نقد، بررسی و نظرات کتاب بی‌خانمان - هکتور مالو

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
پارسا
۱۴۰۱/۷/۲۸
این کتاب یکی از ارزنده‌ترین آثاری است که مالو برای جوانان و نوجوانان نوشت. این اثر داستان زندگی پسری به نام رِمی است که موقع تولد ربوده می‌شود. بعد از اتفاقاتی گوناگون آقای باربرین و همسرش او را به فرزندی قبول می‌کنند اما به دلیل تنگدستی، رِمی را به یک نوازنده‌ دوره‌گرد می‌فروشند و ماجراهای هیجان‌انگیز این پسر مهربان و شجاع، داستان خودباوری و مبارزه با سختی‌ها است، این اثر به شهرت و محبوبیت جهانی دست یافت و از روی آن تاکنون فیلم‌های سینمایی، کارتون و برنامه‌های تلویزیونی متعددی تهیه شده و نویسندگان و مترجمان بسیاری آن را به شیوه‌های گوناگون و برای استفاده گروه‌های سنی متفاوت کودکان و نوجوانان ترجمه، خلاصه و بازنویسی کرده‌اند. در این اثر، بدکاران مجازات می‌شوند و نیکوکاران و منصفان پاداش می‌بینند اما بیش از همه صداقت و سادگی نویسنده در نقل، جلب توجه می‌کند.
مالو برای رمان بی خانمان توانست جایزه آکادمی فرانسه را دریافت کند، یکی از ویژگی‌های برجسته این اثر تازگی و تأثیر غم‌انگیز آن است که تاکنون این ویژگی را در نسل جوان حفظ کرده و پیوسته از آن تجدید چاپ شده است.
فاطمه رئوفی
۱۴۰۱/۸/۹
رمان کلاسیک "بی خانمان"، کتاب بسیار تاثیرگذار و محبوبی از نویسنده معروف هکتور مالو است. او در این کتاب قوه تخیل و فن بیان و مخصوصاً انگیزش عواطف را ماهرانه به کار می‌گیرد. این رمان سرگذشت رمی کودکی سر راهی است که زن مهربانی از او نگهداری میکند و توسط ناپدری به یک دوره گرد فروخته میشود، و از همراهی با او تجربه‌های زیادی به دست میآورد و سختی‌های زیادی را تحمل میکند و سرانجام پس از یک رشته ماجراهای مهیج که در طی آن رمی خانواده‌اش را پیدا می‌کند، خاتمه می‌یابد. داستان پایان خوشی دارد. مسائل و داستانهای مسیر بسیار برای خوانندگان جذاب است.
توفیق "بی‌خانمان" مرهون صداقت و صمیمیت نویسنده‌ای است که به مردم احترام می‌گذارد و لحنی را برگزیده است که خوشایند سنین کودکی است. هکتور مالو، در عین حال نویسنده‌ای اخلاقی است و تعلق خاطری به زندگی فقرا و احساس عمیقی از رنج انسانها دارد. علاقه‌اش به تعلیم و دقت موشکافانه‌اش در تشریح محیط‌ها و موقعیت‌ها، موجب تجدید چاپهای مکرر کتاب او برای استفاده کودکان و نوجوانان شده است.
من با اینکه یک بزرگسال هستم به دلیل اینکه در سنین نوجوانی کارتون زیبای بی خانمان (رمی) را دیده ام، این کتاب را مطالعه کردم و همچنان تأثیر عمیق خود را حتی بیشتر از دیدن فیلم بر من گذاشت.
مطالعه آن به نوجوانان پیشنهاد میشود.
کتاب دیگر هکتور مالو "باخانمان" (پرین) است، که بسیار جذاب و گیراست.
