نقد، بررسی و نظرات کتاب کاری را که شروع کرده‌ای تمام کن - پیتر هالینز

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
امیر شیری
۱۴۰۱/۸/۳۰
یکی از دلایلی که باعث میشود کار را نیمه کاره بزاریم و مسیله شایعی هم هست اهمال کاری است، اهمالکاری به زبان ساده یعنی به تعویق انداختن کارهایی که به خوبی می‌دانید باید انجامشان بدهید. درواقع نوعی هدردادن وقت ارزشمند است که می‌توانست به کار مفیدی سپری شود. به خصوص در شرایطی که دچار استرس می‌شوید، تمایل به اهمالکاری بیشتر می‌شود؛ چون با اهمالکاری از رویارویی با احساسات ناخوشایند دوری می‌کنید. به نظر من راهکارهایی دارد که در کتب مختلف اموختمخبر خوب این است که شما می‌توانید با شناخت دلایل اهمالکاری به راهکارهایی برای رفع آن برسید؛ پس پیش از این که به دنبال راهکار باشید، باید شناخت خوبی از دلایل اهمالکاری پیدا کنید. کارهایی که تاریخ اتمام مشخصی ندارند، به شدت شما را به اهمالکاری تشویق می‌کنند. وقتی ندانید برای به پایان رساندن یک کار خاص، چقدر وقت دارید، به تنبلی روی می‌آورید. طبق قانون پارکینسون، کارها به اندازه ٔ زمانی که به آن‌ها اختصاص می‌دهید، کش می‌آیند. حالا تصور کنید این زمان نامحدود باشد. همین الان از خودتان بپرسید: اگر مهلت پرداختی برای قبض هایم نبود، واقعا چه زمانی آن‌ها را پرداخت می‌کردم؟ اگر برای پرداخت اقساط وام، تاریخ مشخصی تعیین نشده بود، وقتی برای کارهایتان تاریخ مشخصی تعیین نمی‌کنید، انگیزهٔ کمتری برای اقدام دارید. نتیجه این می‌شود که کار موردنظر هرقدر هم اهمیت داشته باشد، احتمالا تا زمان نامشخصی به تعویق می‌افتد. کارها ناتمام باقی می‌مانند و طولانی و طولانی تر می‌شوند. به اصطلاح کارهای بدون دلایل، طولانی و زمانبرتر می‌شوند.
Mohammadali
۱۴۰۲/۱/۱۵
کتاب خوبی بود. ریز به ریز و مرحله به مرحله ترک عادت بد و ایجاد عادت خوب رو گفته حتی برای کسایی که این کار سخت هست براشون. بسیار متن کتاب ساده هست و خیلی پیچیده نیست. اگر کسی بخواد برای اولین بار کاری رو که کرده رو تا انتها انجام بده (مثل خودم که ورزش رو برای ۲ ماه انجام دادم و رهاش کردم یا انگلیسی رو ۲ سال تو سطح متوسط حرفه‌ای خوندمو رها کردم) میتونه مفید باشه و به دردش بخوره.
در کل من این کتابو به شما پیشنهاد میکنم و واقعا هم به دردتون میخوره. کتاب بلندی هم نیست، نکات خوب و ریز در صفحات کوتاه و ریز.
ممنون از همه کسایی که تا اینجا متن منو خوندن، ایشالا همتون موفق باشید و در زنگدی بهترین خودتون باشید.
این نکته رو هم باید در نظر داشته باشید که دیر شروع کردن بهتر از هرگز شروع نکردنه.
با ارزوی سلامتی و موفقیت برای شما
خدانگهدار همه 🖐
فرزام ممیوند
۱۴۰۰/۶/۵
۱_در فصل‌های اول به خوبی «پشتکار» رو شرح میده.
۲_از اضافه گویی پرهیز شده و یک راست می‌ره سر اصل مطلب.
۳_سعی نویسنده بر این بوده که محتوا کتاب کاربردی باشه.
۴_از تمرینهای آخر فصل خبری نیست (خوب یا بد بودنش به خودتون بستگی داره)
۵_نکته مثبت: پس از آخرین فصل کتاب، مروری بر کلیه مطالب کلیدی کتاب رو داریم.
۶_ترجمه خوبه اما خالی از اشتباه نیست.
nafiseh heidari
۱۴۰۱/۴/۵
این کتاب خیلی عالیه برای تمام کسانی که اهمال کاری دارند، عدم پشتکار و ترس از شروع و شکست و یا واکنش مردم، برای کسانی که نمیتونند مرز بین فکر کردن به یه رویا یا عملی کردن ایده هاشونو مشخص کنند و فقط حس میکنن یک شکست خورده‌اند یا وقت ندارند بشدت توصیه میشه چون نکاتی داره در قالب مثال و داستان که نکات خیلی ریزی رو که باعث شکست یا نرسیدن به هدف میشه رو بهمون معرفی میکنه.
