نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی غرور و تعصب - جین آستن

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۰/۱۱/۱۴
کتاب غرور و تعصب یکی از شاهکارهای ادبیات جهان و بی بدیل خانم جین استیل می‌باشد که غرور و تعصب (به انگلیسی: Pride and Prejudice) (به معنی تفاخر و پیش‌داوری) رمان مشهوری اثر جین آستن، نویسنده‌ی انگلیسی است. این اثر دومین کتاب جین آستن است. او این داستان را در سال ۱۷۹۶، درحالی که تنها ۲۱ سال داشت نوشت، اما تا سال ۱۸۱۳ چاپ نشد. اکثر منتقدان غرور و تعصب را بهترین اثر جین آستن می‌دانند و خود او آن را «بچهٔ دلبند من» می‌نامید. بااین‌حال، این کتاب، که ابتدا با نام تأثرات اولیه نوشته شده بود، تا مدت‌ها توسط ناشران رد می‌شد و وقتی پس از ۱۷ سال به چاپ رسید، به‌جای نام آستن، نام «یک خانم» به‌عنوان نام نویسنده روی جلد به چشم می‌خورد. این کتاب به چاپ نخست اسفند ۱۳۳۶، توسط شمس الملوک مصاحب به فارسی برگردانده شده‌است و توسط انتشارات جامی منتشر می‌شود. نام «غرور و تعصب»، که به اذعان خود مترجم، ترجمهٔ دقیقی از عنوان اصلی نیست، توسط این مترجم انتخاب شده و اکنون در همه جای ادبیات فارسی، این کتاب مشهور را با همین نام می‌شناسند.
ترجمهٔ دیگر از این کتاب متعلق به رضا رضایی است که توسط نشر نی به چاپ رسیده‌است.
🌸Zahra Habibi🌸
۱۴۰۱/۹/۱۹
واقعا صد حیف من بارها اسم این رمان رو شنیده بودم حتی در رمان هوای او! خیلی کنجکاو شدم اما در نهایت با چیزی که مواجه شدم همون رمان عقل و احساس بود!!!! تفاوت این دو رمان مثل تفاوت دوتا کاسه آش رشته ست که یکی با پیاز داغ تزیین شده اون یکی با کشک همینقدر سطحی!!!!! و کاملا قابل حدس بعد اینکه قسمت اول بخش دوم رو گوش دادم کامل حدس زدم که چی میشه بعد رفتم بخش پایانی کتاب یعنی نصف کتاب رو فقط شنیده بودم همونطور که توقع داشتم بود فقط یه مورد جزئی برام گنگ بود بخش یکی مونده به پایان رو گوش دادم فهمیدم جریان چی بود!!! نویسنده مطرحی مثل جین آستین اینطور رمان بنویسه واقعا من چرا ننویسم رمان در حد توهمات یه دختر ۱۳ ساله بود مرد جذاب یعنی مرد قدبلند و پولدار زن جذاب یعنی یک زن زیبا و خندون که خوب میرقصه!!! جدال تنگاتنگ برای پیدا کردن شوهر جذااااااب و پولدار و مادری که در زمان حیات همسرش و پدر بچه هاش میگه اگه همسرم بمیره من چجوری خرج تون رو بدم شوهر کنید تا جا باز شه!!! خب زن حسابی تویی که نگران اینی بعد فوت شوهرت چیکار کنی ۵ تا بچه میخواستی چیکار از هر نظر این رمان طبل تو خالیه هیچ پیامی نداره جز اینکه دخترا یا باید خیلی زود شوهر پیدا کنند یا سر بذارن بمیرند!
سارینا دهدشتی
۱۴۰۱/۹/۴
سلام و درود
کتابی بسیار دلنشین، با حال و هوایی آرام که از شنیدنش بسیار لذت بردم. این داستان بیانگر داستان زندگی خانواده‌ای در انگلستان، در سطح متوسط حتی رو به پایین از نظر اقتصادی هست که بیشتر شخصیت و زندگی یکی از دخترها بنام الیزابت رو بیان میکنه.
در این داستان باین مورد اشاره شده که هرفرد حتی درون یک خانواده و تحت تأثیر یک تربیت و محیط، عقاید و رفتار و شخصیت خاص خودش رو داره.
من بشخصه دو زوج جین و بینگلی با لیزی و دارسی رو خیلی دوس داشتم و شخصیتی که بنظرم خیلی خارج از حد تحمل هست، شخصیت لیدیا بود.
رک گویی و طرز تفکر لیزی با توجه به سن و سالش زیرکانه هست، مگر در چند مورد که دچار اشتباه شد.
