معرفی و دانلود کتاب صوتی شب‌های روشن

عکس جلد کتاب صوتی شب‌های روشن
قیمت:
54000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب‌های روشن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب‌های روشن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شب‌های روشن

کتاب صوتی شب‌های روشن نوشته‌ی فئودور داستایوفسکی، داستان مردی تنها را به تصویر می‌کشد که شب‌ها در خیابان‌های سنت پترزبورگ قدم می‌زند و برای خود رویا می‌بافد تا اینکه یک شب دختری غمگین را می‌بیند که همانند خودش به دنبال یک هم‌صحبت است. این داستان فضایی رمانتیک و رویاگونه دارد و زوایای پنهان روح آدمی را به خوبی نشان می‌دهد.

درباره کتاب صوتی شب‌های روشن:

فئودور داستایوفسکی به عنوان یکی از تاثیرگذارین نویسندگان جهان، همواره در داستان‌های خود به روانکاوی شخصیت‌هایش می‌پردازد و زوایای کمتر دیده شده و پنهان انسان‌ها را کشف و آشکار می‌کند. او در کتاب صوتی شب‌های روشن نیز به همین منوال پیش رفته و خالق قصه‌ایست که رگه‌هایی از عشق، فلسفه، اخلاقیات و تنهایی انسان در آن‌ها یافت می‌شود.

داستان شب‌های روشن (White Nights) در سال 1848 میلادی نوشته شد. این داستان عاشقانه و پرشور در شهر سن‌پترزبورگ اتفاق می‌افتد و داستایوفسکی قصه مردی جوان و بی‌نامی را به تصویر می‌کشد که به شدت تنهاست و مدام با خود صحبت می‌کند و درگیری‌های درونی دارد اما زمانی که غرق در افکارش است، با دختری جوان و ناراحت روبه‌رو می‌شود که مشکلاتی در زندگی خود دارد. هر دو نفر آن‌ها از یک احساس بیگانگی و تنهایی رنج می‌برند و به همین خاطر چهار شب عجیب را باهم به گفت‌وگو می‌نشینند؛ در این بین مرد جوان سخت عاشق او می‌شود با اینکه می‌داند دختر منتظر بازگشت معشوقه خود است.

داستان شب‌های روشن روایتی لطیف و پراحساس دارد و منتقدان این اثر برجسته و کلاسیک را ترکیبی از سبک رمانتیسم و واقع‌گرایی می‌دانند.

نام کتاب صوتی شب‌های روشن برگرفته از چیست؟

در کشور روسیه و در برخی از شهرهای آن مانند سن پترزبورگ پدیده‌ای طبیعی به شب‌های سفید یا شب‌های بی‌خوابی وجود دارد که در آن زمان هوا تا طلوع خورشید روشن است و شب تاریکی همیشگی خود را ندارد.

پدیده‌ای جذاب و عجیب که ترکیبی از تاریکی و روشنایی‌ست و به خاطر یک نارسایی طبیعی از ارتباط خورشید، ماه و زمین به وجود می‌آید.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب شب‌های روشن:

- فیلم سینمایی شب‌های روشن به کارگردانی فرزاد موتمن (1381)
- فیلمی روسی به نام شب‌های سفید ساخته ایوان پیرایف (1959)
- فیلمی ایتالیایی به نام شب‌های روشن ساخته لوکینو ویسکونتی (1957)
- فیلمی فرانسوی به نام چهار شب یک رویابین از رابرت برسون (1971)
- فیلمی آمریکایی به نام شب‌های سفید به کارگردانی آلن سیلور (2005)

کتاب صوتی شب‌های روشن به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به ادبیات روسیه علاقه دارید و از شنیدن داستان‌های کلاسیک لذت می‌برید، این کتاب برای شما مناسب است.

