/۳/۵
یک دقیقه‌ی تمام شادکامی...! آیا این نعمت برای سراسر زندگی یک انسان کافی نیست؟
یکی از زیبایی‌های داستان اینه که نویسنده همین یک دقیقه از زندگی قهرمان رو با چنان شکوه و عظمتی به تصویر کشیده که قهرمان داستان سالها میتونه ازش حظ و لذت ببره و باهاش رویاپردازی کنه.. یک دقیقه‌ای کوتاه اما به تمامه، مفهوم واقعی زندگی.. روشنایی‌ای که یک لحظه در دل ظلمات شبهای زندگی انسان میتابه و تا همیشه روشنایی به ارمغان میاره.. این همون یک دقیقه‌ای هست که هر انسانی بهش نیاز داره تا از زندان درونش رها بشه مثل رهایی ناستنکا از سنجاق مادربزرگ و رهایی قهرمان بدون نام داستان از سنجاق اوهام و رویاهاش.. من هم به همراه داستایفسکی تجربه شیرین این یک لحظه و تداوم این تجربه زیبارو برای تموم آدم‌ها آرزومندم. با تشکر از تیم گویندگی قوی و حرفه‌ای تون.
MORTEZA JAFARI
۱۴۰۰/۱۲/۱۶
نقد کتاب صوتی شب‌های روشن: کتاب داستان خوبی داره اما سنی که نویسنده برای خانوم نقش اول ماجرا در نظر گرفت به هیچ عنوان مناسب نیست 15 سال یا 17 سال سن داشتن نقش اول ماجرا برای داستانی که عشق و عاشقی رو به تصویر میکشه به هیچ عنوان درست نیست / واقعا خواننده با متوجه شدن سن نقش اول داستان احساس میکنه این همه وقتیکه صرف خواندن و دنبال کردن ماجرا بوده سرکار رفته آخه 15 سالگی چه عشقی میتونه داشت باش!!
نکته بعدی هم که توی تمام کتابها بیشتر بهش توجه میکنم نکات مثبتی که داستان کتاب به خواننده منتقل میکنه در این کتاب نکات و پند‌های اخلاقی چندانی نداشت کتاب‌های داستانی هم به نظر بنده باید از نظر آموزش نکات اخلاقی و اجتماعی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشن, اما من همیشه گفتم حتی ضعیف‌ترین کتابهام چیزهایی برای یاد دادن دارن.
یه نکته دیگه عرض کنم اینکه این کتاب ممکن باعث بشه که جوانان ازش الگو بگیرن اما با نحوه اتفاقات داستان بنظرم اصلا چیز مطبوعی نیست.
و نکته آخر زیباترین نکته داستان همین بود که زن‌ها تنها یکبار عاشق میشن و تنها شانسی که باید بیارن اینکه عاشق مردی با اصل و نسب بشن.
موفق و پیروز باشید
Maryam
۱۴۰۱/۱۰/۳
خسته نباشید میگم به تیم حرفه‌ای کتابراه. مثل همیشه ممنونم از شما.
به واسطه کتاب "مردی به نام اوه" با صدای خانم محبوب آشنا بودم و بسیار از صدا و مهارتشون لذت می‌برم.
اولین باری بود که صدای جناب فعال رو می‌شنیدم. دلنشین و جذاب بود، لذت بردم.
برای اولی
نه بار بود که از داستایوفسکی اثری میشنیدم. خواستم با این اثر کوتاه شروع کنم تا با قلم ایشون آشنا بشم.
این اثر پر از توصیف‌های جذاب و دلنشینه. مسائل پیچیده عاطفی و انسانی رو به زیبایی و هنرمندی تمام توصیف کرده.
این داستان دو شخصیت اصلی داره. تمام داستان مکالمه بین این دو شخصیت و کلنجارِ اون‌ها با خودِ درونی‌شونه که مدت‌ها در عمق وجود پنهان کرده بودند.
داستایوفسکی در پی یک هم‌صحبتی اثری آموزنده خلق کرده که به یقین ارزش شنیدن داره.
بشنوید و لذت ببرید... 🥰
Amir Mohammad
۱۴۰۰/۱/۱۲
باسلام.
