نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مادام بواری - گوستاو فلوبر

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
آرتمیس
۱۴۰۱/۱۱/۳
کتاب مادام بوآری کتابی خوب اما کسل کننده است
برای خوانش ان ابتدا ترجمه خوب و دوم حوصله بسیار میخواد.
این کتاب بقدری خواننده را درگیر جزئیات می‌کرد آن هم جزئیاتی که به هیچ دردی نمی‌خورد که باعث شد در خوانش آن بیشتر کلافه بشم. ترجمه خانم مهستی بحرینی با اینکه ترجمه بهتری نسبت به ترجمه رضا عقیلی و محمد قاضی بود اما به پای ترجمه مهدی سحابی نمی‌رسید. ترجمه روان و دلچسب نبود و اصلا نتوانستم از ترجمه لذت ببرم. صدای گوینده صدای خوبی است اما اصلا به درد این کتاب نمیخوره. خود کتاب روند کندی را طی می‌کند و صدای این گوینده روند داستان را کند تر و غیر قابل تحمل تر کرد.
به طور کلی ادبیات فرانسه در نثر ادبی اش، صبوری خواننده را می‌طلبد. و ترجمه خوب در این ارتباط با بطن داستان نقشی حیاتی دارد.
اگر قصد‌تان مطالعه کتاب هست به نظرم ترجمه مهدی سحابی بهترین انتخاب هست.
در ارتباط با گویندگی هم، گویندگی خانم بیرانوند در آوانامه بهتر بود و نقص در ترجمه را تماما پوشش میداد.
زهرا محسن زاده
۱۴۰۱/۱۲/۱
خیلی تلاش کردم این کتاب را تا آخر گوش بدهم اما نتوانستم. این کتاب سرشار از توصیفات غیر مرتبط و اضافی است. بقدری به جزییات پرداخته شده که داستان ملالت آور شده است.
من تا نیمه‌های داستان را گوش دادم و به جرأت می‌توانم بگویم اگر هر نویسنده دیگری می‌خواست این کتاب را با شرح و تفصیل بنویسد نهایتا در ده صفحه می‌توانست به اتمام برساند. به شدت کسل کننده بود. واقعا حیف به هزینه و زمانی که صرف این کتاب شود. من همیشه فکر میکردم تَرَک دیوار بی اهمیت‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین موضوعی است که میشود به آن پرداخت اما در این کتاب دیدم موضوعاتی به مراتب کم اهمیت تر هم هست که به ذهن یه نویسنده می‌رسد و برای پر کردن و حجیم کردن داستانش از آن استفاده میکند.
به علاقه مندان کتاب اصلا توصیه نمی‌کنم صرفا این کتاب برای اتلاف وقت و هزینه گزینه مناسبی است.
با تشکر از کتابراه
آبتین حاجی پور
۱۴۰۱/۷/۳
مادام بوواری داستانی به غایت تکان دهنده و متفاوت است که تا حد زیادی نظریه‌های عمیق روانکاوی، نقش ناخودآگاه و حقارت هاب کودکی را با قلمی شگفت تحلیل نموده است. این رمان سراسر تحلیل‌های عمیق و توصیف‌های پیچیده و طولانی است که ممکن است خواننده مبتدی را خسته و ملول کند. با این وجود رمان فرار و نشیب‌های دارد که ه ممکن نیست بتوانیم آن را نیمه کاره رها کنیم‌.