باتشکر از کتابراه
م مسعودی
۱۴۰۱/۸/۴
بسیار بسیار زیبا و دلنشین
داستان زندگی پسر کوچک و باهوشی که در همان اوایل طفولیت پی می‌برد متعلق به خانواده‌اش نیست و فرزند خوانده زن مهربانی است که با وجود ففر در آغوش گرمش رشد کرده و بی‌خبر از او فروخته می‌شود. در فراز و نشیب زندگی تجربیات با ارزشی کسب می‌کند و تربیت شایسته مادرخوانده و ارباب موسیقیدانش از او یک پسر کاردان و مهربان می‌سازد که همه جا دوستان وفادار و خوبی نصیبش می‌کند و در بزنگاه‌های زندگی فداکاری و صداقتش با دوستان نتیجه می‌دهد.
داستان به قدری واقعی و روان پیش می‌رفت که با وجود سپری شدن سالها از سبک نگارش این گونه داستان‌ها به زیبایی خواننده را با خود همراه می‌کند و گویی رها کردنش تا رسیدن به انتهای ماجرا کاری بسیار دشوار است.
به سبک داستان‌هایی چون بی‌خانمان. آنه‌شرلی. بابا‌لنگ‌دراز و بسیاری از رمان‌هایی که سن و سال نمی‌شناسد و از کودکی، نوجوانی، جوانی و حتی بزرگسالی از خواندنش لذت می‌بری.
حوادث به خوبی پردازش شده و بسیار واقعی و صبورانه تا انتها نگارش شده و پیداست نویسنده از تجربه در محیط زندگی شبیه به داستان به قدر کافی برخوردار است که با تبحر خواننده را در فضای داستان قرار می‌دهد.
با این‌که قبلا فیلم سینمایی‌اش را دیده بودم البته سالها قبل؛ همچنان از خواندنش لذت بردم حتی بیشتر از دیدن فیلم. ممنون🙏🌹
محمدرضا
۱۴۰۱/۸/۲۵
این اثر زیبا از آقای هکتور مالو که با استقبال زیادی در جهان مواجه شده است تا جایی که حتی فیلم‌های آن نیز به فروش می‌رود. این داستان از جایی شروع می‌شود که دختری به نام پرین پدرش را از دست میدهد و با مادر بیمارش با الاغی که دارد و یک گاری از راه عکاسی نان در می‌آورند. اما در یک پاییز بارانی مادر پرین در مسافر خانه‌ای میان راهی میمیرد و او دیگر تنهای تنها میشود و مجبور است خودش گلیمش را از آب بیرون بکشد، سر انجام تمام دارایی هایش را می‌فروشد و به راه می‌افتاد. او تک و تنها و تنها یک مدرک دارد که پدرش که بوده و باید خودش را به روستای پدربزرگش برساند تا به همه ثابت کند که که بوده است و از چه جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار بوده است. از این جهت به راه می‌افتد و از پاریس و چند شهر دیگر می‌گذرد تا به مقصد مورد نظرش می‌رسد. او ابتدا هیچ چیز ندارد و با اندک پولش اتاقی کرایه میکند و به عنوان کارگر در کارخانه استخدام میشود، او پس از مدتی که مترجم آن شهر بیمار میشود به عنوان مترجم میرود و یواش یواش جایگاه اجتماعی او بهتر و بهتر میشود. اما باید گفت که او اسم خود را به همه دروغ گفته بود تا مبادا هویتش معلوم شود. سر انجام او دستیار اعظم پدربزرگش میشود و نام واقعی خود را میگوید و پدربزرگش بسیار خوشحال میشود. پدربزرگ پرین نیز چند بیماری داشت که با این خبر مسرت بخش دکتر به او میگوید که با این روحیه عمل‌های آب مروارید چشم شما موفقیت آمیز خواهد بود. توصیه میکنم که حتما این داستان را مطالعه کنید.
