نقد، بررسی و نظرات کتاب دزیره - جلد اول - آن ماری سلینکو

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
افشار حبیبی
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
شاید یکی از بهترین قسمت‌های این کتاب، پرتره‌ی شخصیت ناپلئون باشد. شخصیتی بی‌رحم و تراژیک و در عین حال کاریزماتیک و از جهاتی دوست داشتنی. یک شخصیت داستانی کاملا خاکستری که توسط تمام خواننده‌ها درک می‌شود و ما را با «ناپلئون بناپارت» آشنا می‌کند. رمان ابتدا زمانی را به تصویر می‌کشد که ناپلئون یک سرباز جوان و فقیر است که در اصل به خاطر مسائل مالی به ازدواج با اوژنی روی آورده است. او که رویاهای بسیار بزرگی در سر دارد، رفته رفته به این نتیجه می‌رسد که ازدواج با اوژنی، یک دختر روستایی قرار نیست او را به جاه طلبی‌هایش برساند. پس نامزدی با اوژنی را با بی‌رحمی بهم می‌زند و با جوزفین، زنی با نفوذ ازدواج می‌کند تا او را به ولیعهدی برساند. ناپلئون از همان ابتدای رمان شخصیتی خودشیفته و متکبر دارد. شخصیتی که با دقت در تمام کتاب نقد شده و به تصویر کشیده می‌شود. مردی که برای رسیدن به خواسته‌هایش، از اطرافیان سواستفاده می‌کند و همیشه‌ی خدا، حرف‌های بزرگی می‌زند. حرف‌هایی که برای یک سرباز معمولی گنده‌تر از دهن محسوب می‌شود، ولی بالاخره با ازدواج‌های سیاسی مختلف، به هدفش می‌رسد در سراسر کتاب جزئیات و دسیسه‌های سیاسی زیادی به چشم می‌خورد که تحقیقات غنی و گسترده‌ی نویسنده در تاریخ را نشان می‌دهد. شخصیت‌های زیادی در این رمان وجود دارند که بسیاری از آن‌ها بر اساس شخصیت‌های تاریخی ساخته و پرداخته شده‌اند. از زمانی که خواهر بزرگتر اوژنی، جولی، با برادر ناپلئون، جوزف ازدواج کرد، ماجراهای مربوط به خانواده‌ی ناپلئون بناپارت واقعی مطرح می‌شود. سپس اقدامات مختلف ناپلئون و اوژنی مطرح می‌شود و اتفاقات واقعی در تاریخ بیان می‌گردد.
سمیرا یکتا
۱۴۰۳/۲/۶
دزیره معشوقه و اولین نامزد همسری ناپلئون بناپارت بود که ناپلئون بخاطر رسیدن به قدرت با ژوزفین ازدواج کرد و دزیره همسر یکی از ژنرال‌ها شد و تا پایان سرنوشت ناپلئون به مناسبات و مراسمات ایشان دعوت میشد و حتی بعدها از دزیره خواستن که بخاطر نجات فرانسه با ناپلئون صحبت کند که از قدرت کناره گیری کند، زندگینامه ناپلئون بسیار زیبا و درخور تفکر هست حتی زمانیکه او از جزیره آلب مجددا به فرانسه بازمی‌گردد خود نیز تغییر کرده که تمام افرادی که بواسطه حکومت او به دارایی رسیدند زمانیکه ناپلئون تبعید شد از وی طرفداری نکردند و خواهان نابودی او بودند در حالیکه سربازان و بخشی از فرانسوی‌ها که هیچ موهبتی از ناپلئون دریافت نکرده بودند حاضر بودند جان خود را برای امپراطور فدا کنند، ناپلئون خدمات بسیاری داشت در عین حال باعث کشته شدن بسیاری از افراد شد و دو بار پس از جنگ با روسیه و جنگ آلمان ارتش خود را از دست داد و از قوای ۵۰۰ هزار نفری حدود ۲۵ هزار نفر بازگشتن
محمد رضا ناصری
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
