نقد، بررسی و نظرات کتاب قصه فقر به سر رسید - کیم کیوساکی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
رابرت کیوساکی و کیم کیوساکی، این بار هم با هیجان از کارهایشان که به درآمد و ثروت رسیده‌اند را در کتاب قصه فقر به سر رسید بیان می‌کنند. البته کتاب مجموعه مقالاتی است که به خوبی ترجمه نشده است. به علاوه، ترجمه ناخوب، مجموعه مقالات، خط روند خاص و پشت سرهمی را دنبال نمی‌کند و یک گسستگی موضوعی در آن دیده می‌شود. فکر میکنم، اگر بگوییم که راهکار ارائه نمی‌دهند، ما نیز، کمی دچار هیجان و کم دقتی شدیم. اینکه برای بالا بردن مهارت سوادمالی به آموزش نیاز داریم؛ اینکه در ابتدای راه کمی از خرید اضافی و احساسی دوری کنیم؛ اینکه در مواقع بحران‌های اقتصادی احساسی و هیجانی عمل نکنیم و با فکر و اندیشه و دانش اقدام کنیم؛ مانند خریدن سهام در بورس ایران! اینکه زنان هم با عزت نفس و پذیرش فراوانی لایق ثروتمند شدن هستند و هزاران اینکه که من نکته برداری کردم، آموزه‌هایی از این کتاب است. سپاس از کتابراه بازم سوادمالی برامون بذار. سپاس.
هستی
۱۴۰۱/۱۱/۱۷
معمولی بود، ‌ی سری نکته‌های کلیدی رو بیان می‌کرد که شاید برای کسی که ابتدای مسیر آموزش مالیشه تازگی داشته باشه ولی خیلی عمیق نشده بود در هیچکدوم از مطالب. مثلا‌ی اشاره‌ی گذرا به ترفند پانزی کرده بود.
ترجمه‌اش هم میتونست کمی بهتر باشه در کنار گرافیک و کادربندی کتاب
بعضی توصیه هاش هم در ایران خیلی کاربردی نیست، مثلا توصیه به سرمایه گذاری در بورس و سهام و.. که ممکنه اینجا نتیجه‌ی خوبی نداشته باشه. یا تشویق خواننده به تبدیل ارز و دلار به چیزی با ارزش تر در حالی که تو ایران خرید دلار از روش‌های حفظ ارزش دارایی هات محسوب میشه.
سید محمد محمودی هاشمی
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
یکی از بهترین نکات کتاب این است که می‌گوید اگر می‌خواهید پولدار شوید، اکنون زمان آن است که بازی پول را شروع کنید. آنچه را که می‌توانید ذخیره کنید، یاد بگیرید و چیزهای بیشتری بیاموزید تا زمانی که زمانش رسید، آماده حرکت خود خواهید بود.
«من آفریننده خداوندی دولتمند و مهربانم، پس باید دل و جرئتش را داشته باشم که همواره توانگر باشم
دیگر اینکه به شما می‌آموزد مالک کسب و کار خود باشید و خود کارفرمای خود باشید نه کارمند دیگران
مهدی صیاد
۱۴۰۱/۱۱/۱
مجموعه کتاب‌های رابرت کیوساکی در مورد کارآفرینی و امور مالی هست. خوندن کتاب‌هاش برای افرادی که به دنبال موفقیت مالی هستند بسیار انگیزه بخش هست. البته این کتاب مجموعه مقالاتی هست که به نظر میرسه از سایت پدر پولدار برداشته شده و ترجمه کردن و نمیتونه راه حل ارائه بده. ولی اگر به دنبال انگیزه هستند میتونه براتون مفید باشه‌. با آرزوی شادی و تندرستی.
ایمان اسماعیلیان
۱۴۰۲/۱/۱
هدف این اساتید آن است که شما بعد از خواندن کتاب فوق واقعاً به این نتیجه برسید که امروز در همین لحظه و همین‌ جا قصهٔ فقر را به سر رسانید و باید سهم و دین خود را در به ثمر رسیدن این ادعا ادا کنید. پس آستین بالا زده و اولین قدم‌ها را در فراگیری مفاهیم طلایی مالی محکم بردارید و به نمادی از موفقیت برای نسل‌های آتی تبدیل شوید.
