نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خاطرات یک گیشا - آرتور گلدن

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
محمدرضا حسن پور
۱۴۰۱/۱/۱۵
کتابی بود تاثیر گذار، نمیدانم داستان کتاب چقدر به واقعیت نزدیک بود ولیکن از کنار مسائل مربوط به زندگی و نگرش هر بک از افراد کتاب نسبت به زندگی که بسیار عالی در کتاب ترسیم شده بگذریم دو موضوع جالب توجه در کتاب وجود داشت. موضوع اول نحوه زندگی گیشاها که برخی از افراد اصلا شناختی نسبت به آن ندارند و یا برخی که با فرهنگ زندگی ژاپنی آشنایی مختصری دارند، این کتاب کاملا دیدگاه را نسبت به نحوه زندگی ایشان و شناخت پیدا کردن نسبت به آن کاملا متفاوت میسازد. آداب و رسوم حاکم بر این شغل، آموزش‌های لازم جهت کسب مهارتهای لازم جهت این نحوه زندگی بسیار زیبا تجسم یافته و خواننده کاملا متوجه می‌شود که این شغل با تصور نا ملموسی که از گیشاها داشته به چه میزان متفاوت است. موضوع دوم خواندن و فضای شنیداری کتاب است که بسیار زیاد باید از گویندگان تشکر نمود که فضا را بنحوی جهت شنونده متجسم می‌سازد که شنونده خود را در آن لحظه و مکان احساس می‌کند یا حداقل برای من اینچنین بود از این بابت متشکرم
شکوفه عصاره
۱۴۰۱/۵/۱۷
عالی بود، آنقدر جذبم کرد که تصمیم گرفتم فیلمش رو هم ببینم ولی با وجود اینکه فیلمش، برنده ۳ جایزه اسکار شده، بنظرم، حتی موفق نشده ۳۰ درصد از کتاب رو به تصویر بکشه و بعضی جزییات حذف یا تحریف شدن!
یعنی وقتی کتابی که مدت نسخه صوتیش حدود ۲۴ ساعت هست، توی یک فیلم ۲ ساعت و نیمه خلاصه شده، دیگه قضاوت با شما😕
داستان درباره دختربچه فقیری به نام «شی‌یو» هست که با پدر و مادر پیرش و خواهرش «ساتسو» توی دهکده ماهیگیری زندگی می‌کرد ولی به دلیل مشکلات مادی، به اقای تاناکا فروخته میشن و هردو به شهر فرستاده میشن، «شی یو» رو به دلیل زیبایی چشم‌هاش برای گیشا شدن به خانه نیتا میبرن ولی خواهرش به عنوان هرزه به محله بدنام شهر فرستاده میشه‌ و شی یو تنها میمونه.
این کتاب داستان شکنجه‌ها، بردگی سخت، تلاش‌ها، موانع و رقبای پیش روی اون، برای تبدیل شدن به گِیشا هست.
«برای خوندن این کتاب یک لحظه هم تردید نکنید.»
محمود اژدری
۱۴۰۱/۳/۱۰
کتاب خاطرات یک گیشا
با سلام و احترام به همه دوستان
این کتاب را به پیشنهاد دوستان مطالعه کردم به نظر من در حد متوسط قرار می‌گیرد با اینکه من به مطالعه زندگینامه افراد علاقه زیادی دارم و در این زمینه هم کم مطالعه نکردم.
کتاب خاطرات یک گیشا خاطرات دختر بچه‌ای است که از طرف خانواده فقیر برای کار فروخته می‌شود. اولین جلوه‌ای که برای من داشت این بود که از روابط موجود در جامعه ژاپن چقدر شبیه کشور خودم است و همه سنن و آدابی را رعایت می‌کنند که در خیلی از کشورهای شرقی هم انجام می‌شود. ولی چیزی که من را تحت تاثیر قرار داد فروخته شدن بچه‌ای بود که دیگر خانواده استطاعت سیر کردن شکم او را نداشتند که هم او بود و هم خواهرش ولی بخت با یکی یار بود و بابت رنگ چشمانش یک گیشا می‌شود ولی خواهر دیگر که ظاهری معمولی دارد باید برای امرار معاش خود تن فروشی کند.
