معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه: تکنیک‌های کاربردی برای تقویت و افزایش حافظه در زندگی روزمره

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه: تکنیک‌های کاربردی برای تقویت و افزایش حافظه در زندگی روزمره
قیمت:
۳۱۰۰۰ ۱۵,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه: تکنیک‌های کاربردی برای تقویت و افزایش حافظه در زندگی روزمره

اگر دوست دارید حافظهٔ خود را به شکل قابل‌توجهی تقویت کنید و هر چیزی را در خاطر بسپارید، خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه نوشتهٔ پل نواک را که درواقع از یک دورهٔ آموزشی برگرفته شده گوش کنید. تکنیک‌های کاربردی و عملی که در این فایل صوتی ارائه می‌شود به شما در تقویت حافظه در زندگی روزمره‌تان کمک زیادی می‌کند.

درباره خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه:

شاید تابه‌حال برایتان پیش‌آمده باشد که در به‌یادآوردن اسامی افراد دچار مشکل شده‌اید یا مطالبی را که خواندید خیلی زود از یاد بردید. شاید روز تولد یکی از بهترین دوستانتان را یادتان رفته یا از همه بدتر سالگرد ازدواجتان را فراموش کرده‌اید!

اگر این تجربه‌ها را داشتید باید گفت مسئله چندان نگران‌کننده‌ای نیست و ممکن است برای هرکسی پیش بیاید. حافظهٔ انسان مثل بدنش نیاز به تمرین دارد تا بتواند تقویت شود و بهبود پیدا کند. شاید پیش خود فکر کنید شما حافظهٔ خیلی بدی دارید، اما پل نواک (Paul E. Nowak) عقیده دارد چیزی به نام حافظهٔ بد یا خوب وجود ندارد.

او در خلاصه کتاب صوتی کتاب تقویت حافظه (improving your memory) به شما می‌گوید حافظه به دو دستهٔ آموزش دیده و آموزش ندیده تقسیم می‌شود. این فایل صوتی درواقع از یک دورهٔ آموزشی ترجمه شده و در اختیار شما قرار داده شده است. تکنیک‌های متنوع ارائه شده در این کتاب باعث تغییر ظرفیت حافظه‌تان تا حد چشمگیری می‌شود.

با یادگیری این تکنیک‌ها می‌توانید موضوعاتی همچون به‌یادآوردن اسم‌ها، به‌خاطر سپردن مطالبی که می‌خوانید و تاریخ‌های مهم را به‌خوبی در ذهن خود تقویت کنید. با شنیدن این کتاب صوتی می‌توانید راهکارهایی برای به‌خاطر سپردن فرمول‌ها، معادله‌ها و معنی کلمات به زبان‌های خارجی را نیز فراگیرید.

خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه مناسب چه کسانی است؟

اگر دوست دارید حافظه‌تان را تقویت کنید و ذهن خود را توسعه دهید، با شنیدن این کتاب صوتی می‌توانید به این هدف خود دست پیدا کنید.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه می‌شنویم:

تو این قسمت می‌خوام دربارهٔ تکنیکی صحبت کنم که بهتون کمک می‌کنه معنای کلماتی که نمی‌دونید رو به یاد بیارید که تکنیک صداهای مشابه نامیده میشه. این روش بر اساس اصولی ساخته شده که تو این کتاب دربارشون صحبت می‌کنیم. برای اینکه نحوهٔ کار این تکنیک رو بهتون نشون بدم، بذارید با یه مثال ساده شروع کنم و بعد میریم سراغ یه مورد پیچیده‌تر.

مثلاً کلمه انگلیسی «Claustrophobia». احتمالاً از قبل معنی این کلمه رو می‌دونین. به معنی ترس از فضاهای بسته. مخصوصاً فضاهای خیلی باریک و شلوغ. اما اگه بخواید این واژه رو برای یه بچه‌ای که با این واژه آشنا نیست توضیح بدید، چطور این کارو می‌کنید؟ می‌تونید از تکنیک صداهای مشابه استفاده کنید.