مهدی کیا
۱۴۰۰/۶/۲۵
خیلی کتاب مفیدی بود
دوستان همه ما خیلی از چیزا رو میدونیم ولی بیان و چهار چوب مند کردن موضوع که در کتاب‌ها اتفاق می‌افته، باعث هوشیاری ما نسبت به موضوع میشه.
این کتاب یه جاهایی از نظر سبک نوشتار ضعف‌هایی داره ولی اونقدر نیست که اصل موضوع رو مخدوش کنه.
توصیه میشه
بهنام هادی
۱۴۰۲/۱/۷
برنده آنست که باانتخاب هدف درست وبرخواسته ازوجودواستعدادآنکار، حرفه، علم وتخصص، باآگاهی، تجربه فردی، تجربه افرادآگاه ومتخصص، مطالعه و... بااستواری وهمت بلندبه قله موفقیت برسد. لذتی که ازاین مسیر می‌برد. درهیچ جانخواهدبدست آورد. ونابرده رنج، گنج میسرنمی شود.
مجید دبیری
۱۴۰۰/۱۰/۲۹
همه ما تو زندگی پروازهای کاری و علمی و هنری زیادی داریم ک بعضی‌ها رو فقط شوق شروع کردن داریم و وسط کار رها می‌کنیم و این یه عادت نمیزاره. ک تو کارهای دیگه موفق بشیم این کتاب کمک میکنه ک بتونم تموم کنم کارهای نیمه تموم رو
Fatemeh.M
۱۴۰۲/۴/۱۳
به اتمام رساندن کارها در زمان مناسب بسیار مهم است، امیدوارم این کتاب به من در این زمینه کمک کند، همچنین به تمام کسانی که برای تمام کردن کارهایشان در زمان مناسب با مشکل مواجه می‌شوند.
Kim Aj
۱۴۰۱/۶/۲
این کتاب یک سری راهکار عملی داره تا بتونید کارهاتون رو مدیریت کنید و اگر اهمال کاری دارید در انجامشون تا حدی کمک کننده است (بیشتر برای کارهای جزئی نه اهداف خیلی بزرگ به درد میخوره)
saeed fatemi
۱۴۰۰/۴/۳۱
کتاب خوبیه، برای اکثر آدمها، اونایی که صبح تا شب دنیاو انسانهای دیگر و مقصر، نرسیدن به اهدافشون میدونن، حتما مطالعه کنید. ممنون از مترجم محترم.
عبده شیرازی
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
خیلی سپاس بابت متن روان و توضیحات عامی که در این کتاب استفاده شده در کل با ارائه نکات کلیدی میتونه جرقه‌ای باشه که موقع کار و ادامه یک ماجرا حواسمون جمع کنیم چطور عمل کنیم
Reza Ghorghani
۱۴۰۱/۱/۱۶
با خواندن این کتاب به مشکلی به نام اهمال کاری که تقریبا همه ما به آن مبتلا هستیم با عمل به دستورات این کتاب تا حدود خیلی خوب پیروز انشا الله پیروز می‌شوید.
Sajad m M
۱۴۰۰/۱۰/۵
بنده اعتقادم بر اینه هر کتابی نکاتی رو میتونه به ما گوشزد کنه، حتی در حد یک جمله.
توصیه میکنم دوستان مطالعه کنن.
الهه قاسمی
۱۴۰۱/۱/۷
با عرض سلام
این کتاب از بینظیر است و جز آن دسته از کتابهایی که باید چند بار مطالعه شود و از آن نکته برداری کرد با سپاس از شما🙏🏻🌹
Mahdi Mohammadi
۱۴۰۰/۴/۲۹
عنوان و فهرست کتاب رو دیدم و ب نظرم کتاب خوبی میاد، با تخفیف عیدانه خریدم و میخونم و نظر کامل رو هم براتون میزارم
سیروان حسینی
۱۴۰۰/۵/۲۲
علمی
تاثیر گذار
فارغ از کلی گویی
معرفی سیستم‌های موثر روانشناسی
mona tamimi
۱۴۰۲/۶/۲۴
این کتاب رو به افرادی که همیشه کلی کار ناتموم دارند پیشنهاد میکنم
شکوفه میرزایی
۱۴۰۲/۲/۲۱
اصلاً کتاب جذابی نبود که بخوای تا تهش بخونی
علی کرمی
۱۴۰۰/۱۰/۱۸
فقط چکیده‌ها رو بخونید
یزدان صادقی
۱۴۰۱/۹/۲۱
عالی حتما بخونید و عمل کنید
روحیه نویدی
۱۴۰۱/۶/۹
فوق‌العاده است.
کاربردی و مفید
مریم قمی
۱۴۰۰/۱۲/۶
به نظر کتاب عالی میاد چون اول کتاب هستم
شادی ورامینی
۱۴۰۱/۹/۱۱
خوندنش واجبه واقعا