معرفی و دانلود کتاب صوتی غرور و تعصب

عکس جلد کتاب صوتی غرور و تعصب
قیمت:
۱۲۰۰۰۰ 84000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی غرور و تعصب

نسخه‌ی صوتی شاهکار بی‌زوال جین آستن به انتشار رسید! سحر بیرانوند و مهبد قناعت پیشه با صدای گرم خود کتاب صوتی غرور و تعصب را برای شما شیفتگان ادبیات کلاسیک قرائت کرده‌اند؛ پس این شما و این داستانِ عالم‌گیرِ دلدادگی آقای دارسی ثروتمند و مغرور، به دوشیزه الیزابتِ زیبا و دلربا...

درباره کتاب صوتی غرور و تعصب:

برخی از آثار ادبی صرفاً خواندنی‌اند و قابل اعتنا. برخی دیگر اما مهم‌اند و بزرگ. گروه نخست کتاب‌هایی‌اند که معمولاً با صفت «خوب» یا «جالب» توصیفشان می‌کنیم. برای اشاره به دسته‌ی دوم هم معمولاً از صفت «شاهکار» بهره می‌گیریم. دسته‌ی نادری از آثار اما فراتر از شاهکارند؛ به نحوی که در توصیفشان خود را با فقدان واژه و عبارت مواجه می‌بینیم.

این کتاب‌ها را که تعدادشان در هر سده از ده عدد تجاوز نمی‌کند، می‌توان آثار «دوران‌ساز» لقب داد: شعرها، نمایش‌نامه‌ها و رمان‌هایی که به نشان یک عصر، نماد یک دوره‌ی تاریخی خاص و یا تجسم ادبیات یک ملت بدل می‌شوند. کتاب غرور و تعصب (Pride and Prejudice) جین آستن بی‌تردید یکی از همین آثار دوران‌ساز است. رمانی استثنایی که از زمان انتشار نخست در اوایل قرن نوزده، تا امروز که دو سده و اندی از نگارشش می‌گذرد، همواره مورد توجه مخاطبین عام و خاص بوده و در کنار شاهکارهای بزرگ چارلز دیکنز، از برجسته‌ترین آثار تاریخ ادبیات انگلیس به شمار می‌رود.

جین آستن جز رمان غرور و تعصب رمان‌های دیگری نیز نوشت و به انتشار رساند؛ از جمله اثری درخشان به نام منسفیلد پارک که به راستی در نوع خود بی‌همتا و حتی از برخی جهات خاص، بهترین کار نویسنده است. کتاب غرور و تعصب اما در میان کارهای جین آستن جایگاهی یکتا دارد. امری که علاوه بر ارزش‌های ذاتی خود کتاب به عنوان اثری ادبی، تا حدودی نیز به شیوه‌ی طنازانه‌ی نویسنده در بازنمایی مسائل عرفی جامعه‌ی انگلستانِ عصر ویکتوریا بازمی‌گردد.

کتاب صوتی غرور و تعصب درباره‌ی خانواده‌ی آقا و خانم «بنت» است؛ زوجی روستایی که پنج فرزند دختر دارند، و بنا به سنت‌های حاکم بر محیط زندگی‌شان، در تکاپواَند تا هر چه زودتر شوهرهایی خوب (در این رمان شوهر خوب همان شوهر پولدار است!) برای آن‌ها پیدا کنند. شروع ماجرا از جایی است که پای جوانی شایسته و ثروتمند، معروف به «آقای دارسی» به محیط زندگی خانواده‌ی بنت باز می‌شود. امری که به نوبه‌ی خود دلدادگی او نسبت به «الیزابت»، یکی از دو دختر بزرگ خانواده‌ی بنت را به دنبال دارد. این دلدادگی اما یکباره شکل نمی‌گیرد. حتی برعکس، آقای دارسی در ابتدا روی خوشی به الیزابت نشان نمی‌دهد و حتی یک بار او را نازیبا توصیف می‌کند. غافل از آنکه همین موجود به زعم او نازیباست که شهد شیرین عشق را به وی خواهد چشاند...

