معرفی و دانلود کتاب صوتی خاطرات یک گیشا

عکس جلد کتاب صوتی خاطرات یک گیشا
قیمت:
۱۴۹۰۰۰ 104300 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاطرات یک گیشا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاطرات یک گیشا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خاطرات یک گیشا

با کتاب صوتی خاطرات یک گیشا به داستان دلهره‌آور و صریح یک گیشای ژاپنی گوش کنید. آرتور گلدن در اثر پرفروش خود روایتگر زندگی دختربچه‌ای 9 ساله است که به عنوان برده وارد خانه‌ی صاحبش می‌شود و ماجراهای بسیاری را پشت سر می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب صوتی خاطرات یک گیشا:

داستان این رمان در یک روستای ماهیگیری کوچک در سال 1929 رخ می‌دهد. دختربچه‌ی 9 ساله‌ای به نام نینا سایوری با چشمان خاکستری غیرعادی‌اش، به همراه خواهرش ساتسو، دختران خانواده‌ی ماهیگیری روستایی هستند که وضع مالی خوبی ندارند. مادرشان بیمار است و پدرشان توان کار کردن ندارد. از این رو پدر و مادر ناچار می‌شوند با هزینه‌ای بسیار کم دختران خود را بفروشند و آن‌ها به عنوان برده وارد پایتخت شوند.

بعد از رفتن به پایتخت، مدیر خانه‌ی گیشا، نینا را می‌پذیرد اما ساتسا را قبول نمی‌کند و دخترک به یک خانه‌ی بدنام فرستاده می‌شود. نینا در این مکان حین یادگیری هنرهای بسیار سختگیرانه گیشا تغییر و تحولات زیادی را از سر می‌گذراند. او مهارت‌هایی را یاد می‌گیرد که پیش از این هرگز از آن‌ها چیزی نمی‌دانست: پوشیدن کیمونو، آراستن موی سر، آرایش دقیق، رقص و موسیقی.

در رمان خاطرات یک گیشا (Memoirs of a geisha) شما به دنیایی وارد می‌شوید که ظواهر در آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. جایی که یک دختر در آن به کمترین رقم به بردگی گرفته می‌شود، نقطه‌ای که در آن زنان یاد می‌گیرند تا نیرومندترین مردان را فریب دهند و جایی که عشق و دوست داشتن تنها یک توهم است. داستانی بی‌نظیر، سرشار از تعلیق، اروتیک و به‌یادماندنی که شما را مجذوب خود می‌کند.

کتاب خاطرات یک گیشا که نامزد محبوب‌ترین رمان آمریکایی از سوی PBS’s The Great American Read بوده است، شما را با فرهنگ و نحوه‌ی زندگی گیشاهای ژاپنی آشنا می‌کند و از زندگی دشوار و همراه با آداب و رسوم خشک و شبه نظامی حاکم بر زندگی شخصی آنان پرده برمی‌دارد. رمان حاضر روایتگر قصه‌ی یک زن از هزاران زنی است که در فرهنگ برده‌داری زندگی‌شان از بین می‌رود.

گفتنی‌ست دیدگاه غلطی که در میان سایر کشورها رواج دارد این است که به گیشاها همچون زنان تن‌فروش می‌نگرند؛ در حالی که چنین نیست. گیشاها زنان تن‌فروش نیستند، بلکه دخترانی‌اند که در کودکی توسط خانواده‌های فقیرشان با مبلغی بسیار ناچیز فروخته و با آموزش‌های ویژه، برای هم‌نشین شدن و گفتگو با مردان در چایخانه‌ها تربیت می‌شوند.

همچنین در زبان ژاپنی «گی» یعنی هنر و مهارت و «شا» یعنی شخص. ترکیب گیشا یعنی آراستگی شخص به هنرهای گوناگون. این حرفه دارای قدمتی 200 ساله در کشور ژاپن است.