چیزی که برای من اصلا تعریف نشد این بود که در مورد ژاپن و تاریخ آن خیلی تفاوت قائل بودم ولی با مطالعه این کتاب دیدم که با این همه پیشرفت و ساز و کارهای انصاف ولی در جامعه ژاپن مرد سالاری و موقعیت اجتماعی همه حرف را می‌زند و این برای من تکان دهنده بود. تا جایی که در میان مطالعه گاهی اشک بر چشمم جاری شد و گاهی هم خنده بود. در مجموع باید تشکر کنم از مجموعه کتابراه بابت قرار دادن این کتاب صوتی در مجموعه خود و انتشارات صوتی آن آوانامه که تلاش‌های زیادی شده بود بخصوص صدای شیوای سحر بیرانوند و همچنین انتشارات سخت بابت نشر فیزیکی این اثر.
فاطمه غضنفری
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
در خصوص اینکه آیا این کتاب ارزش خواندن دارد یقیناً ارزش خواندن دارد زیرا علاوه بر اینکه داستانی سرگرم کننده را روایت می‌کند مطالب جدیدی را هم به خواننده می‌اموزر اگرچه شخصاً چندان نمی‌پسندم که در کتاب در خصوص جزئیات توضیح زیادی داده شود و آن را کسل کننده می‌دانم اما در کتاب مورد بحث اگرچه گاهی در خصوص جزئیات صحبت زیادی می‌شود اما با توجه به اینکه در حال یادگیری در خصوص فرهنگی هستیم که با آن کمترین آشنایی را داریم بیان جزئیات به درک آن فرهنگ کمک زیادی می‌کند در نتیجه این توضیحات کسالت آور نخواهند بود در مورد روایت داستان ابتدا فکر میکردن قرار است با داستانی منتقدانه از شغل گیشا روبرو شوم اما این گونه نبود و صرفاً نویسنده بدون هیچگونه قضاوتی زندگی روزمره یک گیشا را بیان نموده بود فرهنگ ژاپن در خصوص زن و به ویژه گیشا را چندان متفاوت از ایران ندیدم همانگونه که در ترجمه کتاب نویسنده شغل گشایی را جهت آشنایی ذهن خواننده در قالب ازدواج موقت بیان نموده بود در هر صورت اگرچه از پایان داستان چندان خوشم نیامد اگرچه که پایان بدی نبود اما از خواندن کتاب پشیمان نیستم خواندن آن را به همه توصیه می‌کنم
فاطمه رحیمی
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
دلیل ستاره‌های من جذابیت داستان به لحاظ موضوع و اینکه بخشی از جریان تاریخی ملتی را بازگو می‌کند اگر چه ممکن است خود داستان عین واقع نباشد و همچنین کشمکش‌های درونی شخصیت اصلی و تطبیق حالات و احساسات خود با طبیعت و توصیف جزئیات کیمونوها برایم جذاب بود وگرنه به تصویر کشیدن بردگی جنسی و مزایده دوشیزگی برای هر بانوی آزاده‌ای جز احساس اشمئزاز چیز دیگری در برندارد اگرچه در کشور ما محدودیت‌های جنسی بخصوص برای زنان وجود داشته و به لحاظ جامع بودن موضوع از نظر حقوق و عرف و جامعه شناسی و اخلاق گرایی و تاثیرات مذهبی عمیق قابل بحث و تبیین است که در این مقال نمی‌گنجد ولی هیچ گاه بجز موارد محدود در میان پادشاهان و بعضی اقوام آنهم بطور آندمی بردگی جنسی بطور رسمی و گسترده و بوضوح در ایران وجود نداشته اما از این نقطه ضعف تاریخی که بگذریم چیزی که در داستان توجهم را جلب کرد رگه‌های انضباط و اراده درمردم ژاپن برای پیشرفت وصنعتی شدن بود و برایم بیشتر آشکار شد تغییرات ژاپن خواست یک شبه وتحول ناشی از جنگ نبوده بلکه بیشتر تغییر استراتژی بوده است که بدون انضباط همه جانبه امکان نداشته گویندگی بسیار خوب بود و تسلط کافی وجود داشت
سارینا دهدشتی
۱۴۰۱/۵/۱۰
سلام و درود
واقعا بابت تألیف، نشر و ترجمه این کتاب زیبا از شما سپاسگزارم.
کتابی با سبکی زیبا، دارای کشش و جذابیت فراوان و گویای یک فرهنگ قدیمی در گوشه‌ای از کشوری که اکنون از نظر رفتار و صنعت جزء پیشرفته‌ترین هاست.
چ نگاه ناراحت کننده‌ای نسبت به زنان که از اول زندگیمان تا همین الان، درهمه‌ی فرهنگ‌ها میبینیم،.
نگاه مردم ژاپن به بانوان نیز بسیار سطحی و جنسیت گرا بوده و باز هم ناراحتی و غم درون را برمی انگیزد.
