نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اگر حقیقت این باشد - کالین هوور

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
نرمین صوفی
۱۴۰۱/۸/۱۷
عالی بود. و بنظرم هیچ نقطه ضعفی نداشت که بهش اشاره کنم خیلی بینظیر و بنظرم بدون نقص بود. داستان خانومیکه به طرزدیوانه واری عاشق شوهرشه و تمام چیزی که اززندگی میخوادتوجه و عشق همسرشه. اما وقتی که میفهمه حامله هست و‌ی دوقلو درراه داره و انجاس که افکار مالیخولیایی به سراغش میان. به این نتژجه میرسه که با به دنیا اومدن بچه هاش عشق همسرشو رو ازدست میده و دیگه برای همسرش الویت اول نیست بنابراین اقدام به سقط بچه هامیکنه که بی نتیجه میمونه و بدنیا میان. داسنان اونجا هیجان انگیزترمیشه که با به دنیا اومدن بچه هانفرت مادرافزایش پیدامیکنه ونه تنهاهیچ توجهی به بچه‌ها نداره بلکه اقدام به کشتن یکیشون هم میکنه که بازبی نتیجه س..... ووووادامه ماجرا مه خیلی جذاب و عیجان انگیزه با‌ی پایان فوق العاده که مات و مبهوتتون میکنه. صدای راوی واقعا فوق العاده س به خوبی تموم احساس کاراکترهارو بیان و به شکل روشنی به نمایش میزاره که فکرمیکنی داری فیلم میبینی تموم صحنه‌ها به خوبی توصیف شده. شنیدنشو به شدت توصیه میکنم عالیه ازدست ندید
شهبا شریفی
۱۴۰۱/۵/۲۳
«بی‌نظیر بود»
اینطور شروع می‌کنم!
- شباهت دو شخصیت لوئن و وریتی رو حس می‌کردم که می‌تونستن کمی متفاوت‌تر خلق شن.
- جرمی و لوئن به ترتیب، مرتکب اشتباهی شدن که هردو دقیقاً در وجود وریتی قضاوت کرده بودن.
- صحنه‌ها رو جزءبه‌جزء توی ذهنم ساختم و الآن می‌تونم کروکی خونه‌ی جرمی و وریتی و حتی دفتری که اولین‌بار قرارداد بستن رو هم ترسیم کنم:))
اگر بخوام بگم سه تا کتاب شدیداً جذبم کردن و هیچ‌وقت از یادم نمی‌رن، قطعاً از اسم‌های «ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد»، «دختری از بروکلین» و «اگر حقیقت این باشد» استفاده می‌کنم.
قطعاً خوندنش حسابی آدرنالین براتون ایجاد می‌کنه و به نظر من، احتمال پشیمونی و نان‌استاپ نخوندنش خیلی کمه.
من داخل اینستاگرم خانم سارا فیض تشکر کردم و این‌جا هم می‌گم که بی‌نظیر بودن.
ترجمه از پس سانسورها بر اومده و از لحاظ سانسور، قابل قبول بود و با از دست‌دادن ارتباط معنایی، توی داستان گمت نمی‌کرد.
زهرا عسگری
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
کتاب خیلی زیبا و پر کششی هست، و به دوستان علاقه مند به سبک جنایی معمایی توصیه میکنم مطالعه بفرمایید. این کتاب در واقع با نام "وریتی" توسط نویسنده، کالین هوور نوشته و منتشر شده، علت تغییر نام کتاب رو به "اگر حقیقت این باشد" نمیدونم اصلا. کتاب کشش و جذابیت بالایی داره و به شدت شنونده رو دنبال خودش می کشه، پایان بسیار غیر منتظره‌ای داره و حتی بعد از اتمام کتاب هم نکات مبهم داره و هنوز شنونده نمیتونه واقعیت رو تشخیص بده، البته این نظر شخصی من هست و با جستجو در سایت‌ها متوجه شدم برای بعضی مخاطبین هم همین طور بوده، پایان کتاب در هر صورت برایم مبهمه هنوز.