درباره‌ی رمان غرور و تعصب گفتنی بسیار است. اما پیش از هر چیز باید این کتاب را مطالعه کرد؛ آن هم بارها و بارها. خبر خوش این است که حالا به همت انتشارات صوتی آوانامه این فرصت مهیا شده تا به نسخه‌ی صوتی این رمان گوش فرا دهید، و خود به پاسخ این سوال مهم بیندیشید: عظمت کتاب غرور و تعصب ناشی از چیست، که این‌چنین نسل‌های متعدد خوانندگان را درگیر خود نموده، و به موضوعی جذاب برای تفاسیر و نظرورزی‌های روانشناختی، فمینیستی، و صدالبته ادبی تبدیل شده است؟

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی غرور و تعصب:

از شاهکار جین آستن تاکنون چند اقتباس سینمایی متفاوت صورت گرفته است؛ از جمله دو فیلم زیبا و تماشایی با همین عنوان (غرور و تعصب) که یکی در سال 1940 به کارگردانی رابرت زی. لنرد، و دیگری در سال 2015 به کارگردانی جو رایت ساخته و اکران شدند. شایان ذکر است که فیلم اخیر با استقبال فوق‌العاده‌ای در گیشه‌ها مواجه و برنده‌ی جوایزی متنوع در بخش‌های گوناگون (بازیگری، موسیقی و طراحی لباس و...) شد.

افتخارات کتاب صوتی غرور و تعصب:

- از پرفروش‌ترین رمان‌های کلاسیک تاریخ
- یکی از برترین آثار تاریخ ادبیات به انتخاب انجمن کتاب نروژ

نکوداشت‌های کتاب صوتی غرور و تعصب:

- از محبوب‌ترین رمان‌های تمام دوران‌ها. (Goodreads)
- در زبان انگلیسی هیچ رمانی همتای غرور و تعصب نمی‌شود. (Penguin)
- اصلی‌ترین عامل شهرت جین آستن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رمان‌نویسان تاریخ. (Barnes & Noble)

کتاب صوتی غرور و تعصب مناسب چه کسانی است؟

آثاری نظیر غرور و تعصب از شاهکارهای ادبیات جهان‌اند و شایسته است که هر کتاب‌خوان حرفه‌ای، با هر سلیقه‌ای آنها را مطالعه کند. با این حال اگر بخواهیم این رمان را فقط و فقط به یک گروه از مخاطبین توصیه کنیم، آن گروه بی‌تردید دوست‌داران داستان‌های عاشقانه خواهند بود.

با جین آستن بیشتر اشنا شویم:

جین آستن (Jane Austen) نویسنده‌ی مشهور انگلیسی به سال 1775 در شهر همپشر متولد شد. او نویسندگی را از سنین پایین شروع کرد و در همان دوران جوانی با خلق رمان‌های درخشانی چون «غرور و تعصب»، «اما» و «منسفیلد پارک» میراثی حیرت‌انگیز در عرصه‌ی فرهنگ و ادب از خود به جا گذاشت؛ میراثی که با دو رمان ارزشمند دیگرش به نام‌های «نورثنگرابی» و «ترغیب» که پس از مرگ نویسنده در سال 1818 به چاپ رسیدند، غنی‌تر نیز شد. طنز ظریف، شخصیت‌پردازی استادانه و نگاه همدلانه به دغدغه‌های عاطفی انسان، سه ویژگی مشهود در تمام آثار جین آستن بزرگ است.

در بخشی از کتاب صوتی غرور و تعصب می‌شنویم:

«آقا اسمش چیست؟»

«بینگلی.»

«متأهل یا مجرد؟»

«اوه! مجرد، عزیزم، این که معلوم است! مجرد، و حسابی هم پولدار. عایدی‌اش سالی چهار، پنج هزارتاست. جان می‌دهد برای دخترهای ما.»

«چطور؟ چه ربطی به آنها دارد؟»

زنش جواب داد: «آقای بنت، عزیز من، فکر و حواست کجاست! خب، باید بفهمی که منظورم ازدواجش با یکی از دخترهای ماست.»

«آقا برای همین کار آمده اینجا؟»

«برای همین کار! چه حرف‌ها! اصلاً می‌فهمی چه می‌گویی؟ خب، احتمالش زیاد است که عاشق یکی‌شان بشود. به خاطر همین تا آمد باید بروی دیدنش.»