دقیق نمیدانم این داستان کوله باری از واقعیت به همراه دارد یا صرفا زاده تخیلی نویسنده است!
اما این را میدانم که توصیفاتش آنقدر حقیقی و قابل لمس بود که تا سالیان سال میتوانم آن لحظات و مکان‌ها را که مجسم کرده بودم در ذهن نگه دارم.
خوب یا بد بودن داستانی که حاصل قلم داستایوفسکی باشد صرفا نظری شخصی خواهد بود چون این نویسنده آنقدر بزرگ، حرفه‌ای و قابل احترام هست که ما همیشه از روایت هایش لذت ببریم.
جدا از داستان صدا و لحن گویش گوینده‌ها بسیار بسیار حرفه‌ای و زیبا بود که باعث همبستگی بیشتر با داستان میشد و همچین موسیقی زیبای که پخش میشد عمق احساسات را به زیبای به نمایش میگذاشت.
بهرو بهشادفر
۱۴۰۲/۵/۲۲
همیشه میخواستم این کتاب رو بخونم و خداروشکر بالاخره موفق شدم. کتابهای دیگه‌ای هم از این نویسنده خونده بودم اما اینو واقعا دلم میخواست بخونم. در مورد این کتاب باید بگم از توصیفهای بی نظیرش گرفته تا احساسات ناب و زیبایی که مطرح میکنه همه و همه به زیبایی بیان شده و در طول داستان خواننده رو با علاقه پیش میبره. خصوصا صدا و طرز بیان خوانندگان هم باعث میشه شنونده بی وقفه تا انتهای کتاب جلو بره و در انتهای کتاب درد شخصیت اصلی داستان را کاملا احساس کنه و رنجی که میکشه رو بفهمه. البته باید بگم از ابتدا تقریبا میشه آخر داستان رو حدس زد اما برای شنیدن توصیفات احساسی زیبایی که نویسنده به کار برده نمیتونی رهاش کنی و تا آخر پیش میری. این کتاب انتخاب خوبی برای علاقمندان به داستانهای عاشقانه است.
الهام حمیدی
۱۴۰۱/۵/۱۳
راویان داستان بسیار عالی و بجا انتخاب شده بودند، همینطور موسیقی متن هم کاملاً مناسب بود.. داستایوسکی در داستان هاش با بیان احساسات و کاویدن عمیق روان شخصیت‌های رمان هاش خواننده رو بدون تکلف و کاملاً روشن با درون خودش آشنا می‌کنه، کلاً با خوندن رمانهاش احساس غرق شدن در اونها بهتون دست میده تا جایی که همزاد پنداری جزئی جدایی ناپذیر از مسیر خوندنتون میشه وبا اتمام رمان تا مدتها درگیرش باقی می‌مونین... در اینجا هم تنهایی انسان‌ها رو با روایتی دلنشین بیان می‌کنه که با فراز و نشیب اون شادکامی‌ها و ناکامی‌های خودمون رو بیاد می‌آریم، قصه‌ای لطیف و نرم از جنس عشق....
کتاب صوتی بی نظیری برای شنیدن که از نظر کیفی و فنی و هنری و هزار چیز دیگه ارزش بارها شنیدن رو داره 💞
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
تنها خودم، همراه خودم، در جوار خودم
شده تو جمع خانواده همه در حال بگو بخندن، احساس کنی چقدر تنهایی؟ شده با دوست صمیمی‌ت بری بیرون حرف بزنه، بخنده، بخندین، ولی احساس کنی دلت میخواد داد بزنی؟ بری سرکار، بری دانشگاه، پیاده‌روی کنی، ولی احساس کنی نامرئی هستی؟ انگار کسی تو رو نمیبینه یا نه کلا وجود نداری!!!