جین هم که بسیار مثبت اندیش و آروم بود، حس خوبی به شنونده القا میکنه.
گوینده‌ها هم در این کتاب، بسیار زیبا و خوب کار کردن.
در کل کتاب داستانی سرگرم کننده و آموزنده‌ای هست. در عین حال تا حدودی به فرهنگ و روابط موجود بین افراد در دیگر کشورها آشنا میشویم. من از این کتاب لذت بردم.
ممنون از کتابراه و عوامل کتاب.
ماندانا عطایی
۱۴۰۲/۴/۱۰
چقدر رمان زیبایی بود وچقدر خوشحالم که این کتاب را گوش کردم در رمان‌هایی که به راحتی زندگی مردم عادی را بیان می‌کند اگر دقت بشه چه اندرزهایی وجود داره چه نصیحت‌هایی که گویی مادرقصه گو در جام دلت قطره قطره می‌ریزد چقدر همذات پنداری‌ها می‌توانند احساس خوش را به راحتی درجان آدمی روان کند در گذشته فکر می‌کردم رمان خواندن فقط به در زمان‌هایی می‌خورد که حوصله‌ی هیچ کاری نداری متعلق به زمان‌های مرده است ولی اکنون درک کردم که رمان‌ها اثرات بسیار ماندگارتر از کتاب‌های آموزشی دارند که باحس خوش تفریح آموزش‌های زیبایی می‌دهند رمان غرور و تعصب که بهتر است آنرا تفاخر و پیش داوری بنامیم بیان کرد برداشت‌های سطحی وآدم‌های سطحی چه پدیده‌های نامطبوعی در جامعه‌ی انسانی هستند بیان احساسات به همراه حجب و حیا چه ترکیب زیبایی است وسبک سری و تهی مغزی چه عاقبتی دارد چقدر زیبا رفتارها را وصف کرده بود چقدر گویش این کتاب زیبا بود ممنون از کتابراه ممنون از صداگذاران عزیز
کاش همه کتاب خوان‌های عزیز این کتاب دلنشین را مطالعه می‌کردند
Maryam
۱۴۰۱/۲/۳۰
این کتاب رو دوست داشتم. غرور و تعصب یکی از برجسته‌ترین آثار ادبی جین آستین محسوب میشه. یک رمان طولانی که سعی داره در عمق یک داستان عاشقانه تضادهای اخلاقی و انسانی رو به تصویر بکشه. در پایان، هریک از شخصیت‌ها مجبور میشن با نقاط ضعف و قدرت خودشون روبه‌رو بشن، اون‌ها رو بپذیرن یا تغییر بدن. کتاب طولانیه، اما عنصر تعلیق به خوبی اعمال شده و مخاطب رو ماجرا به ماجرا دنبال خودش میکشونه. به شخصه ترجیح میدادم شخصیت دارسی رو پررنگ‌تر در داستان داشته باشم. دارسی بیشتر در تعاریف و نقل قول‌های بقیه شخصیت‌ها برجسته بود. دوست داشتم خودِ دارسی رو بیشتر بشنوم و تجربه کنم. چونکه تفکرات دارسی و لیزی متفاوت با هم سن و سال‌های خودشون در اون زمان بوده. و این بنظر من خیلی جذاب و خواستنیه. البته شکی نیست که جین آستین بیشتر روی خواهرهای داستان مانور داده و این اصلا هم بد نیست. به هرحال این کتاب رو پیشنهاد میکنم و از تیم حرفه‌ای‌تون ممنونم. صدای گوینده‌ها هم که اصن نگم! عاااالی... خسته نباشید😍
آرتمیس
۱۴۰۲/۶/۱۵
این رمان رمانی با نثر روانه که هروقت شخصا حالم خوب نیست سراغش میرم. از لحاظ داستانی، داستانی با ضرهانگ آروم و دلنشین است اما شاید سوژه مورد بررسی کلیشه‌ای به نظر برسه. اما من این رمان را حتی با کلیشه هایش هم دوست دارم چون به نظرم بزرگترین موضوع کتاب که بشدت چشمم و گرفت این بود: ۱. با اینکه مادر این ۵ دختر یعنی خانم بنت مدام در حال شوهر دادن دختر هایش بوده اما از طرفی علاوه بر این رفتار زننده، حق هم داشت چون فرزند پسری نداشت و مدام نگران آینده دختر هایش بود. نگرانی با روشی احمقانه... ۲. اقای بنت مردی شوخ طبع بود که می‌گفت به غیر از الیزابت بقیه دختر هایش خنگ و به درد نخور‌اند درحالی که یه سر اشتباهات دختر هایش مثل اشتباه لیدیا به خاطر ساده انگاری‌ها و بی توجهی‌های همین پدر بود و اگه با موضعی سخت گیرانه جلوشون می‌استاد شاید یه سری اتفاقات ناراحت کننده پیش نمی‌آمد. ۳. این رمان نشان داد که چطور بی عقلی‌های یکی از اعضای خانواده میتونه در سرنوشت دیگر اعضای خانوده نقش داشته باشد و زندگی تمام افراد خانواده مثل زنجیر‌هایی به هم پیوسته است. دوستش داشتم و پیشنهادش می‌کنم.