«من دلیلی برای این کار نمی‌بینم. تو و دخترها اگر می‌خواهید بروید...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه (یک)
نمونه (دو)
10 دقیقه
بخش اول - فصل یک
7 دقیقه
بخش اول - فصل دو
15 دقیقه
بخش اول - فصل سه
9 دقیقه
بخش اول - فصل چهار
8 دقیقه
بخش اول - فصل پنج
20 دقیقه
بخش اول - فصل شش
17 دقیقه
بخش اول - فصل هفت
17 دقیقه
بخش اول - فصل هشت
14 دقیقه
بخش اول - فصل نه
18 دقیقه
بخش اول - فصل ده
14 دقیقه
بخش اول - فصل یازده
7 دقیقه
بخش اول - فصل دوازده
13 دقیقه
بخش اول - فصل سیزده
10 دقیقه
بخش اول - فصل چهارده
14 دقیقه
بخش اول - فصل پانزده
26 دقیقه
بخش اول - فصل شانزده
10 دقیقه
بخش اول - فصل هفده
40 دقیقه
بخش اول - فصل هجده
15 دقیقه
بخش اول - فصل نوزده
14 دقیقه
بخش اول - فصل بیست
16 دقیقه
بخش اول - فصل بیست‌و‌یک
14 دقیقه
بخش اول - فصل بیست‌و‌دو
14 دقیقه
بخش اول - فصل بیست‌و‌سه
16 دقیقه
بخش دوم - فصل یک
12 دقیقه
بخش دوم - فصل دو
18 دقیقه
بخش دوم - فصل سه
11 دقیقه
بخش دوم - فصل چهار
12 دقیقه
بخش دوم - فصل پنج
20 دقیقه
بخش دوم - فصل شش
10 دقیقه
بخش دوم - فصل هفت
13 دقیقه
بخش دوم - فصل هشت
12 دقیقه
بخش دوم - فصل نه
15 دقیقه
بخش دوم - فصل ده
17 دقیقه
بخش دوم - فصل یازده
24 دقیقه
بخش دوم - فصل دوازده
16 دقیقه
بخش دوم - فصل سیزده
12 دقیقه
بخش دوم - فصل چهارده
9 دقیقه
بخش دوم - فصل پانزده
12 دقیقه
بخش دوم - فصل شانزده
13 دقیقه
بخش دوم - فصل هفده
18 دقیقه
بخش دوم - فصل هجده
15 دقیقه
بخش دوم - فصل نوزده
39 دقیقه
بخش سوم - فصل یک
18 دقیقه
بخش سوم - فصل دو
15 دقیقه
بخش سوم - فصل سه
25 دقیقه
بخش سوم - فصل چهار
28 دقیقه
بخش سوم - فصل پنج
17 دقیقه
بخش سوم - فصل شش
18 دقیقه
بخش سوم - فصل هفت
18 دقیقه
بخش سوم - فصل هشت
15 دقیقه
بخش سوم - فصل نه
23 دقیقه
بخش سوم - فصل ده
23 دقیقه
بخش سوم - فصل یازده
14 دقیقه
بخش سوم - فصل دوازده
19 دقیقه
بخش سوم - فصل سیزده
22 دقیقه
بخش سوم - فصل چهارده
16 دقیقه
بخش سوم - فصل پانزده
20 دقیقه
بخش سوم - فصل شانزده
22 دقیقه
بخش سوم - فصل هفده
14 دقیقه
بخش سوم - فصل هجده
12 دقیقه
بخش سوم - فصل نوزده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی غرور و تعصب
نویسنده
مترجمرضا رضایی
راویسحر بیرانوند، مهبد قناعت پیشه
ناشر چاپینشر نی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۲۰۰۰۰ 84000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی غرور و تعصب

علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۰/۱۱/۱۴
کتاب غرور و تعصب یکی از شاهکارهای ادبیات جهان و بی بدیل خانم جین استیل می‌باشد که غرور و تعصب (به انگلیسی: Pride and Prejudice) (به معنی تفاخر و پیش‌داوری) رمان مشهوری اثر جین آستن، نویسنده‌ی انگلیسی است. این اثر دومین کتاب جین آستن است. او این داستان را در سال ۱۷۹۶، درحالی که تنها ۲۱ سال داشت اما نوشت، تا سال ۱۸۱۳ چاپ نشد. اکثر منتقدان غرور و تعصب را بهترین اثر جین آستن می‌دانند و خود او آن را «بچهٔ دلبند من» می‌نامید. بااین‌حال، این کتاب، که ابتدا با نام تأثرات اولیه نوشته شده بود، تا مدت‌ها توسط ناشران رد می‌شد و وقتی پس از ۱۷ سال به چاپ رسید، به‌جای نام آستن، نام «یک خانم» به‌عنوان نام نویسنده روی جلد به چشم می‌خورد. این کتاب به چاپ نخست اسفند ۱۳۳۶، توسط شمس الملوک مصاحب به فارسی برگردانده شده‌است و توسط انتشارات جامی منتشر می‌شود. نام «غرور و تعصب»، که به اذعان خود مترجم، ترجمهٔ دقیقی از عنوان اصلی نیست، توسط این مترجم انتخاب شده و اکنون در همه جای ادبیات فارسی، این کتاب مشهور را با همین نام می‌شناسند.
ترجمهٔ دیگر از این کتاب متعلق به رضا رضایی است که توسط نشر نی به چاپ رسیده‌است.
🌸Zahra Habibi🌸
۱۴۰۱/۹/۱۹
واقعا صد حیف من بارها اسم این رمان رو شنیده بودم حتی در رمان هوای او! خیلی کنجکاو شدم اما در نهایت با چیزی که مواجه شدم همون رمان عقل و احساس بود!!!! تفاوت این دو رمان مثل تفاوت دوتا کاسه آش رشته ست که یکی با پیاز داغ تزیین شده اون یکی با کشک همینقدر سطحی!!!!! و کاملا قابل حدس بعد اینکه قسمت اول رو بخش دوم گوش دادم کامل حدس زدم که چی میشه بعد رفتم بخش پایانی کتاب یعنی نصف کتاب رو فقط شنیده بودم همونطور که توقع داشتم بود فقط یه مورد جزئی برام گنگ بود بخش یکی مونده به پایان رو گوش دادم فهمیدم جریان چی بود!!! نویسنده مطرحی مثل جین آستین اینطور رمان بنویسه واقعا من چرا ننویسم رمان در حد توهمات یه دختر ۱۳ ساله بود مرد جذاب یعنی مرد قدبلند و پولدار زن جذاب یعنی یک زن زیبا و خندون که خوب میرقصه!!! جدال تنگاتنگ برای پیدا کردن شوهر جذااااااب و پولدار و مادری که در زمان حیات همسرش و پدر بچه هاش میگه اگه همسرم بمیره من چجوری خرج تون رو بدم شوهر کنید تا جا باز شه!!! خب زن حسابی تویی که نگران اینی بعد فوت شوهرت چیکار کنی ۵ تا بچه میخواستی چیکار از هر نظر این رمان طبل تو خالیه هیچ پیامی نداره جز اینکه دخترا یا باید خیلی زود شوهر پیدا کنند یا سر بذارن بمیرند!
سارینا دهدشتی
۱۴۰۱/۹/۴
سلام و درود
کتابی بسیار دلنشین، با حال و هوایی آرام که از شنیدنش بسیار لذت بردم. این داستان بیانگر داستان زندگی خانواده‌ای در انگلستان، در سطح متوسط حتی رو به پایین از نظر اقتصادی هست که بیشتر شخصیت و زندگی یکی از دخترها بنام الیزابت رو بیان میکنه.
در این داستان باین مورد اشاره شده که هرفرد حتی
درون یک خانواده و تحت تأثیر یک تربیت و محیط، عقاید و رفتار و شخصیت خاص خودش رو داره.
من بشخصه دو زوج جین و بینگلی با لیزی و دارسی رو خیلی دوس داشتم و شخصیتی که بنظرم خیلی خارج از حد تحمل هست، شخصیت لیدیا بود.
رک گویی و طرز تفکر لیزی با توجه به سن و سالش زیرکانه هست، مگر در چند مورد که دچار اشتباه شد.
جین هم که بسیار مثبت اندیش و آروم بود، حس خوبی به شنونده القا میکنه.