المیرا مهدوی
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
به نظرم ترجمه کامل نبود کتاب مانند ورکشاپ‌هایی بود که معرفی دوره دارند، فقط به مباحث اشاره کوتاهی شده بود راه حلی نداشت و تشویق به بازارهای سهامی و ارز و ایجاد املاک و مستغلات بود در این بین مثال‌های کوتاهی از افراد زده شده بود.
میشه گفت کتابی برای تبلیغ انتشارات طاهریان برای خرید کتاب‌های رابرت کیوساکی بود.
نسترن علی زاده
۱۴۰۲/۱/۱۱
درکل کتابهایی که در حوزه اقتصاد نوشته میشن هرچقدرم بخوان نکات و موارد مهم کسب و کار رو توضیح بدهند باز ناقص هست و لازم هست که ما چند کتاب توی این حوزه بخونیم اما باز این کتاب هم مثل کتابهای دیگه تا جاییکه توانسته کمک‌های خودش رو لحاظ کرده و به نظرم خوندنش ضرری ندارد
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
کتاب متوسطی بود و برخلاف سایر کتاب‌های این دو بزرگوار، مجموعه مقالاتی بود که متاسفانه از ترجمه و ویرایش خوب هم بی‌بهره بود. برای افراد تازه‌کار میتواند تازگی داشته باشد اما کارا بودن راهکار‌های ارائه شده، با توجه به وضعیت اقتصادی حال حاضر مورد شک است. با تشکر از کتابراه عزیز
دانیال مداح
۱۴۰۱/۱۰/۱۵
این یک کتاب خوبی هست، اما‌ای کاش جزییات بیشتری در هر فصل راجب مسائل مختلف گذاشته میشد تا درکمون از حرف‌های نویسنده افزایش پیدا میکرد. راجب گوناگون چیز‌ها صحبت شده اما کلی بودن و جزییات زیاد به کار نبرده شده.
اما برای مطالعه و افزایش دانش خوبه موفق باشید
زهرا کریمی
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
کتابهای رابرت کیوساکی در مورد کسب درآمد و درآمدزایی است منتها هیچوقت راه حل عملی ارائه نمیده بلکه داستان وار ماجرای پولدار شدن فردی که قصد دارد به پول برسد را بیان میکند. پدر پولدار و پدر بی پول هم مطابق همین کتاب بود. به نظرم یکیشون رو بخونید کافیه.
مرضیه دردشتی
۱۴۰۱/۱۱/۳
سلام. وقتتون بخیر. کتاب قصه فقر به پایان رسید. کتاب ۷وبی بود. اطلاعات با ارزشی در مورد سرمایه‌گذاری و چگونگی گذشتن از موانع ثروت رو یاد داده است ولی مشکل بزرگ این کتاب، ترجمه خیلی رد بد آن بود. امیدوارم در کتاب‌های بعدی این مشکل حل شود.
دلارام 0074
۱۴۰۱/۱۱/۱
کتاب رو ک کامل خوندم از مطالعش راضی بودم از فصل‌های اولش راضی نبودم اما فصل‌های بعد انگیزشی بود ممنون از کتابراه بابت ارائه کتاب‌های جالب کتاب درحد انگیزه دادنه دنبال راهکار و اینا هستید خیلی راهکار انچنانی نداره.
الهه ی ناز
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
اصلا محتوای خوبی نداشت من کتاب رو تا اخرخوندم اما هیچ چیزی ازش یادنگرفتم بسیار بی محتوا بود. تا اخرمنتظر بودم یه مطلب مهمی رو بگه اما هیچ. خیلی هم ناگهانی و پراکنده موضوع رو به پایان رسوند. اصلا جالب نبود
niki
۱۴۰۲/۱/۲
راستش را بگویم من عاشق کتاب‌هایی برای رسیدن به موفقیت و ثروت هستم. این کتاب می‌توند انگیزه شما را برای دسترسی به ثروت دوچندان کند و شما را با نکات کلیدی این مبحث آشنا می‌سازد. اگر چه ترجمه این کتاب آنچنان هم دقیق نیست.
