نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه - پل نواک

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
حانیه رنجبر
۱۴۰۱/۱۱/۹
این کتاب راهکارهایی رو برای تقویت حافظه کوتاه مدت بیان کرده مثل تکرار، اغراق، تقسیم بندی کردن، مرتبط کردن، تصاویر، ترکیب این روشها چیزها را به یاد بیاوریم. و در مورد تکنیکها توضیح و مثال زده است.
در فصل بعد در مورد تکنیکهای دیگر مثل بیان کردن داستان به صورت اغراق آمیز، سیستم پیوند برای حافظه یعنی یه موضوع رو به موضوع دیگر مرتبط کنید.
کاخ حافظه و روش لوسینگ که توسط یونانی‌ها و رومی ها ابداع شد و برای حفظ سخنرانی استفاده میشود. از این تکنیک برای حفظ کردن یه لیست یا به یاد آوردن نکات بسیار مهم برای ارائه یه کار استفاده میشود.
روش دیگر که میتوان از آن استفاده کرد مرتبط کرد اعداد به تصاویر است مثلا عدد ۱ به مداد مرتبط است و موردی که باید حفظ کنید نان است که اولین مورد لیست ۱۰ موردی است پس یه تصویر مدادی که یه تکه نان بزرگ در بالا قرارداره نگه داشته است به این طریق میتونید یه لیست ده موردی و یا بیشتر را حفظ کنید.
در فصل بعدی در مورد اینکه چگونه اسامی رو به یاد بیاوریم ۵ نکته گفته شده که یکی از آن‌ها اولین حس خود را نسبت به اون فرد با اسم او مرتبط کنیم.
چگونه ارائه‌ها و سخنرانی‌ها را به یاد بیاوریم؟ نکاتی گفته شده.
در فصل دیگر در مورد سر فصل‌هایی همچون به یاد آوردن رمز عبور جدید، به یاد آوردن تاریخ‌های مهم، به یاد آوردن فرمول‌ها، به یاد آوردن لیست کارهاتون، چگونه کلمات خارجی را حفظ کنیم؟، به یاد آوردن کلمه به کلمه نمایش نامه و سخنرانی‌ها، روش‌هایی بیان کرده است.
و در آخر با معرفی کتاب دانستن و به کاربردن اثر بلانچارد کتاب به پایان رسانده و لازم دانسته تمرین‌های این کتاب را بارها و بارها تکرار بشه.
mohammad amin
۱۴۰۳/۱/۱۰
این کتاب فرد را با سازوکتر حافظه و بررسی و ساماندهی مطالب اشنا میکند. حافظه انسان مانند بدن نیاز به تکرار و تمرین داردقابلیت فراگیر انسان برای ذخیره و بازیابی اطلاعات، دانسته‌ها، حقایق و تصاویر در حافظه، ما را از سایر موجودات دیگر متمایز می‌کند. و رمز برتری انسان است. برای کمک به حافظه و یاد اوری ان باید هیپوکامپ تقویت بشه. که نوعی حافظه کوتاه مدت است هیپوکامپ، واقع در لوب گیجگاهی مغز، جایی است که خاطرات اپیزودیک در آن شکل می‌گیرد و برای دسترسی بعدی نمایه می‌شود. خاطرات اپیزودیک، خاطرات زندگی‌نامه‌ای از رویدادهای خاص زندگی ما هستند، مانند قهوه‌ای که هفته گذشته نوشیده‌ایم
مرجان کشاورز
۱۴۰۱/۴/۳۱
من خیلی به یادگیری و مسایل مربوط به حافظه اهمیت میدم. و میدونم که حافظه قدرت اصلی و بی نظیر مربوط به ضمیر ناخودآگاه هست و این مسأله خیلی واسم مهمه.
فاطمه نادی
۱۴۰۲/۱/۹
کوتاه و مختصر بود