شخصیت پرداری نویسنده خیلی پیچیده هست. احساس شنونده نسبت به شخصیت‌ها در موقعیت‌های مختلف متفاوت هست، داستان از زبان دو شخصیت در زمان‌های مختلف نقل میشه، وریتی در گذشته و نویسنده جوان در زمان حال. روابط بین شخصیت‌ها خیلی دقیق پرداخته شده. در کل من دوست داشتم. امیدوارم دوستان دیگر هم لذت ببرند از شنیدن این کتاب.
مهدی کامکار
۱۴۰۱/۸/۲۸
رک بگم اصلا جذبم نکرد. نه تنها من بلکه همسر، مادر و پسرم هم با من هم نظر بودن. تنها دلیل خرید این اثر تعریف خوانندگان بود اما در مقایسه با کارهای قبلی که شنیدم مثل چشمهایت، بیمار خاموش، دریاچه متروک و زن کابین ده و.. بسیار ضعیف بود. بسیار داستان تخیلی و دور از واقع بود که نویسنده در چینش عناصر منطقی بسیار ضعیف عمل کرده بود همچنین حالت تعلیق و استرس شخصیت اصلی اون هم در اول داستان که هنوز در عمق داستان فرو نرفته بود و علتی منطقی برای این حد ترس و اضطراب وافر وجود نداشت و تعارض در این فرد که همش در حال نشون دادن بر عکس احساسات خودش بود پرداختن به موارد بی اهمیتی در داستان چون تموم شدن نوار بهداشتی و ترس بی دلیل و خجالت شخصیت اصلی از موضوع خوابگردی که اصلا اینهمه پرداختن بهش لزومی نداشت بیش از حد تکرار در این امر حوصله سر بر و یکنواخت بود. کلا من به کسی پیشنهادش نمیکنم.
پريا رضايي
۱۴۰۳/۱/۲۴
با سلام به کتابراه عزیز و خانم سارا فیض که به زیبایی داستان را خوانش کردند. مدتها قبل داستان را گوش کردم ولی امروز نطرم رو برای خوانندگان عزیز برای تصمیم گیری بهتر بیان میکنم. موضوع داستان بشدت معمایی و هیجانی است و از آن دست موضوعاتی است که آدم رو تا انتها تشویق میکنه بشنوه و بفهمه آخرش چی میشه. یه دختر نویسنده آماتور و مردی پولدار که ظاهرا بصورت اتفاقی همدیگرو ملاقات میکنند و بعد دختر به استخدام مرد در می‌آید و سپس وارد خانه او شده و اتفاقات مرموز و جالبی توی اون خونه اتفاق می‌افتد و نهایتا قطعات پازل که بتدریج کنار هم قرار میگیرند و دختر متوجه میشود که در چه شرایط خطرناک و در عین حال ترسناکی قرار گرفته است. زنی ظاهرا در کما و دوقلوهایش که تحت نظر پدرشان هستند. توصیه میکنم حتما گوش کنید.
