نقد، بررسی و نظرات کتاب پول: داستان واقعی یک چیز الکی - جیکوب گلدستاین

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
joziazkol
۱۴۰۲/۴/۳۱
پیشنهاد من اینکه اگه از زندگی مالیتون رضایت کافی رو ندارید، برای شروع فوق العاده خوبه که مدتی دست از کار‌های دیگه بر دارین و چند عادت رو ترک کنید تا وقتتون باز بشه. و بعد بدون داشتن هیچ انتظار مثبتی بشینید و این کتاب رو حتی اگر زمان زیادی شد مطالعه کنید.. اینجوری حالا شما چیزایی میدونید که بقیه نمیدونن و همین میتونه آغازی برای تغییر احساستون باشه و این میتونه شمارو به ادم دیگه‌ای تبدیل کنه.. فراموش نکنید اگه نا موفق هستین به این دلیله که این شمایین که ناموفق هستین و اگر میخاین موفق باشین، باید ادم دیگه‌ای بشین.
این کتاب به توضیح و تاریخ پول میپردازه و ضمن توضیح روند رشد و تغییر مدل پول در طول تاریخ، هر از گاهی به داستان‌های جالب افراد مختلفی میپردازه که داستان‌ها و ماجراهایی با این پول داشتند.. برای مثال من واقعا تحت تاثیر هوش و ذکاوت پاسکال قرار گرفتم و شناخت چنین افرادی میتونه کاملا احساس تازه‌ای ایجاد کنه.
milad memarian
۱۴۰۲/۱/۸
این کتاب روند پیدایش پول را در بازه‌های زمانی مختلف شرح میدهد و از بعضی روندهای غیر ضروری اجتناب میکند، کتاب‌های مشابه‌ای با جزئیات بیشتر هم نوشته شده است ولی بنظر من این جزئیات ضروری نیستند
محمدرضا نیک روش
۱۴۰۱/۷/۶
کتاب بسیار خوبیه. با روایت‌های تاریخی، دیدگاه‌تون در مورد پول و سیستم بانکداری رو تغییر میده.
رضا ربیعی
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
برای هر کسی که به مقوله پول علاقه منده بسار مفیده