#نقدکتاب شاید ابتدا به این فکر کنید که ترجیح می‌دهید یک رمان عاشقانه بخوانید که در آن ماجراهای سیاسی بیان نشده باشد. اما از آن جا که تمام ماجراهای تاریخی و سیاسی از زبان یک دختر بیان می‌شود، شما را با خود پیش می‌برد و جذابیت آن لحظه‌به‌لحظه بیشتر می‌شود. همچنین، تغییراتی که سیاست و تاریخ در این دختر بی‌ سر زبان ایجاد می‌کند نیز با قلم زیبای نویسنده به خوبی بیان شده است. برای مثال، ابتدا با دختر مظلوم و سربه‌زیری مواجه هستیم که از بلند پروازی‌های ناپلئون هراس دارد، خونگرم و شوخ طبع است و افکار صمیمانه‌ای دارد. اما روبه‌رویی با خیانت‌ ناپلئون، درگیری با انقلاب فرانسه و سایر مسائل سیاسی، او را به یک ملکه‌ی تمام عیار تبدیل می‌کند. رمان دزیره، یک رمان تاریخی، تخیلی، عاشقانه و سیاسی است. رمانی که می‌تواند طرفداران زیادی داشته باشد و هر سلیقه‌ای را به خود جذب کند. این رمان، تاریخ را برای کسانی که از آن متنفر هستند، ملموس می‌کند و داستانی دلربا و جذاب دارد
ترنج
۱۴۰۲/۱۱/۷
تازه جلد اول رو تموم کردم مدت ها بود که اسم این رمان رو شنیده بودم ولی فکر نمی کردم جذابیتی برایم داشته باشه اما الان که خوندم میتونم بگویم جالب و شیرین بود. صرف نظر از مطالب نظامی و جغرافیاییش که کمی باعث خشکی داستان میشد اطلاعات خوبی در رابطه با اتفاقات بعد از انقلاب فرانسه و تبدیل جمهوری به امپراتوری به خواننده میداد. درست نمیدونم چه قدر این کتاب با واقعیت ناپلئون و محبوبش همخوانی داره ولی برای من شخصیت دزیره به خصوص در نوجوانی و اوایل جوانی خیلی جذابه استقلال و قدرتش در تصمیم گیریها و توانایی خطر پذیری اش در راه رسیدن به مقصد و هدفش قابل احترامه. بعد از ان هم وطن پرستی و درایت ژان باپتیست رو تحسین میکنم و به نظرم با خودکامگی و جاه طلبی ناپلئون قابل مقایسه نیست.
من تقریبا چیزی از زندگی و مرگ ناپلئون بناپارت نمیدونم پس این کتاب خیلی برام تازه و جالبه. به تمام دوستداران کتابهایی که موضوعشون ترکیبی از عشق و جنگ هستند خواندنش رو توصیه میکنم.
Mahyar Fotohi
۱۴۰۲/۹/۲۷
این رمان یک اثر داستانی تاریخی است که به خوبی تحقیق شده و جذاب است. سلینکو در به تصویر کشیدن فضای سیاسی و اجتماعی فرانسه در اوایل قرن نوزدهم کار بسیار خوبی انجام می‌دهد و شخصیت‌ها و رویدادهای تاریخی واقعی را به گونه‌ای که هم آموزنده و هم سرگرم‌کننده است در داستان می‌پیوندد. این رمان نگاه اجمالی جذابی به دنیای ناپلئون بناپارت و دربار فرانسه ارائه می‌کند و تجربه خواندنی غنی و همه‌جانبه را ارائه می‌دهد.
یکی دیگر از نکات مثبت رمان، به تصویر کشیدن شخصیت دزیره است. Desiree شخصیتی با اراده و پیچیده است، شخصیتی که هم جاه طلب و هم دلسوز است. او یک قهرمان داستانی مرتبط و دلسوز است و تلاش‌های او برای یافتن جایگاه خود در یک جامعه تحت سلطه مردان بی زمان و مرتبط است. سفر او از گمنامی به شهرت، داستانی قدرتمند و الهام‌بخش است، داستانی که اهمیت پشتکار و خودباوری را برجسته می‌کند.
