معرفی و دانلود کتاب صوتی قصه‌های بهرنگ

عکس جلد کتاب صوتی قصه‌های بهرنگ
قیمت:
99000 تومان - 10.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قصه‌های بهرنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قصه‌های بهرنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قصه‌های بهرنگ

قصه‌هایی برای بیداری! کتاب صوتی قصه‌های بهرنگ مجموعه از درخشان‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین داستان‌های کوتاه صمد بهرنگی است؛ نویسنده‌ای که آثارش اگرچه غالباً برای کودکان نوشته شده‌اند، با این حال مملو از مضامین عمیق اجتماعی و استعاره‌های سیاسی‌اند. به نحوی که بزرگسالان نیز می‌توانند خود را مخاطب آنها بدانند.

درباره کتاب صوتی قصه‌های بهرنگ:

صمد بهرنگی (Samad Behrangi) یکی از خاص‌ترین و البته دوست‌داشتنی‌ترین چهره‌های ادبیات معاصر این مرزوبوم است. او یکی از معدود نویسندگانی‌ست که آثارش هرگز رنگ کهنگی به خود نگرفته و نسل‌های متمادی را مجذوب گردانیده است. در کتاب صوتی قصه‌های بهرنگ، متن کامل درخشان‌ترین قصه‌های صمد بهرنگی با صدای گرم امید تقوی قرائت شده و خدمت شما ارائه گردیده است.

آنچه بیش از همه در این داستان‌های کوتاه جلب توجه می‌کند، روحیه‌ی حساس و دردآشنای نویسنده‌ی آن است؛ روحیه‌ای که تمام داستان‌های صمد بهرنگی را آکنده از انسانیتی بی‌غل‌وغش نموده، و به آنها ژرفا و غنایی کم‌نظیر بخشیده است. با مطالعه و یا گوش سپردن به آثار او، به سرعت متوجه این نکته خواهیم شد که صمد بهرنگی بیش از آنکه نویسنده در معنای تخصصی آن باشد، آموزگاری دلسوز است که هدفش از نگارش، چیزی جز افزودن بر کمال مخاطبینِ غالباً خردسال خود نیست. او همچنین یک منتقد تیزبین اجتماعی‌ست، که دهه‌ها پیش بر مسائلی انگشت‌ نهاده که هنوز نیز از معضلات جامعه‌ی ما به شمار می‌روند.

در کتاب صوتی قصه‌های بهرنگ به بیست و دو قصه‌ی زیبا و دلکش گوش خواهید سپرد. عناوین این قصه‌ها به ترتیب از این قرار است: «اولدوز و کلاغ‌ها، اولدوز و عروسک سخنگو، کچل کفترباز، پسرک لبوفروش، سرگذشت دانه‌ی برف، پیرزن و جوجه‌ی طلایی‌اش، دو گربه روی دیوار، سرگذشت دومرول دیوانه‌سر، افسانه‌ی محبت، یک هلو و هزار هلو، 24 ساعت در خواب و بیداری، کوراوغلو و کچل حمزه، تلخون، قصه‌ی آه، آدی و بودی، به دنبال فلک، موش گرسنه، بی‌نام، عادت، پوست نارنج، ماهی سیاه کوچولو، رنگین‌کمان.»

احتمالاً نیازی به گفتن نیست که داستان ماهی سیاه کوچولو (The Little Black Fish) مشهورترین و محبوب‌ترین اثر در میان عناوین ذکرشده است.

کتاب صوتی قصه‌های بهرنگ مناسب چه کسانی است؟

کودکان و نوجوانان مخاطبین اصلی داستان‌های بهرنگی‌اند. با این حال، چناچه پیشتر نیز اشاره شد، آثار او به سبب برخورداری از درونمایه‌های سیاسی - اجتماعی، برای بزرگسالان نیز مناسب و شنیدنی است.

با صمد بهرنگی بیشتر آشنا شویم:

وی متولد سال 1318، و زاده‌ی شهر تبریز بود. تحصیلات مقدماتی خود را در زادگاهش ادامه داد و برای تحصیلات عالی رشته زبان و ادبیات انگلیسی را انتخاب کرد. وی در سن هجده سالگی تدریس را آغاز کرد و تا پایان عمر آموزگار باقی ماند. شروع کار نویسندگی‌اش با طنزنویسی در مجلات بود. داستان ماهی سیاه کوچولوی او معروف‌ترین اثر فارسی در ادبیات کودک و نوجوان است. این اثر برنده‌ی جوایز بین‌المللی‌ای نیز شده است که از جمله‌ی مهم‌ترینِ آنها می‌توان به جایزه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا در سال 1968 اشاره داشت.