شده دلت پَر بکشی واسه حرف زدن، واسه تعریف کردن چیزایی که برات اتفاق افتاده ولی تنها کسی که داری خودت باشی؟ درنهایت عادت کنی که با خودت حرف بزنی یا چندتا دوست خیالی بابِ میل خودت بسازی؛ باهاشون درد و دل کنی، باهم بخندین، خاطره بسازین، یا حتی دلت براشون تنگ بشه؛ وقتی تو جمعی دلت بخواد سریع برگردی به خلوتت و از تنهایی نجات پیدا کنی:)
باران حسینی
۱۴۰۱/۷/۱۲
راستش من خوشم نیومد. نمی‌دونم شاید می‌بایست کتاب و میخوندم شاید به خاطر صوتی بودنش هم بود. ولی این به خاطر روحیه خودمم هم هست اصلا چه طور میشه با یه بار دیدن عاشق کسی شد؟؟؟ یا به یه نفر اینقدر شدید علاقه مند بود وقتی از طرف مقابل خبری نیست؟؟؟؟ کلا خیلی از این جور عشق‌ها خوشم نمی‌یاد. فقط چون عادت دارم کار شروع شده رو تموم کنم کتاب و تا انتها گوش کردم. خیلی بهم سخت گذشت خخخ. ترجیح میدوم خودم کتاب و بخونم تا گوش کنم این کتاب تو مسیر جاده شمال و چالوس گوش کردم و البته دو فصل شو. خدا رو شکر تموم شد بعد از مدت طولانی. ولی فصل آخر و دوست داشتم. زیادی عاشقانه و احساساتی بود. از کتابراه خیلی سپاسگذارم.
مهدی اقدسی
۱۴۰۰/۵/۲۸
سلام به همه دوستان کتاب خوان عزیز
اول در خصوص اجرا و خوانش کتاب بگم که عالیه و نکته منفی پیدا نخواهید کرد و لذت خواهید برد. در مورد کتاب فضا سازی خیلی خوبی ارائه میکنه و میتونید به راحتی فضای داستان رو تجسم کنید و تفکرات و خیالات مرد داستان رو که کاملا تنهاست درک کنید و با احساساتش ارتباط برقرار کنید. تنها نکته منفی کتاب از نظر من عدم آشنایی و معرفی مرد داستان هست که از اول تا آخرش از گذشته اون هیچ چیزی گفته نمیشه که چه کسی هست و از کجا اومده و چگونه به این مرحله از تنهایی رسیده و به این مرحله از رویا پردازی رسیده که داستان بر پایه اون شکل گرفته.
در کل کتاب خوبیه و پیشنهاد میکنم گوش کنین و لذت ببرین.
مریم رجایى
۱۴۰۰/۲/۳۱
تاثیرات هورمونها رو میشه بسیار شاعرانه توصیف کرد، ولی در واقعیت امر جناب عاشق ما مشکلاتی نظیر خیالپردازی، خجالت، بی هدفی و عدم اعتماد به نفس رو به شکل افراطی و بیمارگون داشت، وگرنه به اولین زنی که توی خیابون میدید دل نمیداد! انسانها خیلی باشکوه تر از صرفاً یک صورت ظاهرن!
حداقل ناستنکا در مدت یکسال عاشق شده بود که البته اونم بدون شناخت و بی ارزش!
در نهایت هم چه فرق میکنه که کی و کی به هم برسن؟ در مدت چند ماه هر دوی این مسیرها به طلاق عاطفی می‌انجامید!
مریم ف
۱۴۰۰/۱/۳
شخصیت پردازی داستایفسکی بی نظیره.... هم شخصیت خیال پرداز در اینجا یا شخصیت مرد دردصبور.... میتونه به انسان بفهمونه که چگونه به راحتی انسان از مرز خودش پاش رو فراتر میزاره.... سرشار از احساسات مثل مردم فقیر... و اثبات کردن فایده‌ی عشق هم هدف رمان هست: تنها نماندن حتی در خیالات خویش... برای کسی که یک عمر تنها بوده خیال یک شب میتواند تا آخر عمر او را دلخوش کند...