این رمان همچنین کاوش ظریفی از ماهیت قدرت و جاه طلبی ارائه می‌دهد. در حالی که عطش ناپلئون برای قدرت، نیروی محرکه بسیاری از رویدادهای کتاب است، سلینکو این موضوع را به عنوان یک موضوع ساده یا تک بعدی مطرح نمی‌کند. در عوض، او انگیزه‌ها و خواسته‌های پیچیده‌ای را بررسی می‌کند که مردم را به سمت قدرت طلبی سوق می‌دهد، و عواقب اغلب ویران‌کننده‌ای را نشان می‌دهد که می‌تواند از جاه‌طلبی کنترل نشده ناشی شود.
این رمان یک اثر داستانی خوش نوشته و جذاب است. سلینکو در ساختن شخصیت‌های جذاب و پیچیدگی‌های داستانی استعداد دارد و کتاب پر از اکشن، دسیسه و عاشقانه است. این یک خواندن لذت بخش و سرگرم کننده است، که مطمئنا خوانندگان را درگیر و مجذوب خود می‌کند.
به طور کلی، رمان Desiree یک اثر داستانی تاریخی به خوبی ساخته شده و جذاب است، ب
Sara Asadpour
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
رمانی عاشقانه که با تاریخ و سیاست گره خورده است دختری نوجوان که برای نشان دادن این که بزرگ شده است دو برادر را به خانه دعوت می کند. برادر بزرگتر در ارزوی این است که در تاریخ نامش ثبت شود. او نماد قدرت‌طلبی، عهدشکنی و برتری جویی است که این جاه طلبی جایی برای عشق نمی گذارد. دختر عاشق که متوجه خیانت نامزدش میشود از او‌ دل می کند و زندگی تازه‌ای فرا می‌خواند که سراسر مهر است و عشق و دلبستگی. زندگی جدید در کنار فرد جدید در اوج شکوه او را به مقام ملکه‌ای می رساند در حالی که یار بی وفای سابق قدرتش را از دست می دهد در هم شکسته و خرد در جزیره آلپ روزهای تبعید را پشت سر می‌گذارد مترجم با زبانی سلیس و روان این داستان تاریخی را به فارسی برگردانده‌اند دزیره قصه عشق است که ماری سلینکو با قلم بی‌نظیرش این عاشقانه را ماندگار کرده است.
Atamalek Hashemi
۱۴۰۲/۹/۳۰
"دزیره"، اولین بار در سال 1951 به انتشار رسید. این داستان جذاب و احساس برانگیز، مخاطب را به درون دنیای شخصی ناپلئون جوان و خانواده‌اش می‌برد. دزیره، که شیفته‌ی ناپلئون شده، با پیشنهاد ازدواج این افسر جوان مواجه می‌شود. اما اتفاقات بگونه‌ای رقم می‌خورند که ناپلئون مجبور می‌شود به پاریس برود؛ شهری که در آن با همسر آینده‌اش، ژوزفین، آشنا می‌شود. دزیره که سخت از این اتفاق ناراحت و دلشکسته است، نمی‌داند که هیچوقت کسی را پیدا خواهد کرد یا خیر. رمان دزیره که داستانی عاشقانه با وجوهی بسیار متفاوت و شگفت انگیز است، ماجرای دختری ساده را روایت می‌کند که در مسیر زندگی خود با احساسی از وفاداری رو برو می‌شود که هیچ وقت تصورش را نمی‌کرد. مخاطب کتاب دزیره، بدون تردید در دنیای ملموس و تأثیرگذار این داستان غرق خواهد شد.
خانم کتابخوار
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
یه داستان عاشقانه با پایانی شیرین و البته متفاوت. اگر یه داستان تاریخی نبود شاید نمی‌تونستم داستان رو باور کنم خوش شانسی‌ای که دزیره آورد به ندرت پیش میاد. اگر به تاریخ علاقه دارین یا به داستانهای عاشقانه به احتمال زیاد از کتاب خوشتون خواهد اومد. هم آموزنده هم خوندنش لذتبخشه.