سجادعسگری
۱۴۰۲/۳/۱۰
هنوز شوکه‌ام. فوق العاده بود. نمیدونم چه تعبیری باید بکار ببرم برای این رمان هم لذت بردم هم هیجان داشت هم شدیدا غمگین شدم. قطعا جز رمان‌هایی میشه که تا مدتها ذهن منو درگیر نگه داره. وقتی اولین رمان از هوور رو خوندم فهمیدم قلم فوق العاده قوی داره و بخاطر همین این دومین رمان رو هم تصمیم گرفتم گوش بدم و این یه شاهکار بود از نظر من. یک استارت خیلی خوب و ادامه‌ی داستان حتی یک لحظه رو نمیتونید ازش غافل بشید و یه پایان شدیدا شوکه آور و غم انگیز که موهای تن آدمو سیخ میکنه. و اما درمورد خانم سارا فیض. این خوانشگر فوق العاده است وقتی کتاب‌هایی که ایشون روایت میکنن رو گوش میدم از شنیدن صدای ایشون و اجراشون سیر نمیشم. خدا حفظ کنه ایشون و صداشون رو. همه چیز درجه یک و بی نظیر. سپاس
Negar malek
۱۴۰۱/۱۱/۶
من به این کتاب با دست و دلبازی دو ستاره دادم و دلایلم اینهاست
اینکتاب در ژانر تعلیقی هیجانی نوشته شده، که ایراد بزرگی که بهش وارده غیر قابل تحمل بودن قهرمان داستانه در اصل داستان قهرمانی که باهاش همذات پنداری کنید نداره بلکه کرکتر منفی یاویلنvillainیا شرور و قهرمان هر دو شرورند و برای کرکتری که قراره قهرمان باشه یا کرکتر مثبت تحول اخلاقی که به وجود نمیاد که در نهایت با تصمیمی که میگیره منفور تر هم میشه.
البته قرار نیست شما بعنوان خواننده از کرکتر اصلی اینقدر بدتون بیاد و این از ضعف نویسنده ست.
البته صدای خانم خواننده هم در ایجاد نفرت مضاعف بی تاثیر نیست چون بسیار ویژگی‌های مصنوعی و ادا اطواری در صداش ایجاد میکنه.
در نهایت میتونید یکبار گوش کنید ولی زود فراموشش میکنید این کتاب رو.
K Z
۱۴۰۱/۷/۴
اوایل کتاب خیلى کند پیش میرفت، تقریبا تا قسمت ورود "لو" به خانه جزییات زیادى مطرح شده بود، اما کم کم رمان روى دور افتاد و ریتم و خوب و روانى رو ادامه داد. این که تا لحظه ى آخر هیجان خواننده رو همراه داشت خوب بود، من هرشب براى قسمت بعدى که میخواستم گوش بدم هیجان داشتم.
نکته مهم اینه که این داستان میتونست کلیشه اى باشه و دور محور تلاش شخصیت اول داستان براى اثبات خودش باشه؛ اما هوشمندانه ٤ ماجراى متفاوت ولى مرتبط رو در رمان دنبال میکردیم که هرکدوم به نوبه ى خودش بسیار هیجان انگیز بود.
و در آخر اینکه این رمان تنها به حس کنجکاوى بسنده نمیکنه و حس هاى خشم، دلسوزى، غم، عاشقانه و... را در مخاطب تحریک میکنه. من لذت بردم و پیشنهاد میکنم
Hani
۱۴۰۲/۸/۳
( (عاااالی بود) ) -من خوره کتاب‌های معمایی و دارکم و از خوندن زیاد این ژانر متاسفانه معمولا تا وسط کتاب همیشه آخر کتاب کاملااا برام قابل حدسه اما این کتاب اصلا انتظار پایانش نداشتم _نکته قابل توجه دیگه‌ای که این کتاب داشت این بود معمولا از یک نویسنده اگر یک کتاب بخونی بخصوص ژانر جنایی و معمایی میتونی روش نوشتن نویسنده و پایان حدس بزنی مثل کتابای آلیس فینی اماااا من تا الان چهار تا کتاب از کالین هور خوندم و هرکدوووم کاملا سیر داستان نگارش فرق داشته اصلا نمیتونی با خوندن یه اثر از این نویسنده بقیه کاراش و پیش بینی کنی این نویسنده و این کتاب واقعا عالی بود به شدت خوندنش و پیشنهاد میکنم
نوح نظری نژاد تختی
۱۴۰۱/۸/۱۶
سلآم وخسته نباشید این کتاب اولین اثر هنرمند گرامی کالین هوور بود که تجربه کردم سراسر هیجان است امکان ندارد این کتاب را طی بیش از دو روز تمام کنید جاذبه این اثر چنان گیراست که احتمال یقین آنرا به سریالهای تلویزیونی ترجیح خواهید داد من این اثر را به اتفاق همسر عزیزم تجربه کردیم و این تجربه باعث شد نرم افزار کتابراه روی گوشی خود نصب کند. اما پیامی که از داستان گرفتم: هیچ وقت زندگی خود را وقف شغل و کار خود نکنیم آنقدر درگیر شغل نشویم که از خانواده و عزیزان خود غافل شویم. سپاسگزار و قدردان زحمات شما هستیم.
