معرفی و دانلود کتاب تسلی بخشی‌های فلسفه‌

عکس جلد کتاب تسلی بخشی‌های فلسفه‌
قیمت:
۳۰۰۰۰ 15000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تسلی بخشی‌های فلسفه‌ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تسلی بخشی‌های فلسفه‌ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تسلی بخشی‌های فلسفه‌

آلن دوباتن نویسنده و فیلسوف مشهور معاصر سوئیسی در کتاب تسلی بخشی‌های فلسفه‌، آموزه‌های فلسفی شش فیلسوف بزرگ را در تقابل با باورهایشان قرار می‌دهد و آن‌ها را با زبانی ساده و قابل کاربرد در زندگی روزمره بیان می‌کند و به دنبال راهی است تا میان زندگی روزمره و فلسفه ارتباطی صلح‌آمیز برقرار کنند.

درباره کتاب تسلی‌بخشی‌های‌ فلسفه‌:

آلن دوباتن در این کتاب بخش‌هایی از زندگی و دیدگاه‌ها و نظریات فیلسوفان بزرگ جهان از یونان باستان تا قرن بیستم مانند سقراط، اپیکور، سنکا، مونتنی، شوپنهاور و نیچه را بررسی می‌کند. او کتاب تسلی‌بخشی‌های‌ فلسفه‌ (The Consolations of Philosophy) را برای نخستین بار در سال 2000 منتشر نمود که از آن زمان تاکنون مورد استقابل گسترده‌ای قرار گرفت و بیش از دویست هزار نسخه از آن به فروش رفت.

در این کتاب یاد می‌گیرید که مخالفت و ناسازگاری دیگران، به‌ هیچ‌وجه نشان‌دهنده اشتباه در طرز تفکر و شیوه زندگی شما نیست؛ از سوی دیگر، پذیرش اکثریت نمی‌تواند گواه حقانیت باورها و اعتقادات شما باشد و هر انسانی می‌تواند با استدلال‌های منطقی، باورهای عامه را زیر سؤال ببرد و مورد تردید قرار دهد. سقراط به شما می‌آموزد چگونه بر احساس ناخوشایند محبوب نبودن غلبه کنید.

اپیکور، لذت‌گرایی را «سرآغاز و هدف یک زندگی سعادتمندانه» می‌داند. به اعتقاد وی، فلسفه باید شما را در جهت درک و شناخت پریشانی‌ها و تمایلات درونی یاری کند تا بر اساس استدلال‌های منطقی، به خوشبختی واقعی دست پیدا کنید. سِنِکا، فلسفه را شیوه‌ای برای کمک به انسان‌ها در جهت غلبه بر تضادهای درونی و ناکامی‌ها می‌داند. به اعتقاد وی، گرچه ناکامی، مفهومی بسیار وسیع و گسترده دارد، اما می‌توان با واکنش هوشمندانه بر آن پیروز شد. بدین ترتیب، شیوه‌های غلبه بر ناکامی را می‌توان در آموزه‌های سنکا یافت.

مطالعه کتاب‌های گوناگون و بررسی آداب‌ و رسوم اقوام مختلف به شما کمک می‌کند تا از مرزهای تعصب عبور کرده و بر ناتوانی فرهنگی خود غلبه کنید. مونتنی به شما می‌آموزد که تمام ویژگی‌های انسانی خود را بپذیرید و به‌دور از تعصب و غرض‌ورزی، رفتار انسان‌ها را بر اساس استدلال منطقی و دقیق ارزیابی کنید.

اندوه و تألمات ناشی از عشق را می‌توان در کلام شوپنهاور بهتر درک کرد. وقتی در عشق دچار یأس و ناامیدی می‌شوید، باعث تسلی خاطر است اگر بفهمید که خوشبختی هیچ‌گاه بخشی از برنامه نبوده است. شما تصور می‌کنید زنده هستید تا خوشبخت باشید و تا زمانی که بر این اشتباه پافشاری می‌کنید، دنیا برایتان پر از تناقض خواهد بود.

