معرفی و دانلود کتاب صوتی آناتومی افسردگی

عکس جلد کتاب صوتی آناتومی افسردگی
قیمت:
۵۰۰۰۰ 35000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آناتومی افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آناتومی افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آناتومی افسردگی

کتاب صوتی آناتومی افسردگی به قلم نویسنده نام‌آشنا و جوان کشورمان محمد طلوعی است. این رمان سه شخصیت اصلی دارد که قصه زندگی هرکدام‌شان در سه اپیزود جداگانه روایت می‌شود و نقطه اتصال همه‌ی آن‌ها تنهایی و انزواست.

درباره کتاب صوتی آناتومی افسردگی:

در سال‌های اخیر موضوعات روز اجتماعی و بازتاب دادن زندگی طبقه متوسط شهری در بسیاری از رمان‌های ایرانی به چشم می‌خورد. محمد طلوعی نیز این سوژه را پرورش داد و در سال 1395 چهارمین کتاب خود با نام آناتومی افسردگی را منتشر کرد و سه شخصیت به نام‌های اسفندیار، پری و مهران را خلق نمود.

ماجرای این رمان در سه روایت جداگانه به تصویر کشیده شده و حالات روحی و وضعیت اجتماعی تهران معاصر به خوبی نشان داده شده است. در بخش اول کتاب شما با پیرمردی خوشتیپ به نام اسفندیار خاموشی آشنا می‌شوید که پس از سال‌ها دوری از وطن به ایران بازگشته است. اما چندان حال روحی مساعدی ندارد و می‌خواهد دست به خودکشی بزند. مسعود فروتن هنرپیشه باسابقه کشورمان گویندگی این اپیزود را برعهده دارد.

بخش دوم کتاب آناتومی افسردگی به دختری جوان و زیبارو به نام پری آتش برآب اختصاص دارد. او نیز رنجی درونی دارد و چندان با انسان‌های دیگر ارتباط نمی‌گیرد. شبنم قلی خانی خوانش این بخش از داستان را برعهده دارد.

در آخرین بخش نیز با مردی به نام مهران جولایی با صدای سام قریبیان آشنا خواهید شد. فردی که پانزده سال پیش برای یافتن آرزوهای خود به پایتخت آمده اما مانند بسیاری از مردم این شهر به خواسته‌هایش نمی‌رسد و زندگی دلخواهی ندارد.

کتاب صوتی آناتومی افسردگی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

علاقه‌مندان به رمان‌های اجتماعی و ادبیات معاصر ایران از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهند برد.

محمد طلوعی را بیشتر بشناسیم:

او یکی از نویسندگان، شاعران، مترجمان و فیلم‌نامه نویسان ایرانی‌ست که در دهه اخیر فعالیت‌های ادبی گسترده‌ای داشته و توانسته جوایز متعددی نیز کسب نماید. محمد طلوعی در سال 1358 در شهر بارانی رشت به دنیا آمد و برای تحصیل در رشته سینما در دانشگاه سوره و رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران به پایتخت آمد.

طلوعی با نوشتن اولین رمان خود، با نام «قربانی باد موافق» موفق شد خودش را در عرصه هنری و ادبی کشور بشناساند و برای این اثر برنده جایزه ادبی واو شود. علاوه‌براین وی برای مجموعه داستان «من ژانت نیستم» موفق شد جایزه‌ی گلشیری را دریافت نماید. این نویسنده خوش‌ذوق و جوان به طور مکرر در مجلاتی همچون همشهری داستان، سان، آنگاه می‌نویسد و هم‌اکنون به عنوان سردبیر مجله ناداستان کار می‌کند.

برخی از آثار طلوعی که در قالب شعر، داستان، نمایشنامه منتشر شده‌اند، عبارتند از: «آناتومی افسردگی، رئال مادرید، داستان‌های خانوادگی، من ژانت نیستم، قربانی باد موافق، خاطرات بندباز، اپوش اپوش، تفنگ میرزا رضا بر دیوار است و در پرده سوم شلیک می‌کند و ...»

در بخشی از کتاب صوتی آناتومی افسردگی می‌شنویم:

وقتی رسید شرکت، سروناز نشسته بود پشت میزش و با لبخند نگاهش می‌کرد. جوری لبخند می‌زد که انگار به وظایف روزانه‌اش لبخند زدن را هم اضافه کرده‌اند و بابتش پول می‌گیرد. تا مهران را دید، زل زد توی صورتش و گفت: «آقای جولایی امروز به موقع اومدین!» جمله خبری بی‌معنایی گفته بود تا وقت داشته باشد، براندازش کند.