طاها محبوبی
۱۴۰۳/۱/۱۰
اول از همه تمامی کتاب‌های داستایوفسکی شاهکار مسلم هستند و این کتاب‌ها جزوی از آنهاست و با صدای رسا و شیوای گوینده کاملا به دل میشینه. و بسیار پرمفهوم در مورد زندگی و انتخاب‌هایی که در زندگی می‌کنیم و چه بسا این انتخاب‌ها که مسیر زندگی را ترسیم می‌کنند این کتاب یک شاهکار ادبی روسیه است و چه بسا غمگین و پراحساس با شخصیت پردازی بی نظیری که فقط از دست نویسنده‌ای همانند داستایوفسکی انتظار می‌ره پیشنهاد میکنم یه این کتاب صوتی حتماً گوش کنین و تمام کتاب‌های داستایوفسکی مطالعه کنین.
نرگس شاهبازی
۱۴۰۲/۱/۱۰
خب این نظر منفاوتیه چون این کتاب رو یک سال و نیم پیش شنیدم. نظر من به عنوان کسی که این همه از شنیدن این همه کتاب گذشته اینه که بله کتاب زیباییست چون بعد این مدت من هنوز خیابون‌ها پل رودخونه جایی که با هم حرف زدند و اون بوسه رو یادمه... درگیری‌های خیاطی اتاق کوچک کارکتر اصلی... خاکستری بودن همه چی... ساختمان‌های کلاسیک بله کتاب زیباییه ویادمه چقدر دلم آتیش گرفت برای اون عشق! جوری که حس میکردم تنهایی براش امن تر بود ولی تنهایی غمگین هم می‌تونه باشه نه؟!
Dariush Kral
۱۴۰۱/۱/۱۵
داستایوفسکی اسطوره‌ای با کلامی شیوا و جادویی به بهترین شکل داستان را قدم به قدم در ذهن و جان خواننده نقاشی می‌کند به گونه‌ای که با شنیدن این کتاب در تمام سکانسهای صحنه حضور خواهید یافت و لحظاتی پر شور و پر احساس را تجربه خواهید کرد.
برای زندگی کردن با این اثر فقط به یک شب زمستانی و یک هندزفری نیاز دارید تا با ترجمه‌ای بی نقص و صداپیشگان حرفه‌ای، با اتمسفر و صداگذاری و انتخاب موسیقی بی نظیر، دقیقا به همان زمان و مکان سفر کنید و این تجربه شگفت انگیز را در خاطرات خود ثبت کنید.
محمد موسوی
۱۴۰۱/۱۱/۷
این کتاب یکی از عالی‌ترین کتابهای بود که گوش دادم کارگروه مترجم هم خوب بود این کتاب به قدری جذاب بود که زمانی که داشتم گوش میدادم احساس میکردم دارم فیلم سه بعدی میبینم و با قلم نویسنده برای من تازگی داشت و بسیار بسیار کتابی بود که بر ارزش و مقام جایز بود
آقای داستایوفسکی کتاب را به گونه‌ای نوشت که نه تنها صوتی آن بلکه که کتاب الکترونیکی آن نیز بسیار زیبا و جذاب است به نظر من نام این کتاب شبهای روشن هست با داستان رابطه‌ای مستقیم عالی دارد
علیرضا رجبی
۱۴۰۰/۹/۴
سلام به دوستان کتابخوان. این کتاب صوتی را به کسانی که از سری کتابهای عاشقی خوششان می‌آید پیشنهاد میکنم. برای مدتی سرگرمتان میکند. ولی بسیار ساده و آرام نوشته شده است. اگر غیر از کتاب صوتی می‌بود برای آن وقت نمیگذاشتم. در آن هیجان نبود. یک اتفاق روزمره که ممکن است برای خیلی‌ها بوجود بیاید را نوشته است. اجرای خوب گویندگان کمی آن را جذاب کرده بود و دلیل آنکه تا به آخر آنرا گوش دادم فقط اجرای گویندگان بود. امیدوارم نظرم مورد استفاده دیگر دوستان باشد.
محمدعلی کاویانی
۱۴۰۱/۲/۱۱
با سلام
به نظر بنده، این کتاب حاوی پیغام‌های نه بسیار از منظر تعداد امّا بسیار والا از منظر ارزش‌های انسانیه که با بهره‌گیری از توصیفات پر قدرت داستایوفسکی، در کنار اجرای بسیار عالی و ستودنی گویندگان، به زیبایی فضای داستان رو در ذهن خواننده به تصویر میکشه.