اما میبینیم که اگر به بانویی علاقه مند میشدند، چه محبت عمیق و درونی نسبت باو پیدا میکنند.
نوع فرهنگ ک دید جامعه باعث میشده که حتی خود خانم‌ها هم قدرت را در جلب توجه، نشان دادن زیبایی و جنسیت خودشان و مورد محبت قرار گرفتن توسط مردها، جستجو و پیدا کنند.
زندگی جالبی برای سایوری رقم خورد. اما سرنوشت هاتسو ممو، کدو حلوایی، خواهر سایوری و... خیلی بانوان دیگر، رقت انگیز و دردناک بود.
بهررو از دید من کتابی زیبا از نظر موضوع، آشنایی با فرهنگی در گوشه‌ای از جهان و... بود.
ممنون از شما
Sheyda bavarhazh
۱۴۰۱/۲/۸
سلام و عرض ادب خدمت عوامل کتابراه عزیز بسیار از شنیدن این کتاب با گویندگی فوق العاده خانوم لذت بردم هرچقدر از شیوایی و خیالپردازی نثر زیبا و البته بیان عالی گوینده بگویم کم است اما چیزی که در این رمان خیلی باعث آزار من شد نگاه ابزاری بود که به زنان میشده و متاسفانه هنوز هم چنین نگرشی وجود داره ارزش زن خیلی بالاتر از این هست که فقط ناز و عشوه بخواد مردان پولدار و جذب خودش بکنه متاسفانه خیلی‌ها چنین نگرشی رو به دین و ائمه نسبت میدن و بیانگر این هستند چنین تبعیض جنسیتی‌ای در قرآن و سنت پیامبر و ۱۲ معصوم هست اما همینطور که تو این کتاب ذکر شده در خیلی از جوامع هم این دیدگاه وجود داشته در ابتدای رمان گفته شد دختر‌ها حق نداشتند به قایق ماهیگیری نزدیک بشن چون باعث بد یمنی میشن خلاصه اینکه خیلی از این بابت ناراحت هستم
شهرزاد زارع
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
سلام دوستان من کتابهای زیادی گوش کردم و کمتر پیش میاد از یک کتاب اینقدر لذت ببرم، برای من عالی بود و اطلاعات زیادی درباره‌ی گیشاها و تا حدودی آداب مردم ژاپن رو دریافت کردم، خاطرات یک گیشا با ظرافت خاصی بیان میشه آنقدر که گاهی فکر میکردم زمانی را در کنار آن‌ها زندگی کرده‌ام، داستان درباره‌ی نهایت رنج یک کودک هست که به دلیل فقر فروخته میشه و رنجهای زیادی رو در این مسیر میبره اما در نهایت به جایگاه مهمی میرسه و دردهای زندگیش رو به سان رودی میبینه که با تلاش زیاد خودش رو به دریا رسونده، از طرفی گویش خانم گوینده و طرز بیانشون عالی بود و به جای تک تک شخصیتها با صدایی منحصر به فرد صحبت میکنند و با هنرمندی تمام یک نمایش کامل رو با خوندن کتاب اجرا میکنند، امیدوارم شما هم به اندازه‌ی من از این کتاب لذت ببرید
🌸Zahra Habibi🌸
۱۴۰۲/۳/۲۷
این کتاب محشره من که خیلی خیلی باهاش ارتباط گرفتم کل تصورات منو نسبت به زنانی که شغل گیشایی یا مشابه دارند تغییر داد و اینکه چقدر براشون سخته و همین سختی چقدر میتونی براشون اعتیادآور باشه زنانی که راهی برای بازگشت به خونواده ندارند و برای امرار معاش ناچار به انجام کارهایی هستند که براشون به شدت طاقت فرساست! اما کاش گیشا‌ها فقط زن نبودند و برای خانم‌هایی که به تنوع و سرگرمی نیاز داشتند گیشاهای مرد هم وجود داشت چون توی این داستان جوری از ایجاد تنوع و سرگرمی برای مردها صحبت شده که انگار زنها محکوم به خونه نشینی و تنهایی هستند و من این قسمت واقعی داستان رو که مردهای متاهل همش با گیشا‌های مختلف سرگرم بودند رو دوست نداشتم اما در کل کتاب خوبیه پیشنهاد میکنم.
طاهره شهبازی
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
کتاب خاطرات یک گیشا، بسیار شیوا و زیبا نوشته شده. نویسنده در بیان اتفاقات و احساسات شخصیتها، بسیار قوی عمل کرده، بطوری که خواننده را در فضای داستان غرق می‌کند. و اما راوی کتاب، خانم بیرانوند، فوق العاده قوی اجرا کردند. صدای زیبا و بیان جذاب و بدون نقص ایشان قطعا کمک زیادی به جذابیت کتاب و همچنین درک حس اشخاص کرد.