گوینده‌ها هم در این کتاب، بسیار زیبا و خوب کار کردن.
در کل کتاب داستانی سرگرم کننده و آموزنده‌ای هست. در عین حال تا حدودی به فرهنگ و روابط موجود بین افراد در دیگر کشورها آشنا میشویم. من از این کتاب لذت بردم.
ممنون از کتابراه و عوامل کتاب.
Maryam
۱۴۰۱/۲/۳۰
این کتاب رو دوست داشتم. غرور و تعصب یکی از برجسته‌ترین آثار ادبی جین آستین محسوب میشه. یک رمان طولانی که سعی داره در عمق یک داستان عاشقانه تضادهای اخلاقی و انسانی رو به تصویر بکشه. در پایان، هریک از شخصیت‌ها مجبور میشن با نقاط ضعف و قدرت خودشون روبه‌رو بشن، اون‌ها رو بپذیرن یا تغییر بدن. کتاب اما و طولانیه، عنصر تعلیق به خوبی اعمال شده مخاطب رو ماجرا به ماجرا دنبال خودش میکشونه. به شخصه ترجیح میدادم شخصیت دارسی رو پررنگ‌تر در داستان داشته باشم. دارسی بیشتر در تعاریف و نقل قول‌های بقیه شخصیت‌ها برجسته بود. دوست داشتم خودِ دارسی رو بیشتر بشنوم و تجربه کنم. چونکه تفکرات دارسی و لیزی متفاوت با هم سن و سال‌های خودشون در اون زمان بوده. و این بنظر من خیلی جذاب و خواستنیه. البته شکی نیست که جین آستین بیشتر روی خواهرهای داستان مانور داده و این اصلا هم بد نیست. به هرحال این کتاب رو پیشنهاد میکنم و از تیم حرفه‌ای‌تون ممنونم. صدای گوینده‌ها هم که اصن نگم! عاااالی... خسته نباشید😍
آرتمیس
۱۴۰۲/۶/۱۵
این رمان رمانی با نثر روانه که هروقت شخصا حالم خوب نیست سراغش میرم. از لحاظ داستانی، داستانی با ضرهانگ آروم و دلنشین است اما شاید سوژه مورد بررسی کلیشه‌ای به نظر برسه. اما من این رمان را حتی با کلیشه هایش هم دوست دارم چون به نظرم بزرگترین موضوع کتاب که بشدت چشمم و گرفت این بود: ۱. با اینکه مادر این ۵ دختر یعنی خانم بنت مدام در حال شوهر دادن دختر هایش بوده اما از طرفی علاوه بر این رفتار زننده، حق هم داشت چون فرزند پسری نداشت و مدام نگران آینده دختر هایش بود. نگرانی با روشی احمقانه... ۲. اقای بنت مردی شوخ طبع بود که می‌گفت به غیر از الیزابت بقیه دختر هایش خنگ و به درد نخور‌اند درحالی که یه سر اشتباهات دختر هایش مثل اشتباه لیدیا به خاطر ساده انگاری‌ها و بی توجهی‌های همین پدر بود و اگه با موضعی سخت گیرانه جلوشون می‌استاد شاید یه سری اتفاقات ناراحت کننده پیش نمی‌آمد. ۳. این رمان نشان داد که چطور بی عقلی‌های یکی از اعضای خانواده میتونه در سرنوشت دیگر اعضای خانوده نقش داشته باشد و زندگی تمام افراد خانواده مثل زنجیر‌هایی به هم پیوسته است. دوستش داشتم و پیشنهادش می‌کنم.
ماندانا عطایی
۱۴۰۲/۴/۱۰
چقدر رمان زیبایی بود وچقدر خوشحالم که این کتاب را گوش کردم در رمان‌هایی که به راحتی زندگی مردم عادی را بیان می‌کند اگر دقت بشه چه اندرزهایی وجود داره چه نصیحت‌هایی که گویی مادرقصه گو در جام دلت قطره قطره می‌ریزد چقدر همذات پنداری‌ها می‌توانند احساس خوش را به راحتی درجان آدمی روان کند در گذشته فکر و می‌کردم رمان خواندن فقط به در زمان‌هایی می‌خورد که حوصله‌ی هیچ کاری نداری متعلق به زمان‌های مرده است ولی اکنون درک کردم که رمان‌ها اثرات بسیار ماندگارتر از کتاب‌های آموزشی دارند که باحس خوش تفریح آموزش‌های زیبایی می‌دهند رمان غرور تعصب که بهتر است آنرا تفاخر و پیش داوری بنامیم بیان کرد برداشت‌های سطحی وآدم‌های سطحی چه پدیده‌های نامطبوعی در جامعه‌ی انسانی هستند بیان احساسات به همراه حجب و حیا چه ترکیب زیبایی است وسبک سری و تهی مغزی چه عاقبتی دارد چقدر زیبا رفتارها را وصف کرده بود چقدر گویش این کتاب زیبا بود ممنون از کتابراه ممنون از صداگذاران عزیز