فئودور داستایوفسکی را بیشتر بشناسیم:

یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین نویسندگان ادبیات جهان، فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoyevsky) نام دارد. داستان‌نویسی روسی که در قرن نوزدهم میلادی زندگی می‌کرد و علاوه بر نوشتن رمان و داستان‌های کوتاه به عنوان یک مقاله‌نویس و روزنامه نگار نیز شناخته می‌شود.

بسیاری از منتقدان ادبی او را به عنوان یکی از بزرگترین رمان‌نویسان روانشناسی در ادبیات جهان ارزیابی می‌کنند و داستایوفسکی در بیشتر آثارش به خوبی توانسته مسائل سیاسی، مذهبی و اجتماعی روسیه قرن نوزدهم را موشکافی کند و آن را در داستان‌هایش بازتاب دهد.

فئودور در سال 1821 در مسکو متولد شد و از همان کودکی از طریق افسانه‌ها و داستان‌های مختلف روسی با ادبیات جهان آشنا شد. مادر داستایوفسکی در 15 سالگیش در سال 1837 درگذشت و تقریباً در همان دوران مدرسه را رها کرد و وارد انستیتوی مهندسی نظامی نیکولایف شد. پس از فارغ‌التحصیلی او به عنوان یک مهندس کار کرد و مدت کوتاهی نیز زندگی پر زرق و برقی داشت و از آن لذت می‌برد. اما به دلایل علایق شخصی و درآمد بیشتر، گاهی کتاب‌هایی را نیز ترجمه می‌کرد و در اواسط دهه 1840 او اولین رمان خود به نام «بیچارگان» را نوشت که باعث شد به محافل ادبی سن‌پترزبورگ راه پیدا کند.

فئودور داستایوفسکی در سال 1849 به جرم عضویت در یک گروه ادبی دستگیر شد؛ گروهی که به بررسی کتاب‌های ممنوعه‌ای می‌پرداخت که علیه روسیه تزاری نوشته شده بودند. این اتفاق باعث شد که حتی به اعدام محکوم شود اما در آخرین لحظات حکم او لغو شد و چهار سال از زندگی خود را در اردوگاه‌های سیبری گذارند و پس از آن نیز حدود شش سال در تبعید به خدمت اجباری سربازی مشغول شد.

در سال‌های بعد داستایوفسکی به روزنامه‌نگاری روی آورد، مجله‌های شخصی خود را منتشر کرد و به ویراستاری مشغول شد. در آن دوران به اطراف اروپای غربی سفر کرد و حتی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کرد اما سرانجام توانست با نوشتن داستان‌های بی‌نظیرش خود را به عنوان چهره‌ای ادبی معرفی کند.

داستایوسکی تحت تأثیر طیف وسیعی از فیلسوفان و نویسندگان از جمله پوشکین، گوگول، آگوستین، شکسپیر، دیکنز، بالزاک، هوگو، افلاطون، سروانتس، کانت، هگل، شیلر، هافمن و... بوده است و خودش نیز بر روی نویسندگانی همچون الکساندر سولژنیتسین و آنتون چخوف و فیلسوفانی چوم فردریش نیچه و ژان پل سارتر تاثیر گذاشت و داستان‌هایش به شکل گیری اگزیستانسیالیسم و ​​فرویدیسم نیز کمک کرد.

رمان‌های جنایت و مجازات (1866)، قمار باز (1867)، شیاطین (1872) و برادران کارامازوف (1880) از تحسین شده‌ترین آثار داستایوفسکی به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب صوتی شب‌های روشن می‌شنویم:

- نیمی از داستان من را همین حالا هم می‌دانید؛ یعنی می‌دانید که یک مادربزرگ پیر دارم...
- اگر نیم دیگر داستان‌تان هم به همین کوتاهی باشد...
- شما فقط گوش کنید! قبل از آغاز یک شرط دارم؛ حرفم را قطع نکنید چون ممکن است رشته کلام از دستم خارج شود. حالا مانند یک پسر خوب و آرام گوش کنید. من یک مادربزرگ پیر دارم؛ خیلی کوچک بودم که پدر و مادرم مردند و مادربزرگ سرپرستی من را برعهده گرفت. حدس می‌زنم مادربزرگم زمانی آدم ثروتمندی بود چون هنوز از روزگار خوش گذشته می‌گوید. به من فرانسه آموخت و برایم معلم گرفت. پانزده ساله که شدم، حالا هفده سال دارم درس را کنار گذاشتم. آن زمان شیطنتی کردم؛ نپرسید چه شیطنتی اما بدانید کار خیلی بدی نبود.