فیلم اقتباس‌شده از کتاب صوتی خاطرات یک گیشا:

در سال 2005 فیلمی درخشان به همین نام با اقتباس از رمان خاطرات یک گیشا به کارگردانی راب مارشال و تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ ساخته شد. گفتنی‌ست این اثر موفق به دریافت 3 اسکار و 28 نامزدی از جشنواره‌های مختلف شده و در اغلب سایت‌های ارزیابی فیلم امتیاز بالایی کسب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی خاطرات یک گیشا:

- شگفت‌آور و نفس‌گیر... شما را کاملاً اغوا می‌کند. (دنیای کتاب واشنگتن‌پست)
- داستانی با جنب‌وجوشی اجتماعی... به ندرت چنین داستانی این‌گونه برانگیخته شده است. (نیویورکر)
- حیرت‌آور و به‌طرز دقیقی تخیل‌شده. (Newsweek)

کتاب صوتی خاطرات یک گیشا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های کلاسیک، تاریخی و عاشقانه علاقه‌مند هستید، کتاب صوتی خاطرات یک گیشا شما را شیفته‌ی خود خواهد کرد.

با آرتور گلدن بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده آمریکایی در ششم دسامبر سال 1956 در چاتوناگا متولد شد. آرتور گلدن (Arthur Golden) در دانشگاه هاروارد در رشته‌ی تاریخ هنر گرایش هنر ژاپن به تحصیل پرداخت. او همچنین یکی از اعضای خانواده‌ی Ochs-Sulzberger به شمار می‌رود که از مالکان روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز محسوب می‌شوند.

آرتور در سال 1980 در مقطع کارشناسی ارشد رشته تاریخ ژاپن از دانشگاه کلمبیا فارغ‌التحصیل شد. او به دلیل علاقه‌اش به زبان‌های آسیای شرقی، موفق شد زبان چینی ماندارین را هم بیاموزد.

در بخشی از کتاب صوتی خاطرات یک گیشا می‌شنویم:

سر و صدایی به گوشم خورد و احساس کردم به پشت برگردانده می‌شوم، بعد دست‌هایی مرا بلند کرد و به جایی برد. می‌توانم بگویم که آن دست‌ها مرا داخل ساختمان سازمان شیلات ژاپن برد، چون بلافاصله بوی ماهی به دماغم زد و در اطرافم پیچید. صدای به زمین افتادن یک بار ماهی از روی یکی از میزهای چوبی را شنیدم، میزی که مرا روی سطح لیزش خواباندند.

