نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هیچ ملاقاتی تصادفی نیست - هاکان منگوچ

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
امید صباغ رنجبر
۱۴۰۱/۱/۱۹
خیلی اثر گذار است. چکیده کتاب. انسان خیلی وقت‌ها نمیدونه چیزی که داره ازش چگونه استفاده کنه. تو هم فندک داری ولی تو تاریکی راه می‌روی.
همه چیز منتظر زمان خود است.
همه چیز تصادفی نیست ولی نمی‌دانیم در کدام تصادف آزمونی وجود دارد.
در این ماجرای عظیم و بی نقص هیچ ملاقاتی اتفاقی نیست هر انسانی که باهاش برخورد میکنیم یک چیزی به ما یاد میده بیش از هر چیز باید این را بدانی.
اگر با نیت صاف و به قصد درک کردن و یاد گرفتن قدم در راه بزاری و خودت را از کبر و غرور پاک کنی قطعا با انسان‌هایی برخورد میکنی که چیز‌هایی که می‌خوای به تو یاد بدن.
در هر سفری دشواری وجود دارد برعکسش ممکن نیست حال انکه دشواری‌ها و موانعی که سر راهت سبز میشوند نه برای شکست تو، که برای آموزش دادن به کمال رسوندن و بالغ کردن تو هست.
البته که هر انسانی برای هدف خاصی به دنیا میاد و هر کس زندگی می‌کنه تا به هدف خودش جامع عمل بپوشانه. بخاطر همین هر کسی باید نشانه‌هایی که اون رو به سوی هدفش می‌بره ببینه و دنبال کنه. اهمیت خواندن پیام‌های زندگی با توجه اولین کلمه نزول قرآن آغاز میشود... بخوان...
پایان به معنای نابودی نیست اتفاقا برعکس حتی مرگ هم پایان نیست سرآغازی نو هست در این زندگی... هر چیزی که تمام میشه به وسیله‌ای تبدیل میشه برای آغاز چیز بهتر کافیه تو نظاره‌گر رویداد‌ها باشی.
در مقابل تغییراتی که زندگی برایت پیش می‌آورد مقاومت نکن تسلیم باش.
گردو میوه‌ای است که بسیار سخت و سفت به نظر می‌رسد اما وقتی پوست سخت آن را جدا میکنیم داخلش نرم و لذیذ است. برای رسیدن به آن لذت باید از پوست سخت آن عبور کنیم.
شادی نه با داشتن چیزهای زیاد بلکه با نیاز داشتن به چیزهای کم بدست می‌آید.
مسیر زیبا، میانبر ندارد.
مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۱/۱۵
این چی بود واقعا... شگفتاااا. عااااالی بود این اثر هاکان منگوچ. واقعا تحت تاثیر قرار داد، نویسنده‌ی خبره و دانا. کسی که با الهام گرفتن از حضرت مولانا و اشعار شمس تبریزی اینگونه افکارش رو به صورت کتاب برای مخاطبینش آماده کرده. فوق العاده بود مفاهیم این کتاب که با متنی روان و دلچسب که صد البته خوانش راوی بی تاثیر نبوده و نیست و ترجمه‌ی حرفه‌ای این اثر داره به ما رسم زندگی کردن رو به نوعی می‌آموزه و اینکه در زندگی سخت نگیریم، اگر هدفی داری و می‌خوای بهش برسی تلاش بکن ولی بهش نچسب، چرا که خودش اتفاق می‌افته برات. زیبا سخن می‌گه این نویسنده و کتابیه سرشار از آرامش که واقعا شنیدن و خواندن دوباره این اثر خالی از لطف نخواهد بود. در زندگی اتفاقهایی می‌افته، افرادی سر راهمون قرار می‌گیرند که بدون شک برای تعلیم چیزی به زندگیمون وارد شدند که ما رشد کنیم، چه با تجربه‌ی بد و چه با تجربه‌ی نیک. فوق العاده ست و توصیه می‌کنم شما هم مطالعه بفرمائید. مرسی ماه آوا و سپاس تیم خوب کتابراه.
مریم منتظرالنگه
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
درود بر همه‌ی هموطنانم کتاب هیچ ملاقاتی تصادفی نیست کتابی ارزنده و آموزنده است بنده بسیار از شنیدنش لذت بردم هم داستان عالی بود و هم خوانش راوی عالی بود. نویسنده جوان برای نسل امروز دنیایی جذاب و معنوی رو نشون میده که برایشان قابل درک و جذاب باشه.
