معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی مردی به نام اوه

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی مردی به نام اوه
قیمت:
28500 تومان - 3.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی مردی به نام اوه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی مردی به نام اوه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی مردی به نام اوه

در خلاصه کتاب صوتی مردی به نام اوه از فردریک بکمن که یکی از پرفروش‌ترین عناوین سایت آمازون به شمار می‌رود، به داستان تأثیرگذار و پراحساسِ پیرمردی تنها و منزوی گوش خواهید داد که مدتی‌ست تصمیم به خودکشی گرفته؛ اما ورود همسایه‌های پرسروصدای جدید باعث می‌شود که عملی کردن تصمیمش مدام به تأخیر بیفتد! لازم به ذکر است که اثر حاضر ذیل مجموعه‌‌ی صد خلاصه‌ی برتر منتشر می‌شود.

درباره خلاصه کتاب صوتی مردی به نام اوه:

فردریک بکمن (Fredrik Backman) رمان مردی به نام اوه (A man called Ove) را در سال 2012 به چاپ رساند. این اثر خیلی زود با اقبال مخاطبین مواجه شد و یکی دو سال بعد از پرفروش‌ترین‌های آمازون و نیویورک تایمز لقب گرفت. بکمن بعد از مردی به نام اوه آثار زیاد دیگری نوشت، اما هیچکدام موفقیت‌های این رمان را تکرار نکردند.

این داستان صوتی آمیزه‌ای از تراژدی و کمدی‌ست. فرجام آن شاید اشک خیلی‌ها را درآورَد؛ با این حال جریاناتی که در طول داستان به وقوع می‌پیوندد، آنقدر خنده بر لبتان خواهد آورد که به اشک‌های پایانش بیرزد!

قهرمان داستان پیرمردی به نام اوه است که پس از مرگ همسرش انگیزه‌ای برای ادامه‌ی زندگی ندارد. او که حسابی خشک و مقرراتی‌ست، تقریباً از تمام چیزهایی که به چشم می‌بیند و به گوش می‌شنود احساس خشم و نارضایتی می‌کند؛ سنش بالا رفته، نیرویش را از دست داده، زودتر از قبل عصبانی می‌شود، و بدتر از همه‌ی اینها، عشق‌اش هم نیست که آرامش کند. پس عجیب نیست که به فکر اتمام زندگی‌اش بیفتد.

بله، مردی به نام اوه قصد دارد به انجام عملی به نام خودکشی مبادرت کند! ولی خوشبختانه (برای ما) و بدبختانه (برای خودش)، با ورود همسایه‌های جدید - یک زن ایرانی به اسم پروانه، شوهرش، و دو فرزند کوچکشان - زندگی او به کل زیر و رو می‌شود...

(لازم است اشاره کنیم که کتاب حاضر حاوی چکیده‌ای از داستان مردی به نام اوه است، نه تمامِ آن.)

اقتباس سینمایی از خلاصه کتاب صوتی مردی به نام اوه:

از رمان بکمن درام معروفی به کارگردانی هانس هولم در سال 2015 ساخته شده است. توصیه‌ی ما به شما این است که بعد از مطالعه‌ی کتاب حاضر، حتماً این فیلم خوش‌ساخت سوئدی را هم تماشا کنید.

نکوداشت‌های خلاصه کتاب صوتی مردی به نام اوه:

- پُرشور و طناز. (Kirkus Reviews)
- گیرا و سحرانگیز. (Publishers weekly)
- یک رمان گزنده و غیرقابل پیشبینی. (Columbia Tribune)

خلاصه کتاب صوتی مردی به نام اوه مناسب چه کسانی است؟

از تمام دوست‌داران ادبیات روز دنیا دعوت می‌کنیم که شنونده‌ی این رمان سرگرم‌کننده و شادی‌آور باشند.

با فردریک بکمن بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده‌ای اهل سوئد است که به سال 1981، در شهر استکهلم به دنیا آمده. شهرت بکمن در کشورش، ابتدا وابسته به وبلاگ‌نویسی و البته فعالیت‌های مطبوعاتی بود. او مدت‌ها برای روزنامه‌های مختلف مقاله می‌نوشت و با مجلاتی نظیر مترو همکاری داشت. تا اینکه در سال 2012 کتاب مردی به نام اوه را نوشت؛ اثری که به کل زندگی حرفه‌ای او را دگرگون کرد.

از دیگر آثار فردریک بکمن می‌توان به این عناوین اشاره کرد: «مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است»، «و هر روز صبح راه خانه دورتر و دورتر می‌شود»، «مردم مشوش».

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی مردی به نام اوه می‌شنویم:

در بیمارستان اوه از پرداخت قیمت کامل پارکینگ خودداری می‌کند و به جای آن، وارد بحث می‌شود و موفق می‌شود که تنها برای ده دقیقه پول پارکینگ را بدهد. وقتی آنها می‌رسند، پروانه می‌رود تا شوهرش را ببیند، و اوه را با دو دختر تنها می‌گذارد. بداخلاقی او برای آنها مانند خواندن کتابی‌ست که خیلی خوب پیش نمی‌رود.