می‌دانستم که زیر باران خیس شده‌ام، می‌دانستم که خونین و مالین هم شده‌ام، می‌دانستم که پابرهنه و کثیف هستم و می‌دانستم که لباسم دهاتی است، اما یک چیز را نمی‌دانستم و آن این بود که این لحظه همان لحظه‌ای است که همه چیز را تغییر می‌دهد. چون همان وقت بود که دیدم دارم به صورت تاناکا ایشیرو بالای سرم نگاه می‌کنم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
فصل یکم - قسمت یکم
34 دقیقه
فصل یکم - قسمت دوم
30 دقیقه
فصل دوم - قسمت یکم
11 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
30 دقیقه
فصل سوم - قسمت یکم
21 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل چهارم - قسمت یکم
24 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل پنجم
41 دقیقه
فصل ششم
27 دقیقه
فصل هفتم - قسمت یکم
15 دقیقه
فصل هفتم - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل هشتم - قسمت یکم
20 دقیقه
فصل هشتم - قسمت دوم
38 دقیقه
فصل نهم
16 دقیقه
فصل دهم - قسمت یکم
30 دقیقه
فصل دهم - قسمت دوم
34 دقیقه
فصل یازدهم
27 دقیقه
فصل دوازدهم - قسمت یکم
29 دقیقه
فصل دوازدهم - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل سیزدهم
29 دقیقه
فصل چهاردهم - قسمت یکم
20 دقیقه
فصل چهاردهم - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل پانزدهم - قسمت یکم
18 دقیقه
فصل پانزدهم - قسمت دوم
30 دقیقه
فصل شانزدهم
40 دقیقه
فصل هفدهم
30 دقیقه
فصل هجدهم - قسمت یکم
14 دقیقه
فصل هجدهم - قسمت دوم
37 دقیقه
فصل نوزدهم
34 دقیقه
فصل بیستم
33 دقیقه
فصل بیست‌ویکم
31 دقیقه
فصل بیست‌ودوم
23 دقیقه
فصل بیست‌وسوم - قسمت یکم
17 دقیقه
فصل بیست‌سوم - قسمت دوم
11 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم - قسمت یکم
22 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم - قسمت دوم
28 دقیقه
فصل بیست‌وپنجم - قسمت یکم
27 دقیقه
فصل بیست‌وپنجم - قسمت دوم
24 دقیقه
فصل بیست‌وششم - قسمت یکم
17 دقیقه
فصل بیست‌وششم - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل بیست‌وهفتم - قسمت یکم
27 دقیقه
فصل بیست‌وهفتم - قسمت دوم
10 دقیقه
فصل بیست‌وهشتم - قسمت یکم
32 دقیقه
فصل بیست‌وهشتم - قسمت دوم
21 دقیقه
فصل بیست‌ونهم - قسمت یکم
25 دقیقه
فصل بیست‌ونهم - قسمت دوم
31 دقیقه
فصل سی‌ام - قسمت یکم
9 دقیقه
فصل سی‌ام - قسمت دوم
33 دقیقه
فصل سی‌ویکم
13 دقیقه
فصل سی‌ودوم - قسمت یکم
28 دقیقه
فصل سی‌ودوم - قسمت دوم
26 دقیقه
فصل سی‌وسوم - قسمت یکم
23 دقیقه
فصل سی‌وسوم - قسمت دوم
11 دقیقه
فصل سی‌وچهارم - قسمت یکم
37 دقیقه
فصل سی‌وچهارم - قسمت دوم
19 دقیقه
فصل سی‌وپنجم - قسمت یکم
17 دقیقه
فصل سی‌وپنجم - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خاطرات یک گیشا
نویسنده
مترجممریم بیات
راویسحر بیرانوند
ناشر چاپیانتشارات سخن
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲۳ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۴۹۰۰۰ 104300 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خاطرات یک گیشا