کتاب رو به همه‌ی جوان‌هایی که ته دلشون میدونند که نیازی فراتر از این زندگی روزمره دارند توصیه میکنم حتما این کتاب صوتی رو بشنوند و ازش لذت ببرند و سعی کنند کمی خودشون رو با نویسنده همراه کنند و این تجربه رو حتی کوتاه تر برای خودشون تدارک ببینند. البته نه فقط جوان‌ها به همه توصیه میکنم با گوش جان این داستان رو بشنوند و با خودشون صادقانه فکر کنند کسی هست بتونه این جوری توکل کنه و از زندگی نهایت لذت رو ببره. این داستان سفر یک صوفی و دوستش را روایت می‌کند که در طول هفت روز سفر بدون پول، غذا، لباس و برنامه‌ی قبلی شهر به شهر سفر می‌کنند و با آدم ها و اتفاقاتی رو به رو می‌شوند که وقتی به جایی که شروع کرده بودند بر می‌گردند دیگر هیچ کدام مثل سابق نیستند. امیدوارم شما هم مثل من از خوندن این کتاب لذت ببرید و جزء برنامه‌های زندگیتون قرار بدید که حداقل برای یک بار هم که شده به همچنین سفری بروید.
Hoori
۱۴۰۲/۴/۲۸
سرخی در انار است، نه در صفحه...
درویشی در ذهن است، نه در تاج...
هرچه می‌جویید در خود بجویید چون در قدس و کعبه نیست...
هیچ ملاقاتی تصادفی نیست. در مقابل هیچیک از دگرگونی‌هایی که زندگی برایت پیش می‌آورد مقاومت نکن. فقط تسلیم باش‌.
ماجرایی بسیار آموزنده و تأمل برانگیز که با گویندگی بسیار عالی و مسلط جناب آقای بهادر ابراهیمی، خیلی دلپذیر، شنیدنی و تاثیرگذارتر شده است.
تجربیات، اتفاقات و ملاقات‌هایی از زبان نویسنده نوشته شده که این تجربیات و ملاقات‌ها بسیار شیرین و آموزنده است.
در طول ماجرا، چقدر الهام گرفتم چقدر بغض کردم چقدر احساس یکی بودن کردم چقدر احساس کردم، زندگی و دویدن‌هاش، منو از منبع و اصل خودم دور کرده و چقدر به این سفر، سفری با خدا نیاز دارم. سفر سرسپردگی که همیشه درطول زندگی داره اتفاق میوفته و دلم میخواد دستمو بزارم تو دست خدا و دیگه به هیچی فکر نکنم. در مورد ماجرای دنیز هم، ماجرای خیلی از ماهاست که ندانسته با خودمون قهریم و در درون خودمون گم شدیم و نمیدونیم چی میخواییم. فقط یادمون باشه که آموزش گرفتن را نباید هرگز پایان دهیم. 🌹
نسترن
۱۴۰۲/۴/۵
با سلام خدمت همراهان کتابراه.
در مورد کتابراه کتاب "هیچ ملاقاتی تصادفی نیست" باید عرض کنم که خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتابخای حوزه خودشناسی و خودسازی و عرفان به شدت توصیه میکنم. کتاب سرشار از آموزه‌های دینی و مفاهیم عرفانی مولانا و شمس هست که با داستانی از زندگی شخصی نویسنده که افراد دیگری هم در آن حضور دارند همراه شده است. که با توجه به تلفیق خوب همه این موارد محتوای کتاب واقعا غنی و پر مفهوم است. نویشنده مطالب عرفانی خیلی ساده و به دور از پیچیدگی مطرح میکند که واقعا درک کتاب را برای هرکسی راحت میکند. به علاوه مطالب جالبی از زندگی مولوی و شمس مطرح میکند که واقعا جذاب هست. به طور کلی نویسنده ولقعا نمره قابل قبولی در نگارش میگیرد و واقعا کتاب مفیدی را نگارش کرده است. البته با توجه به ترجمه بودن کتاب باید یک خسته نباشید و تشکر ویژه هم از مترجم کتاب کرد چون کتاب به قدری با تبحر ترجمه شده که شما فکر میکنید در حال شنیدن کتابی هستید که از ابتدا به زبان فارسی نگارش شده است که تماما از تبحر بالای نویسنده و تسلطشون به زبان مبدا و مقصد دارد. گوینده هم واقعا کارش خوب انجام داده و با تقلید صدای افراد مختلف داستان کتاب را جذاب و به دور از یکنواختی بیان میکند. در نهایت هم باید از کتابراه به خاطر فراهم کردن شرایط استفاده از این کتاب ارزشمند تشکر کرد. ذکر یک نکته را به تمام دوستان کتابراهی که مثل من کتابهای متعدد هاکان منگوچ را دیدند و نمیدونند کدام را تهیه کنند لازم میدانم. من علاوه بر این کتاب، کتاب " راه به قدم‌های تو روشن میشود" را هم مطالعه کردم. هر دوی این کتابها حاوی مطالب متفاوت و فوق العاده ارزشمندی هستند و به دوستانم پیشنهادشون میکنم. ان‌شاءالله موفق باشید.
