نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چرا می‌خواهیم شما ثروتمند باشید؟ - رابرت کیوساکی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
امیر شیری
۱۴۰۱/۶/۶
دونالد ترامپ و رابرت کیوساکی نگرانند. نگرانی و دغدغه‌ی آن‌ها پولدارتر شدن پولدارها و فقیرتر شدن ملت آمریکاست. به عقیده‌ی آن‌ها قشر متوسط جامعه مانند یخ‌های قطبی هستند که ذوب و نابود می‌شوند. آمریکا در حال تبدیلشدن به جامعه‌ای دو تکه است. طولی نمی‌کشد که مردم این کشور یا ثروتمند می‌شوند یا فقیر؛ حد وسطی وجود نخواهد داشت. ترامپ و کیوساکی تاجرانی شجاع و کارآفرینان و سرمایه گذارانی موفق هستند. هر دو به تجارت مشغولند و در سطح بین المللی مطرح هستند. آن‌ها مدرس و نویسندگانی معروف هستند که در محافل فعال در زمینه‌ی آموزش مالی و پول شناسی سخنرانی می‌کنند.
آن‌ها هر دو معلم هستند اما نه به این دلیل که به درآمد آن نیاز دارند، بلکه نگران سرنوشت و خانواده‌ی شما، مملکت خود و دنیا هستند. پولدارها اغلب وقتی می‌خواهند در شرایط تغییری بوجود بیاورند بنا به دلایل و عقایدی که خودشان به آن‌ها پایبندند از راه پرداخت پول وارد می‌شوند، اما دونالد ترامپ و رابرت کیوساکی از پول و وقت شان مایه می‌گذارند. به قول معروف وقتی به کسی ماهی می‌دهی، فقط همان روز او را سیر کرده‌ای اما وقتی به او ماهیگیری یاد می‌دهی او را برای یک عمر سیر کرده ای. دونالد و رابرت به جای اینکه با دادن چک به فقرا کمک کنند سعی دارند به آن‌ها ماهیگیری بیاموزند.
دونالد ترامپ و رابرت کیوساکی معتقدند قشر متوسط در سرازیری سقوط قرار گرفته است و با سیاست‌های اقتصادی نادرست در حال ناپدید شدن است. از بین رفتن این طبقه و ایجاد دوقطبی طبقه ثروتمند و فقیر عواقب جبران نشدنی به دنبال دارد. آن‌ها معتقدند مشکلات مالی در هر خانواده و در هر نسلی وجود دارد بنابراین این مسائل نباید مانع از رسیدن شما به پول و ثروت گردد. کتاب حاضر زبانی ساده و صمیمی دارد و ترجمه‌ی آن روان است.
مصطفی زارعی
۱۴۰۲/۶/۲۱
آمریکا سرزمین فراوانی. مرکز و جمع مغزهای متفکر از تمام نقاط جهان. سرزمین علم. خدا شناسی. و خدمات ارزنده علمی. امنیت دینی و قومی و عقیده‌ای هر انسانی که در سرزمین خودش امنیت نداره. هر کسی که لیاقت داشته باشه میتونه به هر هدفی برسه حتی رئیس جمهور مهم نیست کجایی باشه یا چه دینی داشته باشه.
Banoo Banoo
۱۴۰۱/۹/۸
کتاب خیلی خوبی بود
اولش فکر میکنی این دو‌نفر فقط دارن از همدیگه تعریف میکنن و کتابهای خودشون رو تبلیغ میکنن ولی از نیمه کتاب به بعد دیدگاه روشنی برای شروع تجارت و ادامه مسیر جلوی پا میزاره.
من از شنیدنش حسابی لذت بردم.
سیدجواد علیزاده
۱۴۰۱/۱۲/۲
چند تا نکته ریز و مهم رو میگه مثلا درمورد نفت تحلیل کاملا درست بود و اما در مورد دلار داره بهتون هشدار میده و کاملا درسته
abbas savary
۱۴۰۱/۶/۴
اصلا هیچ توضیحی در مورد راه‌های سرمایه گزاری نگفتن. همش صحبت‌های تکراری و بلا استفاده. ۱ راه حل بهتر از ۱۰۰ ساعت داستان و حرف‌های عادیه
میلاد لپاسری
۱۴۰۱/۶/۲۷
بیشتر برای معرفی کتاب‌های همدیگس تا موضوع اصلی. همشم از هم تعریف میکنن. واقعا کتابه؟؟
مرضیه مهجوری
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
به بهترین شکل ثروتمند شدن و ثروتمند بودن را تعریف میکند.
Farzane khalili
۱۴۰۲/۱/۱۷
بسیار سپاسگذارم از کسانی ک این اثر را صوتی کردن کتاب خوبی بود لذت بردم
یوسف غارتپور
۱۴۰۱/۱۲/۲۴
انتظار بیشتری داشتم با توجه به دستاوردها و نام‌های دو شخصیت.
آراش یارایی
۱۴۰۲/۸/۴
ای کاش ۱۰ سال پیش این کتاب را خونده بودم
David Abbasi
۱۴۰۱/۵/۳۰
به نظرم خوبه.
روایتی پر ماجرا از پیج و خم های
جهان
م ج
۱۴۰۲/۹/۱۸
چشم ادمو نسبت به خیلی چیزا بازتر میکنه