کاش همه کتاب خوان‌های عزیز این کتاب دلنشین را مطالعه می‌کردند
آیدا رها
۱۴۰۱/۶/۳
صدای هر دو راوی رو دوست داشتم و کارشون خوب بود، چون کتاب بیشتر حالت نمایشنامه صوتی به خودش گرفته بود تا یک کتابخوانی صرف، و این داستان رو شندینی‌تر می‌کرد..
اما در مورد خود کتاب، باید اعتراف کنم فیلمش رو بیشتر دوست داشتم چون در فیلم بازی و حس هم وجود داره و همین سیر داستانی رو جذاب می‌کنه،
چیزی
که خیلی منو اذیت کرد اینه که داستان درباره انسان‌های بسیار سطحی‌ست که فقط به ازدواج فکر می‌کنن و گویا در زندگی کاری جز ازدواج کردن نه دارند و نه بلدند، حتی دختر اهل مطالعه و نسبتا آگاهی مثل الیزابت که داستان حول محور اون می‌چرخه هم کم درگیر چنین مسائلی نمی‌شه، و این موضوع هدف بودن ازدواج که محوریت اصلی داستان بر پایه اونه به نظرم جالب نیومد. البته نه به این دلیل که ازدواج یا عشق و عاشقی بد باشه، فقط مسئله من اینه که ازدواج بخشی از زندگی هر فرد محسوب میشه نه تمام اون!
Masoumeh Pedram
۱۴۰۲/۲/۲۷
اگر شما هم دوست دارید مثل من خستگی و چالش‌های روزانه رو با یک داستان خوب کنار بگذارید و به آرامش برسید پیشنهاد می‌کنم حتما این کتاب صوتی رو بشنوید داستان فوق العاده جالبی داره و هر دو گوینده خانم و آقا عالی هستن.
چیزی که توی این داستان برام جالب بود اطلاعات جدیدی هست که از از قوانین و خلقیات که و
انگلیسی‌ها فهمیدم اونها برخلاف تصورات ما یک سری چارچوب قوانینی در مورد ازدواج و خانواده دارند که با خواندن داستان خودتون بهتر درک میکنید.. این که یک سری رفتارها که متاسفانه دخترای ما آرزوش رو دارن مثل خارجی‌ها باشند برای همون خارجی‌ها هم مایع آبروریزی هست و میتونه سرنوشت بقیه اعضای خانواده رو تحت تاثیر قرار بده.
اهمیت تربیت توسط پدر مادر و تاثیر پذیری دختر از مادرش توی داستان خیلی ماهرانه نشون داده شده.
ممنون از همه عوامل. عالی بود🌷🌷🌷
خانم آزادی
۱۴۰۱/۶/۷
کتاب سرگرم کننده ایه
محتوای آنچنان قدرتمندی نداره و تصور نکنین قراره با یک شاهکار روبه رو بشین😅
ولی گوینده‌ها عالی هستن
ترجمه‌ی کتاب خیلی خوب نیست و گاها یک مقدار بد ترجمه شده و از گیرایی کتاب کم کرده.
مثلا استفاده اصطلاحاتی که درحالت عادی رایج نیستن مثل: مطبوع بودن شخص
در حالت عادی به که
کسایی دلپذیر یا به قول کتاب "مطبوع" هستن میگیم _دلچسب_ یا _دوست داشتنی_، نمیگیم مطبوع!
داستان جالبی داره (البته اونقدر گیرا نیست که شمارو کنجکاو کنه یا به چالش بکشه) توصیف شخصیت‌ها به خوبی انجام میشه و میتونین هر شخصیت رو خیلی خوب درک کنین و این جالبه. درکل کتاب خوبی هستش و ارزش خرید داره و سرگرم کنندس🤍
سپیده فرهادی
۱۴۰۰/۱۱/۹
کتاب شیرین و سرگرم کننده ایه قطعا بدونید که با خریدنش سود کردید ولی انتقاد دارم. توی توضیحات این کتاب تو صفحه خریدش جوری ازین کتاب تعریف شده که از شاهکارهای جهانم شاهکار تره واقعا حقیقت نداره. یه داستان عادی و شیرینه نه شاهکار‌ترین شاهکاراس نه حتی واقعا شاهکاره. بلکه فقط یک کتاب خوب و کمی بیشتر از کتابه خوبه که میشه توصیه کرد که حتما بخونید قشنگه. به هیچ وجه قصد ندارم ارزش این کتابو کم جلوه بدم من واقعا پسندیدم ولی نه دیگه انقدر که توی توضیحاتش نوشتید. حتی عاشقانه‌ی اونقد داغ و پر حرارتی هم نداره که شایسته این همه تمجید باشه.