در مورد نظرات سایر دوستان، به نظرم مرور عمقی و مجدّد و دقّت به شخصیّت‌های داستان، میتونه به توجیه‌پذیری دلایل واکنش‌ها، عبارات استفاده شده، نقطه نظرات و... کمک کنه.
حسینی
۱۴۰۱/۳/۱
اول بزارید نظرمو راجب خود کتاب و محتوا بگم: اوایل حس گنگی بهم دست داد چون هنوز نمیدونستم موضوع ازچه قراره ولی بعد با خیلی از جملاتش ارتباط برقرار کردم، همه چیز خیلی خوب توصیف شده و لحظه به لحظش قابل درکه، پایان کتاب غمگین بود من خودم همیشه دوست دارم پایان خوش باشه ولی بعد از تموم شدنش خیلی حس خوبی بهم دست داد. راجب این نسخه که صوتی هستش باید بگم دوتا گوینده محترممون خیلی صدای گرمی دارن و من واقعا لذت بردم ممنونم
مریم خاصه تراش
۱۴۰۰/۱/۲۷
پایان غافل گیرانه‌ای داشت! شُکه شدم🤣. جای نویسنده بودم💁‌ بیشتر از آسمان روشن صحبت می‌کردم، آسمانی که تنهایی آن مرد را پُر می‌کند! 🤔. این احساسات برای زمانی که نویسنده در آن میزیسته شاید به نظرم طبیعی بوده. ولی الآن برای ازدواج و عاشق شدن این آشنایی‌ها یکم تخیّلی میتونه باشه! انسان امروز دنبال هم فکر هست تا دلسوز!
جمله ناستنکا که گفت: "به دلم وفادار می‌مانم" را دوست داشتم. 😌
معصومه مولایی
۱۴۰۲/۶/۱۷
رمان زیبایی بود سرشار از احساس و چه نویسنده باهوش و ماهری بوده چنین لحظات را به تصویر کشیده انگاریک تکه‌ای از زمان را در این کتاب فریز کرده فکر می‌کنم همه ما لحظات زیبایی در زندگی داشتیم ولی وقتی از آن یاد می‌کنیم هر بار خلاصه می‌کنیم بطوریکه یک معجزه زیبا را با یک عبارت کوتاه بیان میکنیم و شنونده نمی‌داند آن رویداد زمانی برای ما خیلی مهم بوده
Shadi
۱۴۰۲/۳/۲۶
در کل می‌تونم بگم تِم و درونمایه‌ی داستان بسیار غم انگیز است، و این موضوع در رابطه با فضایی که در آن داستان اتفاق می‌افتد نیز صدق میکند. به نظرم داستایوفسکی در این کتاب سعی داشته عمق تنهایی یک انسان و همچنین احساسات مربوط به عشق یک طرفه و هیجان و شور عشق را به تصویر بکشد. در آخر جا دارد تا از گویندگان این اثر تشکر کنم که به حق اجرایشان دلنشین بود.
سامان سوتون
۱۴۰۱/۱۰/۲
کتاب به تنهایی حالتی رویا گونه داره که با صدای گوینده این زیبایی دو چندان شده ترکیب داستایوفسکی با صدای گوینده قطعا به دل میشینه شروع جذاب داستان با پایان بندی عالی شخصیت پردازی استادانه بدون حتی دانستن نام شخصیت اصلی کاملا قابل لمسه داستان خودت جزو ادبیات عاشقانه کلاسیکه لذت بردم از شنیدن کتاب پیشنهاد میشه فقط پیشنهاد میکنم در زمان تخفیف خریداری بشه
SH M
۱۴۰۰/۹/۶
یکی از بهترین‌های داستایوسکی کبیر که پیشنهادم برای اونایی که میخوان داستایوسکی خوانی رو شروع کنن نیز همین کتابه، چون ورود به جهان روایی نویسنده نسبت به آثار بعدی‌ش سهل‌الوصول‌تره و باعث میشه ضمن گیرایی آماده جهت خواندن شاهکارهای جنایت و مکافات و برادران کارامازوف بشید. همچنین دیدن فیلم فرزاد موتمن براساس این کتاب (به همین عنوان) نیز خالی از لطف نیست.