آزاده رهاورد
۱۴۰۱/۸/۲
هرکتابی که دراون ازگفته هایه مولانا استفاده شده منوجذب میکنه ناخودآگاه،
به عنوان اولین کتاب ازنویسنده جوانی در کشورترکیه که درمسیربیداری وسفربیداری قرارگرفته خیلی جذاب وامیدوارکننده است، هرچند توسفرش یکی دومورد بودکه تناقض داشت باهدف مسافر، اول اینکه مادرمسیروسفربیداری پیش بینی هیچ چیزی رو نمیتونیم بکنیم ولی درقسمتی که دنیزخیلی گشنش شده بود هاکان به اوامید میداد که این حوالی باغهایی هست که میتونیم اجازه بگیریم ازصاحبانشون ومیوه بخوریم دوم درقسمتی دنیز ازاون دخترا درخواست صدف کرد، درهردو امیدی به غیرازامید به خدا هست درصورتی که ایمان اگرصدرصدباشه مانیازی به امیدوخواستی به غیرازپروردگارمون نخواهیم داشت، چون درحفاظت وامنیت او هستیم، باتشکرازکتابراه🌹
M برزو
۱۴۰۱/۳/۸
من صدای آقای ابراهیمی رو دوست دارم
صدای ایشون مثل موضوع کتاب آرامش بخشه
ما آدما نباید سخت بگیریم این دنیا رو
بلکه با آرامش وتلاش وصبوری کارهامون رو انجام بدیم تا در وقت مناسب ومقرر شده از جانب خداوند به نتیجه برسیم
زندگی رو باید آسان بگیریم تا انرژی‌های مثبت به سمتمون بیاد و اگر گاهی به هدفمون نرسیدیم این رو بدونیم که شاید در وقت دیگری بهترش رو خواهیم دید
گاهی انسانهایی رو میبینیم که ممکنه در آینده هم دوباره ببینمشون وبرای ما شروع خیر باشند با خوش بینی میتونیم انرژی بگیریم برای شروع دیگه ودر راهمون پایدار باشیم تا به هدف مناسبی در زمان مناسب دیگر برسیم
مریم مهدی
۱۴۰۰/۹/۴
برام عجیبه که یک کتابی با محتوای غنی‌ای مثل این کتاب، چرا انچنان که باید، مورد استقبال قرار نگرفته.
فوق العاده بود، پر از افشای راز و رمزهای جهان هستی و توشه‌ای پر بار برای سفری معنوی.
باعث شد صوفی بزرگی مثل هاکان منگوچ رو هم بشناسم و برای هزارمین بار هم به عظمت وجود شمس و مولانا فکر کنم.
احتمالا از کتاب‌هایی خواهد بود که دوباره خواهم خوند.
ممنون از کتابراه و ماه آوا🌙📚
Eli Khazraei
۱۴۰۱/۹/۱۰
بسیار کتاب عالی و شنیدنی با گویندگی قویی داستان ملاقات تصادفی صوفی با دختر جوانی است که سفر میرن برای آگاهی بیشتر و نظاره گر بودن و تمرین تسلیم بودن در واقع میخواد بگه ملاقاتشون و همه ملاقات‌های دیگه ایی تو زندگی ما برای آموختن درسی تو سطح تکامل خودمون است و از قبل حساب کتاب شده است مهم پاس کردن امتحان ماست، و این صوفی حکایت‌های زیبایی بیان میکنه خصوصا در مورد مولانا که هممون میدونیم ولی بسیار شنیدنی توصیف میکنه، در کل کتاب نگاهمون رو به زندگی جزئی تر میکنه و قدرت توکل و تسلیم بودن و نظاره گر بودنمون رو تقویت میکنه.