نحوهٔ کارش اینجوریه. اول به دنبال صداهای مشابهی که تو اون واژه وجود داره که اون کودک باهاش آشناس می‌گردید. ما می‌تونیم به این کودک بگیم که تصور کنه بابانوئل از فضای تنگ دودکش میترسه!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
مقدمه
47 دقیقه
حافظهٔ کوتاه مدت
37 دقیقه
تکنیک صدای مشابه
32 دقیقه
چطور چیزی که می‌خوانید را به یاد بیاورید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه: تکنیک‌های کاربردی برای تقویت و افزایش حافظه در زندگی روزمره
نویسنده
مترجمفریبا سبز چمنی
راویآبتین ممدوح
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه
قیمت نسخه صوتی
۳۱۰۰۰ ۱۵,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه

حانیه رنجبر
۱۴۰۱/۱۱/۹
این کتاب راهکارهایی رو برای تقویت حافظه کوتاه مدت بیان کرده مثل تکرار، اغراق، تقسیم بندی کردن، مرتبط کردن، تصاویر، ترکیب این روشها چیزها را به یاد بیاوریم. و در مورد تکنیکها توضیح و مثال زده است.
در فصل بعد در مورد تکنیکهای دیگر مثل بیان کردن داستان به صورت اغراق آمیز، سیستم پیوند برای حافظه یعنی
یه موضوع رو به موضوع دیگر مرتبط کنید.
کاخ حافظه و روش لوسینگ که توسط یونانی‌ها و رومی ها ابداع شد و برای حفظ سخنرانی استفاده میشود. از این تکنیک برای حفظ کردن یه لیست یا به یاد آوردن نکات بسیار مهم برای ارائه یه کار استفاده میشود.
روش دیگر که میتوان از آن استفاده کرد مرتبط کرد اعداد به تصاویر است مثلا عدد ۱ به مداد مرتبط است و موردی که باید حفظ کنید نان است که اولین مورد لیست ۱۰ موردی است پس یه تصویر مدادی که یه تکه نان بزرگ در بالا قرارداره نگه داشته است به این طریق میتونید یه لیست ده موردی و یا بیشتر را حفظ کنید.
در فصل بعدی در مورد اینکه چگونه اسامی رو به یاد بیاوریم ۵ نکته گفته شده که یکی از آن‌ها اولین حس خود را نسبت به اون فرد با اسم او مرتبط کنیم.
چگونه ارائه‌ها و سخنرانی‌ها را به یاد بیاوریم؟ نکاتی گفته شده.
در فصل دیگر در مورد سر فصل‌هایی همچون به یاد آوردن رمز عبور جدید، به یاد آوردن تاریخ‌های مهم، به یاد آوردن فرمول‌ها، به یاد آوردن لیست کارهاتون، چگونه کلمات خارجی را حفظ کنیم؟، به یاد آوردن کلمه به کلمه نمایش نامه و سخنرانی‌ها، روش‌هایی بیان کرده است.
و در آخر با معرفی کتاب دانستن و به کاربردن اثر بلانچارد کتاب به پایان رسانده و لازم دانسته تمرین‌های این کتاب را بارها و بارها تکرار بشه.
mohammad amin
۱۴۰۳/۱/۱۰
این کتاب فرد را با سازوکتر حافظه و بررسی و ساماندهی مطالب اشنا میکند. حافظه انسان مانند بدن نیاز به تکرار و تمرین داردقابلیت فراگیر انسان برای ذخیره و بازیابی اطلاعات، دانسته‌ها، حقایق و تصاویر در حافظه، ما را از سایر موجودات دیگر متمایز می‌کند. و رمز برتری انسان است. برای کمک به حافظه و یاد اوری و ان باید هیپوکامپ تقویت بشه. که نوعی حافظه کوتاه مدت است هیپوکامپ، واقع در لوب گیجگاهی مغز، جایی است که خاطرات اپیزودیک در آن شکل می‌گیرد برای دسترسی بعدی نمایه می‌شود. خاطرات اپیزودیک، خاطرات زندگی‌نامه‌ای از رویدادهای خاص زندگی ما هستند، مانند قهوه‌ای که هفته گذشته نوشیده‌ایم
مرجان کشاورز
۱۴۰۱/۴/۳۱
من خیلی به یادگیری و مسایل مربوط به حافظه اهمیت میدم. و میدونم که حافظه قدرت اصلی و بی نظیر مربوط به ضمیر ناخودآگاه هست و این مسأله خیلی واسم مهمه.
فاطمه نادی
۱۴۰۲/۱/۹
کوتاه و مختصر بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.