یاس مدنی
۱۴۰۰/۱/۱۴
این کتاب رو توصیه می‌کنم.
بسیار از شنیدن کتاب لذت بردم.
نحوه‌ی ادراک و صداقت در گفتگوی بین شخصیت‌ها رو خیلی دوست داشتم.
به دانسته هام اضافه شد مثل شبهای روشن روسیه.
همچنین موسیقی گوش نواز و روایت زیبا و صدای دلنشین گوینده‌ها، داستان رو شنیدنی تر کرده بود.
سپاس از تیم سازنده و کتابراه عزیز
عزتتان مستدام
نیلوفر
۱۴۰۰/۱/۴
هر کس ذره‌ای تنهایی تجربه کرده باشد یا فقط کمی رویاپرداز باشد با شخصیت‌ها ارتباط برقرار میکند و این هنر نویسنده است. داستان زود به اوج می‌رسد و زود و کمی ناگهانی تمام میشود. برای همین طولانی و خسته کننده نیست.
گویندگان هم بسیار خوب هستند و داستان را شنیدنی تر کردند.
آیلار میرزازاده
۱۴۰۰/۱/۴
رمان از لحاظ ادبی عالی بود جملات و صحبت‌ها یه عاشقانه غم انگیز بود درمورد صداگذاری و گوینده‌ها عالی بود به راحتی میشد باهاشون ارتباط برقرار کرد موسیقی زیبایی داشت که به متن میومد فقط روند داستان گاهی به خاطر دیالوگ‌های زیاد بین دو شخص خسته کننده میشد
آخر داستان هم غم ناک بود
یک عاشقانه غم ناک
seyed abolfazl Makiabadi
۱۴۰۰/۱۰/۱۶
اول از همه کتاب: بسیار جزاب و گیرا بود با احساسات انسان بازی میکرد و تخیلش را هنگام گوش کردن به کار می‌انداخت پایانی شوکه کننده و در عین حال غم انگیز بود به حدی که تا ساعت‌ها در فکرش فرو خواهی رفت.
و اما صدا: از همه لحاظ عالی، صدای گوینده‌ها پر از احساس، پستی و بلندی‌ها کاملا به جا و صریح و باز هم میگم از همه لحاظ عالی بود.
مریم بیاتی
۱۴۰۰/۹/۱۶
با سلام به کتابراه عزیز و تمامی کتابخوانان گرامی. روایتی فوق العاده از داستایوفسکی با واکاوی عمیق اندیشه و احساس یک انسان، که براستی شگفت زده‌ام کرد. بینهایت دل انگیز. گوینده‌های کتاب که فی الواقع بار احساسی کلام نویسنده و انتقال آنرا به شنونده برعهده داشتند بسیار عالی کار خود را ارائه دادند و از این باب جای تقدیر و احسنتی وافر دارند.
پریناز ع
۱۴۰۰/۵/۲۱
من امشب این کتاب رو به اتمام رسوندم. به خاطر نویسنده‌ی بزرگی که داشت و نظرات بسیاری که حاکی از رضایت بود انتخاب این هفته‌ی من شدولی متاسفانه داستان خیلی جذاب و گیرایی نداشت و گاهی حتی از حوصله‌ی من خارج شد و چیزی نبود که انتظارش رو داشتم ولی صدای گوینده‌ها واقعا عالی بود و میشدباهاشون ارتباط برقرار کرد.