پانته آ عالی مهر
۱۴۰۱/۴/۳۱
این کتاب بینظیره. واقعا دید آدم رو خیلی عوض میکنه. باعث میشه جور دیگری به همه چی نگاه کنی. بعد از خوندن یا شنیدن این کتاب تازه میفهمی که هیچ ملاقاتی تصادفی نیست. از نظر من کتاب صوتی نمیتونست جذاب باشه اما این کتاب و بخصوص صدای گوینده که بسیار دلنشین بود نظرم رو تغییر داد. به عقیده من هرکسی حداقل یکبار باید این کتاب رو مطالعه کنه. ممنون از دوست عزیزی که به صورت کاملا اتفاقی این کتاب رو به من معرفی کرد. هیچ ملاقاتی تصادفی نیست❤️❤️❤️بهترینها قسمت همه مردم سرزمینم
حمیده فتح الهی
۱۴۰۱/۱۰/۶
در این کتاب به وضوح میخونیم که انسان شرایط و رفتارش قابل تغییره و انسان ها و منش و رفتارشون روی هم تاثیر میگذارد. این جمله ی کتاب عالی بود: تقدیر انسان ها را رها نمیکند لحظه به لحظه از نو نوشته می شود. لحظاتی فرا می رسد که در حال انجام دادن کاری هستی که گفته بودی هرگز انجام نمی دهم، چیزی را تحمل میکنی که می گفتی هرگز تحمل نمی کنم، لحظاتی را دوست خواهی داشت که گفته بودی هرگز دوستش نخواهم داشت، به یکباره میگذاری و می روی، وقتی تصور میکنی هرگز نمی توانی بروی.
اکبر پورحسن هرزندی
۱۴۰۲/۸/۲۵
سلام به تمامی عاشقان کتاب و خودسازی، ضمن تشکر ویژه از همه عزیزانی که در پدید آمدن این اثر زیبا کوشیدند اعم خود هاکان منگوچ عزیز تا مترجم کتاب و گوینده کتاب (هنرمند قهار؛ جناب آقای بهادر ایراهیمی) و مشخصاً سرکار خانم راضیه هاشمی؛ تهیه کننده این اثر... فقط در یک کلام باید بگم که‌ای کاش به جای درسهایی که طی دوران تحصیل به ما یاد دادند، مفاهیمی در خصوص آموزه‌ها و آداب زندگی همچون مفاهیم کتاب‌های هاکان منگوچ، به ما یاد می‌دادند، افسوس، افسوس و صد افسوس
ساره خسروی
۱۴۰۲/۸/۱۵
داشتم در مورد مولانا دنبال کتاب میگشتم که به این کتاب برخوردم🥰؛ قطعا هر چیزی که به شما حس خوبی بده ارزش وقت گذاشتن رو داره مثل همین کتاب.
مهم‌ترین نکته‌ای که برای من داشت اون لحظه اعتماد به خالق هستی و تسلیم شدن بود؛ همین که بدونی خدا بهترین رو برات رغم میزنم، که بار‌ها مثال زده شد چیزی که خیلی از ما نیاز داریم همین یادآوری‌های ساده هست. صدای خواننده هم کاملا مناسب بود فقط کاش صدای دنیز رو یه دختر اجرا می‌کرد 😅.
زینب رادمنش
۱۴۰۱/۱۱/۸
کتاب بسیار عالی بود، مخصوصا با گویندگی فوق العاده‌ای که داشت، بعد از مدتها واقعا با این کتاب به آرامش رسیدم و از شنیدنش لذت بردم. گاهی باهاش گریه کردم، و جایی از کتاب خندیدم. واقعا خوبه که گاهی اوقات از هیاهو و اضطراب زندگی کمی دور بشیم و کمی با ضرب آهنگ آرامتری ادامه بدیم. واقعا از شنیدن کتاب به آرامش وصف ناپذیری رسیدم، و از مولانا و شمس اطلاعات بیشتری بدست آوردم و پیشنهاد میکنم این کتاب رو برای یک بار هم که شده گوش کنید.