اما موضوع ناراحت کننده نگاه جامعه به زن بود. اینکه عده‌ای از کودکی تربیت میشوند که بتوانند با جملات شهوت برانگیز، نمایش ماهرانه‌ی بدن خود، سرویس دادن به مردان، و حتی همراهی کردن مردان تا جلوی درب دستشویی، و بسیاری کارهای دبگر، توجه مردان را به خود جلب کنند و ازین راه کسب درآمد کنند. در واقع مثل یک نوکر یا برده در مقابل مردان!
Rahil najafi
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
خیلی جالب بود
تاکنون هر وقت به اینگونه زنان ژاپنی در سریالها برمیخوردم فکر میکرد اینها بردگان جنسی هستند اما با این کتاب مشخص شد گیشا از برده جنسی یا همان روسپی مجزاست
قواعد و قوانین خود را دارند
تابع دستورات مخصوصی هستند و تن فروش نیستند
فقط همنشین مردانند
هر کاری که انجام میدهند برای منظوری است و آبروی خود را به خطر نمی‌اندازند
بسیار لذت بخش بود
فرهنگ ژامپنی در مورد گیشا‌ها به تمامی به تصویر میکشید
اطلاعاتت را بالا میبرد و در آخر باز به قانون نانوشته‌ی این میرسید که هر چه در ذهن داری روزی به حقیقت می‌پیوندد
یک ریسک ممکن است تو را به تمامی اهدافت برساند
جلو برو و از هیچ چیز نترس
شعری اولیا
۱۴۰۳/۱/۳۱
این کتاب با اکثر کتابهای که خوانده بودم تفاوت داشت. داستان در مورد گروهی از زنان بود که بسیار با ساختار و شکل زندگی شان غریبه بودم. شناخت این گروه برایم جالب بود. ارزش‌ها و زن بودن در این دنیا با دنیای من تفاوت زیادی داشت. مدام در ذهنم برآیندی از سختی‌ها و امتیازات این سبک زندگی محاسبه می‌کردم تا بفهمم آیا شخصیت اصلی باید در این فضا به زندگی خود ادامه می‌داد یا بهتر بود از ان خارج می‌شد! ….
جالب اینجا بود که دامنه‌ی تاثیرگذاری گیشاها در جامعه‌ی ژاپنی‌ها بسیار گسترده بود!! به سختی می‌توان فهمید که گیشاها شخصیتی مثبت و محترم و تاثیرگذار، یا شخصیتی منفی هستند!!!!
نگین نادری
۱۴۰۱/۹/۲۴
بسیار کتاب زیبایی بود در وصف زنان ژاپنی به نام گیشا، که وظیفه ی سرگرم کردن مردان را داشتند. و به قدری مهم بود که از کودکی برای این کار تعلیم می دیدند. نویسنده فضای داستان رو بقدری خوب توصیف کرده بود که حس میکردم من هم اونجا حضور دارم البته با تشکر از گویندگان، این فضاسازی به نحو احسنت اجرا شده بود و شنونده رو به هیجان می اورد. کتاب روند خسته کننده ای نداره و فکر ادم رو بشدت درگیر میکنه. اگر به تاریخ و فرهنگ ژاپن علاقمند هستید خوندن این کتاب رو بهتون توصیه میکنم.
maryam arab
۱۴۰۱/۵/۱۸
کتاب عالی بود هم تاریخی بود هم عاشقانه هم فرهنگی، زنان بدبخت از اول پیدایش به دنبال حقوق مسلمشان باید بدوندوزحمت بکشنددر صورتیکه یک نوزاد پسر با تمام حقوقش متولد می‌شود.
یک زن باید یکسری ظلم را به خاطر زن بودنش، یکسری را به خاطر کشوری که در آن متولد می‌شود، یکسری را به خاطر آیینی که دارد، فرهنگ و آداب و رسوم، متحمل شود.
چه دردناک بوده زندگی یک گیشا، بدون حق عاشق شدن ‌و آزادی.
مرگه وقتی ابزاری دیده بشی.