سارینا دهدشتی
۱۴۰۱/۷/۲۳
سلام و درود.
کتابی پر از هیجان و کشش برای علاقمندان به این سبک از کتاب ها.
اگر فردی این ژانر داستان‌ها را بخواند، خواندن و یا شنیدن این کتاب را پیشنهاد میدهم. صدای گوینده‌ها بسیار زیبا و سبک داستان پر از معماست.
اما من بشخصه حتی با توجه به پایان داستان، این سبک از نوشتن یک مادر را نمیپسندم.
اگر خودمان را بجای لویی بگذاریم، قطعا خود را با یک روانپریش جانی روبرو میبینیم و دچار حس ترس میشویم.
اما پایان داستان، بنظرم باید بگونه‌ای دیگر تمام میشد.
درکل داستان زیبایی بود و پسندیدم.
ممنون از کتابراه و عوامل و مترجم کتاب.
atefeh cheraqali
۱۴۰۰/۸/۸
اول از دوستان خواهش میکنم نقد کردن کتاب رو با کامنت اینستا اشتباه نگیرن، من قبلا کتاب "ما تمامش میکنیم" رو از این نویسنده خوندم و با سبک نگارشش آشنا هستم و ازش لذت میبرم، این نویسنده مسائل اجتماعی، روابط بین اشخاص، مشکلات شخصیتی و کلا زندگی واقعی که هر کسی به شکلی در حال گذروندنش هست رو به طرز جالبی نمایش میده و در انتها اجازه میده که خواننده خودش تصور کنه باقی داستان چی میشه، من از خوندن کتابش لذت بردم، امیدوارم نظرم به کسانی که میخوان کتاب رو بخونن کمک کنه
مژگان دیانتی
۱۴۰۱/۷/۳۰
اگر حقیقت این باشد
این کتاب با نام وریتی هم انتشار پیدا کرده
از صوتی گوش. دادم
بی نظیر، جذاب عالی
زندگی دو نویسنده با هم یکی میشود و ماجراهایی که در طول داستان میشنوید شما را سوار بر قایقی می‌کند و میبرد. طول شنیدن کتاب توضیحات ازلحظه به لحظه حالتها طوری است که انگار فیلمنامه می‌شنوید و در پایان داستان شوک زده از آنچه که فکر می‌کردید و آنچه که واقعیت داستان بود می‌شوید. و متوجه می‌شویم همه ما می‌توانیم برای نجات خود، موجود دیگری شویم.
عالی بود.
علی بداغی
۱۴۰۱/۴/۱۴
گویندگی عالی بود، حس شخصیت داستان رو کامل با نوع گویش نشون میدن، موسیقی عالی بود، یه جاهای کتاب چون با هندزفری گوش میکردم احساس میکردم توی همون خونه هستم و نا خودآگاه به طرفی که صدا میومد نگاه میکردم. داستان کتاب واقعاً عالی بود، یعنی توی کل کتاب همه جور فکر به سرم زد ولی اصلاً تصور نمی‌کردم آخر داستان این شکلی بشه، کلی نکات آموزشی داره کتاب، به نظرم همین که به آدم یاد میده که بر اساس شنیده‌ها نمیشه کسی رو قضاوت کنیم خیلی نکته مهمی هست.