محمدرضا حسن پور
۱۴۰۱/۱/۱۵
کتابی بود تاثیر گذار، نمیدانم داستان کتاب چقدر به واقعیت نزدیک بود ولیکن از کنار مسائل مربوط به زندگی و نگرش هر بک از افراد کتاب نسبت به زندگی که بسیار عالی در کتاب ترسیم شده بگذریم دو موضوع جالب توجه در کتاب وجود داشت. موضوع اول نحوه زندگی گیشاها که برخی از افراد اصلا شناختی نسبت به آن ندارند و یا برخی که با فرهنگ زندگی ژاپنی آشنایی مختصری دارند، این کتاب کاملا دیدگاه را نسبت به نحوه زندگی ایشان و شناخت پیدا کردن نسبت به آن کاملا متفاوت میسازد. آداب و رسوم حاکم بر این شغل، آموزش‌های لازم جهت کسب مهارتهای لازم جهت این نحوه زندگی بسیار زیبا تجسم یافته و خواننده کاملا متوجه می‌شود که این شغل با تصور نا ملموسی که از گیشاها داشته به چه میزان متفاوت است. موضوع دوم خواندن و فضای شنیداری کتاب است که بسیار زیاد باید از گویندگان تشکر نمود که فضا را بنحوی جهت شنونده متجسم می‌سازد که شنونده خود را در آن لحظه و مکان احساس می‌کند یا حداقل برای من اینچنین بود از این بابت متشکرم
شکوفه عصاره
۱۴۰۱/۵/۱۷
عالی بود، آنقدر جذبم کرد که تصمیم گرفتم فیلمش رو هم ببینم ولی با وجود اینکه فیلمش، برنده ۳ جایزه اسکار شده، بنظرم، حتی موفق نشده ۳۰ درصد از کتاب رو به تصویر بکشه و بعضی جزییات حذف یا تحریف شدن!
یعنی وقتی کتابی که مدت نسخه صوتیش حدود ۲۴ ساعت هست، توی یک فیلم ۲ ساعت و نیمه خلاصه شده، دیگه قضاوت با
شما😕
داستان درباره دختربچه فقیری به نام «شی‌یو» هست که با پدر و مادر پیرش و خواهرش «ساتسو» توی دهکده ماهیگیری زندگی می‌کرد ولی به دلیل مشکلات مادی، به اقای تاناکا فروخته میشن و هردو به شهر فرستاده میشن، «شی یو» رو به دلیل زیبایی چشم‌هاش برای گیشا شدن به خانه نیتا میبرن ولی خواهرش به عنوان هرزه به محله بدنام شهر فرستاده میشه‌ و شی یو تنها میمونه.
این کتاب داستان شکنجه‌ها، بردگی سخت، تلاش‌ها، موانع و رقبای پیش روی اون، برای تبدیل شدن به گِیشا هست.
«برای خوندن این کتاب یک لحظه هم تردید نکنید.»
محمود اژدری
۱۴۰۱/۳/۱۰
کتاب خاطرات یک گیشا
با سلام و احترام به همه دوستان
این کتاب را به پیشنهاد دوستان مطالعه کردم به نظر من در حد متوسط قرار می‌گیرد با اینکه من به مطالعه زندگینامه افراد علاقه زیادی دارم و در این زمینه هم کم مطالعه نکردم.
کتاب خاطرات یک گیشا خاطرات دختر بچه‌ای است که از طرف خانواده فقیر برای کار که
فروخته می‌شود. اولین جلوه‌ای برای من داشت این بود که از روابط موجود در جامعه ژاپن چقدر شبیه کشور خودم است و همه سنن و آدابی را رعایت می‌کنند که در خیلی از کشورهای شرقی هم انجام می‌شود. ولی چیزی که من را تحت تاثیر قرار داد فروخته شدن بچه‌ای بود که دیگر خانواده استطاعت سیر کردن شکم او را نداشتند که هم او بود و هم خواهرش ولی بخت با یکی یار بود و بابت رنگ چشمانش یک گیشا می‌شود ولی خواهر دیگر که ظاهری معمولی دارد باید برای امرار معاش خود تن فروشی کند.
چیزی که برای من اصلا تعریف نشد این بود که در مورد ژاپن و تاریخ آن خیلی تفاوت قائل بودم ولی با مطالعه این کتاب دیدم که با این همه پیشرفت و ساز و کارهای انصاف ولی در جامعه ژاپن مرد سالاری و موقعیت اجتماعی همه حرف را می‌زند و این برای من تکان دهنده بود. تا جایی که در میان مطالعه گاهی اشک بر چشمم جاری شد و گاهی هم خنده بود. در مجموع باید تشکر کنم از مجموعه کتابراه بابت قرار دادن این کتاب صوتی در مجموعه خود و انتشارات صوتی آن آوانامه که تلاش‌های زیادی شده بود بخصوص صدای شیوای سحر بیرانوند و همچنین انتشارات سخت بابت نشر فیزیکی این اثر.