Aida
۱۴۰۲/۸/۲۱
همانطور که در کتاب اشاره می‌کنه " هرچیزی باید دم بکشد" به نظرم باید این کتاب هم دم می‌کشید. اگر کتابهای مختلف خودشناسی و تغییر رو مطالعه کرده باشید متوجه می‌شوید این کتاب مروری است بر نصیحت بزرگان فاخر و مطالب خودشناسی. احساس مرور مطالب رو بهم داد و متأسفانه جذاب نبود. با تشکر از تلاش گوینده کتاب، اما گویندگی کتاب هم جذاب نبود و باعث عدم تمرکز می‌شد و گیرا نبود. نوع و لحن بیان صدا هم باید " دم می‌کشید ".
مرجان شعبانی
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
درود. کتاب فوق العاده‌ای بود. واقعا لذت بردم. البته که کارِ گویندگیِ این کتاب بسیار حرفه‌ای و عالی بود. آقای بهادر ابراهیمی کارشون بسیار عالی و بی نقصِ.
بدونِ حاشیه‌های خسته کننده،، و بسیار مفید.
خیلی خوشحالم که برای گوش دادن این کتاب وقت گذاشتم. سپاس از دست‌اندرکارانِ صوتی کردنِ این کتاب.
من منتظرِ کتاب‌های دیگه هستم که به صورت صوتی آماده بشه. مثل کتابِ "گرسنه‌ی چه چیز هستید" نوشته‌ی دیپاک چوپرا.
فریده بحری
۱۴۰۱/۷/۲۳
سلام و عرض ادب خدمت دوستای عزیز
یک کتاب عالی در مورد معنای زندگی و حکمت اتفاقاتی که برای ما میفتد که متاسفانه بیشتر اونها را بدون تفکر و با قضاوتهای عجولانه درک نمی‌کنیم و از دست می‌دهیم. کتابیست که اگر در مسیر خودشناسی و آگاهی هستین و یا به مفاهیم و جهان بینی عرفانی علاقمند هستید، نباید از دست بدهید. این اثر نگاه شما را به زندگی و اتفاقات پیرامونتون عوض میکند.
shila🤍
۱۴۰۱/۱۱/۶
تاکنون کتابی به این عظمت نخوانده‌ام، هدف علم و آگاهی رسیدن به خالق و عشق الهی است، علمی که به عشق نرسید علم نیست حال آنکه اگر علمی تورا ب این عشق نرساند جهل بهتر از آن است. این کتاب قلب آدمی را به وجد می‌آورد پیشنهاد میکنم حتما این کتاب رو بخونی دوست من.
کسی که ندای درونی خود را می‌شنود، نیازی نیست که به سخنان بیرون گوش فرا دهد. حضرت مولانا🪞🤍🪐
سهیلا زارع
۱۴۰۱/۸/۴
این کتاب واقعا با وجود اینکه راحت و ساده درک میشه و اصلا مطلب پیچیده‌ای نداره اما بسیار عمیق و ریشه‌ای روح‌و روان ادم رو تحت تاثیر قرار میده
من واقعا دوست دارم بازم گوش بدم و اینبار نکته برداری کنم
ضمنا رمان گونه بودن کتاب اصلا از ارزش و اثر گذاری مطالب کم نمیکنه که بنظرم جذاب ترش هم کرده
با تشکذ فراوان از کتابراه و عوامل تهیه کننده کتاب🙏🏻🙏🏻❤️
رضا محمدی
۱۴۰۱/۲/۹
یک کتاب عالی در مورد معنای زندگی و حکمت اتفاقاتی که برای ما میفتد که متاسفانه بیشتر اونها را بدون تفکر و با قضاوتهای عجولانه درک نمی‌کنیم و از دست می‌دهیم. کتابیست که اگر در مسیر خودشناسی و آگاهی هستین و یا به مفاهیم و جهان بینی عرفانی علاقمند هستید، نباید از دست بدهید. این اثر نگاه شما را به زندگی و اتفاقات پیرامونتون عوض میکند.
Alihossein Borzooei
۱۴۰۱/۷/۵
هنوز هم میتوانم با کمی تفکر به سالی که گذشت، لذت اولین باری که گوشش دادم را بخاطر بیاورم، آنهم در زمانی که ذهنم در سفری عجیب بود!!.
