نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت سوم - جرج آر. آر. مارتین

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
ازاده پورکریمی
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
داستانی در ژانر فانتزی، تاریخی که مقدمه داستان اصلی بازی تاج و تخت می‌باشد. داستان قوم تارگرین که صد سال پیش از زمان داستان بازی تاج و تخت اتفاق افتاده است. داستانی از همراهی یک شوالیه و یک شاهزاده از دو نسل مختلف که به طور اتفاقی با هم آشنا شده و سراسر هفت اقلیم را پشت سر می‌گذرانند.
شوالیه داستان شوالیه‌ای محبوب و قسم خورده به شمشیر و در خدمت مردم است. هر چند ساکن یکی از فقیرنشین‌ترین محله‌های شهر بوده و هیچ اطلاعی از وضعیت زندگی و خانواده خود نداشت. کودکی خود را به عنوان پادو و شاگرد شوالیه آواره‌ای گذراند و فنون جنگ را از وی آموخت. جانشینی شاهزاده فرزند پنجم پادشاه بسیار بعید می‌باشد. او در کودکی در بین مردم عادی و در روستاها زندگی به عنوان پادو بزرگ می‌شود. از نزدیک با مشکلات و سختی‌های مردم آشنا می‌شود و این امر در آینده از او پادشاهی محبوب می‌سازد. پادشاهی که بیشتر وقت خود را به انجام اصلاحات جامعه برای بهبود زندگی مردم و یا سرکوب شورش‌ها می‌گذراند. بنابراین در این دوره سرزمین وستروس در شکوفا‌ترین دوره خود می‌باشد.
داستان بیانگر کلیه اتفاقات دوران همراهی و همنشینی شاهزاده و شوالیه می‌باشد. از زمان کودکی شاهزاده و آشنایی وی با شوالیه تا زمانی که به قدرت رسیده و بر تخت پادشاهی می‌نشیند.
م ف
۱۴۰۱/۹/۷
بالاخره قسمت سوم این کتاب جذاب هم تمام شد بسیار عالی بود صدای جذاب و دلنشین آقای ستاری بسیار مناسب برای این داستان و داستانهای دیگری از این نوع است انتخابی عالی بود. اما متن داستان با دو قسمت قبلی اندکی تفاوت داشت. البته سه گانه‌ی "شوالیه هفت اقلیم" اولین داستان از قلم جورج مارتین نویسنده‌ی کتاب بود که من خوندم و با نوع قلم ایشون آشنایی زیادی ندارم. قسمت سوم گاهی از دایره حیا خارج میشد (نمیدونم شاید این گفتار‌ها لازمه‌ی زندگی شوالیه گری آن زمانها بوده) و من اینو نمیپسندم خصوصا که در بسیاری مواقع وقتی صدا از اسپیکر پخش میشد، کتاب و گوش میکردم که مناسب حال فرزندانم نبود و باعث شد در این زمینه احتیاط کنم. دوم تعدد بسیار زیاد شخصیتهای داستان بود که خصوصا با اسامی بسیار شبیه هم که اغلب نسبت فامیلی هم داشتند و در جناح‌های مختلف داستان قرار داشتند، گاهی باعث سردرگمی میشد و به دفعات به عقب برمیگشتم و مجدد گوش میدادم و گاهی شخصیتها را با هم قاطی میکردم. سوم اینکه برای داستان "شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم" پایانی ندیدم و منتظر بودم بفهمم در نهایت سرگذشت شخصیت اصلی داستان یا همان سر دانکن به کجا ختم میشود. انگار تنها بریده‌ای از داستان بود و خواننده را در انتظار نگه میداشت حتی سفری که دانک و اگ در ابتدای داستان و به نوعی در انتهای قسمت دوم، آغاز کرده بودند هم در نهایت به پایان نرسید.
محمدعلی احمدپور
۱۴۰۱/۷/۲۷
باید تاکید کنم که خیلی خیلی عالی بود و بود تااینکه آخر داستان بصورت بسیار بدی اخاتمه پیدا کرد....!!!