آیدا رها
۱۴۰۱/۶/۳
صدای هر دو راوی رو دوست داشتم و کارشون خوب بود، چون کتاب بیشتر حالت نمایشنامه صوتی به خودش گرفته بود تا یک کتابخوانی صرف، و این داستان رو شندینی‌تر می‌کرد..
اما در مورد خود کتاب، باید اعتراف کنم فیلمش رو بیشتر دوست داشتم چون در فیلم بازی و حس هم وجود داره و همین سیر داستانی رو جذاب می‌کنه،
چیزی که خیلی منو اذیت کرد اینه که داستان درباره انسان‌های بسیار سطحی‌ست که فقط به ازدواج فکر می‌کنن و گویا در زندگی کاری جز ازدواج کردن نه دارند و نه بلدند، حتی دختر اهل مطالعه و نسبتا آگاهی مثل الیزابت که داستان حول محور اون می‌چرخه هم کم درگیر چنین مسائلی نمی‌شه، و این موضوع هدف بودن ازدواج که محوریت اصلی داستان بر پایه اونه به نظرم جالب نیومد. البته نه به این دلیل که ازدواج یا عشق و عاشقی بد باشه، فقط مسئله من اینه که ازدواج بخشی از زندگی هر فرد محسوب میشه نه تمام اون!
Masoumeh Pedram
۱۴۰۲/۲/۲۷
اگر شما هم دوست دارید مثل من خستگی و چالش‌های روزانه رو با یک داستان خوب کنار بگذارید و به آرامش برسید پیشنهاد می‌کنم حتما این کتاب صوتی رو بشنوید داستان فوق العاده جالبی داره و هر دو گوینده خانم و آقا عالی هستن.
چیزی که توی این داستان برام جالب بود اطلاعات جدیدی هست که از از قوانین و خلقیات انگلیسی‌ها فهمیدم که اونها برخلاف تصورات ما یک سری چارچوب و قوانینی در مورد ازدواج و خانواده دارند که با خواندن داستان خودتون بهتر درک میکنید.. این که یک سری رفتارها که متاسفانه دخترای ما آرزوش رو دارن مثل خارجی‌ها باشند برای همون خارجی‌ها هم مایع آبروریزی هست و میتونه سرنوشت بقیه اعضای خانواده رو تحت تاثیر قرار بده.
اهمیت تربیت توسط پدر مادر و تاثیر پذیری دختر از مادرش توی داستان خیلی ماهرانه نشون داده شده.
ممنون از همه عوامل. عالی بود🌷🌷🌷
خانم آزادی
۱۴۰۱/۶/۷
کتاب سرگرم کننده ایه
محتوای آنچنان قدرتمندی نداره و تصور نکنین قراره با یک شاهکار روبه رو بشین😅
ولی گوینده‌ها عالی هستن
ترجمه‌ی کتاب خیلی خوب نیست و گاها یک مقدار بد ترجمه شده و از گیرایی کتاب کم کرده.
مثلا استفاده اصطلاحاتی که درحالت عادی رایج نیستن مثل: مطبوع بودن شخص
در حالت عادی به کسایی که دلپذیر یا به قول کتاب "مطبوع" هستن میگیم _دلچسب_ یا _دوست داشتنی_، نمیگیم مطبوع!
داستان جالبی داره (البته اونقدر گیرا نیست که شمارو کنجکاو کنه یا به چالش بکشه) توصیف شخصیت‌ها به خوبی انجام میشه و میتونین هر شخصیت رو خیلی خوب درک کنین و این جالبه. درکل کتاب خوبی هستش و ارزش خرید داره و سرگرم کنندس🤍
سپیده فرهادی
۱۴۰۰/۱۱/۹
کتاب شیرین و سرگرم کننده ایه قطعا بدونید که با خریدنش سود کردید ولی انتقاد دارم. توی توضیحات این کتاب تو صفحه خریدش جوری ازین کتاب تعریف شده که از شاهکارهای جهانم شاهکار تره واقعا حقیقت نداره. یه داستان عادی و شیرینه نه شاهکار‌ترین شاهکاراس نه حتی واقعا شاهکاره. بلکه فقط یک کتاب خوب و کمی بیشتر از کتابه خوبه که میشه توصیه کرد که حتما بخونید قشنگه. به هیچ وجه قصد ندارم ارزش این کتابو کم جلوه بدم من واقعا پسندیدم ولی نه دیگه انقدر که توی توضیحاتش نوشتید. حتی عاشقانه‌ی اونقد داغ و پر حرارتی هم نداره که شایسته این همه تمجید باشه.
