معرفی و دانلود کتاب پول: داستان واقعی یک چیز الکی

عکس جلد کتاب پول: داستان واقعی یک چیز الکی
قیمت:
21000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پول: داستان واقعی یک چیز الکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پول: داستان واقعی یک چیز الکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پول: داستان واقعی یک چیز الکی

مفرح، کوتاه و آموزنده! جیکوب گلدستاین در کتاب پول: داستان واقعی یک چیز الکی، لحظات حساس و مهمی که منجر به اختراع یکی از اساسی‌ترین نیازهای بشر شد، را روایت می‌کند. این اثر که در فهرست ده اثر برتر نشریه Publishers Weekly قرار دارد، به شما می‌گوید که پول دقیقاً چیست و از چه قدرتی برخوردار است.

درباره‌ی کتاب پول: داستان واقعی یک چیز الکی:

مبدأ پیدایش پول، هیچ شباهتی به آن چیزی که شما به آن فکر می‌کنید ندارد، بلکه ماجرای بسیار جذاب و فوق‌العاده‌تری پشت آن است. داستان تبادل کالا به کالا، پول را شی‌ای ساده، دارای عینیت و سرد جلوه می‌دهد، در حالی که پول از پیچیدگی و عمق بیشتری برخوردار است. پول قسمت بزرگی از بافت اجتماعی به شمار می‌رود که پیوندی ناگسستنی با خون و هوس دارد.

جیکوب گلدستاین (Jacob Goldstein) در کتاب پول: داستان واقعی یک چیز الکی (Money: the true story of a made up thing) به شما می‌گوید که پول چطور با ظهور فناوری‌های جدید و نیازهای جامعه ایجاد شد. او از تأثیراتی که پول بر تمام جهانیان گذاشته می‌گوید و شرح می‌دهد چیزی که احتمالاً برای بسیاری از افراد بدیهی و پیش‌پاافتاده شمرده می‌شود، چه تاریخچه‌ی غنی و پرباری داشته و چه تغییرات اجتماعی را از گذشته تاکنون تجربه کرده است.

پول چیزی بیش از یک وهم و خیال مشترک و یک چیز الکی نیست! شی‌ای که پدیده‌ای اجتماعی محسوب می‌شود. این بُعد اجتماعی پول درست همان چیزی است که آن را پدید می‌آورد؛ وگرنه پول فقط یه شیء گرد فلزی یا یک تکه کاغذ است!

با گذشت سالیان و دهه‌های بسیار، پول تغییرات عمده‌ای را پشت سر گذاشته است. اگر به تاریخچه‌ی پول نگاهی بیندازید، آرامش و ثبات نسبی درازمدتی را در برهه‌ای از تاریخ می‌بینید که یک حادثه این آرامش را برهم می‌زند و پول تغییر می‌کند. ایده‌های جدید در سر برخی افراد باهوش، یا نیاز جهان به ایجاد یک نوع پول جدید و یا یک بحران مالی می‌تواند موجب به وجود آمدن نسخه تازه‌ای از پول شود. حاصل چنین شرایطی ایجاد تغییرات بزرگ در ایده اصلی پول است.

پول دقیقاً چیست؟ چه فردی باید آن را به وجود آورد و با آن چه کارهایی می‌شود کرد؟ آنچه از نگاه انسان پول محسوب می‌شود، حاصل انتخاب‌های اوست. انتخاب‌هایی که تأثیرات فراوانی بر روی زوایای گوناگون زندگی می‌گذارند. انتخاب‌های شما درباره‌ی پول، جهانی که در آن زیست می‌کنید را برایتان به ارمغان آورده است، جهانی که در آن به علت شیوع ویروس کرونا در روزهای آغازین سال 2020، بانک‌های مرکزی تریلیون‌ها دلار، یورو و ین را چاپ کردند تا شاید بتوانند این بحران اقتصادی را فروبنشانند.