Sepid Mmm
۱۴۰۱/۷/۹
کتاب خوبی بود و گاها ممکنه بعضا فکر کنیم این هما داستان پرین هست ولی درواقع باید گفت که فیلم پرین هم از این کتاب برگرفته شده و در این داستان در واقع پسرک بی‌خانمانی و به تصویر می‌کشد و فقر و به نمایش می‌گذاره توصیف شخصیت‌ها و فضا و مکان خیلی عالی بود به حدی که میتونستن هر لحظه خودمو جای اون بزارم و دقیقا حس کنم و واقعا تو بعضی جا‌ها احساس کردم من به جای اون کم آوردم و دارم درد میکشم انگار با کتاب و شخصیتاش انس گرفته بودم و یه چیزی هم هس اینه که من اگه یه کتاب و شروع کنم تا پایانش اگه نرم ول نمیکنم برا همین این کتاب هم یه روزه تموم شد و صحنه‌های زیبایی تو ذهنم به جا گذاشت چه خوبه که کتابراه آیت آثار عالی و به یادماندنی رو رایگان در اختیار ماها می‌گذاره البته من این کتاب و تو تخفیف صد در صدی روز جهانی کتاب خوانی گرفتم🤭😉
sadaf khd
۱۴۰۱/۷/۲۴
هر چی از شیرین بودن و قشنگ‌ بودن این کتاب بگم کم گفتم! واقعا داستان قشنگی بود تقریبا درس زندگی بود شخصیت‌ها خیلی دلنشین بودن..
داستان خیلی گیرا بود ترجمه هم عالی بود.
تمام مدتی که داشتم داستان‌ رو میخوندم
غرق در داستان شده بودم و همش دلم میخواست بدونم برای رمی کوچولو چه اتفاقاتی قراره بیوفته...
هر فصل اتفاقات جدید و غیر منتظره‌ای میوفته و به جذاب بودن داستان اضافه میکنه!
وقتی داشتم کتابو میخوندم واقعا احساس میکردم دارم فیلم میبینم انقدر که همه چی قشنگ توصیف شده بود تمام تصاویر میومد جلوی چشمات!
خیلی خیلی لذت بردم ممنونم از کتابراه برای این‌ کتاب قشنگ و آموزنده!
البته خیلی دوست داشتم‌ صوتیشم موجود باشه اما نبود اگر اضافه بشه که عالیه!
M R
۱۴۰۱/۷/۱۹
کتاب خوبیه، شاید شبیه به داستانهایی باشه که در نوجوانی خوندید وشنیدید واین به دلیل سبک داستان نویسی دوره خاصی هست که کتاب نوشته شده اما نمیشه گفت که کاملا قدیمی و از مد افتاده ست. داستان زندگی پسر کوچک وفقیری هست که خانواده ش اون رو رها کردن و زن ومردی فقیر ازش نگهداری میکنن و در ادامه اتفاقاتی که برای اون میفته و زندگیش شکل دیگه‌ای پیدا میکنه. شاید موضوع داستان تکراری به نظر برسه و در نظر اول خواننده رو جذب نکنه اما قلم توانای نویسنده در به تصویر کشیدن شرح زندگی قهرمان داستان و سیر حوادث و اتفاقات جالب و خواندنی هست. این کتاب در زمان خودش شهرت بسیاری برای نویسنده ش به همراه داشته و به نوعی نمونه‌ای از ادبیات کلاسیک عصر خودش محسوب میشه. بهرحال من از مطالعه کتاب لذت بردم.
افسون خ
۱۴۰۲/۱/۸
دوگانه باخانمان و بی خانمان از هکتور مالو داستان دختر و پسری را روایت میکنند که هر دو در تلاش برای یافتن موقعیتی بهتر در زندگی دست به سفر میزنند. در بی خانمان پسر در طول سفر اتفاقات زیادی را از سر میگذراند و با آدمهای خوب و بد زیادی آشنا میشود تا اینکه بالاخره به هویت اصلی خود پی میبرد و درصدد کمک به افرادی بر می‌آید که در طول مسیر سفر و زندگی‌اش به او کمک کرده بودند. این داستان برای سنین کودک و نوجوان نوشته شده اما کودکان دیروز و بزرگسالان امروز هم میتوانند از آن لذت ببرند. نویسنده قلمی ساده و بی پیرایه دارد و خط سیر مستقیمی را در داستان دنبال میکند.