محمدعلی کلوندی
۱۴۰۰/۱۱/۲۸
روند داستان به جز فرار خواهر کوچک باشخصی بدهکار وبامهارت بالا درجذب خانوم‌ها یک نواخت بودن حادثه خاصی پیش می‌رود ‌، مادر خانواده هم بدون اینکه بداند با اخلاق وکردار خود مانع از ازدواج دخترهایش می‌شود درحالی که آرزویش همین مسئله است ودراخر هم این داستان به اندازه تعریف وتمجیدها زیبا وجذاب نبودوونکته بعدی اینکه قانون ارث در زمان نوشتن کتاب خیلی عجیب وغیر منطقیه که همین قانون شخصیت‌های رو وارد داستان میکنه ‌وشکل گیری بخشی از داستان به خاطر همین قانونه و نکته آخر هم اینکه هردو راوی داستان خوب بودن وای کاش به تنهایی اجرا می‌کردند چون هر دو راوی به تنهایی این توانایی رو داشتن که خوب داستان رو اجرا کنند
ستایش نوروززاده
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
زیبا و شکیل. من خیلی با کتاب ارتباط گرفتم. مفاهیم مطرح شده در کتاب پیچیده نیستند اما دلنشین روایت شدند. روایت شیرین بود. البته جا داشت که کمی با افکت‌های صوتی بیشتر حالت نمایش صوتی پیدا کنه ولی از همه تهیه کنندگان تشکر میکنم لذت بخش بود. داستان در انگلستان قرن ۱۹ روایت میشه. تم عاشقانه داره اما در خلال داستان به مفاهیم اجتماعی هم پرداخته شده. جالبه که فرهنگ ان زمان انگلستان به الان ما شباهت داره! برای همین خیلی زود کانکشن برقرار میشه. شخصیت پردازی‌ها خوب بود و واقعا دقیق. البته من خیلی با بقیه خواهرها ارتباط نگرفتم چون خیلی بهشون پرداخته نشده بود. پشیمون نمیشید.
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۰/۱۰/۱۹
چندین بار این کتاب را خوندم و فیلمهایی که ساخته شده را هم دیدم و همیشه جزو آثار محبوبم بوده و هست، اجرا هم خیلی خوب بود
اما یک انتقاد اساسی به مترجم دارم که چطور اصطلاحات عامیانه‌ی امروزی را در ترجمه اثر به کار برده؟ خانم بنت فکر میکنه با بودن کنار لیدیا حسابی "حال" کنه؟!!!!!!!! و نمونه‌های زیادی از این دست
متاسفم که در ترجمه آثار، فرهنگ و ادبیات و اخلاق دوران روایت شده رعایت نمیشود
فاطمه شیخ الاسلامی
۱۴۰۰/۱۲/۱۴
داستان جذاب، گیرا و سرگرم کننده‌ای هست، دائم کششی برای خواننده ایجاد میکنه و هر چی جلوتر میره گیرایی بیشتری داره. شخصیت پردازی خیلی عالی داره و قلم قدرتمند نویسنده جزئیات رو عالی و کافی بیان میکنه. ترجمه روان هست و خللی در متن داستان وارد نمیکنه. گویندگی هم عالی بود و من خیلی راضی بودم‌. خط داستان به نظرم بیش از حد خوشبینانه نگاشته شده و در مواقعی از دنیای تلخ حقیقی فاصله میگیره و به رویاهای دختران نوجوان شباهت پیدا میکنه
شعری اولیا
۱۴۰۲/۲/۳۱
چقدر لذت بردم! چند سال پیش فیلمی که بر اساس این داستان ساخته شده را دیدم و واقعا لذت بردم. الان که متوجه شدم کتابراه این کتاب را با صدای گویندگان درجه یکش ارائه کرده به شدت وسوسه شدم تا آن را بشنوم. کمی نگران بودم که داستان برایم خسته کننده شود. اما اصلا این طور نشد! با هیجان داستان را دنبال می‌کردم. داستان فوق العاده‌ای است… البته اجرای بسیار بسیار زیبای گویندگان لذت غرق شدن در داستان را چند برابر می‌کرد. از گروه اجرا واقعا ممنونم.