یک روز صبح مادربزرگ صدایم زد و گفت چون چشمش زیاد نمی‌بیند نمی‌تواند مراقب من باشد و بعد من را با یک سنجاق قفلی به پیراهن خود وصل کرد و گفت: اگر دختر خوبی نباشم، تمام عمر زندگی‌ام همین است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
30 دقیقه
فصل اول: شب اول
40 دقیقه
فصل دوم: شب دوم
27 دقیقه
فصل سوم: ناستنکا
21 دقیقه
فصل چهارم: شب سوم
30 دقیقه
فصل پنجم: شب چهارم
10 دقیقه
فصل ششم: صبح
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شب‌های روشن
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راویمریم محبوب، حامد فعال
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
54000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شب‌های روشن

___ MARYAM ___
۱۴۰۰/۱/۱۷
چقدر زیبا
چقدر رویایی، و چقدر لمس شدنیست این کتاب،
به راستی چنین نویسندگانی رسالتی دارند غیر قابل توصیف در کلمات..
نویسنده مورد علاقه من
حقیقتاً هرگز راجع به داستایوسکی نمی‌شود نظر داد پس من راجع به این کتاب نظرم را می‌نویسم:
فضای داستان به شیوه‌ای نوشته و تعریف شده بود که انگار فیلم لحظه
می‌بینید به لحظه‌اش را حس میکنید و با شخصیت‌های داستان هم ذات پنداری می‌کنید من در بخشهایی از این اثر تپش قلب می‌گرفتم و با تمام وجودم لذت می‌بردم،
چه حقیقت ژرف و زیباییست عشقِ حقیقی وانسانیتِ والای انسان پس از درک آن عظمت بی همتا....! و بدانید که شکوه دنیایتان به اندازه شکوه باورها و رویاهایتان و جهان درونتان است،
و در آخر اجرای این دو عزیز بی نظیر بود
بی نهایت از کتابراه سپاسگزارم!
الهام مرادی
۱۴۰۱/۶/۸
چقدر کتاب غمگینی بود. به نظرم داشت زندگی یک آدم افسرده رو نشون میداد. چقدر آخرش غمگین تمام شد. دوست داشتم کاراکتر زن به اون کاراکتر مرد اولی برنگرده. اینجای داستان خیلی عجیب بود که کاراکتر زن زود از عشق اولش متنفر شد. زود در عرض چند دقیقه به نفر دوم ابراز عشق کرد. بعد عشق اول که اومد عشق دوم فراموش شد به سرعت. حالا من آخر داستان انتظار داشتم زمانی که رفت دست انداخت دور گردن عشق دومش به عشق اولیه بگه من عاشق این آدم هستم. به نظرم دختر قصه‌ی ما هم مشکل روحی روانی داشت. مثل همون مرد عاشق پیشه که به شدت افسرده بود. ولی در کل داستان قشنگی بود. صدای گوینده‌ها عالی تر از عالی. موزیک متن هم خیلی خوب بود. در آخر از کتابراه صمیمانه سپاسگزارم که این کتاب رو رایگان گذاشته بود و من بعد از مدت‌ها تونستم بخونمش. باز هم متشکرم از کتابراه که شده بخشی از روزمره‌ی من. کتابراه برای من مثل یک اتاق میمونه که داخلش پر از کتاب‌های قشنگ هست. میام توی این اتاق قشنگ کتابم رو برمیدارم و میرم یه گوشه و با لذت کتابم رو میخونم. ممنونم و سپاس گزار
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۸/۶