نیچه به شما می‌آموزد که دستیابی به رضایت خاطر و خشنودی، بدون گذر از رنج‌ها و ناملایمات زندگی ممکن نیست. اگر کسی طالب بالاترین میزان خشنودی و رضایت باشد، باید به همان میزان دشواری و ناخشنودی را نیز تجربه کرده باشد. پس فقط در صورتی می‌توانید به چالش‌های زندگی غلبه کنید که خودتان را برای سختی‌ها و مشکلاتی که لازمه چیزهای ارزشمند هستند، آماده کرده باشید.

نکوداشت‌های کتاب تسلی‌بخشی‌های‌ فلسفه‌:

- کتابی با ایده‌ای به شدت بدیع و اصیل. (Newsday)
- اثری خواندنی و لذت بخش. (Publishers Weekly)
- کتابی که به طور شگفت انگیزی جذاب است. (Book Browse)

کتاب تسلی‌بخشی‌های‌ فلسفه‌ مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب به دوستداران فلسفه و علاقه‌مندان به بررسی دیدگاه‌های مختلف فلاسفه بزرگ جهان پیشنهاد می‌شود.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم:

آلن دوباتن (Alain de Botton) نویسنده‌ی برجسته و فیلسوف و مجری تلویزیون است و در سال 1969 در زوریخ، پایتخت سوئیس به دنیا آمد. او تمام دوران تحصیلش را در دبیرستان‌های شبانه‌روزی لندن گذراند و در دانشگاه کمبریج رشته‌ی تاریخ خواند. سپس در لندن به تحصیل در رشته‌ی فلسفه پرداخت. او دوره دکترای فلسفه خود را در دانشگاه هاروارد شروع کرد اما برای نگارش آثار فلسفی به زبان ساده، آن را کنار گذاشت. دوباتن در سال 2008 به عضویت هیئت مؤسس یک سازمان جدید آموزشی به نام مدرسه زندگی درآمد.

از مهم‌ترین آثار آلن دوباتن می‌توان به جستارهایی در باب عشق، هنر سیر و سفر، تسلی‌بخش‌های فلسفه، پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، هنر همچون درمان، خوشی‌ها و مصایب کار، یک هفته در فرودگاه، در باب مشاهده و ادراک و... اشاره کرد. کتاب‌های او مسائل گوناگونی را به روش فلسفی و با تأکید بر رابطه آن با زندگی روزمره مورد بررسی قرار می‌دهد.

جملات برگزیده کتاب تسلی‌بخشی‌های‌ فلسفه‌:

- به‌محض آن‌که به‌طور منطقی و عقلانی فکر کنیم اگر خواسته‌هایمان برآورده نشوند چه اتفاقی رخ خواهد داد، به‌ طور قطع خواهیم دانست که مشکلاتمان بسیار بی‌اهمیت‌تر از اضطراب‌هایی هستند که پدید می‌آورند.

- بشریت دائماً قربانی رنج و عذابی پوچ و بی‌حاصل است و به دلیل عجز و ناتوانی در درک محدودیت‌های کسب ثروت و شیوه دستیابی به لذت واقعی، زندگی را در اضطراب و نگرانی بیهوده سپری می‌کند.

- برخی از فعالیت‌های دشوار، از دید کسی که خارج از گود ایستاده بسیار دشوار به نظر می‌رسند، درحالی‌که برخی فعالیت‌های دیگر که به همان اندازه دشوار هستند، بسیار ساده می‌نمایند

- همان‌طور که پزشکی اگر نتواند دردهای جسمانی را درمان کند، هیچ منفعتی ندارد؛ فلسفه نیز اگر نتواند درد و رنج‌های ذهنی را برطرف نماید، بی‌فایده خواهد بود.

- مردی که ادعا می‌کند هنوز برای فلسفه آماده نیست یا زمان آن برای او گذشته، مانند مردی است که می‌گوید برای خوشبخت شدن و شادکامی، بیش‌ازحد جوان یا پیر است.

- اگر هیچ امید و انتظاری از جهان هستی نداشته باشیم، دیگر دچار خشم و عصبانیت نخواهیم شد.

- عشق... در هر لحظه می‌تواند جدی‌ترین کارهای بشری را دچار اختلال کند و گاهی حتی برای چند لحظه، بزرگ‌ترین اذهان را سردرگم و متحیر کند. عشق برای مداخله در مذاکرات دولت‌مردان و مطالعات دانشمندان، تعلل و درنگ نمی‌کند.