Monir Naghikhani
۱۴۰۰/۱۱/۲۰
این کتابو قبلا خوندم، سریال وفیلمش هم دیدم، کتاب جالبیه، دیدگاههای خاص آن زمان رو خیلی خوب توضیح میده، اینکه شرف وآبرو در آن زمان برای خانواده‌های اشرافی معنا داشته وجهان اینطور بی بند وباری‌ها را شایسته نمیدانسته، ومهمانیها یی که برای پیدا کردن شریک زندگی رواج‌داشته از نظر من خیلی مطبوع بوده، کلا با اینکه تمام داستان را میدانستم سرگرم کننده وبه نوعی آموزنده است، سپاس از خانم راوی وکتابراه عزیز. موفق باشید.
mohammad jaafaran
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
راستش بسیار تو ذوقم خورد.. اسم این رمان طولانی و جین آستن و... همه باعث می‌شد دلم رو کلی صابون بزنم که‌ی کتاب محشر رو در پیش رو دارم، ولی در کمال ناباوری ۳، ۴ کتاب در حد رده سنی ج بود.. و نمیدونم یا ما خیلی پر توقع شدیم از بس کتاب خوندیم و هر چیزی دیگه ارضاعمون نمیکنه، یا واقعا این کتاب برای رده سنی نوجوان و جوان خوبه... در هر صورت اون چیزی نبود که انقد در موردش و اسمش یدک می‌کشد.. با تشکر از شما و همه عوامل..
fateme kargar
۱۴۰۱/۹/۵
من بعد از آنا کارنینا این کتاب رو خوندم و شنیدم ولی به نظر من اصلا قابل مقایسه نیست سطح ادبیات این دو کتاب و با توجه به ادبیات کتاب آناکارنینا، کتاب غرور و تعصب کتاب سطحی تر و متفاوت تر بود، در هر حال به عنوان یک شاهکار جهان قطعا جای خواندن و مطالعه داره و میتونید لذت ببرید ولی به نظر این کتاب از اون دست کتاب‌هایی هست که باید خوانده شود نه شنیده، در هر حال زیبا بود، ممنون از تیم حرفه‌ای کتاب راه
نگین فخاری
۱۴۰۱/۵/۱۶
از اون دسته کتاب هاییه که آدم رو تشویق میکنه که سریعتر تمومش کنه. برای کسانی که رمان‌های عاشقانه میپسندن مناسبه. چیزی که نظر من رو جلب کرد این بود که تقابل غرور و تعصب (پیش داوری) رو به خوبی در روابط انسانی نشون میداد و البته من یاد گرفتم اگر که بدون غرور و پیش داوری زندگی کنم، خیلی از مشکلات و سوءتفاهم هام برطرف میشه. در کل کتاب خوب و دوست داشتنی‌ای بود که با صداگذاری فوق العاده‌ای همراه بود🌹🙏
مسعود معتمد
۱۴۰۰/۱۲/۲۸
سلام اصلا در سطح کتابهای داستایوفسکی و یا چخوف نیست بسیار معمولی بدون آموزش و فهم جدید از روابط بدون دیالوگهای قوی یک رابطه کاملا معمولی و البته اتفاقهای غیر منطقی. دارسی چرا عاشق شد؟؟؟ چرا اصرار کرد؟ چرا دوستش با این شخصیت قوی اینقدر حرف شنوی دارسی بود؟ چطور از این مادر بسیار عامی و روستایی بیسواد چنین دختران عالی تربیت شده بودند؟ چرا مادر در داستان اینقدر سیاه نشان داده شده بود.
Debora
۱۴۰۱/۵/۷
کاش کسانی که کتاب میخرن نظرات درست بنویسن! چون من تقریبا بر اساس نظرات کتاب میخرم و طبق نظرات فکر کردم این کتاب خوبه! نمیدونم چرا این نویسنده معروف شده! تو این کتاب تا فصل ۱۶ که تا الان پیش رفتم جز یک مُشت حرفهای خاله زنکی، و تجمل و پُز اِفاده چیزی ندیدم! فقط وقتم حدر رفت! اصلا کتاب خوبی نیست خیلی حوصله سر بره و انقدر اسمو آدم توش زیاده که فکر میکنید وسط یک لشکر آدم گیر کردین!
Pantea R
۱۴۰۱/۴/۱۸
باید بگم اولین رمان رمانتیکی که در نوجوانی خوندمه اما بعد از سالها که خوندمش به تشابهات نوشته‌های جین آستین در مورد سوتفاهم و مادری که دنبال شوهر هست و یه زن فقیر و یه مرد پولدار که شرایط حاکم اطرافشو فقط به تصویر کشیده رسیدم و کمی ناامید کننده و خارج از سلیقه زنان امروزی میدونمش که موافق تساوی و استقلال بین زن و مرد هستن.