Mina Bashir
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
من سالها قبل هردو کتاب بی خانمان و باخانمان اثر ھکتور مالو را خوندم و بسیار دوستشون دارم باخانمان ماجرای زندگی دختر شجاع و فقیریه که بعد از ماجراها و سختی‌های زیاد پدربزرگش را پیدا می‌کنه و از روی این داستان زیبا فیلم و انیمیشن ساخته شده که فکر می‌کنم از نوستالژی‌های کودکی دهه 60 باشه بی خانمان رمی پسری هست که در کودکی از خانواده خودش دزدیده شده و ماجراهای زیادی رو از سر می‌گذرونه تا سرانجام خانواده شو پیدا می‌کنه. هردو داستان بسیار شیرین و دوست داشتنی هستند و من در هر سن و سالی که هستید بهتون توصیه می‌کنم حتما بخونید
Sarir Rouzbeh
۱۴۰۱/۷/۱۸
واقعا بی نظیر بود، رمانی بود که وقتی شروعش میکردم و با وجود مشغله‌ی زیاد هر شب منتظر بودم ببینم داستان چی میشه.
تمام داستان رو دوس داشتم ولی از آخرش که دیگه همه چی خیلی رویایی شد و اون دختر کوچولو هم به اون خانم (مادر آرتور) پیوست و آخرین اتفاقات رویایی زیاد خوشم نیومد.
ولی در کل رمانی بود که کم نظیره و سرگرم کننده است، مثل فیلمی که کاملا بشه تجسمش کرد تماما و ریز به ریز نکات رو نویسنده‌ی توانمند روی صفحه آورده بودن.
ممنون از کتابراه که تو وضعیت فعلی کتابهایی به این زیبایی رو رایگان در اختیار قرار میده.
نرمین صوفی
۱۴۰۱/۷/۶
فوق العاده جذاب و خواندنی چندساعته تمومش کردم حتی نتونستم برای‌ی لحظه بزارمش کنار. واقعالذت بردم بنظرم تجربه‌ی دیدن‌ی فیلم بود تا خوندن کتاب به قدری جزئیات و توصیف‌ها ازکاراکترها و مکان زیبا و کامل بود که من میتونستم تمومش رو تجسم کنم انگارتواون لحظه و اون مکان حضورداشته باشم دروصفش میشه هزارکلمه و جمله زیبا گفت اما به زبون ساده عالی و بینظیر بود دراخرتشکرمیکنم ازنویسنده ناشر ومترجم عزیزکه نقش خودشون رو در همچین اثرهنری به خوبی ایفا کردن همچنین ممنون ازکتابراه عزیز
Farideh Nosrati
۱۴۰۱/۹/۱۹
بسیار زیبا و جالب بود وجذابیتی داشت که دوست داشتم زودتر صفحه‌ی بعد و بعد رو بخونم ببینم چه اتفاتی برای رمی میفته و آخرش به کجا میرسه...، والبته آرزو کردم کاش در واقعیت هم این داستانها به همین زیبایی پیش میرفت و حق به حق دار می‌رسید.... چه بسا در حقیقت چنین کودکانی از بین میروند و به حق خود نمی‌رسند.. و مورد دیگه اینکه فهمیدم درپس این کشورهای به ظاهر متمدن و زیبا چقدر کثیفی و زشتی و سنگدلی هست و این جور کودکان در کشورهایی مثل انگلیس فرانسه حمایتگر ندارن و رها و بی خانمان هستند
Amir Reza
۱۴۰۱/۷/۲۰
اثری بی نظیر از هکتور مارلو!
دوستان در یک جمله اگر بخوام بگم: (نه به عنوان یک پیشنهاد بلکه یک اصل)، اگر علاقمند کتابخوانی و همینطور نویسندگی (در هر ژانری) هستید، بهترین کلاس آموزشی شما، خواندن آثار کلاسیک هستش.