در بخشی از کتاب تسلی‌بخشی‌های‌ فلسفه‌ می‌خوانیم:

برای کاهش شدت طغیان و شورش ما علیه رویدادهایی که با اهداف و مقاصد ما بسیار تفاوت دارند، باید همیشه این مسئله را مد نظر داشته باشیم که قلاده‌ای دور گردن خود داریم. افراد حکیم و خردمند از ضرورت‌ها آگاه هستند و به‌جای آن‌که با مقاومت بی‌جا خودشان را خسته کنند، بی‌درنگ آن را دنبال می‌کنند. اگر به یک انسان حکیم بگویند که چمدانش در ترانزیت گم شده، ظرف چند ثانیه این واقعیت را می‌پذیرد. سنکا روایت کرده است که بنیان‌گذار فلسفه رواقی پس‌از آنکه اموالش را از دست داد، چگونه رفتار کرده بود:

وقتی زنون خبر غرق شدن کشتی را شنید و متوجه شد تمام بارهایش در دریا غرق شده است، بلافاصله گفت: «فورتونا به من امر کرده که فیلسوفی رها از مادیات باشم.»

ممکن است این حرف‌ها به‌عنوان دستورالعملی برای انفعال و سکوت قلمداد شود که می‌خواهد ما را ترغیب کند تا در مقابل ناکامی‌هایی که شاید بتوان بر آن‌ها فایق آمد، تسلیم شویم. ناکامی می‌تواند شهامت ما را برای ساختن یک کانال کوچک مانند کانال بورنژر در دره‌ای به فاصله چند کیلومتر از شمال پون دوگار به طول 17 متر و ارتفاع 4 متر را نیز از بین ببرد.

اما نکته‌ای که سنکا بیان می‌کند بسیار ظریف‌تر است. پذیرفتن چیزی در جایگاه امری ضروری، وقتی واقعاً این‌طور نیست، به اندازه طغیان علیه چیزی که ضروری است، غیرعاقلانه به نظر می‌رسد. ممکن است به راحتی با پذیرفتن چیزهای غیرضروری و انکار چیزهای ممکن، گمراه شویم، همان‌طور که با انکار امور ضروری و آرزوی چیزهای غیرممکن، می‌توان به بیراهه رفت. ایجاد تمایز میان این دو به عهده عقل است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
فصل اول: تسلی بخشی برای عدم محبوبیت
فصل دوم: تسلی بخشی برای نداشتن پول کافی
فصل سوم: تسلی بخشی برای ناکامی
فصل چهارم: تسلی بخشی برای ناتوانی و عدم کفایت
فصل پنجم: تسلی بخشی برای قلب شکسته
فصل ششم: تسلی بخشی برای سختی‌ها و مشکلات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تسلی بخشی‌های فلسفه‌
نویسنده
مترجمصدیقه اوشنی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-622-7369-15-1
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
۳۰۰۰۰ 15000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تسلی بخشی‌های فلسفه‌

