معرفی و دانلود کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت سوم

عکس جلد کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت سوم
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت سوم

«شوالیه‌ی مرموز» نام سومین مجلد از سه‌گانه‌ی کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت سوم است که جرج آر. آر. مارتین، خالق جهان افسانه‌ای بازی تاج و تخت آن را نوشته است و در آن به وقایعی می‌پردازد که برای دانک و اگ، شوالیه و شاهزاده‌ای که شخصیت‌های اصلی این مجموعه هستند، اتفاق می‌افتد. این کتاب جوایز و افتخاراتی را از آن خود کرده است و در زمره‌ی پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت سوم

اگر شما هم از طرفداران پیگیر سریال بازی تاج و تخت باشید، احتمالاً نام کتاب «ترانه‌ی آتش و یخ» به گوشتان خورده است. این اثر پرطرفدار جرج آر. آر مارتین (George R. R. Martin)، مجموعه رمانی در ژانر ادبیات فانتزی و حماسی است که به پنجاه زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و در لیست پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های نیویورک تایمز قرار دارد. سریال بازی تاج و تخت درواقع اقتباسی وفادارانه از ماجراهای این رمان است.

جرج آر. آر. مارتین در کتاب شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم (A Knight of the Seven Kingdoms) پیش‌درآمدی بر جهان افسانه‌ای کتاب ترانه‌ی آتش و یخ و به تبع آن سریال محبوب بازی تاج و تخت ترسیم می‌کند. این کتاب متشکل از سه رمان کوتاه است که اکنون سومین قسمت آن یعنی شوالیه‌ی مرموز (The Mystery Knight) در قالب کتاب صوتی پیش روی شما قرار دارد. وقایع این رمان کوتاه و دو قسمت دیگر آن یعنی «شوالیه‌ی بوته‌نشین» و «شمشیر قسم‌خورده» حدود صد سال پیش از ماجراهای بازی تاج و تخت اتفاق می‌افتند. از مجموعه‌ی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم تا کنون این سه قسمت منتشر شده است اما چنانکه نویسنده وعده داده، قسمت‌های بعدی قرار است در آینده‌ای نه‌چندان دور نوشته و منتشر شوند. این سه قسمت تحت عنوان قصه‌های دانک و اگ هم شناخته می‌شوند.

شوالیه‌ی مرموز، عنوان سومین قسمت از مجموعه‌ی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم است که در سال 2010 و هفت سال پس از قسمت دوم یعنی شمشیر قسم‌خورده منتشر شد. داستان‌های این سه قسمت به پس‌لرزه‌های جنگ بلک‌فایر می‌پردازند. نبردی بزرگ و خونین که شانزده سال قبل از وقایع قسمت اول در سرزمین هفت اقلیم به وقوع پیوسته و ساختار حکومت را دستخوش تغییراتی برگشت‌ناپذیر کرده است. در این قسمت، دانک -شوالیه‌ی دلیر داستان- و پادوی او یعنی اگ -که از سلاله‌ی خاندان اژدهاست اما سرش را می‌تراشد تا کسی از رنگ نقره‌ای موهایش پی به تبار او نبرد- رهسپاری سفری می‌شوند اما در میانه‌ی راه سر از یک مراسم عروسی درمی‌آورند و اتفاقاتی غیرقابل‌پیش‌بینی برایشان رقم می‌خورد. ‌

این رمان و دو قسمت دیگر آن، برخلاف کتاب ترانه‌ی آتش و یخ که مملو از پرش‌های زمانی و مکانی است، روایتی سرراست دارد که وقایع آن در بازه‌ی زمانی و جغرافیایی فشرده و به‌هم‌پیوسته به وقوع می‌پیوندد. مارتین اتفاقات هیجان‌انگیز این رمان را از نقطه‌نظر سوم‌شخص برایمان روایت می‌کند. فضاسازی و ارجاعات این داستان برای طرفداران دیگر آثار مارتین و همچنین سریال بازی تاج و تخت آشنا خواهد بود. رویارویی دشمنان قدرتمند، دسیسه‌های سلطنتی، و سوء استفاده‌های ظالمانه از قدرت بخشی از بن‌مایه‌های اصلی این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت سوم

