نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آناتومی افسردگی - محمد طلوعی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
مریم مهدی
۱۴۰۱/۶/۱۹
کتاب از سه داستان کوتاه و مجزا تشکیل شده است، داستان اول برام زیاد جذاب نبود، فضای داستان سیاسی است، داستان مردی که پس از سالها از مهاجرت سیاسی بر می‌گرده به کشور و الان قصد اتانازی داره. طی فلش بک‌های مختلف گذشته‌اش را به یاد میاره و.... ولی عمده دلیلش طرز روایت راوی (آقای فروتن) بود که می‌تونم بگم به معنای واقعی کلمه فاااااجعه بود. بین ادای هر کلمه و فاصله تا کلمه‌ی دیگر انگار ایشون دارن نفس نفس می‌زنن. جوری که شنونده عصبی میشه. یه جاهایی تن صداشون انقدر پایینه که حتی وقتی گوشیم به اسپیکر حرفه‌ای هم وصل بود متوجه نمی‌شدم چی دارن می‌گن. شاید اگر راوی بهتری کتاب را برام می‌خوند واقعا نگرشم نسبت به موضوع عوض می‌شد ولی فقط دعا دعا می‌کردم که بخش ایشون زودتر تموم شه و بتونم الباقی را با یه صدای بهتر بشنوم.
داستان دوم واقعا شیرین بود. هم خود داستان و هم خوانش روان و سلیس خانم شبنم قلی خانی. این داستان به دغدغه‌های یک دختر امروزی و مدرن و تحصیل کرده می‌پردازه و نشون میده که با همه‌ی موفقیت‌های تحصیلی و شغلیش، تنهایی و نبود یه همراه جنس مخالف باعث می‌شه که تصمیمات احساسی و عجولانه‌ای بگیره و بعدا بهای آن را بپردازه. داستان خیلی واقعی بود. شبیه سرگشتگی‌های هممون یه جاهایی از زندگی که کلافگی باعث میشه قید بعضی از آیتم‌های مهم منطق رو بزنیم و بریم توی دل ماجرا.
خانم قلی خانی انصافا خوب خوندن، فقط یکی دو جا مکث‌هایی داشتن که معنی جمله را دچار اختلال می‌کرد.
داستان سوم را هنوز نخواندم بعدا میام می‌نویسم.
در ضمن از کتابراه خواهش می‌کنم نظراتی مانند خوب و عالی بد و متوسط را توسط کاربران منتشر نکنه. اگر کسی واقعا می‌خواد به بقیه برای انتخاب کتاب کمک کند، لااقل دو دقیقه وقت بذاره.
Maryam
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
دو ستاره فقط به خاطر ضعیف بودن صدای گویندگان کم کردم برای فهمیدن قسمت اول داستان مجبور نمیشوید از هدفون استفاده کنید
کتاب شایسته و خوش داستانی است اما توصیه میکنم با گویندگی و خوانش گویندگان دیگری، کتاب را مطالعه بفرمایید
Sara Shariat
۱۴۰۱/۱۲/۵
صدای گویندگان ضعیف است.
کلان
۱۴۰۱/۴/۶
مسعود خان عالی فوق العاده