معرفی و دانلود کتاب لولو خرخره: یونگ شناسی کاربردی

عکس جلد کتاب لولو خرخره: یونگ شناسی کاربردی
قیمت:
44000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لولو خرخره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لولو خرخره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لولو خرخره: یونگ شناسی کاربردی

کتاب لولو خرخره نوشته منصور یوسف زاده شوشتری، روایتگر بخشی از زندگی یک درمانگر و مشاور است که به تازگی فارغ‌التحصیل شده است. او هم زمان با شنیدن صحبت مراجعانش به اعماق وجود خود و سایه‌های درونش پی می‌برد و متوجه چگونگی گره خوردن سایه‌های خودش با سایه‌های مراجعانش می‌شود.

درباره کتاب لولو خرخره:

از قدیم بازگو شده است که مردمان یک قبیله، شخصی بی‌گناه را برای شنیدن تمام گناهان و ناملایمات و زشتی‌ها انتخاب می‌کردند سپس در آخر سال قربانی‌اش می‌کردند تا به این ترتیب سایه‌های مهیب و شنیده‌ها و گناهان را همراه خود به سرزمین دیگر ببرد و مردمان قبیله از پلیدی‌ها و گناهان پاک گردند و از آن به بعد با خیالی آسوده و وجدانی راحت بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.

ساکنان این قبیله با انصاف هم بودند! زیرا در ازای این کار ناچیز، در تمام طول سال، نیاز‌ها و آرزو‌های این مرد منتخب را برآورده می‌کردند. حسن این کار این بود که او در کمال یگانگی و بدون هیچ نوع حس محرومیت، چندین سال زودتر از دیگران، دنیای فانی را ترک می‌کرد. این رفاه یک ساله، مزد بی‌اختیاری او در انتخاب قربانی شدن بود. انتخابی که از فرافکنی قدرتمند جامعه بر مردی بی‌تجربه و معصوم صورت می‌گرفت. طبق این آیین مشروع و جا افتاده، تمامی اعضای قبیله برای اعتراف سایه‌هایشان یا آنچه که خود، میل به گناه می‌نامیدند، نزد او می‌رفتند و در اتاقکی چوبی، به اعتراف وسوسه‌شان می‌پرداختند و او در اتاق مجاور به آن‌ها گوش می‌داد.

اکنون نوبت به جوانی به نام الیاس رسیده است که به دنبال رسیدن به جلال و مقام در زندگی‌اش است. در ابتدا او را در یک خانه مجلل با تمامی امکانات رفاهی و چندین خدمتکار اسکان دادند و از سرنوشتی که در انتظارش بود با او حرفی نزدند. الیاس هم بی‌خبر از همه‌جا از اتفاقات پیش رویش خوشحال و راضی بود. به او گفته شده بود که او باید شنونده‌ی صحبت‌ها و درد دل مردمانی باشد که برای صحبت نزد او می‌آیند. در نتیجه الیاس با خود پنداشت که در برابر آن همه امکانات رفاهی که در اختیارش گذاشته‌اند وظیفه‌ای ناچیز دارد پس فکر کرد شاید بتواند از زیر همین مسئولیت کوچک هم شانه خالی کند!

کتاب لولو خرخره مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به علاقه‌مندان داستان‌های روانشناسی و رمان‌های ایرانی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب لولو خرخره می‌خوانیم:

الیاس سراسیمه به طرف درب ورودی دوید. در با صدای بلندی قفل شد. الیاس به سمت پنجره رفت. دستگیره‌ی پنجره چرخید. الیاس کمی به اطراف نگاه کرد. صندلی چرخان دور میز کار را بلند کرد. آن را با شدت به شیشه‌ی پنجره کوبید. صندلی روی زمین افتاد و از پایه دو تکه شد!
به پیشخدمت خیره شد. با صدای دو رگه‌ای پرسید:
من اینجا زندونی‌ام!؟
پیشخدمت با سر خم شده گفت:
«خیر قربان. شما حاکم قلمروی سایه‌ها هستید!»
سپس با دست، اتاقک چوبی کوچکی را در کنار سالن نشان داد و گفت:
«از اینطرف لطفا.»
الیاس ناامید به سمت اتاقک رفت. پیشخدمت، صندلی راحتی را پشت دیوار اتاقک برایش مرتب کرد و اشاره به نشستن کرد. الیاس نشست. پیشخدمت دولا دولا از اتاق بیرون رفت.
صدای زنی از اتاقک برخاست. به نظر الیاس جوان می‌آمد.
گفت:
«من از تسخیر یک رویا در عذابم. با آنکه پارسال، به قربانی مقدس قبلی نیز اعتراف کرده‌ام، اما این رویا تکراری شده و دست از سرم برنمی‌دارد!»
حالا دیگر الیاس منظور زن را از قربانی مقدس می‌فهمید. با خود اندیشید که این قرارداد را با متولی شهر بسته است و فقط او می‌تواند آن را لغو کند.
تصمیم گرفت تا قبل از ملاقات با او فعلا به حرف‌های زن گوش بدهد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لولو خرخره: یونگ شناسی کاربردی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات182
زبانفارسی
شابک978-622-7087-20-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
44000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لولو خرخره

مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۳/۸
داستان برای کسی که به مباحث سایه آشناست، کاملا جذابه. مبحث سایه موضوعش پیچیده هست و خیلی قابل درک نیست، اما به صورت داستان خیلی خوب تونسته این مطلب رو جابندازه و حتی در مورد بخش زنانگی و مردانگی وجود هم صحبت کرده. البته به نظرم می‌تونست به سایه‌های زیادی از آدمها بپردازه. ویراستار محترم کاش دقت از بیشتری میکردن.
استفاده کلمات خارجی مصطلح اشکال نداره اما اینجا چند مورد هست که خیلی بین مردم عادی استفاده نمیشه، مثل بولد کردن، پروجکت، رست و کیس.
غلط املایی نداشت بجز اغام و میکنیک و فرزام یا فرزان
از ضرب‌المثل زنگوله پای تابوت به معنی غیر از چیزی که هست استفاده شده. برای مطب زدن یه روانشناس مجوز از نظام روانشناسی میخواد نه نظام پزشکی
من شما رو گوش میدم یا مچ گرفتن به جای مچ گیری جملات روانی نیستن
درکل کتاب رو به همه کسانی که با مباحث یونگ آشنا هستن پیشنهاد میکنم
طاهره امیدوار
۱۴۰۲/۱/۲۱
هرچی کتاب و مطلب درباره سایه‌ها خونده بودم و شنیده بودم بازم یه جاهایی خیلی نامفهوم بود برام مثل اینکه دست آخر باید با سایه کشف شده چیکار کنم ولی این کتاب با بیان داستان گونه فوق الهاده جذابش باعث شد دیدم نسبت سایه کاملتر بشه به تمام کسانی که دا ن روی خودشناسی به روش یونگ کار میکنن این کتاب مفید رو توصیه میکنم.
مهتاب محمدی کیوانی
۱۴۰۱/۳/۱۴
خیلی جذاب مبحث سایه در داستان به بحث گذاشته شده و البته می‌شه گفت با بیان طنز نوع رفتار انسان‌ها نسبت به روانشناسی و انتظاری که از آن دارند را نشان می‌دهد. اینکه ترجیح می‌دهیم به جای دیدن مسائل خود و انجام کاری برای آن‌ها فرد دیگری را قربانی کنیم.
مهدی سلحشور
۱۴۰۲/۱۰/۹
واقعا باید چند بار خونده بشه،، عاشقشم، همه‌ی ما باید روحمون توسط یک شوینده مثل شخصیت اصلی داستان که توسط یه مرده شور البته در ظاهر مرده شور هست. شسته بشه. تا خودمونو بشناسیم.
mitra.mh. 46
۱۴۰۱/۵/۵
درود بر نویسنده‌ی توانا که این رمان خودشناسی را بصورت پرسش و پاسخهایی که در زندگی ما انسانها نقش مهمی دارند به رشته تحریر درآورده است، خواندن این کتاب را توصیه میکنم.
آرمان طاهری
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
کتاب بسیار مفید برای کسایی که مبحث سایه مثل کتاب نیمه تاریک وجود، جوجه اردک زشت درون و اثر سایه و..... خونده باش بسیار عالی و لذت بخشء
سمانه معتمدی
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
خیلی خوب بود، باید چندین بار بخونیش تا درکش کنی
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب لولو خرخره

برای دریافت کتاب لولو خرخره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.