نکوداشت‌های کتاب پول:

- جیکوب گلدستاین توضیح‌دهنده شفاف و سرگرم‌کننده تمام چیزهای اقتصادی است. (Ira Glass)

- داستان این کتاب به دلیل اهمیت پول می‌پردازد... خواندن کتاب پول برای هر تنظیم‌کننده مالی ضروری است. (نیویورک‌تایمز)

- جیکوب گلدستاین پیچیدگی‌های اقتصاد و سیاست پولی را نه تنها قابل درک، بلکه واقعاً شگفت‌انگیز می‌کند. ترسیم تاریخ پول به لنزی تبدیل می‌شود که از طریق آن می‌توان تاریخ بشر و چگونگی رسیدن به آن را درک کرد. (جان گرین)

- گلدستاین با مشاهدات زیرکانه و روایات سریع نشان می‌دهد که چگونه پول ممکن است موفق‌ترین داستان بشریت باشد. (نیویورک‌تایمز)

- این اثر تا حد زیادی یک کتاب خوش‌بینانه‌ست. ممکن است پول تنها چیزی باشد که همه ما هنوز به آن اعتقاد داریم! (NPR)

- تاریخچه‌ای سریع و روشن. گلدستاین به طرز ماهرانه‌ای مفاهیم اقتصادی را روشن می‌کند. (Kirkus Reviews)

- خواندن پول برای همه کسانی که تا به حال به این فکر کرده‌اند که چک دستمزدشان واقعاً چه معنایی دارد، ضروری است. (Booklist)

کتاب پول برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به حوزه اقتصاد علاقه‌مندید و یا در این زمینه فعالیت می‌کنید، این کتاب برای شما بسیار جذاب و جالب خواهد بود.

با جیکوب گلدستاین بیشتر آشنا شویم:

جیکوب گلدستاین یکی از مجریان برنامه Planet Money از NPR است. او در مورد پول برای مجله نیویورک‌تایمز نوشته و داستان‌هایش به طور منظم در «این زندگی آمریکایی»، «همه چیز در نظر گرفته شده» و «نسخه صبح» پخش می‌شود. گلدستاین قبلاً در وال‌استریت ژورنال، میامی هرالد و بوزمن دیلی کرونیکل به عنوان خبرنگار کار می‌کرد. او فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد و دانشکده روزنامه‌نگاری دانشگاه کلمبیا است.

در بخشی از کتاب پول می‌خوانیم:

در کمپین ریاست‌جمهوری سال 1896، فیشر یک پروفسور جوان بود که مانند تقریباً هر اقتصاددان دیگری در آمریکا علیه برایان مبارزه می‌کرد. او خشم اخلاقی کارگران مخالف استاندارد طلا را درک می‌کرد، اما به لحاظ عقلانی استدلال دقیق‌تری برای باور به استاندارد طلا داشت. یک ماه پس از نامزد شدن برایان برای انتخابات، فیشر کتابی با عنوان «قدردانی و بهره» منتشر کرد. او مدعی بود زمانی که مردم انتظار دارند قیمت‌ها افزایش یابد، وام‌دهندگان برای جبران سود، خواهان نرخ بهره بالاتری هستند؛ زمانی که مردم انتظار دارند قیمت‌ها کاهش یابد، نرخ‌های بهره نیز کاهش می‌یابد (بنابراین، به‌عنوان‌ مثال، اگر من بخواهم به شما برای یک سال با بهره پنج درصد پول قرض دهم و نرخ تورم را دو درصد در نظر بگیرم، من هفت درصد سود خواهم کرد و اگر تصور کنم که قیمت‌ها یک درصد کاهش پیدا می‌کند، من چهار درصد سود خواهم کرد).

در نتیجه، بهره واقعی که مردم پرداخت می‌کنند، با افزایش یا کاهش قیمت‌ها تغییر نمی‌کند. به‌ بیان ‌دیگر، فیشر نشان داد که کاهش مداوم قیمت‌ها تحت استاندارد طلا واقعاً اهمیت ندارد. تمام آن کشاورزانی که بابت بدهی‌های خود شکایت داشتند، در صورتی ‌که قیمت‌ها به جای سقوط، افزایش پیدا می‌کرد، مجبور بودند بدهی‌های خود را با نرخ بهره بالاتری پرداخت کنند. در نهایت، آن‌ها برای پرداخت بدهی‌های خود مجبور بودند بیشتر کار کنند.

اما در سال‌های بعد، فیشر با دقت بیشتری داده‌ها را بررسی ‌کرد. سپس او کاری کرد که تقریباً هیچ اقتصاددان مشهوری (یا در واقع به‌طور کلی هیچ‌کس) هرگز انجام نداده بود؛ او اعتراف کرد که اشتباه کرده است.

