معرفی و دانلود کتاب بی‌خانمان

عکس جلد کتاب بی‌خانمان
قیمت:
70000 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بی‌خانمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بی‌خانمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بی‌خانمان

هکتور مالو در کتاب بی‌خانمان روایت‌گر داستان زندگی پسرک یتیمی می‌شود که دست سرنوشت او را با نوازنده دوره‌گردی همراه می‌کند. این رمان کلاسیک و پرطرفدار به چندین زبان ترجمه شده و به خاطر روایت خیره‌کننده‌اش، پیر و جوان را مجذوب خود می‌کند. گفتنی‌ست کتاب خاضر از سوی فرهنگستان فرانسه به عنوان یکی از شاهکارهای ادبیات فرانسه شناخته شده است.

درباره کتاب بی‌خانمان:

رمان بی‌خانمان (Nobody’s boy) در سال 1878 به زبان فرانسوی منتشر شد و داستان آن نیز در قرن نوزدهم می‌گذرد. شما در اثر تحسین‌شده‌ی هکتور مالو (Hector Malot) تجربیات رِمی را می‌خوانید که از ابتدای زندگی خود پدر و مادر واقعی‌اش را ندیده است و به دست ناپدری و نامادری خود بزرگ می‌شود و در نهایت آن‌ها نیز به خاطر مشکلات مالی او را به نوازنده دوره‌گردی می‌فروشند. رمی در تمام مدتی که در جاده‌های انگلیس و فرانسه به کارهای گوناگونی اشتغال دارد، ریشه‌های خود را نیز جست‌وجو می‌کند.

هکتور مالو کتاب بی‌خانمان را برای اشاره به شرایط وحشتناک زندگی فقرا در فرانسه نوشت. به همین دلیل است که شما شاهد سفرهای متعدد رمی خواهید بود چرا که در چنین شرایطی او می‌تواند تا حد امکان با افراد مختلف ملاقات کند و اوضاع آن‌ها را ببیند. درنهایت رمی در مسیر پرپیچ و خم خود با مشکلاتی دست به گریبان می‌شود و شما را در این ماجراجویی همسفر خود می‌کند.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب بی‌خانمان:

انیمه ژاپنی (Nobody’s boy: Remi) و فیلمی به زبان فرانسوی با عنوان (Rémi sans famille)، محصول سال 2018، با اقتباس از کتاب بی‌خانمان ساخته شده است.

کتاب بی‌خانمان مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به نوجوانان و علاقمندان به رمان‌های کلاسیک پیشنهاد می‌شود.

با هکتور مالو بیشتر آشنا شویم:

او در رشته حقوق تحصیل کرد اما در نهایت ادبیات علاقه اصلی او شد. مالو به عنوان منتقد ادبی و نمایشی در قرن نوزدهم فرانسه فعالیت می‌کرد. او بیش از 70 کتاب نوشت که معروف‌ترین آن‌ها کتاب بی‌خانمان است و همچنین کتاب «باخانمان» اثر دیگر هکتور مالو است که به فارسی ترجمه شده. مالو در رمان‌های خود معمولا یتیمان را به عنوان شخصیت اصلی انتخاب می‌کرد و از این مجرا به شرایط بد زندگی مردم فرانسه در عصر خود می‌پرداخت.

در بخشی از کتاب بی‌خانمان می‌خوانیم:

انصاف نبود به من بگوید گدا! من که گدایی نمی‌کردم؛ داشتم آهنگ می‌زدم. در عرض پنج دقیقه از این دهکده‌ی نانجیب بیرون زدم. سگ‌ها درحالی‌که سر‌های‌شان پایین و دم‌شان لای پاهای‌شان بود، دنبالم می‌آمدند. مطمئن بودم فهمیده‌اند بدشانسی آورده‌ایم. کاپی گاهی جلوتر از همه می‌رفت و با چشم‌های باهوش و پرسش‌گرش به چشم‌های من خیره می‌شد. هر کس دیگری جای او بود، از من توضیح می‌خواست. اما کاپی با‌ادب‌تر از آن بود که بی‌احترامی کند. می‌دیدم که پوزه‌اش از خشم می‌لرزید، اما خودش را نگه می‌داشت و اعتراض نمی‌کرد.