❗️❗️اگر دوس ندارین داستان براتون لو بره بقیه شو نخونید❗️❗️
دزیره دختر یه تاجر بود که با ناپلئون نامزد میشن اما ناپلئون بدون اینکه به دزیره اطلاع بده رهاش می‌کنه و با یه بیوه ازدواج می‌کنه دزیره از ناراحتی به فکر خودکشی می‌افته اما یه ژنرال اونو نجات میده و بعدها با همین ژنرال ازدواج می‌کنه و این ژنرال پادشاه سوئد میشه و...
داستان جذابه و به نظرم ارزش خوندن رو داره.
L.M
۱۴۰۳/۱/۲
کتابش واقعا قشنگ و دوست داشتنی بود. با اینکه مطالبش زیاد بود 2 روزه تمومش کردم:) ولی حس میکنم توی این ترجمه اش که جدید تره یه مقدار مطالب سانسور شده بودن چون جلد دوم رو از ترجمه قدیمی تر خوندم و تفاوت خط داستانی این دو جلد خیلی فاحش بود. حتی به یه قسمت هایی اشاره میشد که مربوط به گذشته میشدن و تو جلد اول راحت ازشون گذشت شده بود و من به سختی میفهمیدم چی شده. اینکه داستانش واقعیت داشت و زندگی ناپلئون رو از زاویه ای متفاوت نشون میداد خوشم اومد. اگه دلتون میخواد در قالب یه داستان گیرا و واقعی اطلاعات تاریخی بدست بیارید دزیره رو از دست ندید ❤اگرم تونستید ترجمه قدیمی ترش رو گیر بیارین اون بهتره!
م ن
۱۴۰۳/۱/۷
سلام کتاب بسیار کشش و جذابیت داشت. به خوبی میشد احساس و عواطف دزیره رو درک کرد و لحظه به لحظه باهاش زندگی کرد. وقایع تاریخی به خوبی در کنار داستان اصلی روایت شده به دور از زیاده گویی و یا افراط و تفریط. میشه تمام آداب و رسوم و عقاید مردم اون زمان رو به خوبی فهمید و لمس کرد یا حتی مثل یک فیلم اصیل از جلوی چشم عبور داد. کتابیه که ارزش چند بار خوندن رو داره و به نظرم بسیار درخشان هستش. اگر علاقه مند به داستان‌های کلاسیک متفاوت و برجسته از زنان قدرتمند و در عین حال با احساس هستید پیشنهاد میکنم رمان دزیره رو از دست ندید.
فاطمه رضایی
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
بعد از خوندن جلد اول این کتاب نمی تونم حسی رو که دارم بیان کنم. خوشحالم، خوشحال از این که زمانم رو صرف خوندن این کتاب ارزشمند کردم. با این که کتاب در مورد تاریخ فرانسه است و من هیچ آشنایی با آن نداشتم اما الان احساس می کنم یک کتاب تاریخ کامل را خواندم. کتاب در عین حال که به صورت یادداشت است اما آن قدر وقایع تاریخی را جذاب و داستان وار تعریف می‌کند که نمی‌توانی کتاب را زمین بگذاری. چه قدر از شخصیت اصلی داستان اوژنی یا همان دزیره لذت بردم. عالی بود.
Rad
۱۴۰۲/۹/۳۰
دزیره.. عاشقانه‌ای کلاسیک..
شاید خوندن کتاب تاریخی و سیاسی سلیقه هرکسی نباشه و همه نتونن باهاش ارتباط بگیرن.. اما قطعا آن ماری سلینکو کاری کرده که دزیره توجهتون رو جلب کنه.. عاشقانه‌های این کتاب باعث شده به هیچ عنوان خسته کننده نباشه و برای اغلب رده‌های سنی مناسب باشه.. تاریخ فرانسه رو خیلی خوب توضیح داده و برای کسایی که داستان‌های تاریخی، ادبیات و عاشقانه دوس دارن پیشنهاد میکنم..
ترجمه آقای عبیدی هم خیلی روان بود ولی خب با سانسور..
