نقد، بررسی و نظرات کتاب لولو خرخره - منصور یوسف زاده شوشتری

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۳/۸
داستان برای کسی که به مباحث سایه آشناست، کاملا جذابه. مبحث سایه موضوعش پیچیده هست و خیلی قابل درک نیست، اما به صورت داستان خیلی خوب تونسته این مطلب رو جابندازه و حتی در مورد بخش زنانگی و مردانگی وجود هم صحبت کرده. البته به نظرم می‌تونست به سایه‌های زیادی از آدمها بپردازه. ویراستار محترم کاش دقت بیشتری میکردن.
استفاده از کلمات خارجی مصطلح اشکال نداره اما اینجا چند مورد هست که خیلی بین مردم عادی استفاده نمیشه، مثل بولد کردن، پروجکت، رست و کیس.
غلط املایی نداشت بجز اغام و میکنیک و فرزام یا فرزان
از ضرب‌المثل زنگوله پای تابوت به معنی غیر از چیزی که هست استفاده شده. برای مطب زدن یه روانشناس مجوز از نظام روانشناسی میخواد نه نظام پزشکی
من شما رو گوش میدم یا مچ گرفتن به جای مچ گیری جملات روانی نیستن
درکل کتاب رو به همه کسانی که با مباحث یونگ آشنا هستن پیشنهاد میکنم
طاهره امیدوار
۱۴۰۲/۱/۲۱
هرچی کتاب و مطلب درباره سایه‌ها خونده بودم و شنیده بودم بازم یه جاهایی خیلی نامفهوم بود برام مثل اینکه دست آخر باید با سایه کشف شده چیکار کنم ولی این کتاب با بیان داستان گونه فوق الهاده جذابش باعث شد دیدم نسبت سایه کاملتر بشه به تمام کسانی که دا ن روی خودشناسی به روش یونگ کار میکنن این کتاب مفید رو توصیه میکنم.
مهتاب محمدی کیوانی
۱۴۰۱/۳/۱۴
خیلی جذاب مبحث سایه در داستان به بحث گذاشته شده و البته می‌شه گفت با بیان طنز نوع رفتار انسان‌ها نسبت به روانشناسی و انتظاری که از آن دارند را نشان می‌دهد. اینکه ترجیح می‌دهیم به جای دیدن مسائل خود و انجام کاری برای آن‌ها فرد دیگری را قربانی کنیم.
مهدی سلحشور
۱۴۰۲/۱۰/۹
واقعا باید چند بار خونده بشه،، عاشقشم، همه‌ی ما باید روحمون توسط یک شوینده مثل شخصیت اصلی داستان که توسط یه مرده شور البته در ظاهر مرده شور هست. شسته بشه. تا خودمونو بشناسیم.
mitra.mh. 46
۱۴۰۱/۵/۵
درود بر نویسنده‌ی توانا که این رمان خودشناسی را بصورت پرسش و پاسخهایی که در زندگی ما انسانها نقش مهمی دارند به رشته تحریر درآورده است، خواندن این کتاب را توصیه میکنم.
آرمان طاهری
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
کتاب بسیار مفید برای کسایی که مبحث سایه مثل کتاب نیمه تاریک وجود، جوجه اردک زشت درون و اثر سایه و..... خونده باش بسیار عالی و لذت بخشء
سمانه معتمدی
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
خیلی خوب بود، باید چندین بار بخونیش تا درکش کنی