وقتی به قدر کافی از دهکده دور شدیم، علامت دادم بایستند و سه سگ دورم حلقه زدند. کاپی وسط بود و نگاهش گره خورده بود به نگاه من.

توضیح دادم: «چون مجوز نداشتیم، مارو بیرون کردن.»

کاپی با تکان‌دادن سرش انگار می‌خواست بپرسد: «خب، که چی؟» یعنی اینکه مجبوریم امشب بیرون بخوابیم، از شام هم خبری نیست.

با شنیدن کلمه‌ی شام همگی یک‌صدا پارس کردند. پول خردم را نشان‌شان دادم و گفتم: «می‌دونین که تمام دارایی ما همینه. اگه امشب خرجش کنیم، برای صبحانه‌ی فردا دیگه چیزی نمی‌مونه. بنابراین، چون امروز غذا خوردیم، بهتره این پول‌رو پس‌انداز کنیم.» بعد پول‌ها را دوباره گذاشتم توی جیبم.

کاپی و دولسیه به علامت رضایت سرشان را پایین انداختند، اما زربینوی شکمو که این حرف‌ها حالی‌اش نبود، همچنان خرناس می‌کشید. نگاهی چپکی بهش انداختم و به کاپیتانوی باوفا گفتم: «کاپی به زربینو توضیح بده، انگار حرف تو کله‌اش نمی‌ره!»

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
1: دهکده
2: ناپدری من
3: گروه نمایش سینیور ویتالی
4: خانه‌ی مادری من
5: در راه؟
6: شروع کار من
7: یادگیری کودک و حیوان
8: مردی که رفیق پادشاه بود
9: در بازداشت
10: آواره
11: مادرِ یک پسر دیگر
12: رضایت‌ ارباب
13: روز‌های فلاکت و بدبختی
14: مرگ خوش‌قلب
15: دوستان با‌وفا
16: پانسیون
17: ویتالی بیچاره
18: دوستان جدید
19: فاجعه
20: ماتیا
21: دیدار دوستان قدیمی
22: حبس در معدن
23: بار دیگر در راه
24: دوستی واقعی
25: مادر، برادر و خواهر
26: نا‌امیدی تلخ
27: یک کشف تکان‌دهنده
28: یک غریبه‌ی مرموز
29: در زندان
30: فرار
31: در جست‌و‌جوی قایق قو
32: پیدا‌کردن مادرِ واقعی
33: رؤیاها به حقیقت می‌پیوندند
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بی‌خانمان
نویسنده
مترجمحبیب یوسف زاده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-964-369-864-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
70000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بی‌خانمان