این آثار هم از لحاظ شناخت ساختار یک اثر و هم از لحاظ دیالوگ نوسی، توصیف، شخصیت پردازی و... به شدت نیاز شما محسوب میشه و با خواندن این گونه کتاب‌ها مجهز به یک تخیل قوی و درست می‌شین که لازمه‌ی نویسندگیه 💯
پریسا کلانتری
۱۴۰۱/۸/۲۸
بیشتر شبیه یک کپی ضعیف از الیور تویئست بود. برای نوجوانان جذاب می‌باشد. نکته‌های قشنگی هم دارد مثل محبت و صبر به جای ترساندن؛ و اینکه تنها راه نجات و رستگاری سواد آموزی و داشتن هنر است. من به شخصه داستان‌هایی که آخرش خیلی رویاگونه و شاعرانه تمام می‌شود و مثلا آدم‌های مثبت همگی تا آخر عمر رستگار می‌شوند و آدم‌های منفی همگی نابود می‌گردند را نمی‌پسندم. اما نحوه داستان گویی‌اش جذاب بود.
زهرا قدیمی
۱۴۰۱/۷/۴
۲۰۰ سال از نوشتن این کتاب گذشته و هنوز زیباست... آقای مالو به سادگی و روانی تصویرهارو نوشته و این عالیه... من سال پیش چندباربه کافه یه بیمارستان رفتم فقط برای خوندن یک مجلد خیلی قدیمی و مندرس از این کتاب... اوراق ابتدا و انتهای کتاب از بین رفته بودن واسم ورسمش معلوم نبود... خیلی لذت بردم از قلم این آقا تو کتابراه اسم خودش وکتابش رو فهمیدم بالاخره... ممنون
خ۲ خ۲۰
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
به جرات میتونم بگم رمان باخانمان ورمان بی خانمان دو اثر جذابو خواندنی از هکتور مالو نویسنده معروف فرانسوی هستش.. نویسنده چقدر دقیق فقر و فلاکت مردم اون زمان فرانسه رو به تصویر می‌کشه.. به نظرم جذابیت کتاب به این دلیل هستش که نویسنده تا آخر داستان حضور پررنگ داره. و انگار همه اون اتفاقات برای خودش رخ داده...
r. Karimiyan
۱۴۰۱/۸/۱۰
داستان پر کشش و جذابی که خواننده را در همه جای داستان با خود همراه میکند به نحوی که حس میکنی گوشه‌ای از صحنه وقایعی که اتفاق می‌افتند ایستاده‌ای و شاهد آن‌ها هستی که این خود نشانه قلم توانای نویسنده آن دارد. پیشنهاد میکنم دوستانی که علاقه به داستان‌های کلاسیک دارند حتما این کتاب را مطالعه کنند. مرسی از همه😍😍
هومن علایی الموتی
۱۴۰۱/۷/۱۷
در بعضی از کامنت‌ها دیدم که دوستان این کتاب رو با داستان کارتونی با شخصیت اصلی به نام پرین اشتباه گرفتند و فکر میکنن اون کارتون برگرفته از این داستان هست. خیر اون کارتون به اسم باخانمان، برگرفته از کتاب دیگری از همین نویسنده (هکتور مالو) با همان نام باخانمان هست و ربطی به این کتاب با نام بی خانمان ندارد....
SAILY M
۱۴۰۱/۷/۱۳
خیلی داستان جالب و قشنگی داشت. علاوه بر جذابیت داستان لحن شیرینی که شخصیت اصلی بدلیل کودک بودن داشت و نگاهش به دنیا در نظرم خیلی جذاب اومد. ابتدا بیشتر به دلیل با مزه بودن شخصیت اصلی داستان رو دنبال کردم اما بعد خیلی جذاب شد. با وجود غمگین بودن بعضی قسمت هاش در کل داستان خیلی خوبیه و نا امیدتون نمیکنه.