🍁 اول از همه یه دست میریزاد به تیم که اینقدر قوی بود که من خوانش کتاب نه، بلکه اجرای حرفه‌ای میشنیدم! داستان، داستان عاشقانه‌ای بین دو ‌جوان به نام‌های ناستنکا و (پسری عاشق پیشه و بی نام!) است که دارای شروعی هرچند کلیشه‌ای اما زیباست.
همین اسم کتاب نشون میده که چقد کتاب خوبی برای خوندن میتونه از
باشه. نویسنده فئودور داستایوفسکی یه سمت، و شبهای روشن که معلومه داستان توی سنپطرزبورک و وایت نایت این شهر اتفاق میافته، منه خواننده رو به این وادار میکنه که حتما این کتاب رو بخونم.
پسر تنها توی خونه‌ای توی سن‌پترزبورگ زندگی می‌کنه و از قرار معلوم هیچ دوست و خانواده‌ای نداره. فقط خدمتکار مسنی به نام ماترونا داره. ناستنکا هم دختری تنهاست که با مادربزرگ نابیناش زندگی میکنه، و پسر هم به شدت تنهاست و تا حالا با هیچ زنی آشنا نبوده و‌ هم صحبت نشده. این دو فوراً با هم دوست می‌شوند و این دوستی، دست‌کم از طرف راوی، خیلی زود به عشق بدل می‌شود. غافل از اینکه ناستنکا نامزد و دلداده مردی دیگر است! به نظر من، این کتاب به اندازۀ کتابهای بعدی داستایفسکی پخته نیست، اما این نکته رو نباید فراموش کرد که این اثر به قلم فئودور داستایفسکی است، یعنی یکی از بهترین قصه‌گوهای تاریخ که اینجا نیز داستان زیبایی گفته است.
به نظر من یکم ضعیف بود که کل رابطۀ راوی با ناستنکا در حد یک هفته است که شاید خوانندۀ امروزی را یاد عشق‌های مجازی بیندازد. اما با این وجود، داستان ‘شب‌های روشن’ خیلی جذابه و می‌تونه شروعی برای ورود به دنیای خوانندگی حرفه‌ای از آثار داستایوفسکی مثل ‘برادران کارامازوف’ باشه. ممنون دوست عزیزم کتابراه ☘️
hamidreza khani
۱۴۰۰/۱/۱۵
در مورد آثار داستایوفسکی باید یک کتاب نوشت صرفا با یک نظر نمیشه توضیح داد کتاب‌های شدیداً گیرا شدیداً عمیق و شدیداً زیبا مخصوصا این کتاب که واقعا عالی بود و من شدیداً با شخصیت مرد داستان همزاد پنداری کردم خوشبختی درست همون چیزیه که تو کتاب مشخص شده شب‌های روشن خوشبختی می‌آید و به محض آنکه اورا به و آغوش می‌کشی میرود مانند تور ماهی گیری که در آب بزرگ است خارج از آب تو خالیست کتاب در مورد یک عشق دو طرفه است عشقی بین یک مرد و یک زن و یک مرد و دیگر چیزی نمیتوان گفت که داستان لو نره توصیفات عالی گفتار عالی و درکل کتاب عالی هست گویندگان هم عالی بودن پیشنهادش میکنم قبلاً متنی رو خریده بودم ولی این نسخه صوتی واقعا خیلی عالیه متشکر از کتاب راه بابت رایگان کردن این کتاب
پری سا
۱۴۰۲/۳/۵
یک دقیقه‌ی تمام شادکامی...! آیا این نعمت برای سراسر زندگی یک انسان کافی نیست؟
یکی از زیبایی‌های داستان اینه که نویسنده همین یک دقیقه از زندگی قهرمان رو با چنان شکوه و عظمتی به تصویر کشیده که قهرمان داستان سالها میتونه ازش حظ و لذت ببره و باهاش رویاپردازی کنه.. یک دقیقه‌ای کوتاه اما به تمامه، که و