پارسا
۱۴۰۱/۷/۲۸
این کتاب یکی از ارزنده‌ترین آثاری است که مالو برای جوانان و نوجوانان نوشت. این اثر داستان زندگی پسری به نام رِمی است که موقع تولد ربوده می‌شود. بعد از اتفاقاتی گوناگون آقای باربرین و همسرش او را به فرزندی قبول می‌کنند اما به دلیل تنگدستی، رِمی را به یک نوازنده‌ دوره‌گرد می‌فروشند و ماجراهای این پسر هیجان‌انگیز مهربان و شجاع، داستان خودباوری و مبارزه با سختی‌ها است، این اثر به شهرت و محبوبیت جهانی دست یافت و از روی آن تاکنون فیلم‌های سینمایی، کارتون و برنامه‌های تلویزیونی متعددی تهیه شده و نویسندگان و مترجمان بسیاری آن را به شیوه‌های گوناگون و برای استفاده گروه‌های سنی متفاوت کودکان و نوجوانان ترجمه، خلاصه و بازنویسی کرده‌اند. در این اثر، بدکاران مجازات می‌شوند و نیکوکاران و منصفان پاداش می‌بینند اما بیش از همه صداقت و سادگی نویسنده در نقل، جلب توجه می‌کند.
مالو برای رمان بی خانمان توانست جایزه آکادمی فرانسه را دریافت کند، یکی از ویژگی‌های برجسته این اثر تازگی و تأثیر غم‌انگیز آن است که تاکنون این ویژگی را در نسل جوان حفظ کرده و پیوسته از آن تجدید چاپ شده است.
فاطمه رئوفی
۱۴۰۱/۸/۹
رمان کلاسیک "بی خانمان"، کتاب بسیار تاثیرگذار و محبوبی از نویسنده معروف هکتور مالو است. او در این کتاب قوه تخیل و فن بیان و مخصوصاً انگیزش عواطف را ماهرانه به کار می‌گیرد. این رمان سرگذشت رمی کودکی سر راهی است که زن مهربانی از او نگهداری میکند و توسط ناپدری به یک دوره گرد فروخته میشود، و از همراهی با او تجربه‌های زیادی به دست میآورد و سختی‌های زیادی را تحمل میکند و سرانجام پس از یک رشته ماجراهای مهیج که در طی آن رمی خانواده‌اش را پیدا می‌کند، خاتمه می‌یابد. داستان پایان خوشی دارد. مسائل و داستانهای مسیر بسیار برای خوانندگان جذاب است.
توفیق "بی‌خانمان" مرهون صداقت و صمیمیت نویسنده‌ای است که به مردم احترام می‌گذارد و لحنی را برگزیده است که خوشایند سنین کودکی است. هکتور مالو، در عین حال نویسنده‌ای اخلاقی است و تعلق خاطری به زندگی فقرا و احساس عمیقی از رنج انسانها دارد. علاقه‌اش به تعلیم و دقت موشکافانه‌اش در تشریح محیط‌ها و موقعیت‌ها، موجب تجدید چاپهای مکرر کتاب او برای استفاده کودکان و نوجوانان شده است.
من با اینکه یک بزرگسال هستم به دلیل اینکه در سنین نوجوانی کارتون زیبای بی خانمان (رمی) را دیده ام، این کتاب را مطالعه کردم و همچنان تأثیر عمیق خود را حتی بیشتر از دیدن فیلم بر من گذاشت.
مطالعه آن به نوجوانان پیشنهاد میشود.
کتاب دیگر هکتور مالو "باخانمان" (پرین) است، که بسیار جذاب و گیراست.
باتشکر از کتابراه
م مسعودی
۱۴۰۱/۸/۴
بسیار بسیار زیبا و دلنشین
داستان زندگی پسر کوچک و باهوشی که در همان اوایل طفولیت پی می‌برد متعلق به خانواده‌اش نیست و فرزند خوانده زن مهربانی است که با وجود ففر در آغوش گرمش رشد کرده و بی‌خبر از او فروخته می‌شود. در فراز و نشیب زندگی تجربیات با ارزشی کسب می‌کند و تربیت شایسته مادرخوانده و ارباب از
موسیقیدانش او یک پسر کاردان و مهربان می‌سازد که همه جا دوستان وفادار و خوبی نصیبش می‌کند و در بزنگاه‌های زندگی فداکاری و صداقتش با دوستان نتیجه می‌دهد.
