نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی مردی به نام اوه - فردریک بکمن

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 به عنوان اولین نظر درمورد این کتاب زیبا از ادبیات سوئد باید بگم، که ازش لذت فراوانی بردم. البته که یک میکروکتاب بود، اما گوش دادن این کتاب من رو با دنیای ساده و روان قلم بکمن آشنا کرد. البته بلافاصله فیلم زیبایی رو که بر اساس همین رمان توسط هانس هولم هم ساخته شده بود امروز دیدم تا بتونم بهتر روی کتاب اشراف داشته باشم.
اتفاقات کتاب، جنگی رودررو بین اووه برای مردن و زیبایی‌های زندگی برای زندگی کردن بود! دلچسبی سونیا و شخصیتش که اونقدر روح بزرگ و پر رنگی داشت و درکنار اووه همدیگر رو‌کامل ‌می‌کردند برام یه عشق گرم و بی آلایش بود.
اووه تلخ و در عین حال بسیار دوست داشتی بود برای من. جنبه‌های مختلفی مثل مهربانی‌های نهانش، دل بزرگش، عشق بی کرانش به سونیا، و کمک کردنش به همه اون رو برای من تعریف می‌کرد. اما از همه مهمتر به نظر من بدشانس بودنش بود چه درطول زندگی سخت‌اش، و چه زمانی که می‌خواست خودکشی کنه! و در نهایت این بدشانس‌اش هم به نفعش شد و اونو از ۶ بار تصمیم خودکشی ناامید کرد و نگذاشت که به هدفش برسه، تا اینکه نهایتا عاشق به زندگی شد، و تونست اطرافش رو زیبا ببینه. برای من به عنوان یک زن ایرانی افتخار بود که بکمن توی یه همچین رمانی، یک زن ایرانی رو که تاثیر گذار در زندگی اووه بود، به عنوان یک‌ خارجی خوش سیرت و موفق در انجمن به تصویر کشیده بود! راستی کتاب مرشد و‌مارگاریتا هم توی این کتاب از ادبیات روسی اسم برده شده بود. که اینجا صوتیش رو می‌تونیم گوش‌بدیم و لذت ببریم. کتابراه یک بار دیگه ممنون برای ساخت یه دنیای زیبا و‌پرتجربه‌ی دیگه برای من.
ممنون دوست عزیزم کتابراه…☘️
mohammad amin
۱۴۰۲/۷/۱۶
این کتاب درباره زندگی پیرمردی است که همسر خود را از دست داده است. و دوران کودکی نیز مادر خود را از دست داده است. در معدن مشغول به کار بوده و پس از مرگ همسرش زندگی‌اش بی معنی شده است. رمان پر است از صحنه‌های امید بخش و رمان جالب است. خواندن آن به همه دوست داران رمان پیشنهاد میشود
عبدالکامل عبادی
۱۴۰۲/۲/۲۲
باسلام!
این کتاب نشان میدهد که پیشامدهای ناگوار اثر ناخوشایندی بر انسان میگذارند و ما میتوانیم با همدردی و درک شرایط انسان مصیبت زده، دوباره ایشان را به زندگی عادی برگردانیم.
سارا رشیدی
۱۴۰۱/۴/۲
مطلقا منظور نویسنده رو نفهمیدم یا مطالب سنگین بوده یا ترجمه بد بوده نمی‌دونم
اسما
۱۴۰۱/۲/۲۸
کتابی خوبی ولی با تعریف‌هایی که شنیده بودم انتظار بیشتری داشتم
Alireza Amiri
۱۴۰۱/۱۱/۷
خوب بود و جالب بود نحوه بیان کتاب، جدید بود
شادی شادباد
۱۴۰۱/۳/۷
جالب بود اما کوتاه بود
به نظرم کاملش رو بخونیم بهتره
ابوالفضل بسطامی
۱۴۰۱/۸/۶
نسخه خطی خیلی بهتره