نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چادر کردیم رفتیم تماشا - عالیه خانم شیرازی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۸/۲
چه عرض کنم که حیرت زده ام! کتاب، سفرنامه‌ای ست از زنی بنام.. در سال ۱۲۷۱ شمسی به مکه. مشخص نیست زائر با خودش چند چند است: جایی می‌گوید خدا قسمت کافر نکند/ بلافاصله بعدش می‌گوید جای همه دوستان خالی ست. سفر، شکنجه‌ی واضح و مسلم است! با این تفاسیر اگر به انسان عاقل کرور کرور طلا هم بدهند، رفتن ندارد! چه عرض کنم؟! خیلی سفرنامه‌ی جالبیه، راوی لحن و گفتار عالی دارد. پیشنهاد می‌کنم کتاب دوم و سوم (دوم: سه روز به آخر دریا/سوم: خانم، فردا کوچ است) از این سری سفرنامه‌های نشر اطراف را هم گوش کنید. این، کتاب اول بود. جذابیت کتاب برای من، نیمه‌ی دوم آن بود؛ وقتی عالیه خانم بجای برگشتن به کرمان، دو سال می‌ماند در تهران، در خدمت خانواده‌ی مظفرالدین شاه.
regen
۱۴۰۲/۳/۱۷
اولین بار بود سفرنامه تاریخی می‌خوندم. چقدر جالب بود. مخصوصاً که از زبان یک زن نقل می‌شد. لحن زنان دوره قاجار هم خیلی برام جالب بود! توی فیلمهای تاریخی زنان قاجار رو خشن با لحن محکم و اکثرا در حال کنایه زدن می‌بینیم، در شرح این کتاب هم قر قر کردن و تیکه اندازی زنانه به وضوح مشخصه. گویی نوعی ادا برای زنان اون دوره محسوب می‌شده که به جان دیگران قر بزنن.
در اخر هزار افرین به نگار اسماعیلی که بسیار شیرین، روان و بدون نقص کتاب را برای ما خوانش کرد. لذت بردم از صدا و لحن بیانشون.
مریم زینی نژاد
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
من عاشق کتابهایی ام که در زمان گذشته سیر میکنن ولی این کتاب واقعا نثر خوبی نداشت، مخصوصا بخش زیارت، جملات کوتاه کوتاه، انگار سررسید شخصی کسی رو داری میخونی و قالب روایتگری داستان گونه را نداره
لیلا باقری
۱۴۰۱/۳/۱۱
مرحبا به گوینده
خیلی دلنشین ارائه دادند
سفر نامه هم خیلی شنیدنی بود
ممنون از دست اندر کاران
رحمت به روح عالیه خانم شیرازی
سمانه وزیری امجد
۱۴۰۱/۹/۱۵
متن ساده و در بسیار نواحی طنز داشت. و احوال سفر و زندگی قدیم را بیان میکرد. و خواننده بسیار عالی اجرا کرد
سحر پورشمی
۱۴۰۰/۸/۲
جالب بود نویسنده به جزییات زیادی اشاره کرد و آن زمان را به طور کامل توصیف کرده بودند.
سپیده خسروی
۱۴۰۱/۱۲/۵
کسل کننده بود. همش تکراری و هدف خاصی رو دنبال نمیکرد به نظرم
مانا
۱۴۰۱/۹/۱۵
کتابی در سطح معمولی برای یک بار شنیدن نه بیشتر
م رستگار
۱۴۰۱/۴/۶
سلام کتاب خوبی بود ولی حیف آخرش چی شد چرا ناتمام ماند؟
حسین آسمانی
۱۴۰۰/۱۲/۱۹
خیلی عالی بود. فقط ناتمام ماند. 😓