اما دخترها وقتی یک دلقک را می‌بینند، هیجان‌زده می‌شوند. دلقک فقط یک سکه از او می‌خواهد که برایشان حقه‌ای اجرا کند، و هنگامی که تلاش می‌کند سکه‌ی دیگری بگیرد، اوه به صورت او مشتی می‌زند! پروانه آنها را در بیرون می‌بیند که توسط نگهبانان امنیتی تحت مراقبت هستند. وقتی که آنها بیمارستان را ترک می‌کنند، گنده‌بک با عصایی زیر بغلش است و اوه باید هزینه‌ی زیادی را برای پارک کردن پرداخت کند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
20 دقیقه
قسمت یک
25 دقیقه
قسمت دو
8 دقیقه
قسمت سه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی مردی به نام اوه
نویسنده
مترجمشهرزاد رحیمی
راویکامبیز خلیلی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
28500 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی مردی به نام اوه

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 به عنوان اولین نظر درمورد این کتاب زیبا از ادبیات سوئد باید بگم، که ازش لذت فراوانی بردم. البته که یک میکروکتاب بود، اما گوش دادن این کتاب من رو با دنیای ساده و روان قلم بکمن آشنا کرد. البته بلافاصله فیلم زیبایی رو که بر اساس همین رمان توسط هانس هولم هم ساخته شده بود امروز دیدم تا بتونم بهتر روی کتاب اشراف داشته باشم.
اتفاقات کتاب، جنگی رودررو بین اووه برای مردن و زیبایی‌های زندگی برای زندگی کردن بود! دلچسبی سونیا و شخصیتش که اونقدر روح بزرگ و پر رنگی داشت و درکنار اووه همدیگر رو‌کامل ‌می‌کردند برام یه عشق گرم و بی آلایش بود.
اووه تلخ و در عین حال بسیار دوست داشتی بود برای من. جنبه‌های مختلفی مثل مهربانی‌های نهانش، دل بزرگش، عشق بی کرانش به سونیا، و کمک کردنش به همه اون رو برای من تعریف می‌کرد. اما از همه مهمتر به نظر من بدشانس بودنش بود چه درطول زندگی سخت‌اش، و چه زمانی که می‌خواست خودکشی کنه! و در نهایت این بدشانس‌اش هم به نفعش شد و اونو از ۶ بار تصمیم خودکشی ناامید کرد و نگذاشت که به هدفش برسه، تا اینکه نهایتا عاشق به زندگی شد، و تونست اطرافش رو زیبا ببینه. برای من به عنوان یک زن ایرانی افتخار بود که بکمن توی یه همچین رمانی، یک زن ایرانی رو که تاثیر گذار در زندگی اووه بود، به عنوان یک‌ خارجی خوش سیرت و موفق در انجمن به تصویر کشیده بود! راستی کتاب مرشد و‌مارگاریتا هم توی این کتاب از ادبیات روسی اسم برده شده بود. که اینجا صوتیش رو می‌تونیم گوش‌بدیم و لذت ببریم. کتابراه یک بار دیگه ممنون برای ساخت یه دنیای زیبا و‌پرتجربه‌ی دیگه برای من.
ممنون دوست عزیزم کتابراه…☘️
mohammad amin
۱۴۰۲/۷/۱۶
این کتاب درباره زندگی پیرمردی است که همسر خود را از دست داده است. و دوران کودکی نیز مادر خود را از دست داده است. در معدن مشغول به کار بوده و پس از مرگ همسرش زندگی‌اش بی معنی شده است. رمان پر است از صحنه‌های امید بخش و رمان جالب است. خواندن آن به همه دوست داران رمان پیشنهاد میشود
عبدالکامل عبادی
۱۴۰۲/۲/۲۲
باسلام!
این کتاب نشان میدهد که پیشامدهای ناگوار اثر ناخوشایندی بر انسان میگذارند و ما میتوانیم با همدردی و درک شرایط انسان مصیبت زده، دوباره ایشان را به زندگی عادی برگردانیم.
سارا رشیدی
۱۴۰۱/۴/۲
مطلقا منظور نویسنده رو نفهمیدم یا مطالب سنگین بوده یا ترجمه بد بوده نمی‌دونم
اسما
۱۴۰۱/۲/۲۸
کتابی خوبی ولی با تعریف‌هایی که شنیده بودم انتظار بیشتری داشتم
Alireza Amiri
۱۴۰۱/۱۱/۷
خوب بود و جالب بود نحوه بیان کتاب، جدید بود
شادی شادباد
۱۴۰۱/۳/۷
جالب بود اما کوتاه بود
به نظرم کاملش رو بخونیم بهتره
ابوالفضل بسطامی
۱۴۰۱/۸/۶
نسخه خطی خیلی بهتره
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی مردی به نام اوه

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی مردی به نام اوه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.