مرسی کتابراه
لی لی مهروند
۱۴۰۱/۴/۱۶
با خاطرات یک گیشا به دنیایی وارد میشویم که ظواهر و تجملات بسیار مهم هست و زن تحت اموزش‌های سنگین قرار میگیرد تا به بالاترین قیمت حراج بخورد و وسیله سرگرمی مردان قدرتمند شود
دنیایی که اصل بر پایه عقاید و خرافات عجیبه
این کتاب برای من بسیار جذاب بود که صد البته علاوه بر نوشتار و ترجمه خوبی که داشت خوانش بسیار قوی و تاثیر گذاری هم داشت
که در کتاب‌های صوتی به نظر من خوانش راوی حرف اول را در جذب کتاب می‌زند
ممنون از کتابراه
ستایش نوروززاده
۱۴۰۲/۸/۸
از فیلمش که خیلی خیلی خیلی بهتر بود. ‌ خیلی جذاب و چه قدر راحت میشو باهاش ارتباط گرفت. اول اینو بشنوید بعد فیلمش رو ببینید. خیلی واستون شخصیت پردازی‌ها راحت‌تر میشه. من عاشق کتاب‌هایی هستم که حالت زندگی نامه دارن ولی جزئیات عالی روایت شدن. میتونم بگم همه صحنه‌ها رو تونستم ببینم از بس خوب توصیف شده بود. کلا من خوشم اومد. تم عاشقانه و برای شناخت ژاپن قدیم هم واقعا خوبه...
ملینا ن
۱۴۰۲/۷/۱۷
خاطرات یک گیشا ماجرای یک دختر کوچک از یک روستا که مسائل مختلفی رو پشت سر میذاره تا…، کتاب خیلی خاصی نبود من زیاد لذت نبردم اتفاق خاصی داخلش نیست یک روند یکنواخت‌ رو طی میکنه یه مقداری هیجان و بالا پایینش فقط زمان جنگ هست و فقط شما کمی اطلاعات در مورد گیشا‌های ژاپن بدست میارید که به هیچ دردتون نمیخوره گوینده بسیار مسلط هست کتاب بسیار طولانی بود من پیشنهاد نمیکنم
محمدرضا جوادی
۱۴۰۱/۹/۹
رمانی بسیار لطیف با ریتمی دلنشین از خاطرات یک گیشا که با صدای بسیار زیبای گوینده خانم سحر بیرانوند لذت شنیدنش را چندین برابر میکند، آشنایی با فرهنگ مردم ژاپن و زندگی ژاپنی‌ها قبل و بعد از جنگ در کنار دشمن سابق و دوست جدیدشان و نیز شنیدن آداب پیچیده و زندگی گیشاها را میشود در این کتاب به بهترین شیوه ممکن دریافت. شنیدنش را بهتون توصیه میکنم..
معصومه مولایی
۱۴۰۲/۳/۳۱
من روزها بعد از تمام کردن این کتاب به گیشا فکر میکردم رمان خوبیست بیان خوب و راوی بسیار خوب انگار خودم در آن زندگی می‌کردم یک زندگینامه کامل بود بسیار لذت بردم
ممنونم از کتابراه واقعا راوی‌های خوب و آهنگساز‌های خوبی دارند
خیلی لذت بردم مثل دیدن یک فیلم خوب بود و آنقدر برام جذاب بود که در هر فرصتی دلم می‌خواست گوش کنم ببینم آخرش چه می‌شود
محمد باقر عبیری
۱۴۰۱/۹/۳
واقعاً تعجب کردم که یک نویسنده غیر ژاپنی اینقدر با جزئیات درباره آداب و رسوم ژاپن نوشته. از نظر تاریخی قطعاً عالی است و ارزش مطالعه دارد. از نظر داستان، مثل اُشین هست. با شخصیت از کودکی تا کهنسالی حرکت میکند و در این راه کلی فراز و نشیب جذاب دارد. راوی هم انصافاً زحمت کشیدند تا اثر به نهایت جذابیت برسه.
در کل قطعاً ارزش خرید و مطالعه دارد.
nazanin ghadimi
۱۴۰۱/۶/۱۳
کتاب بسیار جذابی بود به همراه گویندگی مسلط و موزیکهای متناسب و آرام. این کتاب را در سالی که چاپ شد خواندم و فیلمش را هم در سینما دیدم نمیدانستم سالها بعد فاش میشود که کتاب اصلا تخیلی نبوده و حقیقتا سرگذشت گیشایی بنام می‌ینکو ایواساکی بوده که بعد از نویسنده کتاب شکایت قانونی کرد بخاطر فاش کردن حرفهایی که نباید فاش میشد سرگذشت و نحوه زندگی گیشاها
sara hamid
۱۴۰۱/۱/۱۶
در خاطرات یک گیشا، ما وارد جهانی می‌شویم که ظواهر در آن بسیار مهم هستند. جایی که یک دختر به بالاترین رقم حراج می‌شود؛ جایی که زنان آموزش می‌بینند تا قدرتمندترین مردان را گول بزنند. و جایی که عشق به عنوان توهم مورد تحقیر قرار می‌گیرد. این یک اثر داستانی بی نظیر و پیروزمندانه است. راوی جذابیت کتاب را چندین برابر کرده بود.
baes hashemi
۱۴۰۲/۴/۱۳
درود فراوان
کتاب از نظر داستان جذاب و شنیدنی هست و آدم رو تشنه نگه میداره که هی ادامه بده و ببینه داستان به کجا میرسه.