daniyal naghibi
۱۴۰۱/۶/۲۸
خداقوت خدمت کتابراه عزیزممنونم بابت این کتاب زیباوقتی باداستان همراه شدم نتونستم لحظه‌ای اونوکناربزارم اخساس کردم دارم فیلمی نگاه میکنم وخودم بازیگرش هستم ازاقای یوسف زادا هم تشکرمیکنم که اینقدرشیوازحمت ترجمه رو کشیدن واقعا کتاب خوبی بود توصیفات وحالات افراد کاملاقابل درک بودپیشنهادمیکنم حتمابخونیدولذت ببرید
محسن قاسمی
۱۴۰۱/۱۲/۵
قوه تخیل بالای نویسنده، تغییر دائمی و خلق فضاهای مختلف، تبیین واضحی از شخصیت‌ها، همزمانی مسایل مختلف و ارتباط آن‌ها در پایان، شروع با امید بعد از هر شکست، و در پایان رسیدن به پایان خوب پس از استقامت و امید. با وجودی که فیلم یا انیمیشنش رو دیده بودم ولی خوندن داستان رو نمیشد از دست داد.
سمانه طایی
۱۴۰۱/۷/۱۷
کتاب خوبی بود به دوستان توصیه میکنم حتما بخونیدش نویسنده با قلم توانای خود خواننده را چنان درگیر داستان میکند که گویی لحظات سخت را خود تجربه میکند همراه داستان غمگین میشود ودر قسمت‌های شاد داستان با لبخند میخاند داستان کشش وجذابیت بالای داشت نثر ساده و روان بود فقط پایان زیاد جالبی نداشت
آسمان آبی
۱۴۰۲/۵/۳۰
سرگذشت پسر بچه‌ای که ناپدریش به علت فقر او را به پیر مردی دوره گرد می‌فروشد و او با همسفر شدن با این فرد زندگی جدیدی را تجربه می‌کند و بعد از مرگ پیرمرد این مسیر را به تنهایی ادامه می‌دهد، مسیری که در انتها خانواده اصلی‌اش را به ارمغان می‌آورد.
leila ghaemi
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
داستان سفر و رنج راه دختری به همراه مادر و الاغ و سگشان است، سالها پیش کارتونی با همین نام از تلویزیون پخش می‌شد و طول هفته را برای فهمیدن داستان صبر میکردیم، برای نوجوانان کتاب بسیار زیبایی است، مصائب دخترکی برای رسیدن به برنامه‌ای که دارد...
معصومه باسامی
۱۴۰۱/۹/۱
اگه ممکنه از این نوع کتاب‌ها بیشتر بهم معرفی کنید. واقعا سختی‌هایی که رمی و ماتیا تو این سفر کشیدن به زیبایی بیان شده و کاملا قابل تصور بود من شخصیت ارباب رمی رو هم دوست داشتم از پایان خوش داستان خوشم اومد اما آیا واقعاً این داستان واقعی بود؟؟؟؟
نسرین سعادتی
۱۴۰۱/۷/۶
کتابی ساده، روان، با نکاتی ظریف از اشاره به نکات سفر، دوستی با حیوانات، امیدواری، صبوری و در عین حال سرگرم کننده برای وقتی که میخواهید از تنش‌های روزمره با خواندن کتابی شیرین در فضایی آرام، ریلکس شوید.
از نویسنده و مترجم و کتاب راه سپاس گزارم.
کاربر sha
۱۴۰۱/۷/۶
سرنوشت خود را خیلی خوب بیان کرده بود و مشکلاتی که سر راهش وجود داشت و مانع موفقیتش میشد عنوان شده بود و نهایتا با تلاش و تحمل سختیهای زیاد توانست به اغوش گرم خانواده برگردد
کتاب فوق بما میاموزد که چگونه سختیها را تحمل کنیم و از سر راهمون برداریم
سمیه صادقی
۱۴۰۲/۵/۱۳
کتاب بسیار روان و جذابی بود. اصلا از خواندنش احساس خستگی نمی‌کردم. دوست داشتم ببینم چه اتفاقی قراره برای رمی بیفته. فقط این همه سختی واقعا برای یه فرد غیر قابل تصوره!! هر چند آخرش بسیار خوب تموم شده. خوندنش رو توصیه می‌کنم.