Raha Azimi
۱۴۰۲/۵/۲۹
عالی عالیمن عاشق این نویسنده شدم. بسیااار روان و هیجان انگیز مینویسه. کاملا میتونی با شخصیتها همزاد پنداری کنی. آخر داستان کاملا شوکه کننده هست. این کتاب با دو اسم ترجمه شده. مثل همه کارهای کالیین هورر داستان عشق، معما، عطش، و پیچیدگی و بالا پایین آمدن‌های جالب و هیجان انگیزی داره. واقعا دوست داشنم از کارهاش فیلم می‌ساختن. مخصوصا کتاب ما تمامش میکنیم که شاهکاره کالیین هوور هست به نظرم
دکتر محمد صادقی
۱۴۰۲/۵/۱۴
گاهی اوقات اگر کتاب‌هایی معمایی و یا جنایی با یک راز مبهم و یا یک داستان مخوف به صورت تصویری و در قالب هنر هفتم یعنی سینما ارائه بشه می‌تونه راحت‌تر اون اون تعلیق و یا پایان باز رو بهتر نمایش بده در کتاب‌های صوتی این کار به وسیله صدا امکانش بیشتر هست تا کتاب‌های متنی ولی خب اینو فراموش نکنیم که اگه از تصویر هم کنار این صوت بتونیم کمک بگیریم می‌تونه این پایان باز خیلی تاثیر بهتری داشته باشه
Samira
۱۴۰۱/۱/۳۱
کتاب برام خیلی پر کشش و هیجان انگیز بود و حتی با وجود بخش‌های تاریک داستان وریتی، دنبال دانستن حقیقت ماجرا بودم. نویسنده در این کتاب نگاه کردن از دو زاویه دید متفاوت به یک ماجرا رو به خوبی به تحریر درآورده بود و به نظرم کلید خیلی از حقایق زندگی هم در همین مفهوم به ظاهر ساده نهفته است.
ترجمه کتاب هم روان بود و راوی هم در بیان احساسات بسیار خوب بود.
کتایون فرهمند
۱۴۰۱/۲/۲۳
داستان کشش بالایی داشت و قلم نویسنده عالی بود. موضوع داستان بسیار جدید و سبک معمایی حاکم و غالب داستان بود. صدا و لحن و آهنگ کلام خانم فیض به داستان جان بسیاری بخشیده بود. واقعا ممنون از ایشون. ممنون از ترجمه‌ی روان آقای زارعی. پیشنهاد میکنم اگر طرفدار سبک جنایی و معمایی هستید این داستان رو بخونید. ممنون از کتابراه 🙏🙏🙏
ماندانا رستمی
۱۴۰۱/۸/۴
با سلام خدمت کتابراه عزیز و دست اندر کاران آن.
کتاب جذاب و پرکششی بود. نمی‌توانید رهایش کنید.
ولی از اجرای گوینده نسبت به کتاب‌های قبلی که گوش دادم راضی نبودم. خیلی صداهای اضطراب ٱمیز و اضافه دارد. داستان هم متاسفانه علیرغم هیجان زیاد و انتقال آن به شنونده ولی تلخ است و پایان کاملا مشخص نیست. ممنون
نیلوفر ملکی
۱۴۰۱/۳/۱
این کتاب از اون دسته کتابهاست که آخرش خواننده رو توی بلاتکلیفی میذاره که کدوم روایت درسته، من به شخصه این پایان رو برای کتاب نمیپسندم
این که وریتی فقط برای تمرین نویسندگی اون زندگینامه رو نوشته بود به دور از واقعیت بود هیچ مادری نمیتونه حتی برای تمرین و شوخی همچین چیزایی در مورد بچه هاش بنویسه
Eti Atshani
۱۴۰۱/۱/۹
کتاب اصلا خوشایند من نبود، همان چند سطر از مادری که هنرمند است در باره خشونت بی دلیل یک مارد در حد یک دیوانه سادیسمی انهم فقط با یک کودک اصلا نه، دلیل و نه مفهومی داشت، منظور نگارنده از طرح چنین موضوعی بر من که مشخص نشد، نه ترسناک، نه اموزنده، ونه حتی جنایی هیچ انگیزه ایی نداشت
شهرزاد شاه حسین زاده
۱۴۰۰/۶/۲۰
شروع داستان عالیه, در طول گوش دادن به داستان از هیجان و حوادثی که رخ داده شوکه میشید. صدای راوی عالی... ولی، آخر داستان خیلی شما رو تو شک و دودلی و عذاب وجدان میزاره که واقعا حقیقت چی بوده؟ که من اعتقاد دارم ماجرای واقعی همونی بود که در طول داستان گفته شد. نویسنده‌ها ذهن خلاقی دارند!