مفهوم واقعی زندگی.. روشنایی‌ای یک لحظه در دل ظلمات شبهای زندگی انسان میتابه تا همیشه روشنایی به ارمغان میاره.. این همون یک دقیقه‌ای هست که هر انسانی بهش نیاز داره تا از زندان درونش رها بشه مثل رهایی ناستنکا از سنجاق مادربزرگ و رهایی قهرمان بدون نام داستان از سنجاق اوهام و رویاهاش.. من هم به همراه داستایفسکی تجربه شیرین این یک لحظه و تداوم این تجربه زیبارو برای تموم آدم‌ها آرزومندم. با تشکر از تیم گویندگی قوی و حرفه‌ای تون.
MORTEZA JAFARI
۱۴۰۰/۱۲/۱۶
نقد کتاب صوتی شب‌های روشن: کتاب داستان خوبی داره اما سنی که نویسنده برای خانوم نقش اول ماجرا در نظر گرفت به هیچ عنوان مناسب نیست 15 سال یا 17 سال سن داشتن نقش اول ماجرا برای داستانی که عشق و عاشقی رو به تصویر میکشه به هیچ عنوان درست نیست / واقعا خواننده با متوجه شدن سن نقش اول داستان احساس میکنه و این همه وقتیکه صرف خواندن دنبال کردن ماجرا بوده سرکار رفته آخه 15 سالگی چه عشقی میتونه داشت باش!!
نکته بعدی هم که توی تمام کتابها بیشتر بهش توجه میکنم نکات مثبتی که داستان کتاب به خواننده منتقل میکنه در این کتاب نکات و پند‌های اخلاقی چندانی نداشت کتاب‌های داستانی هم به نظر بنده باید از نظر آموزش نکات اخلاقی و اجتماعی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشن, اما من همیشه گفتم حتی ضعیف‌ترین کتابهام چیزهایی برای یاد دادن دارن.
یه نکته دیگه عرض کنم اینکه این کتاب ممکن باعث بشه که جوانان ازش الگو بگیرن اما با نحوه اتفاقات داستان بنظرم اصلا چیز مطبوعی نیست.
و نکته آخر زیباترین نکته داستان همین بود که زن‌ها تنها یکبار عاشق میشن و تنها شانسی که باید بیارن اینکه عاشق مردی با اصل و نسب بشن.
موفق و پیروز باشید
Maryam
۱۴۰۱/۱۰/۳
خسته نباشید میگم به تیم حرفه‌ای کتابراه. مثل همیشه ممنونم از شما.
به واسطه کتاب "مردی به نام اوه" با صدای خانم محبوب آشنا بودم و بسیار از صدا و مهارتشون لذت می‌برم.
اولین باری بود که صدای جناب فعال رو می‌شنیدم. دلنشین و جذاب بود، لذت بردم.
برای اولی
نه بار بود که از داستایوفسکی اثری میشنیدم.
خواستم با این اثر کوتاه شروع کنم تا با قلم ایشون آشنا بشم.
این اثر پر از توصیف‌های جذاب و دلنشینه. مسائل پیچیده عاطفی و انسانی رو به زیبایی و هنرمندی تمام توصیف کرده.
این داستان دو شخصیت اصلی داره. تمام داستان مکالمه بین این دو شخصیت و کلنجارِ اون‌ها با خودِ درونی‌شونه که مدت‌ها در عمق وجود پنهان کرده بودند.
داستایوفسکی در پی یک هم‌صحبتی اثری آموزنده خلق کرده که به یقین ارزش شنیدن داره.
بشنوید و لذت ببرید... 🥰
Amir Mohammad
۱۴۰۰/۱/۱۲
باسلام.
دقیق نمیدانم این داستان کوله باری از واقعیت به همراه دارد یا صرفا زاده تخیلی نویسنده است!
اما این را میدانم که توصیفاتش آنقدر حقیقی و قابل لمس بود که تا سالیان سال میتوانم آن لحظات و مکان‌ها را که مجسم کرده بودم در ذهن نگه دارم.
