نقد، بررسی و نظرات کتاب تسلی بخشی‌های فلسفه‌ - آلن دوباتن

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
میکائیل ظهیری
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
بعنوان اولین کتابی که برای آشنایی با فلسفه مطالعه کردم، فهمیدم تسلی بخش‌های فلسفه متناسب‌ترین نام برای این کتاب بود. نه خیلی عمیق نه خیلی سطحی و بی مایه، کتابی که دورن مایه‌های متفاوتی از افکار و وجود انسان را به ساده‌ترین و قابل فهم‌ترین نوشتار شرح کرده. کتابی که اگه نام و آوازه نویسنده یعنی آلن دوباتن برای انتخابمون ملاک باشه صد در صد یکی از بهترین انتخاب هاست.
ترتیب فصل‌های کتاب کاملا منظم و پیوسته مانند رشته چیده شده اند، به این صورت که ابتدا از کاوش‌های درونی ما انسان‌ها در مسئله برخورد با انواع و پایه‌ترین موضوعات زندگی شروع می‌کند و تا تا انتهای کتاب به بحث راجب احساسات کوچک و بزرگ که روح و روان ما را به قدرت تحت کنترل دارند و یا ارزش و هدف زندگی را از دیدگاه فلاسفه مشهوری چون نیچه و مونتنی بررسی میکند. تمام این مسائل در حد میانه مطرح شده تمام تاثیرات تسلی بخشی بر خواننده می‌گذارد، اما از آنجایی که ذهن انسان در برخورد با مسائل فلسفی و روانشناسی و بالاخص روانکاوی دچار هوس و درگیری شده، انتخاب هر گفتاری از اشخاص و یا جهتگیری از آن تنها به خود خواننده بعنوان یک شخص انسان بستگی دارد.
زکریا مقتدری
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
محتویات کتاب که فوق العاده است به کسانی که از زندگی ناامیدند یا از سختی‌های زندگی عمیقا به تنگ اومدن پیشنهاد میکنم برای خوندش عجله کنن و جای شک و تردید باقی نگذراند
در مورد ترجمه کتاب بگم که خانم اوشنی ترجمه خوبی کردن ولی بخش‌های اروتیک کتاب رو متاسفانه با وجود اینکه حتی میشه بهشون شبه اروتیک گفت از ترجمه شون خودداری کرده‌ان و به همین خاطر من ترجمه آقای عرفان ثابتی رو کامل تر میدونم هرچند ترجمه خانم روشنی به نظر من روان و سلیس تر بود.
اکرم السادات حسینی زری
۱۴۰۱/۵/۲۲
متاسفانه من نتونستم با مطالب کتاب ارتباط برقرار کنم، البته این کاملا بر اساس سلیقه شخصیِ منِ، نه افکارِ نویسنده و هنرِ مترجم، که زحمات ایشان ستودنی می‌باشد.
مهدی عباسی
۱۴۰۱/۷/۲۱
قطعا اگر ترجمه بهتری بود حق مطلب بیشتر ادا میشد.
فلسفه همواره زمختی‌هایی داشته برای مخاطب عام و آلن دوباتن قدری از دشواری را میکاهد با این کتاب.
قاسم انصاری
۱۴۰۱/۱/۱۰
من وقتی شروع کردم به خواندن کتاب فکر کردم اونقدر پیچیده است ولی روان و داستانی جلومیرود ومترجم با مقدمه خوبش خواننده را به جلو می‌برد. عالیه.
بشیر پارسانژاد
۱۴۰۰/۱۲/۲۵
کتاب خوبی بود. دیدگاهای فلاسفه و نگاه آن‌ها به زندگی، البته برخی از آن‌ها میتونه سرمشق باشه. البته شاید بشه کمی به ترجمه ایراد گرفت که چندان روان نبود.
جواد راشکی
۱۴۰۱/۱/۶
تموم تلاشمون تو دنیا رسیدن به آرامشه
این کتاب باعث میشه آرامش کاذب مادی رو رها کنی و به معنای واقعی با دنیا و ویژگیهاش آشنا شی
Leyli Shhbz
۱۴۰۱/۳/۲۴
چندزندگی و سبک بزرگترین انسانهارو جمع کردن داخل این کتاب عالی بود
Zara Amani Amani
۱۴۰۰/۸/۱۸
آلن دوباتن یکی از بهترین نویسنده هاست به نظر من
Babak Tafti
۱۴۰۰/۱۱/۴
متاسفانه نتونستم خوب با این کتاب ارتباط بگیرم
ساسان دولت نیا
۱۴۰۲/۵/۲۳
بنظر من، برای یکبار خوندن بد نیست.
سیدهادی رضویان
۱۴۰۲/۱/۴
خیلی عالی بود. به خیلی‌ها توصیه کردم.
حسین قارلقی
۱۴۰۰/۱۲/۸
آلندوباتن بدک نیست، میشه در آثارش چیزایی یاد گرفت.
حسام مازادی
۱۴۰۰/۶/۱۴
اخراش عالی بود، مخصوصا درباره نیچه
Amir hossein Sadr
۱۴۰۰/۴/۴
ساده و کاربردی. کتاب واقعا بدرد بخوره
یزدان صادقی
۱۴۰۲/۱/۱۱
خیلی کلی بیان شده
hamid reza safary
۱۴۰۰/۷/۸
ترجمه خوب و روان