چقدر خوب غوطه ور میشدم در میان کلماتش و در جانم رسوخ میکردند.. امروز، دوباره که نگاه میکنم میفهمم که دم نکشیدن یعنی چه،
هر چند که، گمان میکنم میفهمم!
.
.
اگر زمانت رسیده بخوان!
مهتا بیاتی
۱۴۰۰/۱۱/۲۲
صدای راوی دلنشین و کامل و واضح بود؛ خود متن کتاب هم بنظرم خیلی تلنگر میزنه به ادم و اصلا خسته کننده نیست 😍
این که حالت داستانی داره کنجکاو میکنه ادم رو!
از طرفی وقتی خودتو جای شخصیت‌های کتاب میزاری
میبینی ایمانت درچه حده و چقدر اهل ریسک هستی! یا چقدر به حرف‌هایی که میزنی عمل میکنی و باور داری!
.
۱۴۰۲/۱/۲۵
این کتاب با روایت داستانی ساده نشان میدهد که چطور زندگی جریان دارد و ما گاهی با سختی از برخی مسایل عبور میکنیم و موجب میشویم تا اثر سخت و بدی در روح روان ما داشته باشد.
یاد میگیریم خودمان را گاهی به مسیر زندگی بسپاریم و در جریان آن با خیر خواهی و اثر پدیری مثبت از دیگران موجب ارامش خود و اطرافیان نیز باشیم.
Melika safizadeh
۱۴۰۱/۱۲/۲۷
از همه نظر بینظیر بود. واقعا صدای گوینده و متن کتاب و..... بینهایت دلنشین و جذاب که نمی‌شه این حس قشنگی که در فرد ایجاد می‌کنه، یک کتاب معنوی و عرفانی در مسیر خودشناسی.
کتابهای هاکان همش فوق العادن، ایشون نویسنده توانا و قابلی هست که من چشم بسته همه کتابهاشون برای مطالعه عمیق، می‌خرم.
عالی، عالی، عالی،...
Sama Roein
۱۴۰۱/۸/۸
عنوان فصلهای کتاب نوشته نشده و فقط نوشته بخش پنج، شش و... من الان بخش چهارده رو دارم گوش میدم ولی هیچی نفهمیدم. یه داستان رو داره تعریف میکنه که من هیچی ازش نفهمیدم. کند خونده میشه و منو یاد رادیو میندازه. داستانهایی که تو رادیوی تاکسی پخش میشد. من که خوشم نیومد.
مصطفی نیروبخش
۱۴۰۱/۳/۲۱
کتاب خوبیست؛ قطعا ارزش یک بار خواندن و یا گوش کردن را دارد؛ البته من پیشنهادم گوش دادن کتاب است. چون متنش حالت داستان وار داره و آدم میتونه موقع راه رفتن و رانندگی و..., بهش گوش کنه و متوجهش بشه؛ خیلی نیاز به تمرکز نداره. اما با این حال, حاوی مفاهیم بسیار عمیقی است...
سارا هاشمی
۱۴۰۲/۱/۲۳
اصلا با گوینده نتونستم ارتباط بگیرم. اگه کار کودک میکردن میتونست خیلی عالی باشه ولی این تغییر لحن و صدا برای کاراکترهای این کتاب اغراق آمیز و گاهی نامناسب بود. بخاطر همین، عدم ارتباط با صدای گوینده، بیشتر از محتوای کتاب ذهنمو درگیر کرد. من نپسندیدم
SH
۱۴۰۱/۹/۲۲
با سلام خدمت دست اندر کاران این برنامه🙏🏻
اگر بخواهم چکیده این کتاب و برداشت شخصىیم را بگویم
در یک جمله مى نویسم که: صبر و سکوت اوج احترام به حکمت خداست، عدم نگرانى از ادامه راه زندگى بدون ترس از اتفاقات رخ نداده … و در لحظه حال زندگى کنیم.