اما اگه بخوایم با کتاب‌های نویسندگان مشهور مقایسه کنیم اگه نگم این کتاب جایگاهی نخواهد داشت میتونم بگم یک کتاب معمولیه و خیلی از جاهاش تخیلی میشه و...
در کل داستان جذاب و پرشوری بود
ممنون کتابراه عزیز🌷
Fatemeh Amini
۱۴۰۲/۲/۲۱
عالی بی نظیر
بعضی از کتاب‌ها اولش خیلی حوصله سر بر هست و باید صبر کرد به جاهای جالب کتاب رسید، ولی این کتاب از لحظه اول عالی بود و به شدت من را جذب خودش کرد. صدای گوینده حرف نداشت. واقعا حس کردم در اون لحظه هستم و با کتاب زندگی کردم.
با اینکه یک روز از تموم شدن کتاب میگذره ولی دلم برای حال و هواش تنگ شده و دلم میخواد دوباره گوش بدم.
الهه عباسی
۱۴۰۲/۱/۲
با سلام به دوستان کتاب راهی خوبم
کتابی بسیار زیبا با ترجمه‌ای روان خوانشی دلپذیر و موسیقی مناسب و صدا گذاری عالی بود.
رمانی عاشقانه داستان کودکی فقیر که سرانجام یک گیشا میشود و در روند داستان با آداب و رسوم و برگی از تاریخ ژاپن آشنا میشویم روایتی از زنان و دخترانی که برای ادامه زندگی خود مجبور به گذشتن از خود میشوند و....
Elham Ghavami
۱۴۰۰/۱۲/۲۱
کتابی زیبا وجذاب...... واقعا دوست داشتنی من خیلی از این کتاب خوشم امد..... کتابی تازیخی از زندگی گیشا‌ها در چین....... واقعا به مخاطبان پیشتهاد میکنم گوش کنند...... صدای راوی عالی وگوشنواز....... ممنون از کتابرله بهزخاطر زحمات زیادی که میکشند....... /ونظر مخاطبان برایشان مهم است............................
سنا زارعی
۱۴۰۱/۲/۲۶
کتابی جذاب و در عین حال کمی غم انگیز هست صدای گوینده و قابلیت عوض کردن آن بسیار حرفه‌ای و زیباست آهنگ‌هایی با ریتم ژاپنی در دوران قدیم و ساز‌های آن در اول هر فایل کتاب را خیلی دوست داشتنی تر کرده است فرهنگ‌های ژاپنی و اسیای شرغی به خوبی در کتاب نشان داده شده است و شما رابه دنیای آن میبرد
Nazi N
۱۴۰۱/۲/۱۷
ممنونم از کتابراه، بسیار کتاب جالبی بود از هرلحاظ توانایی قلم نویسنده کاملا محسوس بود وناگفته نماند گوبنده‌ی این کتاب هم بسیار عالی بیان کرده بنظر من خوندن این کتاب برای کسانی که علاقه به فرهنگ وفولکلور کورهای مختلف دارند بسیار مفید خواهد بود ومن از گوش دادن به این کتاب نهایت لذت رو بردم
کیمیا محمودی
۱۴۰۱/۱/۳
داستان بسیار جذابی از یک فرهنگ غلط صدای راوی هم بسیار عالیست با بخشی از فرهنگ ژاپن قدیم آدم آشنا میشه، من خیلی کتاب می‌خونم از این کتاب هم خوشم اومد بخشی از یک فرهنگ که باهاش آشنا نبودم رو نشونم داد ارزش شنیدن داره کتاب فلسفی نیست و در بر دارنده دیدگاه جدیدی به نظرم نیست صرفا بخشی از تاریخ
خانم عدالت
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
از جمله کتاب‌های که تحمل نشنیدن آن سخت بود، جذابیت داستان با خوانش عالی خانم بیرانوند دو چندان شد، موسیقی بکار رفته بسیار دلپذیر و بجا بود وداستان روان و جذاب
ولی به عنوان یک زن، از اینکه وسیله‌ای برای خوشایند و خوشگذرانی مردان بودن و به آن به عنوان یک حرفه نگاه بشه، بسی غمگینم!