زهرا ماهوری
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
اگر حقیقت این باشد...
به راستی در نهایت حقیقت را چه کسی میداند
اگر یک قاضی برای فهمیدن متهم، این داستان را گوش دهد در نهایت چه کسی را متهم میکند؟؟؟
آیا هرکسی میتواند تقاص کارها و اشتباهاتش را بدهد؟
این کتاب پایان بازی را دارد وشنونده می‌بایست پایان آن را در ذهن خود وبر اساس قضاوت‌های خود ترسیم کند.
سیما عراقی
۱۴۰۰/۱۱/۲۳
تکان دهنده و مهیب. به نظرم خواننده باید از این به بعد خیلی مراقب قضاوت در زندگی باشد. این اثر به شکل بولد شده تاثیر قضاوتی پیچیده را که تبدیل به یک فاجعه تمام عیار برای قضاوت کنندگان میشود به نمایش کشیده. کمتر قضاوت کنیم. ده‌ها بار مطمئن شویم که ممکن است باز اشتباه تصور کنیم
ساناز حاجی نژاد
۱۴۰۳/۱/۲۰
به نظر من ارزش گوش کردن را داشت و من با عزیزانی که میگن اصلا خوششون نیمد موافق نیستم. شخصیت اصلی داستان به نظر من هم خوب پردازش نشده بود و من بین اینکه شخصیتی درونگرا و افسرده است یا اینکه ادمی عاشق پیشه و …مانده بودم اما صدای گوینده هم بسیار عالی و در مجموع قابل قبول بود
Negin
۱۴۰۲/۴/۸
ارزش یبار گوش کردنو داره
ولی جالبیش به اینه فکر کنم هیچ کس نمیتونه بفهمه اخرش حقیقت چیه و همیشه ذهن ادم درگیر میمونه
و ذهن خلاق نویسنده هارو نشون میده و اینکه یه ادم شاید بتونه چقدر بیرحم و مریض باشه در عین اینکه اصلا چیزی نشون نمیده
و این بازم به حقیقت اخر کتاب برمیگرده
سحر مهرجویی
۱۴۰۲/۱۰/۵
سلام، داستان بسیار پر کشش و تکان دهنده که با صدای خانم فیض جذابتر هم شده ولی اگر روحیه لطیف دارید اصلا توصیه‌نمیکنم. پایان داستان بقدری غیره منتظره و تلخ بود که با اینکه یک هفته از اتمام کتاب میگذره هنوز ذهنم‌رو درگیر کرده. خیلی ظالمانه و تلخ
Tara
۱۴۰۱/۷/۲۰
خیلی خوب بود من احساس میکنم همون روایتی که در طول داستان خوندیم واقعی بود و برعکس تصورم از این شک و دو دلی‌ای که آخر داستان دچارش شدم خوشم اومد. در آخر، بنظرم هیجان قابل قبولی داشت و بخش زیادی از دلنشین بودنش برای من به شخصه، صدا و بیان گوینده بود
Peyman Rahimizadeh
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
کتاب خوبی بود از لحاظ کشش داستانی و خوب به شخصیت‌ها پرداخت شده بود و باعث می‌شد شنونده داستان را دنبال کند وهمین بالا و پایین‌های داستان کار را جذاب تر کرده بود و همینطور صدای راوی و خوانش متن هم بسیار روان و جذاب بود ممنونم
فاطمه نیک اندیش
۱۴۰۱/۱۰/۴
رمان بسیار جذاب و عالی‌ای هست. هر لحظه منتظر اتفاق بعدی هستی. و هر لحظه با کشش و جاذبه خواننده رو به سمت خودش میکشونه. و در نهایت چیزی که اتفاق میفته و تو خودت هستی که باید تصمیم بگیری کدوم شخصیت رو بپذیری و این خیلی عالیه.