مهران همیشه به موقع می‌آمد. جوری وسواس سر وقت رسیدن داشت که حتی بیست دقیقه ماندن قطار در تونل خرابش نمی‌کرد. مهران از آن آدم‌ها بود که بسیاری از کارها را عقب می‌انداخت اما همیشه به‌موقع سر قرارهایش می‌رسید. بار اولی که برای مصاحبه کاری رفته بود، بیست و پنج دقیقه دیر رسید. تازه تهران آمده بود و شهر را نمی‌شناخت. از شرق باید می‌رسید غرب تهران و واقعا برایش شبیه سفری از شهری به شهر دیگری بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
20 دقیقه
یک
27 دقیقه
دو
20 دقیقه
سه
13 دقیقه
چهار
32 دقیقه
پنج
13 دقیقه
شش
12 دقیقه
هفت
14 دقیقه
هشت
16 دقیقه
نه
26 دقیقه
ده
10 دقیقه
یازده
16 دقیقه
دوازده
14 دقیقه
یک
13 دقیقه
دو
8 دقیقه
سه
7 دقیقه
چهار
15 دقیقه
پنج
16 دقیقه
شش
23 دقیقه
هفت
11 دقیقه
هشت
15 دقیقه
نه
21 دقیقه
ده
22 دقیقه
یازده
15 دقیقه
دوازده
14 دقیقه
یک
20 دقیقه
دو
21 دقیقه
سه
17 دقیقه
چهار
16 دقیقه
پنج
19 دقیقه
شش
21 دقیقه
هفت
17 دقیقه
هشت
23 دقیقه
نه
21 دقیقه
ده
17 دقیقه
یازده
15 دقیقه
دوازده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آناتومی افسردگی
نویسنده
راویمسعود فروتن، سام قریبیان، شبنم قلی خانی
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۵۰۰۰۰ 35000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آناتومی افسردگی

مریم مهدی
۱۴۰۱/۶/۱۹
کتاب از سه داستان کوتاه و مجزا تشکیل شده است، داستان اول برام زیاد جذاب نبود، فضای داستان سیاسی است، داستان مردی که پس از سالها از مهاجرت سیاسی بر می‌گرده به کشور و الان قصد اتانازی داره. طی فلش بک‌های مختلف گذشته‌اش را به یاد میاره و.... ولی عمده دلیلش طرز روایت راوی (آقای فروتن) بود که می‌تونم به بگم معنای واقعی کلمه فاااااجعه بود. بین ادای هر کلمه و فاصله تا کلمه‌ی دیگر انگار ایشون دارن نفس نفس می‌زنن. جوری که شنونده عصبی میشه. یه جاهایی تن صداشون انقدر پایینه که حتی وقتی گوشیم به اسپیکر حرفه‌ای هم وصل بود متوجه نمی‌شدم چی دارن می‌گن. شاید اگر راوی بهتری کتاب را برام می‌خوند واقعا نگرشم نسبت به موضوع عوض می‌شد ولی فقط دعا دعا می‌کردم که بخش ایشون زودتر تموم شه و بتونم الباقی را با یه صدای بهتر بشنوم.
داستان دوم واقعا شیرین بود. هم خود داستان و هم خوانش روان و سلیس خانم شبنم قلی خانی. این داستان به دغدغه‌های یک دختر امروزی و مدرن و تحصیل کرده می‌پردازه و نشون میده که با همه‌ی موفقیت‌های تحصیلی و شغلیش، تنهایی و نبود یه همراه جنس مخالف باعث می‌شه که تصمیمات احساسی و عجولانه‌ای بگیره و بعدا بهای آن را بپردازه. داستان خیلی واقعی بود. شبیه سرگشتگی‌های هممون یه جاهایی از زندگی که کلافگی باعث میشه قید بعضی از آیتم‌های مهم منطق رو بزنیم و بریم توی دل ماجرا.
خانم قلی خانی انصافا خوب خوندن، فقط یکی دو جا مکث‌هایی داشتن که معنی جمله را دچار اختلال می‌کرد.
داستان سوم را هنوز نخواندم بعدا میام می‌نویسم.
در ضمن از کتابراه خواهش می‌کنم نظراتی مانند خوب و عالی بد و متوسط را توسط کاربران منتشر نکنه. اگر کسی واقعا می‌خواد به بقیه برای انتخاب کتاب کمک کند، لااقل دو دقیقه وقت بذاره.
Maryam
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
دو ستاره فقط به خاطر ضعیف بودن صدای گویندگان کم کردم برای فهمیدن قسمت اول داستان مجبور نمیشوید از هدفون استفاده کنید
کتاب شایسته و خوش داستانی است اما توصیه میکنم با گویندگی و خوانش گویندگان دیگری، کتاب را مطالعه بفرمایید
Sara Shariat
۱۴۰۱/۱۲/۵
صدای گویندگان ضعیف است.
کلان
۱۴۰۱/۴/۶
مسعود خان عالی فوق العاده
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آناتومی افسردگی

برای دریافت کتاب صوتی آناتومی افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.