خوب یا بد بودن داستانی که حاصل قلم داستایوفسکی باشد صرفا
نظری شخصی خواهد بود چون این نویسنده آنقدر بزرگ، حرفه‌ای و قابل احترام هست که ما همیشه از روایت هایش لذت ببریم.
جدا از داستان صدا و لحن گویش گوینده‌ها بسیار بسیار حرفه‌ای و زیبا بود که باعث همبستگی بیشتر با داستان میشد و همچین موسیقی زیبای که پخش میشد عمق احساسات را به زیبای به نمایش میگذاشت.
بهرو بهشادفر
۱۴۰۲/۵/۲۲
همیشه میخواستم این کتاب رو بخونم و خداروشکر بالاخره موفق شدم. کتابهای دیگه‌ای هم از این نویسنده خونده بودم اما اینو واقعا دلم میخواست بخونم. در مورد این کتاب باید بگم از توصیفهای بی نظیرش گرفته تا احساسات ناب و زیبایی که مطرح میکنه همه و همه به زیبایی بیان شده و در طول داستان خواننده رو با علاقه و پیش میبره. خصوصا صدا طرز بیان خوانندگان هم باعث میشه شنونده بی وقفه تا انتهای کتاب جلو بره و در انتهای کتاب درد شخصیت اصلی داستان را کاملا احساس کنه و رنجی که میکشه رو بفهمه. البته باید بگم از ابتدا تقریبا میشه آخر داستان رو حدس زد اما برای شنیدن توصیفات احساسی زیبایی که نویسنده به کار برده نمیتونی رهاش کنی و تا آخر پیش میری. این کتاب انتخاب خوبی برای علاقمندان به داستانهای عاشقانه است.
الهام حمیدی
۱۴۰۱/۵/۱۳
راویان داستان بسیار عالی و بجا انتخاب شده بودند، همینطور موسیقی متن هم کاملاً مناسب بود.. داستایوسکی در داستان هاش با بیان احساسات و کاویدن عمیق روان شخصیت‌های رمان هاش خواننده رو بدون تکلف و کاملاً روشن با درون خودش آشنا می‌کنه، کلاً با خوندن رمانهاش احساس غرق شدن در اونها بهتون دست میده تا جایی و که همزاد پنداری جزئی جدایی ناپذیر از مسیر خوندنتون میشه وبا اتمام رمان تا مدتها درگیرش باقی می‌مونین... در اینجا هم تنهایی انسان‌ها رو با روایتی دلنشین بیان می‌کنه که با فراز نشیب اون شادکامی‌ها و ناکامی‌های خودمون رو بیاد می‌آریم، قصه‌ای لطیف و نرم از جنس عشق....
کتاب صوتی بی نظیری برای شنیدن که از نظر کیفی و فنی و هنری و هزار چیز دیگه ارزش بارها شنیدن رو داره 💞
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
تنها خودم، همراه خودم، در جوار خودم
شده تو جمع خانواده همه در حال بگو بخندن، احساس کنی چقدر تنهایی؟ شده با دوست صمیمی‌ت بری بیرون حرف بزنه، بخنده، بخندین، ولی احساس کنی دلت میخواد داد بزنی؟ بری سرکار، بری دانشگاه، پیاده‌روی کنی، ولی احساس کنی نامرئی هستی؟ انگار کسی تو رو نمیبینه یا نه کلا وجود دلت
نداری!!!
شده پَر بکشی واسه حرف زدن، واسه تعریف کردن چیزایی که برات اتفاق افتاده ولی تنها کسی که داری خودت باشی؟ درنهایت عادت کنی که با خودت حرف بزنی یا چندتا دوست خیالی بابِ میل خودت بسازی؛ باهاشون درد و دل کنی، باهم بخندین، خاطره بسازین، یا حتی دلت براشون تنگ بشه؛ وقتی تو جمعی دلت بخواد سریع برگردی به خلوتت و از تنهایی نجات پیدا کنی:)