نوشین
۱۴۰۱/۷/۱۷
خیلی قشنگ بود من که لذت بردم و بر خلاف نظر برخی از دوستان که گفته بودن پایانش خوب نبود و حس خوبی نداشت به نظر من اتفاقا پایانش خیلی خوب بود و جذابیتش رو بیشتر کرد و باعث شد علت نامگذاری کتاب رو بیشتر درک کنم؛ "اگر حقیقت داشته باشد"...
سمیه داورپناه
۱۴۰۲/۵/۲
تقریبا خوب بود، اولین کتابی بود که از این نویسنده می‌خوندم. شخصیت جرمی چندان پرداخته شده نبود. یه جاهایی کتاب زیاد کش دار می‌شد و یه ضعف‌هایی هم احساس می‌شد. اجرای گوینده بسیار عالی و احساس گرا بود. متشکرم
Kiana
۱۴۰۲/۴/۲۹
عالیییی بود من عاشق این کتابای معمایی طورم این کتاب یجوری بود که واقعا نمیشد یه لحظه بهش گوش نداد هی میخواستی ببینی بعدش چی میشه و آخرش هم که عالیییی بود خیلی پیشنهادش میکنم محشر بود واقعا هیجان داشت:)
Simin amini
۱۴۰۲/۲/۱۳
فوق العاده خوب‌و هیجان انگیز بود. بیشتر از قبل عاشق کالین شدم. این اولین کتاب صوتی کالین بود که گوش دادم و هزاران بار توصیه میکنم که شماهم گوش بدین. راوی صدایی فوق العاده دارد و همچنین حرفه ای‌ عمل میکند. ممنونم💙
Hamed Sarraf
۱۴۰۱/۸/۸
با عرض ادب و احترام
من نسخه صوتی کتابو گوش کردم، نظر شخصی خودمو عرض میکنم خیلی خلاصه میگم هرکسی به رمان جنایی علاقه داره گزینه خیلی خوبیه تا پایان کتاب هیجان و رازآلوده و ذهن آدمو به چالش میکشه
با تشکر
Elham Ghavami
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
واقعا هر چه از گیرایی این کتاب بگم کم گفتم من خیلی این کتاب را دوست داشتم وچند بارگوش کردم واقعا به مخاطبان پیشنهاد میکنم گوش کنید ولذت ببرین صدای راوی عالی وگوشنواز ممنون از کتابراه به خاطر زحمات زیادی که میکشند
Monir Naghikhani
۱۴۰۰/۱۱/۱
کتاب رو‌دوست داشتم، پر کشش بود، و‌موضوع جالبی داشت وپایانی بسیار غافلگیر کننده، توصیه میکنم اگر کتاب مهیجی میخواهید حتما مطالعه کنید، با سپاس از کتابراه و خانم سارا فیض که باعث زیباتر شدن این اثر شده‌اند.
سهیلا نعیمی
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
صحنه‌های کتاب برام خیلی جالب نبود ولی پایان کتابو دوست داشتم. شخصیت مرد داستان خیلی ستایش شده بود. همه عاشقش بودند اما اصلا خصوصیاتی که یه شخصیت واقعی در ذهن زنده کنه، نداشت. موضوع کتاب جالب بود.