فاطمه غضنفری
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
در خصوص اینکه آیا این کتاب ارزش خواندن دارد یقیناً ارزش خواندن دارد زیرا علاوه بر اینکه داستانی سرگرم کننده را روایت می‌کند مطالب جدیدی را هم به خواننده می‌اموزر اگرچه شخصاً چندان نمی‌پسندم که در کتاب در خصوص جزئیات توضیح زیادی داده شود و آن را کسل کننده می‌دانم اما در کتاب مورد بحث اگرچه گاهی در و خصوص جزئیات صحبت زیادی می‌شود اما با توجه به اینکه در حال یادگیری در خصوص فرهنگی هستیم که با آن کمترین آشنایی را داریم بیان جزئیات به درک آن فرهنگ کمک زیادی می‌کند در نتیجه این توضیحات کسالت آور نخواهند بود در مورد روایت داستان ابتدا فکر میکردن قرار است با داستانی منتقدانه از شغل گیشا روبرو شوم اما این گونه نبود صرفاً نویسنده بدون هیچگونه قضاوتی زندگی روزمره یک گیشا را بیان نموده بود فرهنگ ژاپن در خصوص زن و به ویژه گیشا را چندان متفاوت از ایران ندیدم همانگونه که در ترجمه کتاب نویسنده شغل گشایی را جهت آشنایی ذهن خواننده در قالب ازدواج موقت بیان نموده بود در هر صورت اگرچه از پایان داستان چندان خوشم نیامد اگرچه که پایان بدی نبود اما از خواندن کتاب پشیمان نیستم خواندن آن را به همه توصیه می‌کنم
فاطمه رحیمی
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
دلیل ستاره‌های من جذابیت داستان به لحاظ موضوع و اینکه بخشی از جریان تاریخی ملتی را بازگو می‌کند اگر چه ممکن است خود داستان عین واقع نباشد و همچنین کشمکش‌های درونی شخصیت اصلی و تطبیق حالات و احساسات خود با طبیعت و توصیف جزئیات کیمونوها برایم جذاب بود وگرنه به تصویر کشیدن بردگی جنسی و مزایده دوشیزگی برای هر بانوی آزاده‌ای جز احساس اشمئزاز چیز دیگری در برندارد اگرچه در کشور ما محدودیت‌های جنسی بخصوص برای زنان وجود داشته و به لحاظ جامع بودن موضوع از نظر حقوق و عرف و جامعه شناسی و اخلاق گرایی و تاثیرات مذهبی عمیق قابل بحث و تبیین است که در این مقال نمی‌گنجد ولی هیچ گاه بجز موارد محدود در میان پادشاهان و بعضی اقوام آنهم بطور آندمی بردگی جنسی بطور رسمی و گسترده و بوضوح در ایران وجود نداشته اما از این نقطه ضعف تاریخی که بگذریم چیزی که در داستان توجهم را جلب کرد رگه‌های انضباط و اراده درمردم ژاپن برای پیشرفت وصنعتی شدن بود و برایم بیشتر آشکار شد تغییرات ژاپن خواست یک شبه وتحول ناشی از جنگ نبوده بلکه بیشتر تغییر استراتژی بوده است که بدون انضباط همه جانبه امکان نداشته گویندگی بسیار خوب بود و تسلط کافی وجود داشت
سارینا دهدشتی
۱۴۰۱/۵/۱۰
سلام و درود
واقعا بابت تألیف، نشر و ترجمه این کتاب زیبا از شما سپاسگزارم.
کتابی با سبکی زیبا، دارای کشش و جذابیت فراوان و گویای یک فرهنگ قدیمی در گوشه‌ای از کشوری که اکنون از نظر رفتار و صنعت جزء پیشرفته‌ترین هاست.
چ نگاه ناراحت کننده‌ای نسبت به زنان که از اول زندگیمان تا همین الان، درهمه‌ی به
فرهنگ‌ها میبینیم،.
نگاه مردم ژاپن بانوان نیز بسیار سطحی و جنسیت گرا بوده و باز هم ناراحتی و غم درون را برمی انگیزد.
اما میبینیم که اگر به بانویی علاقه مند میشدند، چه محبت عمیق و درونی نسبت باو پیدا میکنند.
نوع فرهنگ ک دید جامعه باعث میشده که حتی خود خانم‌ها هم قدرت را در جلب توجه، نشان دادن زیبایی و جنسیت خودشان و مورد محبت قرار گرفتن توسط مردها، جستجو و پیدا کنند.