ممنون کتابراه
9384
۱۴۰۳/۱/۱۵
کتابی فوق العاده جذاب ،روایتی واقعی از تاریخ امپراطوری ناپلئون بابیانی زیبا ،روایتی واقعی با جزئیات هیجان انگیز ،ماجرایی عجیب از شروع تا پایان ،بیان اتفاقاتی که تا کتاب رو نخونیم نمیتونیم وسعت زیبایی و عظمت شکل گیری یه امپراطوری کوتاه ولی تاثیر گذار رو درک کنیم و البته آموختن از تاریخ ،پیدایش و فروپاشی ها ،علت ها و معلول ها ،آمدن ها و رفتن ها ،در یاد ماندن ها و نفرت ها ،در کل کتابی بسیار جذاب برای علاقه مندان به تاریخ
Negar Sharifian
۱۴۰۲/۱۲/۹
کتاب دزیره یک عاشقانه کلاسیک که از دل تاریخ فرانسه بیرون اومده...
کتابی قشنگ و با خط سیر فوق العاده روان که خواننده رو به دل کودتای ناپلئون می بره جدا از شخصیت پردازی بی نظیرش داستان به طور خاصی ملموسه به طوری که دوست نداری ولش کنی سیر داستان اوژنی که از دختر یک تاجر ساده از مارسی به ملکه نروژ و سوئد تبدیل میشه برایم جالب بود حماسه‌ها و توطئه‌های این داستان به شدت خواندنیه اگه دنبال یک کتاب خاص کلاسیک می گردین دزیره بهترینه
09140100577
۱۴۰۲/۱۰/۴
رمان بر اساس داستان واقعی عشق ناپلئون به لیدی دزیره در فرانسه اتفاق می‌افته، جایی که ناپلئون در مقام امپراتور نمیتونه مثل یک انسان عادی رابطه‌ای عاشقانه رو پیش ببره و دذیره هم نمیتونه پاشو بیرون از روابط حاکم بر طبقه اشراف اون زمان بزاره و این هر دو یعنی عدم وصال دو معشوق. آیا قدرت وسوسه اونقدر قوی هست که این دو رو وادار کنه عملی خلاف انجام بدهند یا اینکه خلوص عشق حاکم بر روابطشونه؟ توصیه میکنم این رمان جذاب رو حتما بخونید.
رحیمی
۱۴۰۲/۱۰/۷
یه رمان کلاسیک که نمیتونی بزاریش زمین؛
به صورت خیلی عالی‌ای تونسته وقایع، اتفاقات، شخصیت‌ها، جزئیات رو به تصویر بکشه کتابی که باقسمتای غمگین ناراحت و با قسمتای شاد، خوشحال میشی هیجاناتِ اتفاقات رو باتموم وجود درک میکنی و میری تو دلِ داستان
داستان خسته کننده نیست
کتابی که درعین گفتن وقایع تاریخی و سیاسی که اطلاعات زیادی هم در اختیارتون میذاره از عشق گفته از یه عشق دوستداشتنی و شیرین
مجید رستمی
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
سلام. داستان بسیار جذابی بود هم تاریخی و هم با هیجان و عاشقانه است. یک جمله از این کتاب برام خیلی قشنگ بود زمانی که ناپلون به دزیره میگه تاج پادشاهی افتاده رو زمین فقط کافیه یکی خم بشه و برشداره. و ناپلون در نهایت این کار را انجام میده. در کل خواندن این کتاب را توصیه میکنم. بد نیست با شخصیت یک انسان بزرگ در تاریخ که دنیا را تحت تاثیر قرار داد در قالب یک رمان آشنا بشین.