باران حسینی
۱۴۰۱/۷/۱۲
راستش من خوشم نیومد. نمی‌دونم شاید می‌بایست کتاب و میخوندم شاید به خاطر صوتی بودنش هم بود. ولی این به خاطر روحیه خودمم هم هست اصلا چه طور میشه با یه بار دیدن عاشق کسی شد؟؟؟ یا به یه نفر اینقدر شدید علاقه مند بود وقتی از طرف مقابل خبری نیست؟؟؟؟ کلا خیلی از این جور عشق‌ها خوشم نمی‌یاد. فقط چون عادت و دارم کار شروع شده رو تموم کنم کتاب تا انتها گوش کردم. خیلی بهم سخت گذشت خخخ. ترجیح میدوم خودم کتاب و بخونم تا گوش کنم این کتاب تو مسیر جاده شمال و چالوس گوش کردم و البته دو فصل شو. خدا رو شکر تموم شد بعد از مدت طولانی. ولی فصل آخر و دوست داشتم. زیادی عاشقانه و احساساتی بود. از کتابراه خیلی سپاسگذارم.
مهدی اقدسی
۱۴۰۰/۵/۲۸
سلام به همه دوستان کتاب خوان عزیز
اول در خصوص اجرا و خوانش کتاب بگم که عالیه و نکته منفی پیدا نخواهید کرد و لذت خواهید برد. در مورد کتاب فضا سازی خیلی خوبی ارائه میکنه و میتونید به راحتی فضای داستان رو تجسم کنید و تفکرات و خیالات مرد داستان رو که کاملا تنهاست درک کنید و با احساساتش ارتباط برقرار و
کنید. تنها نکته منفی کتاب از نظر من عدم آشنایی معرفی مرد داستان هست که از اول تا آخرش از گذشته اون هیچ چیزی گفته نمیشه که چه کسی هست و از کجا اومده و چگونه به این مرحله از تنهایی رسیده و به این مرحله از رویا پردازی رسیده که داستان بر پایه اون شکل گرفته.
در کل کتاب خوبیه و پیشنهاد میکنم گوش کنین و لذت ببرین.
مریم رجایى
۱۴۰۰/۲/۳۱
تاثیرات هورمونها رو میشه بسیار شاعرانه توصیف کرد، ولی در واقعیت امر جناب عاشق ما مشکلاتی نظیر خیالپردازی، خجالت، بی هدفی و عدم اعتماد به نفس رو به شکل افراطی و بیمارگون داشت، وگرنه به اولین زنی که توی خیابون میدید دل نمیداد! انسانها خیلی باشکوه تر از صرفاً یک صورت ظاهرن!
حداقل ناستنکا در مدت عاشق
یکسال شده بود که البته اونم بدون شناخت و بی ارزش!
در نهایت هم چه فرق میکنه که کی و کی به هم برسن؟ در مدت چند ماه هر دوی این مسیرها به طلاق عاطفی می‌انجامید!
مریم ف
۱۴۰۰/۱/۳
شخصیت پردازی داستایفسکی بی نظیره.... هم شخصیت خیال پرداز در اینجا یا شخصیت مرد دردصبور.... میتونه به انسان بفهمونه که چگونه به راحتی انسان از مرز خودش پاش رو فراتر میزاره.... سرشار از احساسات مثل مردم فقیر... و اثبات کردن فایده‌ی عشق هم هدف رمان هست: تنها نماندن حتی در خیالات خویش... برای کسی که یک عمر تنها بوده خیال یک شب میتواند تا آخر عمر او را دلخوش کند...
مشاهده همه نظرات 520

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شب‌های روشن

برای دریافت کتاب صوتی شب‌های روشن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.