TaHa
۱۴۰۱/۱۱/۵
کتابی از رابرت کیوساکی، کیم کیوساکی که نقش آفرینی موفقیت مالی رو ارائه می‌کنه ولی ترجمه کامل نمود و اینکه کامل راه حل برای تجربه پولدار بودن رو نمی‌ده ولی برای انگیزه و اعتماد به نفس دادن خوبه، موفق باشید.
Maryam veisi67
۱۴۰۱/۱۱/۴
کاشکی خلاصه نبود، خیلی جالبه زاویه دید منو نسبت به مسائل مالی تغییر داد خوشم اومد اینطوری بیشتر باشرایط حال میکنم و انگیزه پدا کردم برای بهبود مسائل مالیم.
دیگه حس گیر افتادن تو شرایط و محکوم به بدهکار بودن رو ندارم.
ناهید
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
این کتاب به درد سرمایه گذاران و کارآفرینان میخوره
افرادی که توسعه مالی براشون دغدغه باشه ازین کتاب نهایت استفاده رو میبرن ولی متاسفانه برای افراد عادی و کم سرمایه خیلی مورد استفاده نیس
Mohammad Aslanpour
۱۴۰۱/۱۱/۷
کتاب‌های رابرت کیوساکی برای رسیدن به استقلال مالی خیلی خوبه. با مطالعه و عمل به آموزه‌های این کتاب می‌توان به این هدف دست یافت. ما با مطالعه این کتاب‌ها می‌توانیم به سرمایه گذار موفقی تبدیل شویم.
حسین احمدی
۱۴۰۱/۱۰/۸
کتاب فوق یه منبع عالی برای مطالعه و ایجاد انگیزه برای کسب کار و مدیریت مالی می‌باشد ایجاد اعتماد به نفس مالی روش. ‌های بودجه ریزی و ایجاد انگیزه برای هدف‌های مالی خود با مباحث روانشناسی مالی بنظرم کتاب خوب و عالیست
نگین
۱۴۰۱/۱۱/۴
قویترین زنان، زنان معتقد هستند. آن‌ها از تعارض استقبال نمی‌کنند، اما مایلند با عواقب پیروی از آنچه میدانند درست است روبرو شوند. آن‌ها نمیخواهند بجنگند اما از جنگیدن هم نمیترسند
ناصر وحیدی
۱۴۰۲/۱/۷
کتاب خوب و با ترجمه روون، تقریبا میشه گفت همون آموزه‌های همیشگی رابرت کیوساکی هست و بیشتر توسط همسرش کیم کیوساکی برای بانوان نوشته شده
محمدرضا اسفنجانی
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
مطالب پراکنده باترجمه ضعیف و‌ پر از غلطهای ویرایشی و ادبی..... بدون کاربرد در اقتصاد ایران بیشتر کتاب تبلیغ شرکت پدرخوب هست
esmat zowghi
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
کتاب‌های رابرت کیوساکی همگی عالی هستند فقط باید حواست باشه که برخی از شرایط و راهکارها در نظام اقتصادی ما بی معنی یا متفاوته 🙂
محمد کهریزی
۱۴۰۱/۱۰/۹
رابرت کیوساکی و کیم کیوساکی بیشتر‌ترین تاکید و پافشاری که دارند جهت درآمد مناسب دو راهه سرمایه گذاری در املاک و یا کار آفرینی می‌باشد
ملیحه قره شیخ
۱۴۰۲/۱/۷
کیم کیوساکی توی این کتاب برای کسانی که تازه شروع به کار مالی کردن یکسری توصیه‌ها دارد که خواندنش خالی از حسن نیست
azin jahed
۱۴۰۲/۱/۶
رابرت کیو ساکی کمک شایانی به استقلال مالی جامعه کرده و هنوز هم میکند. استفاده کردن از کتاب هایش خوش شانسی است.
