نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قصه‌های بهرنگ - صمد بهرنگی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
نوید
۱۴۰۲/۵/۲۸
سلام و عرض ادب. اولین کتابی که خوانده‌ام همین قصه‌های بهرنگ بود. شاید هشت یا نه ساله بودم که بااشتیاق خاصی داستان هارو پشت سر هم می‌خواندم و به عبارتی میبلعیدم. از آن تاریخ به بعد هربار که گذرم به گورستان امامیه تبریز میوفته حتما توقف کوتاهی سر مزار آقا معلم دارم و سلامی عرض میکنم. چقدر زیبا و دلنشین بود و حتی همچنان دلنشین. هربار در بازه خاصی از سن که میخوانی برداشت‌های متفاوت و البته دقیقی برات ایجاد میشهچقدر خوب و بجا جناب بهرنگی تحلیل کردند مسائل روز جامعه رو. ناگفته نماند که بنده شخصا برای صمد خان بهرنگی ارادت خاصی دارم. در آخر یک انتقادی از کتاب راه عزیز داشتمای کاش و صد‌ای کاش شعر‌هایی که به ترکی بودند توسط یک ترک زبان خوانده میشد چون که خیلی از کلمات به حدی اشتباه تلفظ میشد که برای من ترک زبان هم نامفهوم بود و زیبایی بایاتی‌هایی (دوبیتی) که خوانده میشد به معنای واقعی ازبین رفته بودند.
مسعود گلرخ
۱۴۰۲/۹/۲۵
به هیچ وجه توصیه نمیشه برای بچه‌ها بخرین که گوش کنن. مفاهیم و عناوین نامناسب برای بچه‌های زیر ۱۳ -۱۴ سال به پایین داره. من با پسر ۹ ساله‌ام تو راه مدرسه سه چهار تا از قصه هاش رو گوش کردیم دیگه نتونستم تحمل کنم محبور شدم نصفه رها کنم. همش در مورد ازدواج، اندام دختر پادشاه، نگاه ناپاک فلان نوکر، خوب خوبش صحبت عزراییل با بالهای سرخه که اومده جون پهلوان رو پیش بچه هاش بگیره. ظاهرا داستانها هم ۵۰ تا ۶۰ سال پیش نوشته شده و با جامعه و فرهنگ امروزی بسیار ناهماهنگه.
Behdad Dadras
۱۴۰۲/۵/۲۸
این کتاب بی نظیره وقتی اول دبستان بودم، سال ۱۳۵۶، معلمم آقای مقدسی، همیشه زنگ آخر ده دقیقه آخر کلاس این کتاب رو برای بچه‌ها می‌خوند. من عاشق داستان اولدوز بودم. وقتی بزرگ شدم اولین کتابی که خریدم کتاب قصه‌های صمد بهرنگی بود و هنوز هم این کتاب رو دارم. این کتاب صوتی رو به یاد معلم اول دبستانم خریدم و گوش میدم. معلمی که بچه هارو با کتاب و کتابخوانی آشنا کرد. سپاسگذارم از کتابراه
منصوره مشایخی
۱۴۰۲/۴/۱۵
بسیار زیبا و آموزنده هستش داستان‌ها برای کودکان میتونه نشان دهنده تلاش باشه و دوری از تنبلی بدون نصیحت داستان ماهی کوچولو به نظرم یک داستان بسیار آموزنده و بیانگر هدف زندگی و اینکه ما درخت نیستیم تحمل کنیم میتونیم جابه جا بشیم و بهترین زندگی تجربه کنیم
نسرين امينى
۱۴۰۱/۸/۱۵
این کتاب را در کودکى خوانده بودم و براى سومین بار خواندم در سنین متفاوت و برداشتهاى متفاوت! گذشته از خاطره سازى و نوستالژى بودن داستانها سادگى و خودمانى بودن آن برایم دلچسب بود خوشحالم از دوباره خواندنش!
davood rahimi
۱۴۰۰/۶/۹
همه داستانهای صمد بهرنگی عالی هستن. من خودم همشونو خوندم و الان هم کتابهای صوتی هم دانلود میکنم بچه هام گوش کنن. از مجموعه کتابراه تشکر میکنم.
حسن بیکدلی
۱۴۰۰/۸/۵
باسلام
شنیدن این کتاب رو به همه توصیه دارم
بسیارعالی ازهرحیث
صدا
متن
یکی ازدیگری بهتر
گوش بده لذت ببر
روح صمدشاد
Taitan
۱۴۰۱/۱۱/۵
داستان‌های جالبی داشت مخصوصا دمرول دیوانه سر واقعا جالب بود،
ساناز قهرمانزاده
۱۴۰۰/۱۱/۸
عالی چقدر بی آلایش چقدر راحت و چقدر عمیق
Vahid
۱۴۰۱/۳/۱۱
داستان‌های صمد بهرنگی با سبک خاص خودش یه حس متفاوتی دارن
Fatemeh Pournorooz
۱۴۰۱/۶/۵
کتاب بچگی و خاطرات زیاد
شیدا لاهوتی
۱۴۰۱/۳/۲۳
خیلی تاثیر گذار خوانده شده