داستان به قدری واقعی و روان پیش می‌رفت که با وجود سپری شدن سالها از سبک نگارش این گونه داستان‌ها به زیبایی خواننده را با خود همراه می‌کند و گویی رها کردنش تا رسیدن به انتهای ماجرا کاری بسیار دشوار است.
به سبک داستان‌هایی چون بی‌خانمان. آنه‌شرلی. بابا‌لنگ‌دراز و بسیاری از رمان‌هایی که سن و سال نمی‌شناسد و از کودکی، نوجوانی، جوانی و حتی بزرگسالی از خواندنش لذت می‌بری.
حوادث به خوبی پردازش شده و بسیار واقعی و صبورانه تا انتها نگارش شده و پیداست نویسنده از تجربه در محیط زندگی شبیه به داستان به قدر کافی برخوردار است که با تبحر خواننده را در فضای داستان قرار می‌دهد.
با این‌که قبلا فیلم سینمایی‌اش را دیده بودم البته سالها قبل؛ همچنان از خواندنش لذت بردم حتی بیشتر از دیدن فیلم. ممنون🙏🌹
محمدرضا
۱۴۰۱/۸/۲۵
این اثر زیبا از آقای هکتور مالو که با استقبال زیادی در جهان مواجه شده است تا جایی که حتی فیلم‌های آن نیز به فروش می‌رود. این داستان از جایی شروع می‌شود که دختری به نام پرین پدرش را از دست میدهد و با مادر بیمارش با الاغی که دارد و یک گاری از راه عکاسی نان در می‌آورند. اما در یک پاییز بارانی مادر در پرین مسافر خانه‌ای میان راهی میمیرد و او دیگر تنهای تنها میشود و مجبور است خودش گلیمش را از آب بیرون بکشد، سر انجام تمام دارایی هایش را می‌فروشد و به راه می‌افتاد. او تک و تنها و تنها یک مدرک دارد که پدرش که بوده و باید خودش را به روستای پدربزرگش برساند تا به همه ثابت کند که که بوده است و از چه جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار بوده است. از این جهت به راه می‌افتد و از پاریس و چند شهر دیگر می‌گذرد تا به مقصد مورد نظرش می‌رسد. او ابتدا هیچ چیز ندارد و با اندک پولش اتاقی کرایه میکند و به عنوان کارگر در کارخانه استخدام میشود، او پس از مدتی که مترجم آن شهر بیمار میشود به عنوان مترجم میرود و یواش یواش جایگاه اجتماعی او بهتر و بهتر میشود. اما باید گفت که او اسم خود را به همه دروغ گفته بود تا مبادا هویتش معلوم شود. سر انجام او دستیار اعظم پدربزرگش میشود و نام واقعی خود را میگوید و پدربزرگش بسیار خوشحال میشود. پدربزرگ پرین نیز چند بیماری داشت که با این خبر مسرت بخش دکتر به او میگوید که با این روحیه عمل‌های آب مروارید چشم شما موفقیت آمیز خواهد بود. توصیه میکنم که حتما این داستان را مطالعه کنید.
Sepid Mmm
۱۴۰۱/۷/۹
کتاب خوبی بود و گاها ممکنه بعضا فکر کنیم این هما داستان پرین هست ولی درواقع باید گفت که فیلم پرین هم از این کتاب برگرفته شده و در این داستان در واقع پسرک بی‌خانمانی و به تصویر می‌کشد و فقر و به نمایش می‌گذاره توصیف شخصیت‌ها و فضا و مکان خیلی عالی بود به حدی که میتونستن هر لحظه خودمو جای اون بزارم و دقیقا حس کنم و واقعا تو بعضی جا‌ها احساس کردم من به جای اون کم آوردم و دارم درد میکشم انگار با کتاب و شخصیتاش انس گرفته بودم و یه چیزی هم هس اینه که من اگه یه کتاب و شروع کنم تا پایانش اگه نرم ول نمیکنم برا همین این کتاب هم یه روزه تموم شد و صحنه‌های زیبایی تو ذهنم به جا گذاشت چه خوبه که کتابراه آیت آثار عالی و به یادماندنی رو رایگان در اختیار ماها می‌گذاره البته من این کتاب و تو تخفیف صد در صدی روز جهانی کتاب خوانی گرفتم🤭😉