شایان حن
۱۴۰۱/۹/۱۸
خیلی عالی و آموزنده و یه دیدگاهی که راجع به گوینده دارم اینه که میشد زمانی که دنیز صحبت میکنه صداشو به صدای زنانه تغییر نده 🥴بعضی جاها علی رغم اینکه صدا یا لحن یا هرچیز دیگه‌ای رو از گوینده دوس نداریم باید روی مطلب تمرکز کنیم تا حتی ذره‌ای از این جواهرات ارزشمند جا نمونه 😍❤️
معصومه اسمی پور
۱۴۰۱/۳/۹
کتابهای بسیار از کتابراه خریدم و هنوزگوش نداده ام، ولی‌ی نیرو مرا هدایت کرد برای خرید این کتاب و گوش دادن آن، امروز شروع کردم به گوش دادن آن، حس میکنم تمام گفته‌ها و حرفها برای من است کتابی بسیار عالی با گویندگی خوب
چقدر خوب میشد هر روزمون را مثل سفر حج هاکان شروع میکردیم
Farah rostami
۱۴۰۰/۱۰/۲۷
کتاب خوبیه، پیشنهاد میکنم. فقط صدای راوی به شخصیت‌ها نمیومد. بنظرم حالت صدای هاکان خودپسندانه بود، ولی شخصیت هاکان اینطور نبود. حالت صدای دنیز هم خوب نبود، بیش از حد لوس بود بنظرم. به هر حال زحمت کشیدن و ممنون ازشون.
saman mehrabi
۱۴۰۰/۱۰/۱۹
لحن راوی اصلا حرفه‌ای نیست، گوش دادن به لحن آماتور گوینده ادامه شنیدن رو برام بغرنج کرده، و خیلی بد و زنندست که جای شخصیت خانم این کتاب هم مرد صحبت می‌کنه. از ماه آوا بعید بود چنین کیفیت نازلی.
farin hp
۱۴۰۱/۶/۱۷
بعد از مدت‌ها منو به دنیای کتاب برگردوند
با اینکه اسمشو‌ نشنیده بودم و واقعا تصادفی تو اپ دیدمش
ولی نشون داد هیچی تصادفی نیست
کلی جملات کلیدی و قابل تامل داشت به علاوه که صدای گوینده و نحوه بیانش کل کتابو روون کرده بود
به شدت پیشنهاد میشه
Mahya Zare
۱۴۰۱/۵/۲۸
دو روزه کتابو تموم کرد اینقدر که جذاب بود. مهم‌ترین درسی که میشه از این کتاب گرفت اینکه هراتفاقی که تو زندگیمون میوفته یا هر فردی که تو زندگیمون میاد در راه رسیدن به اهداف و کمال به ما کمک میکنید در صورتی که ما بتونم اونها رو با چشم باز ببینیم.
مینا عباسی
۱۴۰۱/۲/۲۷
کتاب فوق العاده‌ای بود، منو بیشتر راجع به سبک زندگی صوفی‌ها کنجکاو کرد، با کتابهایی که درمورد دین و مذهبن مشکل دارم اما این کتاب گرایشش فرق داره ادمو به عمق وجود میبره، تسلیم بودنو به راحتی بهت یاد میده، در کل من آرامش عجیبی گرفتم بعد از این کتاب
Sheri F
۱۴۰۰/۱۱/۸
خیلی کتاب عالی بود خصوصا برای این دوران که همه ما توی کار و مشکلات خودمونو غرق کردیم کتاب یادآوری خوبی بود برای اینکه لحظه‌هایی رو هم برای آرامش و شناخت خودمون و زندگیمون کنار بذاریم.