فیشر متوجه شد که در دنیای واقعی، بر خلاف مدلش، نرخ‌های بهره به تبعیت از تورم و رکود مورد انتظار بالا و پایین نمی‌شود. فیشر در رابطه با نحوه تغییر ارزش دلار که می‌توانست زندگی مردم را به‌ هم بریزد، دچار وسواس فکری شده بود و به‌دنبال کشف راه‌هایی برای حل این مشکل بود.

فهرست مطالب کتاب

[یادداشت ناشر]
مقدمه نویسنده
بخش اول: اختراع پول
فصل اول: منشاء پول
فصل دوم: وقتی پول کاغذی را اختراع کردیم، یک انقلاب اقتصادی رخ داد، اما پس‌ از آن همه‌چیز به فراموشی سپرده شد
بخش دوم: قاتل، پسرشاه و ابداع کاپیتالیسم
فصل سوم: چگونه زرگران به‌طور اتفاقی بانک‌ها را از نو اختراع کردند و باعث آشفتگی در بریتانیا شدند
فصل چهارم: چگونه با احتمالات ثروتمند شویم؟
فصل پنجم: تأمین مالی در گذر زمان: اختراع بازار سهام
فصل ششم: جان لا می‌تواند پول چاپ کند
فصل هفتم: ظهور میلیونرها
بخش سوم: پول بیشتر
فصل هشتم: همه می‌توانند پول بیشتری داشته باشند
فصل نهم: اما واقعاً، همه می‌توانند پول بیشتری داشته باشند؟
بخش چهارم: پول مدرن
فصل دهم: استاندارد طلا: یک داستان عاشقانه
فصل یازدهم: فقط نامش را بانک مرکزی نگذارید
فصل دوازدهم: پول مرده ‌است؛ زنده‌باد پول!
بخش پنجم: پول قرن بیست‌ویکم
فصل سیزدهم: چگونه دو نفر در دفتر کار خود پول جدیدی اختراع کردند
فصل چهاردهم: تاریخچه مختصری از یورو (و اینکه چرا دلار مفیدتر است)
فصل پانزدهم: رویای افراطی پول نقد دیجیتال
نتیجه‌گیری: آینده پول

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پول: داستان واقعی یک چیز الکی
نویسنده
مترجممیلاد راستی
ناشر چاپیانتشارات راه پرداخت
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-97829-1-0
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
21000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پول: داستان واقعی یک چیز الکی

joziazkol
۱۴۰۲/۴/۳۱
پیشنهاد من اینکه اگه از زندگی مالیتون رضایت کافی رو ندارید، برای شروع فوق العاده خوبه که مدتی دست از کار‌های دیگه بر دارین و چند عادت رو ترک کنید تا وقتتون باز بشه. و بعد بدون داشتن هیچ انتظار مثبتی بشینید و این کتاب رو حتی اگر زمان زیادی شد مطالعه کنید.. اینجوری حالا شما چیزایی میدونید که بقیه و و نمیدونن همین میتونه آغازی برای تغییر احساستون باشه این میتونه شمارو به ادم دیگه‌ای تبدیل کنه.. فراموش نکنید اگه نا موفق هستین به این دلیله که این شمایین که ناموفق هستین و اگر میخاین موفق باشین، باید ادم دیگه‌ای بشین.
این کتاب به توضیح و تاریخ پول میپردازه و ضمن توضیح روند رشد و تغییر مدل پول در طول تاریخ، هر از گاهی به داستان‌های جالب افراد مختلفی میپردازه که داستان‌ها و ماجراهایی با این پول داشتند.. برای مثال من واقعا تحت تاثیر هوش و ذکاوت پاسکال قرار گرفتم و شناخت چنین افرادی میتونه کاملا احساس تازه‌ای ایجاد کنه.
milad memarian
۱۴۰۲/۱/۸
این کتاب روند پیدایش پول را در بازه‌های زمانی مختلف شرح میدهد و از بعضی روندهای غیر ضروری اجتناب میکند، کتاب‌های مشابه‌ای با جزئیات بیشتر هم نوشته شده است ولی بنظر من این جزئیات ضروری نیستند
محمدرضا نیک روش
۱۴۰۱/۷/۶
کتاب بسیار خوبیه. با روایت‌های تاریخی، دیدگاه‌تون در مورد پول و سیستم بانکداری رو تغییر میده.
رضا ربیعی
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
برای هر کسی که به مقوله پول علاقه منده بسار مفیده
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب پول: داستان واقعی یک چیز الکی

برای دریافت کتاب پول: داستان واقعی یک چیز الکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.