sadaf khd
۱۴۰۱/۷/۲۴
هر چی از شیرین بودن و قشنگ‌ بودن این کتاب بگم کم گفتم! واقعا داستان قشنگی بود تقریبا درس زندگی بود شخصیت‌ها خیلی دلنشین بودن..
داستان خیلی گیرا بود ترجمه هم عالی بود.
تمام مدتی که داشتم داستان‌ رو میخوندم
غرق در داستان شده بودم و همش دلم میخواست بدونم برای رمی کوچولو چه اتفاقاتی قراره
هر و
بیوفته... فصل اتفاقات جدید غیر منتظره‌ای میوفته و به جذاب بودن داستان اضافه میکنه!
وقتی داشتم کتابو میخوندم واقعا احساس میکردم دارم فیلم میبینم انقدر که همه چی قشنگ توصیف شده بود تمام تصاویر میومد جلوی چشمات!
خیلی خیلی لذت بردم ممنونم از کتابراه برای این‌ کتاب قشنگ و آموزنده!
البته خیلی دوست داشتم‌ صوتیشم موجود باشه اما نبود اگر اضافه بشه که عالیه!
M R
۱۴۰۱/۷/۱۹
کتاب خوبیه، شاید شبیه به داستانهایی باشه که در نوجوانی خوندید وشنیدید واین به دلیل سبک داستان نویسی دوره خاصی هست که کتاب نوشته شده اما نمیشه گفت که کاملا قدیمی و از مد افتاده ست. داستان زندگی پسر کوچک وفقیری هست که خانواده ش اون رو رها کردن و زن ومردی فقیر ازش نگهداری میکنن و در ادامه اتفاقاتی که برای اون میفته و زندگیش شکل دیگه‌ای پیدا میکنه. شاید موضوع داستان تکراری به نظر برسه و در نظر اول خواننده رو جذب نکنه اما قلم توانای نویسنده در به تصویر کشیدن شرح زندگی قهرمان داستان و سیر حوادث و اتفاقات جالب و خواندنی هست. این کتاب در زمان خودش شهرت بسیاری برای نویسنده ش به همراه داشته و به نوعی نمونه‌ای از ادبیات کلاسیک عصر خودش محسوب میشه. بهرحال من از مطالعه کتاب لذت بردم.
افسون خ
۱۴۰۲/۱/۸
دوگانه باخانمان و بی خانمان از هکتور مالو داستان دختر و پسری را روایت میکنند که هر دو در تلاش برای یافتن موقعیتی بهتر در زندگی دست به سفر میزنند. در بی خانمان پسر در طول سفر اتفاقات زیادی را از سر میگذراند و با آدمهای خوب و بد زیادی آشنا میشود تا اینکه بالاخره به هویت اصلی خود پی میبرد و درصدد کمک به افرادی بر می‌آید که در طول مسیر سفر و زندگی‌اش به او کمک کرده بودند. این داستان برای سنین کودک و نوجوان نوشته شده اما کودکان دیروز و بزرگسالان امروز هم میتوانند از آن لذت ببرند. نویسنده قلمی ساده و بی پیرایه دارد و خط سیر مستقیمی را در داستان دنبال میکند.
Mina Bashir
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
من سالها قبل هردو کتاب بی خانمان و باخانمان اثر ھکتور مالو را خوندم و بسیار دوستشون دارم باخانمان ماجرای زندگی دختر شجاع و فقیریه که بعد از ماجراها و سختی‌های زیاد پدربزرگش را پیدا می‌کنه و از روی این داستان زیبا فیلم و انیمیشن ساخته شده که فکر می‌کنم از نوستالژی‌های کودکی دهه 60 باشه بی خانمان رمی پسری هست که در کودکی از خانواده خودش دزدیده شده و ماجراهای زیادی رو از سر می‌گذرونه تا سرانجام خانواده شو پیدا می‌کنه. هردو داستان بسیار شیرین و دوست داشتنی هستند و من در هر سن و سالی که هستید بهتون توصیه می‌کنم حتما بخونید
Sarir Rouzbeh
۱۴۰۱/۷/۱۸
واقعا بی نظیر بود، رمانی بود که وقتی شروعش میکردم و با وجود مشغله‌ی زیاد هر شب منتظر بودم ببینم داستان چی میشه.