کیانا نوروزصفت
۱۴۰۱/۸/۲۰
باید بگم از بهترین و قشنگترین کتابهایی بود که خوندم و از نویسنده معروفی مانند جناب هکتور مالو از این کمتر انتظار نمیرفت و واقعا مناسب برای نوجوان‌ها جوانان کتابی جذاب با موضوعی و جذاب و قلمی بی نظیر که به هیچ عنوان از خواندنش خسته نمیشین
صدیقه فتحی
۱۴۰۱/۷/۱۴
این کتاب از شاهکارهای هکتور مالو هست که قوانین هستی را در قالب یک داستان بسیار عالی بیان کرده است قوانینی که چه ما آگاه باشیم چه ناآگاه در حال هدایت ما به درست‌ترین مسیر در زندگی هستند و شکایت ما از شرایط موجود راه به جایی نمی‌برد.
A
۱۴۰۲/۱/۳
واقعا داستان زیبایی داشت در بعضی قسمت‌ها غم انگیز در بعضی قسمت‌ها هیجان انگیز و در بعضی قسمت‌ها لبخند بر لب می‌آورد در این داستان ما را با خود همراه میکرد و ما را در داستان غرق میکرد خواندنش توصیه میشود
لادن کریمی
۱۴۰۱/۷/۷
وای چقدر دوسش دارم. البته که ترجمه عالی آقای یوسف زاده زیبایی کتاب رو دو چندان کرده. یه نکته تو فرانسه ۱۸۷۸ با حداکثر چندماه کار خیابونی میشده گاو خرید. الان من کارمند با چند ماه کار میتونم گاو بخرم😂😂😂😂
فائزه شفیعی
۱۴۰۲/۲/۲
واقعا کتاب جالبی بود
داستان درباره پسری است که ماجراجویی‌های زیادی دارد و در نهایت به موفقیت و سرنوشت نهایی خودش میرسه پیشنهاد مطالعه این کتاب عالی رو به شما میکنم چون خودم خیلی ازش لذت بردم...
مینو رحمتی
۱۴۰۲/۱/۱۵
فوق العاده بود از دقیقه به دقیقه خوندنش لذت بردم👍
نوشتار کتاب گیرایی بی نهایت بالایی داره و درس‌های زیادی از کتاب گرفته میشه پیشنهاد میکنم اگه علاقمند به خوندن رمان هستین حتما این بخونین
hadil shad3
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
خیلی قشنگ بود لذت بردیم
من اتفاقی با این کتاب برخورد کردم و به عنوان قصه قبل خواب دخترم ادامش دایم
بعد هم که تموم شد فیلمش رو دانلود مردیم و دیدیم ولی داستانش بسیار با جزییات بیشتر و قشنکتر بود.
Bahar Khosrow
۱۴۰۱/۹/۱۵
این کتاب واقعا خیلی ارزش خوندن رو داشت هم داستان تو رو با خودش همراه می‌کرد و هم در عین داستانی بودنش پر از درس جالب و دوستداشتنی و نهفته بود خیلی برای من شیرین بود و به دلم نشست🙏
الهام مرادی
۱۴۰۱/۷/۳
ممنون از کتابراه
خیلی قشنگ بود. من به هوای داستان پرین دانلود کردم. اما متوجه شدم داستان پرین هم برگرفته از همین کتاب هست. نتونستم منتظر بمونم و کم کم بخونمش. یک روزه تمامش کردم
خیلی خوب بود پایانش
متین مبارکی
۱۴۰۱/۶/۳۱
خیلی کتاب خوبی بود و خیلی آخرش هم خوب تمام شد ولی کاش کارلو بالزینی اربابش خوشبختی رمی رو می‌دید دردناک‌ترین بخش داستان مرگ اون بود در آخر خیلی جاش خالی بود واقعا رمان زیبایی بود به همه پیشنهاد میکنم
الی مرادی
۱۴۰۲/۲/۲۷
با وجود اینکه این کتاب در رده سنی نوجوانان تعریف شده من که سنی ازم گذشته با خوندنش لذت بردم چه پایان بی نظیری، چه اتفاقات غافلگیر کننده‌ای و چه کتاب فوق العاده‌ای...