زندگی جالبی برای سایوری رقم خورد. اما سرنوشت هاتسو ممو، کدو حلوایی، خواهر سایوری و... خیلی بانوان دیگر، رقت انگیز و دردناک بود.
بهررو از دید من کتابی زیبا از نظر موضوع، آشنایی با فرهنگی در گوشه‌ای از جهان و... بود.
ممنون از شما
Sheyda bavarhazh
۱۴۰۱/۲/۸
سلام و عرض ادب خدمت عوامل کتابراه عزیز بسیار از شنیدن این کتاب با گویندگی فوق العاده خانوم لذت بردم هرچقدر از شیوایی و خیالپردازی نثر زیبا و البته بیان عالی گوینده بگویم کم است اما چیزی که در این رمان خیلی باعث آزار من شد نگاه ابزاری بود که به زنان میشده و متاسفانه هنوز هم چنین نگرشی وجود داره ارزش زن خیلی بالاتر از این هست که فقط ناز و عشوه بخواد مردان پولدار و جذب خودش بکنه متاسفانه خیلی‌ها چنین نگرشی رو به دین و ائمه نسبت میدن و بیانگر این هستند چنین تبعیض جنسیتی‌ای در قرآن و سنت پیامبر و ۱۲ معصوم هست اما همینطور که تو این کتاب ذکر شده در خیلی از جوامع هم این دیدگاه وجود داشته در ابتدای رمان گفته شد دختر‌ها حق نداشتند به قایق ماهیگیری نزدیک بشن چون باعث بد یمنی میشن خلاصه اینکه خیلی از این بابت ناراحت هستم
شهرزاد زارع
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
سلام دوستان من کتابهای زیادی گوش کردم و کمتر پیش میاد از یک کتاب اینقدر لذت ببرم، برای من عالی بود و اطلاعات زیادی درباره‌ی گیشاها و تا حدودی آداب مردم ژاپن رو دریافت کردم، خاطرات یک گیشا با ظرافت خاصی بیان میشه آنقدر که گاهی فکر میکردم زمانی را در کنار آن‌ها زندگی کرده‌ام، داستان درباره‌ی نهایت یک رنج کودک هست که به دلیل فقر فروخته میشه و رنجهای زیادی رو در این مسیر میبره اما در نهایت به جایگاه مهمی میرسه و دردهای زندگیش رو به سان رودی میبینه که با تلاش زیاد خودش رو به دریا رسونده، از طرفی گویش خانم گوینده و طرز بیانشون عالی بود و به جای تک تک شخصیتها با صدایی منحصر به فرد صحبت میکنند و با هنرمندی تمام یک نمایش کامل رو با خوندن کتاب اجرا میکنند، امیدوارم شما هم به اندازه‌ی من از این کتاب لذت ببرید
🌸Zahra Habibi🌸
۱۴۰۲/۳/۲۷
این کتاب محشره من که خیلی خیلی باهاش ارتباط گرفتم کل تصورات منو نسبت به زنانی که شغل گیشایی یا مشابه دارند تغییر داد و اینکه چقدر براشون سخته و همین سختی چقدر میتونی براشون اعتیادآور باشه زنانی که راهی برای بازگشت به خونواده ندارند و برای امرار معاش ناچار به انجام کارهایی هستند که براشون به شدت اما طاقت فرساست! کاش گیشا‌ها فقط زن نبودند و برای خانم‌هایی که به تنوع و سرگرمی نیاز داشتند گیشاهای مرد هم وجود داشت چون توی این داستان جوری از ایجاد تنوع و سرگرمی برای مردها صحبت شده که انگار زنها محکوم به خونه نشینی و تنهایی هستند و من این قسمت واقعی داستان رو که مردهای متاهل همش با گیشا‌های مختلف سرگرم بودند رو دوست نداشتم اما در کل کتاب خوبیه پیشنهاد میکنم.
طاهره شهبازی
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
کتاب خاطرات یک گیشا، بسیار شیوا و زیبا نوشته شده. نویسنده در بیان اتفاقات و احساسات شخصیتها، بسیار قوی عمل کرده، بطوری که خواننده را در فضای داستان غرق می‌کند. و اما راوی کتاب، خانم بیرانوند، فوق العاده قوی اجرا کردند. صدای زیبا و بیان جذاب و بدون نقص ایشان قطعا کمک زیادی به جذابیت کتاب و همچنین حس درک اشخاص کرد.