𝑨𝒓𝒕𝒆𝒎𝒊𝒔
۱۴۰۰/۱/۲
یه رمان احساسی فوق‌العاده از یه نویسنده فوق العاده 😍صدای گوینده و موزیک زمینه هم عالیه ☘️
Fateme Rad
۱۴۰۱/۷/۱۳
اثار داستایفسکی خیلی زیبا و ادبی هست توصیفات زیبایی به کار میبره که میمونی اینارو از کجا اورده یا چجوری میتونه این احساسات رو به این واضحی بیان کنه این کتاب هم همینطوره ولی خود داستان اونقدر جذاب نیست و باورش یکم سخته که یک شبه عاشق بشی (البته شخصیت‌های داستان‌های داستایوفسکی عموما ادم‌های ساده و روراستی هستن)
Mohammad Gholami
۱۴۰۱/۵/۲۹
سلام
شاید این داستان برای خیلی‌ها فقط یک داستان باشد ولی برای من و کسانی که تجربه مشابه را دارند، کاملا لمس شدنیست. احساسات شخصیت‌های داستان برای من به تمامی قابل درک است و خاطرات و احساساتی را برایم یادآور شد که با وجود تلخی اما هنوز برایم شیرین است و تا ابد فراموش نخواهم کرد و این یعنی هنر. سپاسگزارم.
نگین عاقبتی
۱۴۰۰/۱۲/۲۷
امممم واقعیتش رو بگم کتابش، واقعیت زندگیه و واقعیت زندگی هم، تلخه
و نکته‌ی دیگه هم اینه که تا آدم چیزی رو تجربه نکرده باشه نمیتونه به این خوبی وصفش کنه.. ترجیح میدم اینه که زندگی خودم رو داشته باشم و رمان‌هایی رو بخونم که چیزی به زندگیم استفاده کنه.. این رمان‌ها با وجود معروف بودنشون حال منو خوب نمیکنه.. 🙂
شکوفه احمدی
۱۴۰۰/۱۱/۲۵
داستان دل‌انگیز و ناراحت‌کننده‌ای داره، البته نظر من اسپویل داره با خودم می‌گفتم چرا نامزد ناستنکا اووومد؟
داستان قشنگیه، نشون میده یه جاهایی حتی با مدت خیلی کم میشه صمیمیت ایجاد بشه اگه واقعا دل‌ها به هم نزدیک باشه، نسخه صوتی و گوینده‌های خیلی خوبی داشتند. این نسخه رو فکر کنم رایگان کتابراه گذاشته بود ممنون
Lydia The orange
۱۴۰۰/۲/۱۶
داستان بسیار احساسی و زیبا که من رو تحت تاثیر قرار داد. راجع به یک جوان رویاپرداز تنها که یک شب دختری رو ملاقات میکنه و...
دیالوگ‌های جالبی در ارتباط با رویاپردازی و سختی‌های زندگی داره که یکیش رو مینویسم:
یک دقیقه تمام شادکامی. آیا این روزی برای سراسر زندگی یک انسان کافی نیست؟
mersedeh dadjou
۱۴۰۲/۴/۲
خیلی عالی بود من این کتاب داستایوفسکی رو فیلمش رو هم دیدم سالها پیش، و کل داستان فیلم از روی کتاب ساخته شده به جز بخش آخر کتاب که توی فیلم نیست. فضای داستان مثل بقیه کتابهای داستایوفسکی خیلی گیراست ولی یکنواخت باید با فضای نوشتاری داستایوفسکی بتونید ارتباط برقرار کنید که ازش لذت ببرید
ایوب آدینه
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
اول باید بگم اسم نویسنده خودش کافیه برای اینکه مطمئن شویم با یک اثر خوب مواجهیم
این کتاب یک اثر داستانی کلاسیک است و در آن داستایوفسکی به زیبایی، ظرافت و توانایی خود را در نگاه و زاویه‌ی دیدش به مسائل نشان میدهد که کمتر کسی میتواند چنین زاویه دیدی داشته باشد
حتما حتما حتما بخونین
AhmadReza Adelkhani
۱۴۰۱/۷/۲۲
با اینکه کتاب در قالبی خوب قرار دارد و دور نمای خوبی داشت اما داستان کمی ناقص، کوتاه و در برخی از قسمت‌ها بسیار کلی بود و به جزئیات فضای داستان توجهی نشده بود برای همین هنگام شنیدن تصویر سازی داستان کمی سخت بود. اما با این داستان واقعا قشنگ و رمانتیکی بود و من از شنیدنش لذت بردم.