مریم محمدی
۱۴۰۲/۴/۱۷
کتاب عالی بود هیچ کجای روند داستان احساس خستگی و بی حوصلگی نکردم و میخواستم یک نفس ادامه بدم، گویندگی بی نقص و با نقش‌ها هماهنگ بود. از همان کتاب‌هایی ک در ذهن باقی میمونه، با پایان بندی فوق العاده
منصوره شیخ
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
کتاب خوبی بود تعلیق زیادی داشت و پایانش واقعا باعث شد که دیگه حالا حالا کتاب جدیدی رو شروع نکنم و به همین داستان فکر کنم ببینم چی درست بود و چی غلط
ولی واقعا نویسنده هاهم آدم‌های ترسناکی هستنا
هدیه ساعدی
۱۴۰۱/۱۰/۱۵
کتاب فوق العاده سطحی و چیپی بود
در حد رمان‌های ایرانی سطح پایین که واقعا از خوندن کتاب نا امیدت میکنن
تنها نکته مثبتش کار خانم خواننده بود که خیلی عالی اجرا کردن
ای کاش اینهمه وقت صرفش نمیکردم
رویا +
۱۴۰۱/۳/۱۷
خوب بود. ابهام خاص خودش را داشت. موضوع داستان جالب بود، انسان همینطوری هم قضاوتهاش مخدوشه دیگه چه برسه به اینکه برای قضاوت دلیل هم به دستش بدهند. در کل راضی بودم از گوش کردن به این داستان
مریم اسدی
۱۴۰۱/۱/۹
کتاب رمان جنایی معمایی زیادی خوانده‌ام ولی اقرار میکنم این از آن دسته کتابهایی ست که هرگز فراموشش نخواهم کرد و به راستی کدام حقیقت را پنهان میکرد؟؟؟ تا لحظه‌ی آخر جذاب و شنیدنی بود...
Maryam M
۱۴۰۰/۷/۲۵
متاسفانه اغلب مواقع نظرم با نظر دوستان تطابقی نداره. به نظرم کتاب چندان قابل توجهی نبود. یک اثر معمولی در ژانر پلیسی جنایی. ولی گوینده بسیار کارشون رو عالی انجام دادن. احسنت به ایشون 👌🏻🌟
Saeed Bahmani
۱۴۰۰/۵/۱۸
خیلی داستان جالب و آرامی داشت البته این مدل روایت (او میگفت، من گفتم) کمی حوصله شنونده را سر میبرد کاش میشد گفتار شخصیتهای داستان در حالتی دیگر بازگو میشد، و در پایان معما گونه‌ای زیبا تمام شد..
زهرا بابایی
۱۴۰۱/۱۰/۵
داستان قوی بود و پیچیدگی خاص داستانهای خارجی رو داشت انتهای داستان رو تا بعد از نیمه‌های داستان می‌شده حدس زد. ژانر جنایی خوب و قوی بود. من دوستش داشتم پیشنهاد میکنم.
نسرین محمودیان
۱۴۰۱/۹/۱۱
به شخصه از شنیدن فایل صوتی کتاب لذت بردم و چنان کششی داشت که دو روزه تمومش کردم راوی بسیار مسلط و روان کارش رو انجام داد که جذابیت داستان رو چند برابر کرد. شنیدنش رو پیشنهاد میکنم
پریا باروزه
۱۴۰۱/۷/۱۲
من دوست نداشتم، از اون آدمایی هستم که از پایان باز بدم میاد، اینکه باید خودت تصمیم بگیری چی شد به هر حال داستان کشش داشت و سرگرم کننده بود ولی من از پایانش اصلا خوشم نیومد
Rahil najafi
۱۴۰۰/۷/۲۴
هیجان هیجان هیجان
آدرنالین آدرنالین و آدرنالین
و آخر رها شدن میان زمین و آسمان حقیقت
بسیار زیبا
پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید اگر هیجان را دوست دارید
سپاسگزارم
تارا اسدی
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
آخرش خیلی دم دستی و آماتورگونه بود. عین این فیلمهای ایرانی که کلی داستان رو میپیچونن آخر که نمیتونن جمع کنن شخصیت اول یهو از خواب پا میشه که همه چی خواب بود
1 2 3 4 >>