اما موضوع ناراحت کننده نگاه جامعه به زن بود. اینکه عده‌ای از کودکی تربیت میشوند که بتوانند با جملات شهوت برانگیز، نمایش ماهرانه‌ی بدن خود، سرویس دادن به مردان، و حتی همراهی کردن مردان تا جلوی درب دستشویی، و بسیاری کارهای دبگر، توجه مردان را به خود جلب کنند و ازین راه کسب درآمد کنند. در واقع مثل یک نوکر یا برده در مقابل مردان!
Rahil najafi
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
خیلی جالب بود
تاکنون هر وقت به اینگونه زنان ژاپنی در سریالها برمیخوردم فکر میکرد اینها بردگان جنسی هستند اما با این کتاب مشخص شد گیشا از برده جنسی یا همان روسپی مجزاست
قواعد و قوانین خود را دارند
تابع دستورات مخصوصی هستند و تن فروش نیستند
فقط همنشین مردانند
هر کاری که انجام میدهند برای و
منظوری است آبروی خود را به خطر نمی‌اندازند
بسیار لذت بخش بود
فرهنگ ژامپنی در مورد گیشا‌ها به تمامی به تصویر میکشید
اطلاعاتت را بالا میبرد و در آخر باز به قانون نانوشته‌ی این میرسید که هر چه در ذهن داری روزی به حقیقت می‌پیوندد
یک ریسک ممکن است تو را به تمامی اهدافت برساند
جلو برو و از هیچ چیز نترس
نگین نادری
۱۴۰۱/۹/۲۴
بسیار کتاب زیبایی بود در وصف زنان ژاپنی به نام گیشا، که وظیفه ی سرگرم کردن مردان را داشتند. و به قدری مهم بود که از کودکی برای این کار تعلیم می دیدند. نویسنده فضای داستان رو بقدری خوب توصیف کرده بود که حس میکردم من هم اونجا حضور دارم البته با تشکر از گویندگان، این فضاسازی به نحو احسنت اجرا شده بود و شنونده رو به هیجان می اورد. کتاب روند خسته کننده ای نداره و فکر ادم رو بشدت درگیر میکنه. اگر به تاریخ و فرهنگ ژاپن علاقمند هستید خوندن این کتاب رو بهتون توصیه میکنم.
maryam arab
۱۴۰۱/۵/۱۸
کتاب عالی بود هم تاریخی بود هم عاشقانه هم فرهنگی، زنان بدبخت از اول پیدایش به دنبال حقوق مسلمشان باید بدوندوزحمت بکشنددر صورتیکه یک نوزاد پسر با تمام حقوقش متولد می‌شود.
یک زن باید یکسری ظلم را به خاطر زن بودنش، یکسری را به خاطر کشوری که در آن متولد می‌شود، یکسری را به خاطر آیینی که دارد، فرهنگ و
آداب و رسوم، متحمل شود.
چه دردناک بوده زندگی یک گیشا، بدون حق عاشق شدن ‌و آزادی.
مرگه وقتی ابزاری دیده بشی.
مرسی کتابراه
لی لی مهروند
۱۴۰۱/۴/۱۶
با خاطرات یک گیشا به دنیایی وارد میشویم که ظواهر و تجملات بسیار مهم هست و زن تحت اموزش‌های سنگین قرار میگیرد تا به بالاترین قیمت حراج بخورد و وسیله سرگرمی مردان قدرتمند شود
دنیایی که اصل بر پایه عقاید و خرافات عجیبه
این کتاب برای من بسیار جذاب بود که صد البته علاوه بر نوشتار و ترجمه خوبی که داشت
خوانش بسیار قوی و تاثیر گذاری هم داشت
که در کتاب‌های صوتی به نظر من خوانش راوی حرف اول را در جذب کتاب می‌زند
ممنون از کتابراه
ستایش نوروززاده
۱۴۰۲/۸/۸
از فیلمش که خیلی خیلی خیلی بهتر بود. ‌ خیلی جذاب و چه قدر راحت میشو باهاش ارتباط گرفت. اول اینو بشنوید بعد فیلمش رو ببینید. خیلی واستون شخصیت پردازی‌ها راحت‌تر میشه. من عاشق کتاب‌هایی هستم که حالت زندگی نامه دارن ولی جزئیات عالی روایت شدن. میتونم بگم همه صحنه‌ها رو تونستم ببینم از بس خوب توصیف شده بود. کلا من خوشم اومد. تم عاشقانه و برای شناخت ژاپن قدیم هم واقعا خوبه...
مشاهده همه نظرات 172

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خاطرات یک گیشا

برای دریافت کتاب صوتی خاطرات یک گیشا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.