Sevda Ghanbari
۱۴۰۱/۱/۱۰
فئودور داستایفسکی از آن دسته نویسندگانی است که یک کشور تا سال‌های سال به او افتخار می‌کنند. بسیاری او را برترین نویسندۀ تاریخ ادبیات روسیه می‌دانند. در قدرت آفرینش ادبی داستایفسکی جای هیچ پرسشی نیست «شب‌های روشن» یکی از گزینه‌های خوب برای شروع آشنایی با آثار گران‌سنگ فئودور داستایفسکی است
نسیم افتخار
۱۴۰۰/۱۰/۲۵
سلام به دوستان کتاب خونم
به نظر بنده هم کتاب خوبی بود ولی طبق گفته دوستان یه کم زیادی خیال پردازی داشت و اینکه داستان یه جورایی عشق یک طرفه رو داشت روایت می‌کرد. به نظرم شورواشتیاقی که در شخصیت مرد داستان دیده میشد در شخصیت ناستنکا کمتر به چشم می‌خوردوهمین موضوع باعث پایان تلخ کتاب شد
Sina B
۱۴۰۰/۱۰/۱۶
با تشکر از کتابراه عزیز🙏خوانش کتاب عالی بود، موضوع کتاب: عاشقانه‌ای متفاوت و عجیب و یک طرفه که شما را به فکر وا میدارد برای درک موقعیت و احساس مردی که در انزوایی عجیب عاشقانه‌ای شکست خورده ولی زیبا را تجربه میکند ولی با شیرینی خاطره چند شب کوتاه تا پایان عمر در تنهایی عمرش راسپری می‌نماید...
رها ریحانی
۱۴۰۰/۱۰/۱۵
گویندگی بی نظیر بود و متن رو میشد با تک تک سلول‌ها حس کرد.
متن خیلی روان و زیبایی بود، در عین سادگی آدم رو به رویا میبرد سراسر کتاب احساس میکردم دارم تئاتر می‌بینم انقدر که توصیفات عالی و دلنشین بود. قسمت آخر کتاب رو واقعا دلم میخواست بارها گوش بدم و اون کشمکش‌های درونی افراد چقدر خوب بیان شده بود.
Fatemeh.V ‌
۱۴۰۰/۳/۲۷
گوینده‌ها بسیار عالی و داستان هم... ارزش شنیدن و چند ساعتی باهاش گذروندن رو داره...
از یه جایی به بعد همزاد پنداری رو باهاشون حس کردم... هر چی داستان جلوتر رفت، حساس تر شد و جذب کننده تر... و خوشحالم که تا تهش رو شنیدم، چون اولش فکر میکردم چندان جذاب نیست...
پیشنهاد میکنم گوشش بدین.
آمین
۱۴۰۰/۳/۲۱
خیلی زیباست.... محتوا مفهوم تلخی عشق نابی که وصال ندارد توصیفاتی پر احساس و قوی... و اجرای قوی گویندگان؛ ارزش چند بار شنیدن رو داره حتما توصیه میکنم
اولین باره که آثار داستایوفسکی رو میخونم و در ادامه خوندن بقیه آثار رو ادامه میدم در آنصورت مقایسه‌ای میتونم داشته باشم.
ممنون از تیم کتابراه
Nahal Afazel
۱۴۰۰/۲/۲۶
خب حالا وقتشه نظرمو بگم....
صدای گوینده‌ها عالی بود به خصوص گوینده‌ی زن
داستان اون جذابیت و کشش و نداره یه داستان تقریبا خطی... اما غم انگیز.. پر از تنهایی و خیال..... اخرش غم انگیز بود... شاید بشه گفت فضای عاشقانه داستان واسه خیلیا دلنشین باشه.... اما واسه من زیاد کشش و جذابیت نداشت..
حانیه اسکویی
۱۴۰۲/۱/۸
واایی چه احساسی و زیبا انگاری باهاش زندگی کردم این دقایق رو یه داستان فوق العاده با صداهای عالی و گویندگی احساسی و زیبا. واقعا فوق العاده بود و لذت بردم ازش. پایان تلخ و گزنده داستان انگاری یه شیرینی خاصی توش داشت. ناکامی عشق داشت ولی شیرینی وصال هم داشت. عالی بود
1 2 3 4 5 6 >>