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌ تایمز
  • بهترین کتاب به انتخاب BUZZFED
  • کسب عنوان یکی از بهترین کتاب‌های سال توسط لس‌آنجلس تایمز

نکوداشت‌های کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت سوم

- یک ماجراجویی فانتزی ناب، با دو تا از دوست‌داشتنی‌ترین قهرمان‌هایی که جورج آر آر مارتین تا به حال خلق کرده است. (Bustle)

- خوانندگانی که با مارتین آشنا هستند و به توانایی او برای بیرون کشیدن درام انسانی از خلال هر نوع داستانی علاقه‌مندند، از اینکه این سه‌گانه گرد هم آمده هیجان زده خواهند شد. (Booklist)

- دلیل اصلی‌ای که مجابمان می‌کند تا این مجموعه را بررسی کنیم، داستان‌سرایی عالی است. مارتین یک دنیای زنده و نفس‌گیر را به گونه‌ای خلق می‌کند که کمتر نویسنده‌ای از عهده‌ی آن برمی‌آید. (Tech Times)

- کتابی که خواندنش برای هواداران مارتین ضروری است. پیش‌درآمدی برانگیزاننده برای حماسه‌ی پرفروش او یعنی مجموعه‌ی ترانه‌ی یخ و آتش. سرشار از درام انسانی و جهان‌سازی متنوع. (Publishers Weekly)

کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت سوم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به هواداران سریال بازی تاج و تخت و همچنین کسانی که به داستان‌های فانتزی و حماسی علاقه دارند پیشنهاد می‌کنیم.

با جورج آر. آر. مارتین بیشتر آشنا شویم

جرج ریموند ریچارد مارتین بیستم سپتامبر سال 1948 متولد شد. شهرت این نویسنده‌ی آمریکایی در سال‌های اخیر بیشتر مرهون اقتباس سریال پرطرفدار «بازی تاج‌وتخت» از مجموعه‌ کتاب «نغمه‌ی آتش و یخ» اوست. جرج آر. آر. مارتین را «تالکین آمریکا» می‌نامند. او در سال 2001، موفق شد در فهرست 100 فرد تأثیرگذار مجله‌ی تایم قرار بگیرد.

جرج آر. آر. مارتین (George R. R. Martin) تاکنون کتاب‌های بسیاری در ژانر فانتزی منتشر کرده است که اغلب آن‌ها در صدر پرفروش‌ترین‌های جهان نشسته‌اند. از این نویسنده، پیش از این چندین کتاب به فارسی برگردانده شده که «شاهزاده شریر یا برادر یک پادشاه»، «شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم» و... از جمله‌ی آن‌هاست.

در بخشی از کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت سوم می‌شنویم

خورشید در مغرب پایین آمده بود آنگاه که دریاچه را دیدند، آب آن به رنگ‌های سرخ و طلایی برق می‌زد، درخشان همچون ورقه‌ای از مس صاف کوبیده شده. هنگامی که چشمشان به برجک‌های مهمانخانه بر فراز چندین درخت بید افتاد، دانگ بار دیگر نیم‌تنه عرقی‌اش را بر تن کرد و ایستاد تا آبی به سر و صورتش بزند. گرد و خاک راه را تا جایی که می‌توانست با آب پاک کرد و انگشتان خیسش را درون خرمن موهای پرپشتش که تارهایی از آن به رنگ خورشید بود کشید. درمورد قد و قواره‌اش یا زخم روی گونه‌اش کاری از دستش برنمی‌آمد، اما می‌خواست تا حدی که بشود کمتر همچون شوالیه‌های راهزن وحشی به نظر آید.