صمد بهرنگی در سن بیست و نه سالگی بر اثر حادثه‌ای دلخراش، غرق شد و از دنیا رفت. پس از مرگ او عده‌ای از مخالفین رژیم سیاسی وقت، به قصد بهره‌برداری‌های سیاسی افسانه‌هایی درباره‌ی قتل او توسط ساواک ساختند و پرداختند. بعدها بسیاری از همین افسانه‌پردازان (از جمله جلال آل احمد) تأیید کردند که صمد به قتل نرسیده و آنچه پیرامون مرگ او بر سر زبان‌ها افتاده، شایعاتی بی‌پایه بوده‌ است.

باری، کارنامه‌ی ادبی صمد بهرنگی بسیار پربارتر از سالیان عمرش بود. از او جز آثار ذکرشده، آثار پیش‌رو نیز به یادگار مانده است: «کندوکاو در مسائل تربیتی ایران، افسانه‌های آدربایجان، آذربایجان در جنبش مشروطه، فولکلور و شعر».

در بخشی از کتاب صوتی قصه‌های بهرنگ می‌شنویم:

این معلم ما مثل اکثر آدم‌ها که می‌خواهند نان بخور و نمیری داشته باشند نبود. می‌خواست ترقی کند؛ بیش از توقع دیگران. زندگی داشته باشد، بهتر از آنچه دیگران می‌توانستند برایش پیش‌بینی کنند. وقتی از امتحان ورودی دانشسرا گذشت، شاید زیاد هم خوشحال نبود. اصلا یادش نمی‌آمد که با کشش کدام نیرو به این محیط قدم می‌گذاشت. درباره‌ی خودش چطور فکر می‌کرد و عقیده‌ی صحیحش چه بود. از دوران دو ساله‌ی دانشسرا خاطرات شیرین و بی‌شماری در پرده‌های لطیف مغزش موج می‌زد، که بعدها یادآوری این خاطرات در لحظات تنهایی و بیکاری، برای او نوعی سرگرمی و دلخوش‌کنک محسوب می‌شد. مثل کودکی که با هر کدام از اسباب‌بازی‌هایش مدتی ور می‌رود و از هر کدام لذت خاصی در درونش حس می‌کند، از هر یک از خاطراتش لحظه‌ای متأثر می‌شد و نوعی خوشی درونی توی دلش می‌جوشید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه (یک)
نمونه (دو)
28 دقیقه
اولدوز و کلاغ‌ها - قسمت اول
24 دقیقه
اولدوز و کلاغ‌ها - قسمت دوم
20 دقیقه
اولدوز و کلاغ‌ها - قسمت سوم
22 دقیقه
اولدوز و کلاغ‌ها - قسمت چهارم
24 دقیقه
اولدوز و کلاغ‌ها - قسمت پنجم
27 دقیقه
اولدوز و عروسک سخنگو - قسمت اول
21 دقیقه
اولدوز و عروسک سخنگو - قسمت دوم
22 دقیقه
اولدوز و عروسک سخنگو - قسمت سوم
23 دقیقه
اولدوز و عروسک سخنگو - قسمت چهارم
43 دقیقه
کچل کفترباز
16 دقیقه
پسرک لبوفروش
7 دقیقه
سرگذشت دانه‌ی برف
11 دقیقه
پیرزن و جوجه‌ی طلایی‌اش
9 دقیقه
دو گربه روی دیوار
38 دقیقه
سرگذشت دومرول دیوانه‌سر
46 دقیقه
افسانه‌ی محبت
52 دقیقه
یک هلو و هزار هلو
56 دقیقه
24 ساعت در خواب و بیداری
21 دقیقه
کوراوغلو و کچل حمزه - قسمت اول
29 دقیقه
کوراوغلو و کچل حمزه - قسمت دوم
35 دقیقه
کوراوغلو و کچل حمزه - قسمت سوم
37 دقیقه
کوراوغلو و کچل حمزه - قسمت چهارم
60 دقیقه
تلخون
19 دقیقه
قصه‌ی آه
15 دقیقه
آدی و بودی
8 دقیقه
به دنبال فلک
6 دقیقه
موش گرسنه
22 دقیقه
بی‌نام
13 دقیقه
عادت
18 دقیقه
پوست نارنج
41 دقیقه
ماهی سیاه کوچولو
19 دقیقه
رنگین‌کمان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قصه‌های بهرنگ
نویسنده
راویامید تقوی
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
99000 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قصه‌های بهرنگ