آخه همه داستان بطور دلپذیری خوب و هیجان انگیز بود و خواننده رو به عمق اتفاقات رویداده شده در داستان میکشید!!؟؟
بااینکه توی این مجموعه خیلی درگیر شخصیت‌های داستان قرار گرفته بودم اما در آخر داستان بدون جمع بندی درست و اینکه ((سردانکن واگ)) بالاخره به دیوار میرسن یا نه پایان یافت....!!!
که این معنا رو میرسونه داستان فقط به دور لردها و نقشه خیانتشون وکارزار نافرجامشون علیه پادشاه اژدها میچرخه که بازهم بخاطر پایان ناجور کتاب اعصاب خواننده رو واقعا خورد میکنه که برای خودم بشخصه که اینجوری بود..
msg
۱۴۰۱/۸/۲۶
شخصیت پردازی متوسط بود داخل داستان از شخصیت‌های زیادی نویسنده استفاده کرده بود خیلی از شخصیت‌های مهم مانند ویولن زن شخصیت عمیقی نداشتن و ما فقط یک بیو گرافی کوتاه ازشون میدونیم داستان قوی و ریشه داری بود مکالمات هم بسیار خوب هستن مثل قسمت دوم دیگه به جزئیات کم اهمیت نمی‌پردازه و بیشتر روی داستان اصلی تمرکز داره به نظر من در کل خیلی خوب بود و ارزش گوش دادن رو داره و تنها نقدم بهش شخصیت پردازی هست چون با اینکه سه قسمت گذشته ما هنوز چیز زیادی درباره گذشته شخصیت اول یعنی دانک نمی‌دونیم
سارینا دهدشتی
۱۴۰۲/۸/۲۳
سلام و درود
کتاب شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم که دو قسمت قبلی آن هم برایم بسیار جالب و لذت بخش بود رو به همه‌ی دوستان توصیه میکنم. کتابی با داستانی جالب مثل بازی تاج و تخت.
من شخصیت دانکن رو خیلی دوس دارم و‌ی جاهایی برام خنده داره. شخصیت اگ هم برام جالب و دوست داشتنی است.
و تفاوت فرهنگ‌ها و دل و جرأت داشتن کودکانشان برایم بسیار دلپذیر است.
ممنون از عوامل کتاب و کتابراه عزیز
mohammad jaafaran
۱۴۰۲/۲/۱
در مورد داستان باید بگم که این نوع داستان‌ها به مانند جوینده و باران سیاه عالی هستند و شنونده و خواننده و بیننده رو مشتاق میکنه که روتین وار تا انتهای داستان و فصل هارو بی‌وقفه دنبال کند، ولی بنطر بنده داستان ناقص است و یا ادامه داره و یا بد ترجمه شده و یا از قصد انتهای داستان باز مونده تا منتظر فصول بعدی باشیم.. خود من به شخصه منتظر هستم تا ادامه داستان منتشر بشه... ممنون
Saeed Pezeshki
۱۴۰۱/۸/۵
خیلی خیلی خیلی خیلی قشنگ بود مخصوصا واسه منی که عاشق تاریخم و سریال گیم آف ترونز رو چند بار دیدم، ولی‌ای کاش انقدر زود تموم نمیشد هرچند که میگن مارتین میخواد مابغیه داستان رو بنویسه و میگه دانک و اگ به اسوس هم صفر میکنن... بیصبرانه منتظرم که بغیه داستان رو بشنوم و به تخت رسیدن اگ رو هم ببینم ❤❤❤❤❤ با تشکر از سازنده‌ها و گوینده‌ها واسه‌ی درست کردن این اثر با ارزش👏👏❤❤
Reyhan Maleki
۱۴۰۲/۲/۳۱
هر سه جلد این کتاب رو خیلی دوست داشتم، تو این جلد دانک و اِگ برای شرکت در مسابقه نیزه سواری به قلعه‌ای میرن و در اون قلعه درگیر توطئه علیه شاه و ماجراهای دیگه‌ای میشن که حتی ممکن بود به مرگشون منتهی بشه. پیشنهاد میکنم این کتاب رو تو لحظات بی‌حوصلگی یا افسردگی که حوصله کتاب‌های غیرداستانی رو ندارید گوش بدید حتما لذت می‌برید. شاداب باشید
فیروزه
۱۴۰۲/۸/۲۹
داستان اصلی داستان جالبیه. ولی مشخصه که مترجم با دنیای کتابهای جورج آر آر مارتین آشنایی کافی نداشته. راوی هم همینطور. جدا از کمبود آشنایی با دنیای کتابهای مارتین اجراشون خوب بود.