مهمانخانه بزرگتر از آن بود که دانک انتظارش را داشت، ساختمانی خاکستری که از الوار اما به شکلی بی‌مبالات و بی‌رویه ساخته شده بود، برجک هم داشت و نیمی از آن بر پایه‌هایی بیرون آمده از آب بنا شده بود. تخته‌های نامنظم بریده شده از چوب را کف زمین خوابانیده و مسیری ساخته بود که از کرانه گل‌آلود دریاچه شروع می‌شد و تا بارانداز کرجی ادامه داشت، اما نه از کرجی خبری بود و نه از کرجی‌بان. آن سوی مسیر، اصطبلی بود با سقفی پوشالی. دیوار سنگی بدون ملاتی هم حیاط را محصور می‌کرد، اما دروازه ورودی باز بود. درون حصار، چاهی دیدند و آبشخوری. دانک به اگ گفت: «به حیوون‌ها برس، فقط مواظب باش که زیاد آب نخورن. منم می‌رم دنبال یه کم غذا.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
45 دقیقه
بخش اول
30 دقیقه
بخش دوم
31 دقیقه
بخش سوم
28 دقیقه
بخش چهارم
35 دقیقه
بخش پنجم
53 دقیقه
بخش ششم
31 دقیقه
بخش هفتم
37 دقیقه
بخش هشتم
20 دقیقه
بخش نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت سوم
نویسنده
مترجمحامد حسینی میرا، سحر شمالی مقدم
راویمهیار ستاری
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت سوم