الهام سلیمی
۱۴۰۱/۵/۶
علی رغم علاقه زیادم به زندگینامه‌ها و همچنین تاریخ، خیلی با این کتاب ارتباط خوبی نگرفتم. البته خوب شد که کاملا اتفاقی این کتاب رو گوش کردم چون فکر میکردم فرهنگ ما مروج مرد سالاری بوده در طول تاریخ. الان فهمیدم لااقل از این لحاظ اوضاعمون نسبت به ژاپن خیلی بهتره. 😅
مریم عرب پور
۱۴۰۱/۱/۲۲
کتاب پر کششی أست هرجا داستان رو متوقف کنیدمشتاقانه منتظرید به خواندن ادامه دهید، دقیقا تصوری أست که از گیشاهای ژاپن دارید برای تمام زندگیشون به بهای پول خود را خرج می‌کنند و دوره مشخصی از ژاپن را در این کتاب و روزهای زندگی مردم اون زمان در ژاپن را تعریف می‌کند
Haniyeh R
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
از اون جایی که من چند تا کتاب رو با هم میخونم تموم کردن یک کتاب معمولا بیشتر از یک ماه طول میکشه اما این کتاب به حدی برام جذاب بود که زیر یک ماه تمومش کردم هم سیر داستان خیلی قشنگه و هم پایان بندی فوق العاده‌ای داره قرار نیست از خوندنش پشیمون بشین ناراحتم که چرا تموم شد
صادق تجویدی
۱۴۰۱/۱/۲۲
قلم نویسنده بسیار حیرت آور است، چگونه می‌شود یک مرد این چنین احساس و تفکرات ذهنی یک گیشا را بیان کند. واقعا کتاب جذابی است و ترجمه بی نقص دارد. صدای خانم بیرانوند نیز جذابیت اثر را دوچندان نموده است.
پیشنهاد میکنم حتما بخوانید، گوش دهید و لذت ببرید.
Fer Elh
۱۴۰۱/۱/۱۶
داستان جالبی بود، خیلی قشنگ زندگی گیشاهای ژاپن را تفسیر کرده. برای من خیلی جالب بود چون همیشه فکر میکردم گیشاها زنان تن فروشی هستند که برای در خدمت بودن قشر مرفه جامعه تعلیم دیده میشوند. با تشکر از کتابراه و گوینده حرفه‌ای که انقد زیبا ایفای نقش میکردند.
محمدعلی کلوندی
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
کتاب به خاطراینکه زیادی طولانی است واتفاقات داستان جذابیت کافی ندارند ‌توضیحات حاشیه‌ای زیادی که دارد حوصله سربر وکسل کننده است اما کتاب را تا آخر گوش کنید چون در آخر کتاب اتفاقی می‌افتد که به نظر من برگ برنده نویسنده است وبا گوش کردن کتاب با فرهنگ گیشا در ژاپن آشنا می‌شوید
سعیده خوانساری
۱۴۰۲/۹/۲۵
سلام خدمت همه دوستان، از نظر من این کتاب فوق العاده بود با اینکه خیلی طولانی بود ولی تا آخر داستان پر کشش پیش رفت و از شنیدنش واقعا لذت بردم البته فکر میکنم شنیدنش برای خانمها جذاب تر از آقایون باشه ولی در کل حتما پیشنهاد میکنم که این کتاب رو از دست ندید،
ناصر دهقان
۱۴۰۲/۱/۲۵
کتابی بسیار زیبا و متن درخشان
با توضیحات ریز در مورد مسائل و رویدادهای که کل خاطرات بر آن بنا شده. با روایت دقیق و بازگو کردن خاطرات و یاد آوری دوباره آن‌ها به زیبایی کتاب افزوده. با هنرمندی هر چه تمام تر خانم سحر بیراوند که به زیبایی این کتاب افزوده است
hanane haka
۱۴۰۱/۴/۶
بی ارزش بودن یک زن رو در چین ۱۰۰ سال پیش به تمام معنا میشه احساس کرد. و تفکرات خیلی دست پایین. اما من کتاب رو تا آخر گوش دادم و بخشی ک درباره جنگ بود رو خیلی دوست داشتم. و یک سری عقاید مشترک با ایران برام جالب بود. صدای راوی هم خیلی دلنشین بود.