نوید
۱۴۰۲/۵/۲۸
سلام و عرض ادب. اولین کتابی که خوانده‌ام همین قصه‌های بهرنگ بود. شاید هشت یا نه ساله بودم که بااشتیاق خاصی داستان هارو پشت سر هم می‌خواندم و به عبارتی میبلعیدم. از آن تاریخ به بعد هربار که گذرم به گورستان امامیه تبریز میوفته حتما توقف کوتاهی سر مزار آقا معلم دارم و سلامی عرض میکنم. چقدر زیبا و بود دلنشین و حتی همچنان دلنشین. هربار در بازه خاصی از سن که میخوانی برداشت‌های متفاوت و البته دقیقی برات ایجاد میشهچقدر خوب و بجا جناب بهرنگی تحلیل کردند مسائل روز جامعه رو. ناگفته نماند که بنده شخصا برای صمد خان بهرنگی ارادت خاصی دارم. در آخر یک انتقادی از کتاب راه عزیز داشتمای کاش و صد‌ای کاش شعر‌هایی که به ترکی بودند توسط یک ترک زبان خوانده میشد چون که خیلی از کلمات به حدی اشتباه تلفظ میشد که برای من ترک زبان هم نامفهوم بود و زیبایی بایاتی‌هایی (دوبیتی) که خوانده میشد به معنای واقعی ازبین رفته بودند.
مسعود گلرخ
۱۴۰۲/۹/۲۵
به هیچ وجه توصیه نمیشه برای بچه‌ها بخرین که گوش کنن. مفاهیم و عناوین نامناسب برای بچه‌های زیر ۱۳ -۱۴ سال به پایین داره. من با پسر ۹ ساله‌ام تو راه مدرسه سه چهار تا از قصه هاش رو گوش کردیم دیگه نتونستم تحمل کنم محبور شدم نصفه رها کنم. همش در مورد ازدواج، اندام دختر پادشاه، نگاه ناپاک فلان نوکر، خوب خوبش صحبت عزراییل با بالهای سرخه که اومده جون پهلوان رو پیش بچه هاش بگیره. ظاهرا داستانها هم ۵۰ تا ۶۰ سال پیش نوشته شده و با جامعه و فرهنگ امروزی بسیار ناهماهنگه.
Behdad Dadras
۱۴۰۲/۵/۲۸
این کتاب بی نظیره وقتی اول دبستان بودم، سال ۱۳۵۶، معلمم آقای مقدسی، همیشه زنگ آخر ده دقیقه آخر کلاس این کتاب رو برای بچه‌ها می‌خوند. من عاشق داستان اولدوز بودم. وقتی بزرگ شدم اولین کتابی که خریدم کتاب قصه‌های صمد بهرنگی بود و هنوز هم این کتاب رو دارم. این کتاب صوتی رو به یاد معلم اول دبستانم خریدم و گوش میدم. معلمی که بچه هارو با کتاب و کتابخوانی آشنا کرد. سپاسگذارم از کتابراه
منصوره مشایخی
۱۴۰۲/۴/۱۵
بسیار زیبا و آموزنده هستش داستان‌ها برای کودکان میتونه نشان دهنده تلاش باشه و دوری از تنبلی بدون نصیحت داستان ماهی کوچولو به نظرم یک داستان بسیار آموزنده و بیانگر هدف زندگی و اینکه ما درخت نیستیم تحمل کنیم میتونیم جابه جا بشیم و بهترین زندگی تجربه کنیم
نسرين امينى
۱۴۰۱/۸/۱۵
این کتاب را در کودکى خوانده بودم و براى سومین بار خواندم در سنین متفاوت و برداشتهاى متفاوت! گذشته از خاطره سازى و نوستالژى بودن داستانها سادگى و خودمانى بودن آن برایم دلچسب بود خوشحالم از دوباره خواندنش!
davood rahimi
۱۴۰۰/۶/۹
همه داستانهای صمد بهرنگی عالی هستن. من خودم همشونو خوندم و الان هم کتابهای صوتی هم دانلود میکنم بچه هام گوش کنن. از مجموعه کتابراه تشکر میکنم.
حسن بیکدلی
۱۴۰۰/۸/۵
باسلام
شنیدن این کتاب رو به همه توصیه دارم
بسیارعالی ازهرحیث
صدا
متن
یکی ازدیگری بهتر
گوش بده لذت ببر
روح صمدشاد
Taitan
۱۴۰۱/۱۱/۵
داستان‌های جالبی داشت مخصوصا دمرول دیوانه سر واقعا جالب بود،
ساناز قهرمانزاده
۱۴۰۰/۱۱/۸
عالی چقدر بی آلایش چقدر راحت و چقدر عمیق
Vahid
۱۴۰۱/۳/۱۱
داستان‌های صمد بهرنگی با سبک خاص خودش یه حس متفاوتی دارن
Fatemeh Pournorooz
۱۴۰۱/۶/۵
کتاب بچگی و خاطرات زیاد
شیدا لاهوتی
۱۴۰۱/۳/۲۳
خیلی تاثیر گذار خوانده شده
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قصه‌های بهرنگ

برای دریافت کتاب صوتی قصه‌های بهرنگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.