Elhaam Tavallaa
۱۴۰۱/۸/۱۸
همون نویسنده کتاب باخانمان هست و این داستانش هم به همون جذابیت هست ولی اونجا شخصیت اصلی پرین بود و اینجا یک پسر بچه هست... پیشنهاد میدم این رمان کلاسیک رو بخونید
رقیه افشار
۱۴۰۱/۷/۱۸
نثر ساده و جذاب کتاب خواندن اون رو برای نوجوان و بزرگسال میسر میکنه. داستان کتاب هیجان و حس همدری و جسارت رو در خواننده تلقین میکنه. من دوبار خوندم این کتاب و همیشه برام جذاب هست
پونه
۱۴۰۱/۷/۹
قشنگه، کتاب پسربچه سرراهی یه چاپ دیگه با یه ترجمه دیگه از همین کتابه، اونو خوندم، الان که می‌خواستم ایو بخونم متوجه شدم یکی هستن، داستان زیبایی و به شدت منو تحت تاثیر قرار داد.
Emilia Jackson
۱۴۰۱/۶/۲۸
کتابی با موضوع فقر که نگرشی عالی داشت جزو ادبیات کلاسیک نوجوان به شمار می‌یاد و واقعا خیلی خوب بود داستان در مورد پسری است که با فقر دست و پنجه نرم می‌کند
اصفهانی
۱۴۰۲/۱/۷
متاسفانه رمان‌های خوبی که کارتون‌های خوب اقتباسی از ان‌ها دیده‌ایم را کمتر می‌خوانیم. در حالیکه اصل رمان واقعا کار بهتری است و خواندنی تر است
nadiazhd
۱۴۰۲/۱/۳
از نظر من این کتاب حالت رویا گونه داشت و کمی علمی تخیلی بود و با این حال کتاب واقعا خوبی بود به طوریکه دوست دارم حافظه مو پاک کنم و دوباره بخونمش
احسان چینی فروشان
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
بسیار سلیس پر از ماجرا و اتفاق‌های متعدد تلخ و شیرین و تشریح وقایع و مناظر جز به جز. درست مثل سبک کتاب‌های ژول ورن بود پیشنهاد میکنم بخونید
پریسا جلیلیان
۱۴۰۱/۹/۱۶
عاشق خط به خط داستان این کتاب هستم. توی یه روز تمومش کردم هیچ کاری نکردم جز خوندن این کتاب. عالی بود. فقط باید این کتاب رو خوند و به نویسنده‌اش درود گفت.
Mahshid
۱۴۰۱/۸/۷
واقعا رمان بی‌نظیری بود. شخصیتاش خیلی دلنشین بود وقتی داستان رو میخوندم غرق داستان شده بودم همش دلم میخواست بدونم برای رمی کوچولو چه اتفاقایی قراره بیوفته
فیروزه ابراهیمیان
۱۴۰۱/۷/۲۹
کتاب خیلی خوبی بود، متن به شدت روان و نرمی داشت، قشنگ با متن داستان میشه همزاد پنداری کرد و جای شخصیتهای داستان نشست. پر از تجربه و اتفاقای جذاب.
طاهره مختاری
۱۴۰۱/۷/۲۰
سرگرم کننده س، ولی توصیه نمی‌کنم، نوشته قوی‌ای نیست و به نظرم زیادی اتفاق‌های بد واسه قهرمان داستان میفته و تقریبا از یه جایی به بعد میشه پایان داستان و حدس زد
1 2 3 >>