تمام داستان رو دوس داشتم ولی از آخرش که دیگه همه چی خیلی رویایی شد و اون دختر کوچولو هم به اون خانم (مادر آرتور) پیوست و آخرین اتفاقات رویایی زیاد خوشم نیومد.
ولی در کل رمانی بود که و
کم نظیره سرگرم کننده است، مثل فیلمی که کاملا بشه تجسمش کرد تماما و ریز به ریز نکات رو نویسنده‌ی توانمند روی صفحه آورده بودن.
ممنون از کتابراه که تو وضعیت فعلی کتابهایی به این زیبایی رو رایگان در اختیار قرار میده.
نرمین صوفی
۱۴۰۱/۷/۶
فوق العاده جذاب و خواندنی چندساعته تمومش کردم حتی نتونستم برای‌ی لحظه بزارمش کنار. واقعالذت بردم بنظرم تجربه‌ی دیدن‌ی فیلم بود تا خوندن کتاب به قدری جزئیات و توصیف‌ها ازکاراکترها و مکان زیبا و کامل بود که من میتونستم تمومش رو تجسم کنم انگارتواون لحظه و اون مکان حضورداشته باشم دروصفش میشه هزارکلمه و جمله زیبا گفت اما به زبون ساده عالی و بینظیر بود دراخرتشکرمیکنم ازنویسنده ناشر ومترجم عزیزکه نقش خودشون رو در همچین اثرهنری به خوبی ایفا کردن همچنین ممنون ازکتابراه عزیز
Farideh Nosrati
۱۴۰۱/۹/۱۹
بسیار زیبا و جالب بود وجذابیتی داشت که دوست داشتم زودتر صفحه‌ی بعد و بعد رو بخونم ببینم چه اتفاتی برای رمی میفته و آخرش به کجا میرسه...، والبته آرزو کردم کاش در واقعیت هم این داستانها به همین زیبایی پیش میرفت و حق به حق دار می‌رسید.... چه بسا در حقیقت چنین کودکانی از بین میروند و به حق خود و مورد و نمی‌رسند.. دیگه اینکه فهمیدم درپس این کشورهای به ظاهر متمدن زیبا چقدر کثیفی و زشتی و سنگدلی هست و این جور کودکان در کشورهایی مثل انگلیس فرانسه حمایتگر ندارن و رها و بی خانمان هستند
Amir Reza
۱۴۰۱/۷/۲۰
اثری بی نظیر از هکتور مارلو!
دوستان در یک جمله اگر بخوام بگم: (نه به عنوان یک پیشنهاد بلکه یک اصل)، اگر علاقمند کتابخوانی و همینطور نویسندگی (در هر ژانری) هستید، بهترین کلاس آموزشی شما، خواندن آثار کلاسیک هستش.
این آثار هم از لحاظ شناخت ساختار یک اثر و هم از لحاظ دیالوگ نوسی، توصیف، شخصیت و...
پردازی به شدت نیاز شما محسوب میشه و با خواندن این گونه کتاب‌ها مجهز به یک تخیل قوی و درست می‌شین که لازمه‌ی نویسندگیه 💯
پریسا کلانتری
۱۴۰۱/۸/۲۸
بیشتر شبیه یک کپی ضعیف از الیور تویئست بود. برای نوجوانان جذاب می‌باشد. نکته‌های قشنگی هم دارد مثل محبت و صبر به جای ترساندن؛ و اینکه تنها راه نجات و رستگاری سواد آموزی و داشتن هنر است. من به شخصه داستان‌هایی که آخرش خیلی رویاگونه و شاعرانه تمام می‌شود و مثلا آدم‌های مثبت همگی تا آخر عمر رستگار می‌شوند و آدم‌های منفی همگی نابود می‌گردند را نمی‌پسندم. اما نحوه داستان گویی‌اش جذاب بود.
زهرا قدیمی
۱۴۰۱/۷/۴
۲۰۰ سال از نوشتن این کتاب گذشته و هنوز زیباست... آقای مالو به سادگی و روانی تصویرهارو نوشته و این عالیه... من سال پیش چندباربه کافه یه بیمارستان رفتم فقط برای خوندن یک مجلد خیلی قدیمی و مندرس از این کتاب... اوراق ابتدا و انتهای کتاب از بین رفته بودن واسم ورسمش معلوم نبود... خیلی لذت بردم از قلم این آقا تو کتابراه اسم خودش وکتابش رو فهمیدم بالاخره... ممنون
مشاهده همه نظرات 121

راهنمای مطالعه کتاب بی‌خانمان

برای دریافت کتاب بی‌خانمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.