محمدعلی کلوندی
۱۴۰۰/۱۱/۲۸
روند داستان به جز فرار خواهر کوچک باشخصی بدهکار وبامهارت بالا درجذب خانوم‌ها یک نواخت بودن حادثه خاصی پیش می‌رود ‌، مادر خانواده هم بدون اینکه بداند با اخلاق وکردار خود مانع از ازدواج دخترهایش می‌شود درحالی که آرزویش همین مسئله است ودراخر هم این داستان به اندازه تعریف وتمجیدها زیبا وجذاب نبودوونکته بعدی اینکه قانون ارث در زمان نوشتن کتاب خیلی عجیب وغیر منطقیه که همین قانون شخصیت‌های رو وارد داستان میکنه ‌وشکل گیری بخشی از داستان به خاطر همین قانونه و نکته آخر هم اینکه هردو راوی داستان خوب بودن وای کاش به تنهایی اجرا می‌کردند چون هر دو راوی به تنهایی این توانایی رو داشتن که خوب داستان رو اجرا کنند
ستایش نوروززاده
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
زیبا و شکیل. من خیلی با کتاب ارتباط گرفتم. مفاهیم مطرح شده در کتاب پیچیده نیستند اما دلنشین روایت شدند. روایت شیرین بود. البته جا داشت که کمی با افکت‌های صوتی بیشتر حالت نمایش صوتی پیدا کنه ولی از همه تهیه کنندگان تشکر میکنم لذت بخش بود. داستان در انگلستان قرن ۱۹ روایت میشه. تم عاشقانه داره اما در خلال داستان به مفاهیم اجتماعی هم پرداخته شده. جالبه که فرهنگ ان زمان انگلستان به الان ما شباهت داره! برای همین خیلی زود کانکشن برقرار میشه. شخصیت پردازی‌ها خوب بود و واقعا دقیق. البته من خیلی با بقیه خواهرها ارتباط نگرفتم چون خیلی بهشون پرداخته نشده بود. پشیمون نمیشید.
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۰/۱۰/۱۹
چندین بار این کتاب را خوندم و فیلمهایی که ساخته شده را هم دیدم و همیشه جزو آثار محبوبم بوده و هست، اجرا هم خیلی خوب بود
اما یک انتقاد اساسی به مترجم دارم که چطور اصطلاحات عامیانه‌ی امروزی را در ترجمه اثر به کار برده؟ خانم بنت فکر میکنه با بودن کنار لیدیا حسابی "حال" کنه؟!!!!!!!! و نمونه‌های زیادی از این دست
متاسفم که در ترجمه آثار، فرهنگ و ادبیات و اخلاق دوران روایت شده رعایت نمیشود
فاطمه شیخ الاسلامی
۱۴۰۰/۱۲/۱۴
داستان جذاب، گیرا و سرگرم کننده‌ای هست، دائم کششی برای خواننده ایجاد میکنه و هر چی جلوتر میره گیرایی بیشتری داره. شخصیت پردازی خیلی عالی داره و قلم قدرتمند نویسنده جزئیات رو عالی و کافی بیان میکنه. ترجمه روان هست و خللی در متن داستان وارد نمیکنه. گویندگی هم عالی بود و من خیلی راضی بودم‌. خط داستان به نظرم بیش از حد خوشبینانه نگاشته شده و در مواقعی از دنیای تلخ حقیقی فاصله میگیره و به رویاهای دختران نوجوان شباهت پیدا میکنه
شعری اولیا
۱۴۰۲/۲/۳۱
چقدر لذت بردم! چند سال پیش فیلمی که بر اساس این داستان ساخته شده را دیدم و واقعا لذت بردم. الان که متوجه شدم کتابراه این کتاب را با صدای گویندگان درجه یکش ارائه کرده به شدت وسوسه شدم تا آن را بشنوم. کمی نگران بودم که داستان برایم خسته کننده شود. اما اصلا این طور نشد! با هیجان داستان را دنبال داستان می‌کردم. فوق العاده‌ای است… البته اجرای بسیار بسیار زیبای گویندگان لذت غرق شدن در داستان را چند برابر می‌کرد. از گروه اجرا واقعا ممنونم.
مشاهده همه نظرات 189

راهنمای مطالعه کتاب صوتی غرور و تعصب

برای دریافت کتاب صوتی غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.