م م
۱۴۰۱/۱۱/۲۹
کلا نویسنده‌اش خیلی زیبا اتفاقاتی به تصویر میکشه ولی یکسری سانسورهایی در نسخه فارسیش داره
گوینده‌ام صداش خیلی خوب مچه رو داستان
داستانم داستان جالبی میشه
Alireza Dehqan
۱۴۰۱/۶/۲۹
پارت سوم کتاب صوتی شوالیه‌ای از هفت اقلیم سرگذشت سریال گیم آف ترونز و اتفاقات قبل از اون هست صدای آقای مهیار ستاری واقعا فوق العاده اس
Neda Hesami
۱۴۰۱/۷/۶
بخش سوم داستان جذابی بود ولی به نظر ناقص هستش. انگار باید یه قسمت دیگه‌ای هم‌ به عنوان پایان میداشت.
ساسان
۱۴۰۱/۱۱/۱
با سلام گوینده بسیار زیبا و جذاب بود این کتاب برای کسانی که داستان‌های تخیلی دوست دارن بسار جذاب و عالی هست
سعید طوری
۱۴۰۱/۱۰/۲
ممنون ازتون ولی به نظر من داستانهای میدگارد راهم گوش بدید من که شبو روز لحظه شماری میکنم تا جلد ۵ صوتیشم بیاد
شکوفه عصاره
۱۴۰۲/۹/۲۵
حقیقتا انقدر جذاب بود که بی صبرانه منتظر جلد بعدی ام، واقعا جذبم کرد. هم گویندگی هم سیر داستان.
پیمان پورمیرزا
۱۴۰۲/۱/۶
زندگی کسی از طبقه عادی در دنیایی فانتزی را اینقدر جذاب به تصویر کشیدن واقعا کار هر کسی نیست
کاربر ق
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
هم داستان را دوست داشتم هم راوی خوب بود. گوش دادن به کتاب برای من شبیه فیلم دیدن بود.
افشین صالحی
۱۴۰۲/۸/۱۸
پایان بندیش جالبه ولی در کل قابل قیاس با بازی تاج و تخت نیست
Farid rezaei
۱۴۰۲/۱/۱۹
نسبت به بسیاری دیگر از کتابهای ژانر فانتزی، کشش بیشتری دارد، راوی نیز عالیست.
Pariya Fathali
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
خیلی کتاب جذابی بود
من دو قسمت قبلشم گوش دادم
برام بسیار جذاب بود
آفتاب
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
بسیار بسیار جذاب بخصوص گوینده و راوی که بسیار روان داستان را روایت نمودند
رامین کوهکن
۱۴۰۲/۸/۲۷
کتاب خوبیه خیلی دوستش داشتم واقعا رجذاب وجالب بود
Aynaz Q
۱۴۰۲/۲/۲۳
قسمت سوم رو هم خیلی دوس داشتم.
منتظر قسمت‌های بعدیشم هستم🔥
Hamidreza sobhani
۱۴۰۱/۷/۲۳
عالیه کاش ادامه داشته باشه خیلی کوتاه بود فقط
Wrya
۱۴۰۱/۷/۱۸
برای طرفداران گیم اف ترونز یک سورپرایز است
Fariba Lohrasbinejad
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
کتابهای جورج مارتین بی نظیره
سیدمحمد امیدخدا
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
کتابش خوب بود ولی معمولی
ali ma
۱۴۰۱/۹/۱۲
مثل دو قسمت اول خیلی خوب بود
آهو رها
۱۴۰۱/۷/۳
جذاب و البته مورد پسند همه نیست
soroush gholami
۱۴۰۱/۶/۳۱
کتاب جذابی بود، هر سه قسمت