گوینده خوب روایت کرده بود و از این باب لذت بردم.
امیر رحمانی
۱۴۰۱/۱/۶
کتاب جالبی بود. خصوصا گویندگان آن کاملا حرفه‌ای بودند که لذت گوش دادن به رمان رو چند برابر می‌کردند. ضمنا ترجمه رمان نیز خیلی سلیس و روان بود. به نظرم رمان‌ها مواردی رو غیر مستقیم به خوانندگان یاد می‌دهند که در این رمان نیز خیلی خوب اتفاق افتاد از جمله اینکه نباید به استناد شنیده‌ها از این و آن در مورد افراد قضاوت کرد و اینکه تیپ‌های شخصیتی افراد متفاوت از هم است و...
سارا اسدی
۱۴۰۲/۴/۸
در قیاس با آثار خواهران برونته یا دافنه دوموریه اصلا برام نه جذاب بود نه عمقی داشت نه داستان عمق و معنایی داشت و نه به کلامی برخوردم که تاثیر گذار باشه برای من واقعا کسل کننده بود نتونستم بیشتر از نیمه کتاب رو ادامه بدم با اینکه غالبا کتابی رو ناتمام نمیگذارم برای کنجکاوی آثار جین آستین رو تهیه کردم که دلیل شهرتش رو بفهمم میرم سراغ آثار دیگه شاید اونها چنگی به دل بزنند
آ.روح نبا
۱۴۰۱/۱۱/۱۷
مفهوم این کتاب اینه که نوع زندگی، موقعیت جغرافیایی، سطح مالی و تمامی امکاناتی برای رفاه زندگی با کیفیت بهتر رابطه مستقیم ندارند بلکه سطح آگاهی از علم و درکی که داری باعث میشه که حتی تو بد تمرین کیفیت زندگی یک گوهر ارزشمند باشید
حتی در زمانی که مردم کوته نظر بودند، افرادی عالم و آگاه از طریق مطالعه و درک استفاده از استعداد می‌درخشیدند
ممنون از توجه
K ک.اکبری
۱۴۰۱/۸/۶
سلام دوستان
کتاب را در دوران جوانی به زبان انگلیسی خوانده بودم و لذت بردم. اما الان نظرم رو جلب نکرد. البته مسائل مربوط به روایت داستان و صدا رضایت بخش است، ولی داستان به لایه‌های درونی عشق و احساس ورود نمی‌کند و همه چیز در سطح است با هدف ازدواج و کسب ثروت.
البته شاید هنوز برای افراد خیلی جوان رمانتیک و خواستنی باشد.
خوش باشید و سلامت
مژگان رضایی
۱۴۰۲/۷/۲
این کتاب یک رمان انگلیسی بسیار زیباست. در هر زمان انسان باید خود واقعی که هست باشد و نظر خود را بدون ترس و در لفافه ادب و احترام بیان کند. شخصیت انسان با پول مقایسه نمیشود بلکه ادب و علم و آگاهی و هنر شخصیت هر فرد را می‌سازد. محبت به دیگران و پیمودن راه صحیح در زندگی انسان تاثیر صد در صد دارد. حتما این کتاب را بخوانید
مهدیس مطلق
۱۴۰۲/۳/۲۷
دوبلور و ترجمه بسیار عالی بودند و راجب خود داستان زیاد باب میل و تفکرات من نبود اما جالب بود که با ادبیات کلاسیک و اثری به این مشهوری اشنا شدم و تجربه دلپذیری بود قطعا تمام کتاب‌ها با عقاید ما جور در نمیان و البته باید این مسائل رو مقتضی به زمان هم در نظر گرفت. در زمان حال ارزش‌هایی بالاتر از پیدا کردن شوهر برای دختران وجود داره.
Fatemeh Amini
۱۴۰۲/۳/۴
کتاب خوبی بود. اما اگه کتاب‌هایی مثل سنوهه، بر باد رفته، دزیره را گوش کرده باشین. کمی توقع تون از این کتاب زیاد میشه. کتاب تا نصفش همش در مورد شوهر کردن بود یه چیزی خیلی مسخره. تمام مفهموم داستان حول محور شوهر کردن بود.
از نصف بعد بهتر شد و کمی داستان‌های دیگه هم اتفاق افتاد. ولی در کل عالی نبود فقط در حد شنیدن یه کتاب خوب بود.