صدا و گویش راوی هم خیلی عالی و روان و دلنشین بود ممنون 🙏🙏
یاس عباسی
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
متاسفانه نتونستم با این کتاب ارتباط بگیرم اولین کتاب بود از این نویسنده خوندم شاید این حس رو بهم میداد که نویسنده خودش رو در منصب شخصی خیلی باتجربه میدونه و قدرت این رو داره که نصیحت‌های بزرگی داشته باشه به‌ هر حال مورد سلیقه من نبود
کیمیا محمودی
۱۴۰۲/۷/۲۰
سلام محتوای کتاب که مسایل پیش افتاده که بارها شنیده شده بود و اصلا جذابیتی نداشت گویندگی و خوانش کتاب هم محتوا رو نچسب تر کرده بود
تا آخر گوش کردم شاید چیز جدیدی داشته باشه ولی متاسفانه خیلی بد بود و خوانش هم بیشتر باعث آزار میشد
فرزانه گل مرجان
۱۴۰۱/۸/۲۷
هر کسی این کتاب را بخونه محاله رو زندگیش تاثیر نذاره. تاثیرش صددرصد مثبت هست. ممنون از کتابراه که این کتاب را گذاشت. ممنون از هاکان عزیزم که با زبان ساده با مردم ارتباط میگیره و سپاس فراوان از آقای ابراهیمی عزیز با صدای رسا
Shila Mortazavi
۱۴۰۱/۱/۲۵
با صدای گوینده نمیتونم ارتباط برقرار کنم خیلی جاها تند صحبت میکنه یا احساس لازم رو نداره هر دو دقه حواسم از کتاب پرت میشه من گوینده‌هایی که صدای اروم و با محبت و دلنشین دارن بیشتر میپسندم محتویات کتاب خیلی خوبه و گوینده خوب نیست
زهرا اقبالی
۱۴۰۰/۱۲/۶
از اون کتابایی بود که بعد تموم شدنش دوس داشتم با نویسنده‌اش صحبت کنم و از حس درونیم نسبت به اثرش بگم براش😍خیلی کتاب الهام بخشی بود و انقدر از مولانا و شمس قشنگ و شیرین صحبت شده که به ایرانی بودنم هربار افتخار میکردم🌻
مینا غلامی
۱۴۰۰/۱۰/۲۰
داستان سفر یک صوفی با فردی تازه کاره، در ضمن سفر نکات اخلاقی و صوفیانه رو به خواننده آموزش میده، کمک می‌کنه بیشتر به دنیای معنویت نزدیک بشیم، همین طور شخصیت مولانا رو بررسی‌ می‌کنه
Shadi Asadi
۱۴۰۰/۱۰/۵
این کتاب رو ۳ روزه تمام کردم واقعا داستان مجذوب کننده‌ای داشت صدای راوی بسیار روان و دلنشینی داشتند
داستان بسیار آموزنده و قشنگ پر از تجربیات معنوی بود خیلی دوسش داشتم ممنون از تجربیات و نظرات دوستان و کتابراه عزیز
مرجان حمزه نژاد
۱۴۰۰/۸/۲۱
در غالب داستانى ساده و جذاب به خودشناسى و درک اتفاقات زندگى از دیدگاه عرفان مولانا میپردازد. و گوینده با مهارت خاصى احساسات و عواطف شخصیتها را القأ میکند. سپاس
نگار مردی
۱۴۰۲/۴/۳۰
اینکه حکمتی دارد هر ملاقاتی و ما ازان بی‌خبریم
و چه سود و زیانی درش نهفته فقط خدا عالم هست و باید با صبر و شکیبایی نتیجه را دید. پخته تر شد
کتاب فوق العاده جالب و آموزنده بود ممنون از دست اندرکاران.
Ali TD
۱۴۰۱/۵/۲۵
کتاب جالبیه
روایتی داستانی درباره مکتب صوفی گری هستش
درباره درست یا غلط بودن عقایدشون نظری ندارم
ولی از تو حرفای این کتاب جملات مفید و کاربردی زیادی دریافت کردم اونم به دور از اکتفا روی عقیده یا مکتبی
سمانه معتمدی
۱۴۰۱/۱/۲۰
باورم نمیشد انقد این کتاب قشنگ باشه❤️❤️❤️ صدای گوینده خوب بود وقتی کتاب تمام شد رفتم اسم نویسنده رو سرچ کردم و واقعا حس کردم چقدر این صدا به اون شخصیت میاد😊 یه نویسنده جوان صوفی که زیبا نی میزنه با موهای فرفری
اکرم سیانی
۱۴۰۲/۱/۱۳
با سلام
عالی
تسلیم شدن، رها کردن، آرامش، اطمینان
هیچ اتفاقی بی علت نیست، هیچ وقت به حال خود رها نشده‌ای، خداوند در جایی که فکر نمی‌کنی کمکت می‌کند
توصیه بسیاری به خواندن این کتاب دارم
مهسا فامل
۱۴۰۱/۸/۲۲
بسیار خودمانی مسایلی را بیان می‌کند که در زندگی روزمره بارها برای ما رخ می‌دهد منتها توجه به آن نمیکنیم و نادیده میگیریم، داستانی را روایت می‌کند که حتما ارزش شنیدن و توجه کردن را دارد
محمد حاج نجفی
۱۴۰۰/۸/۲۷
این که سفر یک هفته‌ای به چند کیلومتر دورتر از خانه را سفر حج نامیده و به خودسازی رسیدند و این تجربه ملموس در این دوره زمانه خیلی جالب و قشنگ بود.
1 2 3 4 5 >>