ازاده پورکریمی
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
داستانی در ژانر فانتزی، تاریخی که مقدمه داستان اصلی بازی تاج و تخت می‌باشد. داستان قوم تارگرین که صد سال پیش از زمان داستان بازی تاج و تخت اتفاق افتاده است. داستانی از همراهی یک شوالیه و یک شاهزاده از دو نسل مختلف که به طور اتفاقی با هم آشنا شده و سراسر هفت اقلیم را پشت سر می‌گذرانند.
شوالیه و به
داستان شوالیه‌ای محبوب قسم خورده شمشیر و در خدمت مردم است. هر چند ساکن یکی از فقیرنشین‌ترین محله‌های شهر بوده و هیچ اطلاعی از وضعیت زندگی و خانواده خود نداشت. کودکی خود را به عنوان پادو و شاگرد شوالیه آواره‌ای گذراند و فنون جنگ را از وی آموخت. جانشینی شاهزاده فرزند پنجم پادشاه بسیار بعید می‌باشد. او در کودکی در بین مردم عادی و در روستاها زندگی به عنوان پادو بزرگ می‌شود. از نزدیک با مشکلات و سختی‌های مردم آشنا می‌شود و این امر در آینده از او پادشاهی محبوب می‌سازد. پادشاهی که بیشتر وقت خود را به انجام اصلاحات جامعه برای بهبود زندگی مردم و یا سرکوب شورش‌ها می‌گذراند. بنابراین در این دوره سرزمین وستروس در شکوفا‌ترین دوره خود می‌باشد.
داستان بیانگر کلیه اتفاقات دوران همراهی و همنشینی شاهزاده و شوالیه می‌باشد. از زمان کودکی شاهزاده و آشنایی وی با شوالیه تا زمانی که به قدرت رسیده و بر تخت پادشاهی می‌نشیند.
م ف
۱۴۰۱/۹/۷
بالاخره قسمت سوم این کتاب جذاب هم تمام شد بسیار عالی بود صدای جذاب و دلنشین آقای ستاری بسیار مناسب برای این داستان و داستانهای دیگری از این نوع است انتخابی عالی بود. اما متن داستان با دو قسمت قبلی اندکی تفاوت داشت. البته سه گانه‌ی "شوالیه هفت اقلیم" اولین داستان از قلم جورج مارتین نویسنده‌ی کتاب که بود من خوندم و با نوع قلم ایشون آشنایی زیادی ندارم. قسمت سوم گاهی از دایره حیا خارج میشد (نمیدونم شاید این گفتار‌ها لازمه‌ی زندگی شوالیه گری آن زمانها بوده) و من اینو نمیپسندم خصوصا که در بسیاری مواقع وقتی صدا از اسپیکر پخش میشد، کتاب و گوش میکردم که مناسب حال فرزندانم نبود و باعث شد در این زمینه احتیاط کنم. دوم تعدد بسیار زیاد شخصیتهای داستان بود که خصوصا با اسامی بسیار شبیه هم که اغلب نسبت فامیلی هم داشتند و در جناح‌های مختلف داستان قرار داشتند، گاهی باعث سردرگمی میشد و به دفعات به عقب برمیگشتم و مجدد گوش میدادم و گاهی شخصیتها را با هم قاطی میکردم. سوم اینکه برای داستان "شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم" پایانی ندیدم و منتظر بودم بفهمم در نهایت سرگذشت شخصیت اصلی داستان یا همان سر دانکن به کجا ختم میشود. انگار تنها بریده‌ای از داستان بود و خواننده را در انتظار نگه میداشت حتی سفری که دانک و اگ در ابتدای داستان و به نوعی در انتهای قسمت دوم، آغاز کرده بودند هم در نهایت به پایان نرسید.
محمدعلی احمدپور
۱۴۰۱/۷/۲۷
باید تاکید کنم که خیلی خیلی عالی بود و بود تااینکه آخر داستان بصورت بسیار بدی اخاتمه پیدا کرد....!!!
آخه همه داستان بطور دلپذیری خوب و هیجان انگیز بود و خواننده رو به عمق اتفاقات رویداده شده در داستان میکشید!!؟؟
بااینکه توی این مجموعه خیلی درگیر شخصیت‌های داستان قرار گرفته بودم اما در آخر بدون
داستان جمع بندی درست و اینکه ((سردانکن واگ)) بالاخره به دیوار میرسن یا نه پایان یافت....!!!
که این معنا رو میرسونه داستان فقط به دور لردها و نقشه خیانتشون وکارزار نافرجامشون علیه پادشاه اژدها میچرخه که بازهم بخاطر پایان ناجور کتاب اعصاب خواننده رو واقعا خورد میکنه که برای خودم بشخصه که اینجوری بود..
msg
۱۴۰۱/۸/۲۶