نباید چشم را بر روی واقعیت بست، جوامع سرشار از مادام بوواری‌های زیادی است که ناامیدانه در جستجوی عشق‌های افلاطونی و هیجانی زندگی خود را دچار بحران می‌نمایند. تنها نقطه ضعف این اثر این است که تحلیلی از دوران کودکی مادام بوواری یا همان اما ارائه نکرد. شاید وصف کودکی وی، ارتباطش با والدین و تجربه‌های اولیه کودکی اس بسیار عمق این رمان را بیشتر می‌نمود
سمیه اکبری
۱۴۰۱/۱۱/۱۷
در ابتدا خواندن این کتاب را به همه توصیه میکنم. کتاب بسیار زیباست و زندگی مادام بواری تصویری ست برای آینده تمام زن‌ها و مردهایی ست که خوشبختی خود را نمیبینند و در جستجوی لذتها و خوشیها و زندگی رویایی‌ای هستند که در واقعیت پیدا نمیشود. شاید هر انسانی لحظاتی را در زندگی تجربه کرده باشد که درگیر حسرت یک زندگی رویایی شده باشد و عمق خوشبختی واقعی خودش را نبیند ولی ادامه این حس و به دنبال آن رفتن به عاقبت مادام بواری دچار میشوند
سپاس از گروه خوب کتابراه و گوینده خوش صدا و بااحساس
فرشته حبیبی
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
کتاب خوبی بود، از اون جهت که میتونه برای کسانی که از داشته‌ها و زندگی آروم و معمولی خودشون ناراضی هستند، عاقبت کار رو نشون بده. و به نظرم عین حقیقت بود. کسی که به دنبال رویاپردازی‌های بی نتیجه و خیانت باشه، در غم و دل شکستگی و ناامیدی زندگی میکنه. مضاف بر اینکه همه فکر میکنن مرغ همسایه غازه و مثلا یه مرد دیگه از شوهر خودشون بهتره یا یه شهر بزرگتر جای بهتری برای زندگی هست تا شهر خودشون. این کتاب آخر و عاقبت تفکر این جوری رو نشون میده.
ب.ز
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
اجرای گوینده و موزیک خوب و عالی است و اشخاص متفاوت با تغییر صدای گوینده و احساسها قابل درک و لمس هست.
داستان خیلی جذاب بنظرم نیامد میشد نتیجه را حدس زد اما نویسنده پایان کار را یک دفعه شروع و سریع جمع کرد. جایی خیلی وقت برای جزئیات بیخود یک اتاق یا گاری میگذارد انگار آخر کتاب خسته میشود و می‌خواهد سر و ته را جمع و جور کند.
فاطمه ارجمندی
۱۴۰۲/۲/۱۳
کتاب بسیار خوبی هست برای من خیلی جذاب بود فقط ایرادش این بود در بخش دوم این کتاب توصیف‌های خیلی زیادی رو در مورد شهری میکنه که به نظر من اصلا احتیاجی به این همه توصیف بی‌مورد نبود در کل رمان خیلی خوبی بود
Masoum Ghafari
۱۴۰۱/۵/۱۱
مادام بوآری که خود یک شاهکار است و در آن حرفی نیست... ترجمه خانم بحرینی جزو ترجمه‌های خوب فارسی از این رمان است، اجرا و صدای خانم بستان دوست عالی بود و انتخاب ایشان برای اجرای این کتاب شایسته و به جا بود.
زهرا عناناتی
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
از کتاب راه سپاس گزارم موضوع کتاب در مورد عشق‌های بی فرجام و هوس آلودی که زندگی یک خانواده رو بر باد می‌ده و قهرمان داستان به جای اینکه عشق رو در عمل عاشق ببینه فقط به دنبال ظاهر عشق هست
پری سا
۱۴۰۱/۷/۱۵
تنها انتقادی که میشه وارد کرد صدای کسالت بار و مبتدی گوینده است که متاسفانه از لذت شنیدن این شاهکار ادبی به نحو چشمگیری کاسته است.
فهیمه نصیری
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
مادام بواری داستان زنی از طبقه متوسط جامعه است که آرزو داره جزو طبقه بالاتر باشه. چیزی که الان زیاد دیده میشه
elnaz.h
۱۴۰۲/۲/۱۵
زیباست فوق‌العاده، خیلی خوب نشون میده که گاهی آدم یه چیزی رو داره اما جای دیگه‌ای دنبالش میگرده