میکائیل ظهیری
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
بعنوان اولین کتابی که برای آشنایی با فلسفه مطالعه کردم، فهمیدم تسلی بخش‌های فلسفه متناسب‌ترین نام برای این کتاب بود. نه خیلی عمیق نه خیلی سطحی و بی مایه، کتابی که دورن مایه‌های متفاوتی از افکار و وجود انسان را به ساده‌ترین و قابل فهم‌ترین نوشتار شرح کرده. کتابی که اگه نام و آوازه نویسنده یعنی آلن و دوباتن برای انتخابمون ملاک باشه صد در صد یکی از بهترین انتخاب هاست.
ترتیب فصل‌های کتاب کاملا منظم پیوسته مانند رشته چیده شده اند، به این صورت که ابتدا از کاوش‌های درونی ما انسان‌ها در مسئله برخورد با انواع و پایه‌ترین موضوعات زندگی شروع می‌کند و تا تا انتهای کتاب به بحث راجب احساسات کوچک و بزرگ که روح و روان ما را به قدرت تحت کنترل دارند و یا ارزش و هدف زندگی را از دیدگاه فلاسفه مشهوری چون نیچه و مونتنی بررسی میکند. تمام این مسائل در حد میانه مطرح شده تمام تاثیرات تسلی بخشی بر خواننده می‌گذارد، اما از آنجایی که ذهن انسان در برخورد با مسائل فلسفی و روانشناسی و بالاخص روانکاوی دچار هوس و درگیری شده، انتخاب هر گفتاری از اشخاص و یا جهتگیری از آن تنها به خود خواننده بعنوان یک شخص انسان بستگی دارد.
زکریا مقتدری
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
محتویات کتاب که فوق العاده است به کسانی که از زندگی ناامیدند یا از سختی‌های زندگی عمیقا به تنگ اومدن پیشنهاد میکنم برای خوندش عجله کنن و جای شک و تردید باقی نگذراند
در مورد ترجمه کتاب بگم که خانم اوشنی ترجمه خوبی کردن ولی بخش‌های اروتیک کتاب رو متاسفانه با وجود اینکه حتی میشه بهشون شبه اروتیک گفت
از ترجمه شون خودداری کرده‌ان و به همین خاطر من ترجمه آقای عرفان ثابتی رو کامل تر میدونم هرچند ترجمه خانم روشنی به نظر من روان و سلیس تر بود.
اکرم السادات حسینی زری
۱۴۰۱/۵/۲۲
متاسفانه من نتونستم با مطالب کتاب ارتباط برقرار کنم، البته این کاملا بر اساس سلیقه شخصیِ منِ، نه افکارِ نویسنده و هنرِ مترجم، که زحمات ایشان ستودنی می‌باشد.
مهدی عباسی
۱۴۰۱/۷/۲۱
قطعا اگر ترجمه بهتری بود حق مطلب بیشتر ادا میشد.
فلسفه همواره زمختی‌هایی داشته برای مخاطب عام و آلن دوباتن قدری از دشواری را میکاهد با این کتاب.
قاسم انصاری
۱۴۰۱/۱/۱۰
من وقتی شروع کردم به خواندن کتاب فکر کردم اونقدر پیچیده است ولی روان و داستانی جلومیرود ومترجم با مقدمه خوبش خواننده را به جلو می‌برد. عالیه.
بشیر پارسانژاد
۱۴۰۰/۱۲/۲۵
کتاب خوبی بود. دیدگاهای فلاسفه و نگاه آن‌ها به زندگی، البته برخی از آن‌ها میتونه سرمشق باشه. البته شاید بشه کمی به ترجمه ایراد گرفت که چندان روان نبود.
جواد راشکی
۱۴۰۱/۱/۶
تموم تلاشمون تو دنیا رسیدن به آرامشه
این کتاب باعث میشه آرامش کاذب مادی رو رها کنی و به معنای واقعی با دنیا و ویژگیهاش آشنا شی
Leyli Shhbz
۱۴۰۱/۳/۲۴
چندزندگی و سبک بزرگترین انسانهارو جمع کردن داخل این کتاب عالی بود
Zara Amani Amani
۱۴۰۰/۸/۱۸
آلن دوباتن یکی از بهترین نویسنده هاست به نظر من
Babak Tafti
۱۴۰۰/۱۱/۴
متاسفانه نتونستم خوب با این کتاب ارتباط بگیرم
ساسان دولت نیا
۱۴۰۲/۵/۲۳
بنظر من، برای یکبار خوندن بد نیست.
سیدهادی رضویان
۱۴۰۲/۱/۴
خیلی عالی بود. به خیلی‌ها توصیه کردم.
حسین قارلقی
۱۴۰۰/۱۲/۸
آلندوباتن بدک نیست، میشه در آثارش چیزایی یاد گرفت.
حسام مازادی
۱۴۰۰/۶/۱۴
اخراش عالی بود، مخصوصا درباره نیچه
Amir hossein Sadr
۱۴۰۰/۴/۴
ساده و کاربردی. کتاب واقعا بدرد بخوره
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب تسلی بخشی‌های فلسفه‌

برای دریافت کتاب تسلی بخشی‌های فلسفه‌ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.