شخصیت پردازی متوسط بود داخل داستان از شخصیت‌های زیادی نویسنده استفاده کرده بود خیلی از شخصیت‌های مهم مانند ویولن زن شخصیت عمیقی نداشتن و ما فقط یک بیو گرافی کوتاه ازشون میدونیم داستان قوی و ریشه داری بود مکالمات هم بسیار خوب هستن مثل قسمت دوم دیگه به جزئیات کم اهمیت نمی‌پردازه و بیشتر روی داستان به اصلی تمرکز داره نظر من در کل خیلی خوب بود و ارزش گوش دادن رو داره و تنها نقدم بهش شخصیت پردازی هست چون با اینکه سه قسمت گذشته ما هنوز چیز زیادی درباره گذشته شخصیت اول یعنی دانک نمی‌دونیم
سارینا دهدشتی
۱۴۰۲/۸/۲۳
سلام و درود
کتاب شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم که دو قسمت قبلی آن هم برایم بسیار جالب و لذت بخش بود رو به همه‌ی دوستان توصیه میکنم. کتابی با داستانی جالب مثل بازی تاج و تخت.
من شخصیت دانکن رو خیلی دوس دارم و‌ی جاهایی برام خنده داره. شخصیت اگ هم برام جالب و دوست داشتنی است.
و تفاوت فرهنگ‌ها و دل و جرأت داشتن کودکانشان برایم بسیار دلپذیر است.
ممنون از عوامل کتاب و کتابراه عزیز
mohammad jaafaran
۱۴۰۲/۲/۱
در مورد داستان باید بگم که این نوع داستان‌ها به مانند جوینده و باران سیاه عالی هستند و شنونده و خواننده و بیننده رو مشتاق میکنه که روتین وار تا انتهای داستان و فصل هارو بی‌وقفه دنبال کند، ولی بنطر بنده داستان ناقص است و یا ادامه داره و یا بد ترجمه شده و یا از قصد انتهای داستان باز مونده تا منتظر فصول بعدی باشیم.. خود من به شخصه منتظر هستم تا ادامه داستان منتشر بشه... ممنون
Saeed Pezeshki
۱۴۰۱/۸/۵
خیلی خیلی خیلی خیلی قشنگ بود مخصوصا واسه منی که عاشق تاریخم و سریال گیم آف ترونز رو چند بار دیدم، ولی‌ای کاش انقدر زود تموم نمیشد هرچند که میگن مارتین میخواد مابغیه داستان رو بنویسه و میگه دانک و اگ به اسوس هم صفر میکنن... بیصبرانه منتظرم که بغیه داستان رو بشنوم و به تخت رسیدن اگ رو هم ببینم ❤❤❤❤❤ با تشکر از سازنده‌ها و گوینده‌ها واسه‌ی درست کردن این اثر با ارزش👏👏❤❤
Reyhan Maleki
۱۴۰۲/۲/۳۱
هر سه جلد این کتاب رو خیلی دوست داشتم، تو این جلد دانک و اِگ برای شرکت در مسابقه نیزه سواری به قلعه‌ای میرن و در اون قلعه درگیر توطئه علیه شاه و ماجراهای دیگه‌ای میشن که حتی ممکن بود به مرگشون منتهی بشه. پیشنهاد میکنم این کتاب رو تو لحظات بی‌حوصلگی یا افسردگی که حوصله کتاب‌های غیرداستانی رو ندارید گوش بدید حتما لذت می‌برید. شاداب باشید
فیروزه
۱۴۰۲/۸/۲۹
داستان اصلی داستان جالبیه. ولی مشخصه که مترجم با دنیای کتابهای جورج آر آر مارتین آشنایی کافی نداشته. راوی هم همینطور. جدا از کمبود آشنایی با دنیای کتابهای مارتین اجراشون خوب بود.
م م
۱۴۰۱/۱۱/۲۹
کلا نویسنده‌اش خیلی زیبا اتفاقاتی به تصویر میکشه ولی یکسری سانسورهایی در نسخه فارسیش داره
گوینده‌ام صداش خیلی خوب مچه رو داستان
داستانم داستان جالبی میشه
Alireza Dehqan
۱۴۰۱/۶/۲۹
پارت سوم کتاب صوتی شوالیه‌ای از هفت اقلیم سرگذشت سریال گیم آف ترونز و اتفاقات قبل از اون هست صدای آقای مهیار ستاری واقعا فوق العاده اس
Neda Hesami
۱۴۰۱/۷/۶
بخش سوم داستان جذابی بود ولی به نظر ناقص هستش. انگار باید یه قسمت دیگه‌ای هم‌ به عنوان پایان میداشت.
ساسان
۱۴۰۱/۱۱/۱
با سلام گوینده بسیار زیبا و جذاب بود این کتاب برای کسانی که داستان‌های تخیلی دوست دارن بسار جذاب و عالی هست
سعید طوری
۱۴۰۱/۱۰/۲
ممنون ازتون ولی به نظر من داستانهای میدگارد راهم گوش بدید من که شبو روز لحظه شماری میکنم تا جلد ۵ صوتیشم بیاد
شکوفه عصاره
۱۴۰۲/۹/۲۵
حقیقتا انقدر جذاب بود که بی صبرانه منتظر جلد بعدی ام، واقعا جذبم کرد. هم گویندگی هم سیر داستان.
مشاهده همه نظرات 30

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت سوم

برای دریافت کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت سوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.