نازنین شریفی
۱۴۰۱/۳/۲۲
با این کتاب به درون سختیها و خوشی‌های زندگی دختری بی سرپناه می‌روید که با درایت و اراده خود توانست بر مشکلات پیروز شود و شرایط زندگیش را تغییر دهد و اینکه کشور ژاپن چگونه با اراده مردمش از فلاکت و فقر به این حد از پیشرفت رسیده
ممنون از کتابراه
مریم صالح زاد
۱۴۰۱/۱/۷
من خیلی تعریف این کتاب رو شنیده بودم و واقعاً هم خوب بود ارزش یکبار خواندن یا شنیدن رو داره
نویسنده داشتان رو خیلی ملموس پیش برده
بعضی‌جاها من خودم بجای شخص اول داستان اضطراب و یا ترس از وقوع حوادث رو در خودم حس میکردم
حدیث محمودی
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
با سلام این کتاب دقیقا مانند کتاب خاطرات خودمان است سرشار از لحظات خوب شاد بد و غمگین با شادی اش شاد و با غمش غمگین می شوید گویی از دوستی می شنوید که شما را برای درد و دل انتخاب کرده راوی بسیار خوب بود و این به همراهی شما با قصه کمک میکند
ب.ز
۱۴۰۲/۵/۶
هم داستان گیرا و عالی دارد هم با فرهنگ و نگرش مردم ژاپن و کمی هم مشکلات جنگ جهانی دوم برای ژاپنی‌ها آشناشدم.
ضمن اینکه کتابخوان با ظرافت خاصی سعی کرده با تغییر صدا از یکنواخت شدن داستان و تداخل شخصیتهای آن جلو گیری کند
مریم مهدی
۱۴۰۲/۲/۱۲
خاطرات یک گیشا، نوشته آرتور گلدن
حقیقتش من این کتاب را خیلی سال پیش خوندم و جزییاتش الان یادم نیست، فقط یادمه اون موقع خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم جوری که همیشه اسمش یادم موند و جزو کتابهایی شد که همیشه به این و اون پیشنهاد میدم.
مانا
۱۴۰۱/۹/۱۵
فوق العاده بود با اینکه میلی به خریدشرنداشتم چون فکر میکردم نباید کتاب جالبی باشد ولی هر چه جلوتر رفتم بیشتر جذب ان شدم بخصوص که علاوه بر موضوع کتاب صدای راوی و چگونگی روایت برایم خیلی مهم هست که راوی این کتاب هم بسیار عالی بود. بازم ممنون
Lunasa
۱۴۰۱/۷/۲۸
واقعا اون تصوری که داشتم از این کتاب رو نداشت، داستان زیبایی داشت و اطلاعات خوبی میداد از رسم و رسوم‌های ژاپنی و گویندگی چیزی فراتر از عالی بود اما داستان کلی کمی طولانی بود گزافه گویی زیادی داشت اما در کل کتاب بدی نبود.
mozhgan bazargani
۱۴۰۱/۴/۲۹
کتاب خیلی جالب بود، فیلم این کتاب هم هست، یک گیشا چقدر باید کلاس بره و چقدر سختی‌ها رو تحمل کنه تا به درجه گیشا برسه و بعد از اون هم باز سختی‌های خودشو داره، ولی‌خیلی جالب بود اگه کتابشو نمیخونید حتما فیلمشو ببینید. Memoirs Of A Geisha
سارا نامور
۱۴۰۱/۱/۲۲
بسیار عالی. من که خواننده حرفه‌ای رمان هستم، لذت بردم. یک داستان سراسر تشبیهات زیبا، اتفاقات پشت سرهم، چاشنی طنز، روایت مستندی از دهه‌های از کشور ژاپن در قبل و بعد از جنگ جهانی دوم، توضیحات شنیدنی حتی در مورد ساز‌ها وو
Diana Kashi
۱۴۰۳/۱/۱۹
کتاب بسیار شیوا و نثر روانی داشت من خیلی با کتاب ارتباط گرفتم به طوری که وقتی تمام شد برایم ناراحت کننده بود گوینده کتاب بسیار لطیف و‌ خوش بیان هستند و کارشون بی نقصه ممنون از شما که به شنونده‌ها احترام میگذارید
مژگان مهرعلیان
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
خیلی علاقمند شدم گوش دادن به زندگینامه‌ی یک شخص با فرهنگ کاملا متفاوت جالبه، دلم برای گیشاها میسوزه که هنرنمایی‌شون سرگرم کردن مردان و خندیدن به جک‌های بی مزشون و چای ریختنه و از این حرفه تازه لذت هم میبرند!
1 2 3 4 >>