پری سا
۱۴۰۰/۱۱/۱۰
من یک بار کتابش رو خوندم یک بار فیلمش رو دیدم و با کمال میل مشتاق بودم جمله به جمله این رمان رو مجدداً گوش بدم؛ در عین حال که جذاب و سرگرم کننده است پر از دیدگاههای منطقی و عاقلانه نویسنده است.. من فکر می‌کنم این چیزیه که باید از یک رمان عاشقانه انتظار داشت.. صدای راوی هم دلپذیر بود.. ممنون از کتاب راه عزیز
سعید خراسانی
۱۴۰۰/۱۰/۱۸
صدای راوی‌ها عالیه، اجرا و موسیقی متن هیچ ایرادی نداره، ولی خود رمان احساسات دختر جوانی رو در یک دوره کوتاه بیان میکنه، انتظار بیشتری از این رمان داشتم و شاید با رمان‌های معروف دیگه مقایسه میکردم، در کل ارزش مطالعه و یا شنیدن را برای یکبار دارد
نسرين امينى
۱۴۰۳/۱/۲۴
واقعا‌ عالی بود خیلی دوست داشتم ازون کتابهایی بود که شب تا صبح بیدار نگه مان میدارد خواندنش خالی از لطف نیست کلا‌ نوشته‌های خانم جین آستن هر کدام جالب و به نوبه خود خواندنی است و علاوه بر سرگرم کننده بودن خواننده را هم درگیر احساس شخصیت‌های داستان میکند و همین لذتبخش است
تینا برشبان
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
رمان غرور و تعصب خودش فیلمش پادکستش عکس هایش ادیت هایش همش باب دل من و سلیقه من هست بهتر از این رمان نیست قلم خانم جین آستین در دوره‌ی خودش من رو واقعا متعجب میکنه کمتر زنی چنین تفکر بازی نسبت به جایگاه زن داره ان هم در ان دوره که زن‌ جایگاه خاصی در اجتماع نداشت
زهرا ماهوری
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
انتظار یک داستان هیجان انگیز را داشتم
ولی در میانه گوش دادن به آن فیلم سینمایی آن را تماشا کردم ولذا بردم.
به عنوان یک اثر جهانی قلم جین آستین لیاقت تقدیر وتعریف را دارد
عشقی که در میان غرور یک دختر وتعصب یک مرد شکل میگیرد چگونه خواهد بود در پایان عشق پیروز میشود یاخیر؟؟
زهرا محمدی
۱۴۰۲/۶/۴
فضای کتاب جالبه ولی خب برای سال‌های قبل خوب بوده؛ برای زمانِ حال بیش از اندازه سکسیست و پر از تبعیض جنسیتیه؛ کلا راجع به ازدواج و پول و این چیزاست و خیلی جالب نبود به نظرم. ولی راوی‌ها عالی بودن؛ ۹۰ درصد ادامه دادنم بخاطر فضای خوبی بود که راوی‌ها خلق کرده بودن.
مسیح سیفی
۱۴۰۲/۵/۲۹
سلام اول ازهمه تشکر میکنم از تیم گویندگان صداشون خیلی خوب بود خیلی خوشم اومد. خب این کتاب کتاب معروفیه و نویسنده قوی داره که نظر آدم و جلب میکنه به گوش کردنش ولی داستانش خیلی یکنواخت حوصله آدم سر میره. من فقط میخواستم سریع تموم بشه بهتره آدم فیلمشو ببینه. واسه فیلم خوبه
پریسا کاظمی
۱۴۰۱/۷/۲۰
چه کتاب جذابی بود با اینکه خیلی اهل رمان نیستم خوشحالم که این کتاب رو شنیدم، مدتها بود تعریف این کتاب رو شنیده بودم ولی چون اهل رمان خوندن نبودم با اکراه انتخابش کردم وقتی شروع به گوش دادن کردم، بی وقفه بود و مدام میخواستم ببینم اتفاق بعدی چیه، خیلی قشنگ بود...
Fer Elh
۱۴۰۱/۳/۱
شخصا کتابهای که قرن نوزده اروپا را تفسیر میکند دوست دارم. جالب هست که فرهنگ یک کشور چقد میتواند تغییر کند. زنان در ان دوران فقط با ازدواج میتوانستند در جامعه جای داشته باشند. درک بعضی از مطالب برای این قرن دور از ذهن است.
Reyhan Nadaf
۱۴۰۱/۲/۱۰
به شدت مجذوب این کتاب صوتی شدم در حالی که دارم عروسک مورد علاقم با کاموا میبافم 😍خیلی عالیه برای افرادی که دوست دارن کتاب بخونن اما وقتش رو ندارن کتاب صوتی پیشنهاد خیلی خوب و این کتاب به خوبه اون اضافه میکنه اگه داستانی به جذابی این اثر بهم پیشنهاد بدید ممنون
مهسا ضیائی
۱۴۰۰/۱۲/۵
سلام
گوش دادن به این کتاب خیلی جذابه
اینکه نویسنده تونسته جوری عشق آقای دارسی و الیزا و سایر اتفاقات رو بیان کنه که حس و حال شخصیت‌ها رو درک کنی، قابل تحسینه.