yahya abin
۱۴۰۲/۱/۳
کتاب خوبی بود برای کسانیکه دنبال افزایش دانش خود در امور مالی و تجارت هستن. خیلی مناسب هست. بخصوص قشر بانوان
شفق کوهنژاد
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
همه‌ی کتاب‌ها خوب هستند فقط بستگی داره تو چه حال و هوا و شرایطی باشی... چون با کتاب باید زندگی کرد...
shahab ghodrati
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
بی برو برگشت انسان رو نجات میده از اون رنج درونی که داره و حتما این کتاب رو برای یکبار هم که شده مطالعه بکنید
The Man Hunter
۱۴۰۱/۱۰/۸
تا حدودی کتاب خوبی بود ولی اونچیزی که باید درمورد مادیات بیان میکرد رو نگفت و بیشتر به عواطف سرمایه گذار توجه میکرد!
سیدجوادقاسمی
۱۴۰۲/۱/۱۰
مجموعه کتاب‌های کیم کیوساکی ورابرت درموردکارافرینی وثروت هست توصیه میکنم مطالعه کنید
Nafas
۱۴۰۲/۱/۸
کتاب ساده‌ای هست و یک سری توصیه کرده که به نظرم خیلی کاربردی نیستند ولی در کل کتاب خوبیه
طلوع وحیدی
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
یک کتاب برای مدیریت مالی و راهکارهای پیشنهادی است و اینکه چطور بحران مالی را بگذرانیم
یدالله مافی
۱۴۰۱/۱۱/۹
بیشتر درمورد زن بود راهکارهایی که داده بود یخورده گم بود برای من ولی در کل خوب بود
یاصاحب الزمان عج
۱۴۰۱/۱۱/۶
واقعا تاثیرات ذهن ماست ک روی تمام زندگی حتی فقر و ثروت تاثیر گذاره و داخل این کتاب ب خوبی بیان شده
گیتی ثریا
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
ترجمه بسیار ضعیف بود و متاسفانه قابل فهم نبود نتوانستم بخوانم و نیمه کاره رها کردم
مهدی پورزمانی
۱۴۰۱/۱۰/۹
کتابهای آقای کیوساکی از بچگی مطالعشون جز علاقه مندیهام بوده و هنوزم ادامه‌اش میدم
Mohsen A
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
با سلام
کتاب خوبی بود و نکات مهم و ارزشمندی در مورد پول بیان میکند
Parsa
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
به تمام دوست داران کتاب توصیه میکنم که این کتاب رو مطالعه کنند
محمد
۱۴۰۱/۱۰/۲۲
خیلی عالی بود. من که حال کردم و خیلی امورزنده بود حتما یه بار بخوانید
فری فرفری
۱۴۰۱/۱۰/۱۵
راستش تقریبا نصفه شو خوندم
برام جالب نبود
ممنون از کتابراه
وجیهه بهارستان
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
سپاس از تیم کتابراه بخاطر ارائه کتابهایی از نویسنده توانمند رابرت کیوساکی.
راحله فرامرزی
۱۴۰۲/۴/۱۰
خوب بود تقریبا مثل بقیه کتاب‌های انگیزشی
Mohadeseh Ghasemi
۱۴۰۲/۲/۱۷
کتابی جامع و مفیدی بود
یک راهنمای کامل برای رسیدن به درآمد
مهتاب
۱۴۰۲/۲/۱۱
عالی و بی نقص دست شما درد نکنه بابت این برنامه بی نظیر
Edwardjones
۱۴۰۲/۱/۷
راهکار‌های خوبی میده و باعث میشه ذهنتون باز بشه
مراد
۱۴۰۱/۱۲/۲۴
مقالات کم محتوا و اکثرا تکرار به روش‌های متفاوت
Bahar Hjt
۱۴۰۱/۱۲/۱۴
با دقت بخونید میتونه زندگی و روش فکرتون و تغییر بده
Shahram ghasemi
۱۴۰۱/۱۲/۶
کتابهای کیوساکی رو باید در سیستم آموزشی قرار بدن واقعا
آفتاب
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
کتاب قابل قبولی بود
چنانچه غرصت شد حتما تن را مطالعه کنید
1 2 >>