خیلی کم پیش میاد داستان‌های عاشقانه، این طوری روایت بشن و در کل رمان کم نظیریه.
مژگان Ahmadali
۱۴۰۰/۱۰/۲۷
کتاب خوبی بود... برای علاقه مندان به ادبیات انگلیس توصیه میشه... بیشتر جنبه اشنایی با فرهنگ اون زمان رو داره، اگر توقع یک رمان عاشقانه صد در صدی یا عشق سوزناک دارید توصیه نمیکنم... ولی اگر عاشق ادبیات کلاسیک هستید واقعا کتاب خوبیه
سجادبازیار
۱۴۰۱/۸/۱۰
درود فراوان. بنده راننده کامیون هستم و تو مسیرهای طولانی و بیابانی کتاب صوتی تنها رفیقم می‌باشد. میرم سراغ نظرم. گویندگان واقعا عالی. خودرمان عالیتر. ترجمه چهارستاره بهش میدم و در اخر از دوستان میخواهم رمانهای زیبا را به بنده معرفی کنید. باتشکر
ستاره فرخی
۱۴۰۱/۶/۵
با توجه به نظر دوستان خریداری کردم اما متاسفانه برای من جذابیتی نداشت بنظر من با کتااب دزیره که اخیرا از کتابراه تهیه کردم قابل قیاس نبود حدود نصف کتاب را شنیدم هر چند بسیار عالی اجرا شده بود اما هیچ رغبتی برای شنیدن ادامه کتاب ندارم ممنونم از کتابراه
سرور کلانتری
۱۴۰۲/۶/۲۲
این کتاب روایت صد سال پیشه. با نگاه فمنیستی امروز اگه بهش نگاه کنید تو ذوقتون میخوره برای همین نباید با نگاه مدرن نقدش کنید، به چشم یک داستان عاشقانه از زمان‌های دور انگلستان ببینیدش و از حال و هوای جالب و پایان خوشش لذت بیرید
داود آجورلو
۱۴۰۱/۹/۱۳
هم غرور و هم تعصب باز مانده‌ی دوران وحشی گری ما است، یادگاری از خوی وایکینگی که البته پیشرفت انسان اجازه بروز واضح و آشکار این خوی و خصلت‌ها رو نمیده و گاهی فکر میکنم شخصیت لیدیا هم میتونه مثل الیزابت دوست داشتنی باشه چون همه چیش عیان بود
راحله پیوندی
۱۴۰۱/۵/۲۲
وقتی این کتاب رو انتخاب کردم توقع خیلی زیادی ازش داشتم ولی اصلأ اون چیزی نیود که فکر می‌کردم
صدای راوی عالی
فقط توی ترجمه از یک کلمه که خیلی‌ ازش بدم میاد زیاد استفاده میشد (کلمه مطبوع 🤢) چرا آخه اینهمه کلمه جایگزین!
hamideh torki
۱۴۰۰/۱۱/۲۱
کتاب از نظر من عالی نبود ولی خواندنش هم خالی از لطف نبود با وجود اینکه حدس پایان داستان چندان دشوار نبود ولی غافلگیری‌های جالبی داشت و خوانش عالی بود بیست فصل پایانی را در یک روز گوش دادم بدون احساس خستگی
shaghayegh R
۱۴۰۰/۱۰/۱۸
میتونم بگم با اینکه بارها این کتاب رو خوندم و فیلمش رو چندین بار دیدم ولی باز با صدای هر دو راوی به قدری لذت بردم که دلم نمیخواست این کتاب تموم بشه، واقعا عالی بود❤️❤️
فهیمه داودی
۱۴۰۳/۱/۵
غرور و تعصب، اثر زیبا و ماندگار جین آستن، داستانی زییا از عشق، غرور و پیش‌داوری‌هایی است که عشق را آلوده می‌کنند. از غرور و تعصب بارها، فیلم‌های سینمایی و سریال‌هایی ساخته شده که آن را در تمام دنیا محبوب کرده است.
حدیث محمودی
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
باسلام من این کتاب رادر جوانی خوانده بودم اما شنیدن این کتاب با صدای راویان مسلط لذت دو چندانی داشت رمان بسیار دلچسب وپراز فرود وفراز من این رمان را به کسانی که به رمان‌های شاهکار علاقه دارند پیشنهاد میکنم
1 2 3 4 >>