حانیه موسوی
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
خیلی عالی بود خوندن تاریخ از این دیدگاه و با این توصیف فوق العاده بود در کتاب تاریخ معاصر یازدهم تجربی چند خط کوتاه درباره ناپلئون بناپارت نوشته شده که در نگاه اول آدم ان رو دشمن ایران حس می‌کنه ولی با خوندن این کتاب میشه متوجه شد که آدم خوب و بد وجود نداره فقط هر کس در جبهه‌ای که به نظرش بهتره می جنگه
Ziba Abu
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
داستان تاریخی عاشقانه بسیار زیبا و جذاب و متفاوتی بود کتاب برای هر رده سنی مناسب بود و پایان بسیار شیرین و زیبایی داشت. من از خوندنش بسیار لذت بردم. اگر به کتابهای تاریخی علاقه دارید توصیه میکنم حتما بخونید و از خوندنش لذت ببرید. ممنون از نویسنده محترم و مترجم خلاق و توانا و همچنین از کتابراه
شکوه جوادی
۱۴۰۲/۱۰/۷
رمان دزیره یک کتاب هیجان انگیز بود که همراه با اتفاقات عاشقانه‌ای که دران بود وقایع تاریخی وزندگی و حکومت ناپلئون بناپارت را به خوبی بیان کرده بود و کسانی که به کتاب‌های صرف تاریخی علاقه‌ای ندارند این کتاب گزینه خوبی برای ان‌ها است با تشکر از کتابراه برای رایگان کردن این کتاب جذاب
Maryam Eskafi
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
به نظرم این کتاب ان قدر معروف و جذابه که نیاز به نظر دادن نداره من این کتاب را در دوران بچگی چند بار خوندم و از اون جا شخصیت ناپلئون را کمی شناختم ولی داستانش چون چندجنبه‌ای است خوبه که ادم بخونه هم تاریخی است هم عاشقانه هم با سرگذشت شاهان آشنا می‌شید هم با شخصیتشون
ditto
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
داستان به صورت خاطراتی که دزیره آن‌ها را در دفتر اهدایی از سوی پدرش یادداشت می‌کند، نگاشته شده‌است و ماجرا از زبان اول شخص نقل می‌شود. این رمان در مجموع اطلاعات خوبی را دربارهٔ زندگی دزیره کلاری و شخصیت‌های هم‌عصر او در صحنه فرانسه و وضع انقلاب فرانسه به دست می‌دهد.
Yasaman Ahmadi
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
یک عاشقانه‌ی تاریخی زیبا شاید کتاب برای بعضی خواننده‌ها کسل کننده به نظر برسه، اما اگر با داستان آن همراه شویم، ارتباط خوبی برقرار خواهیم کرد. دنبال کردن هر کدام از شخصیت‌های داستان بسیار لذتبخش بود و به همه دوستداران رمان عاشقانه پیشنهاد می‌کنم.
زینب نورانی
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
برای من کتاب بسیار جذابی بود جلد دوم رو هم دارم مطالعه میکنم. تاریخ رو در دل داستان تعریف میکنه و اصلا خسته کننده نیست. هر جایی از کتاب احساس کردم اسم‌ها زیاد شد و متوجه نشدم دوباره می خوندم، چون برایم مهم بود تا کامل متوجه بشوم.
فاطمه عبدالهی
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
این کتاب را مدت‌ها پیش خواندم. اگر به مسائل تاریخی علاقه مند هستید ولی کتاب‌هایی که در این راستا خواندید حوصله سر بر بوده‌اند، این کتاب را پیشنهاد می‌کنم. این کتاب با همراهی عشق شخصیت اصلی و حوادث‌اش ترکیبی خوب از دسته‌ی عاشقانه-تاریخی است
Zahra.Sh
۱۴۰۲/۹/۲۸
واقعا کتاب دوست داشتنی و شیرینی بود و عشق بینشونم خیلی دوست داشتنی بود واقعا کتاب لذت بخشی بود و تاریخ فرانسه رو خیلی خوب توضیح داده بود و اطلاعات خیلی زیادی رو خواننده میداد افرادی که کتاب‌های تاریخی عاشقانه دوست دارن حتما خوششون میاد
Vafa Vafadar
۱۴۰۲/۱۲/۳
جذابیت این داستان برای من چگونگی انقلاب فرانسه و تغییرات آرمانها طی مدتی محدود بود.. اینکه انقلاب قدرت را فقط از دست عده‌ای گرفته و یک شبه بدست عده‌ای دیگر میدهد و درحال ملت جز فلاکت و مرگ تاثیری ندارد
F.S.H
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
چه قدر جذاب و عالی بود، من جلد اول را خوانده‌ام و جلد دوم را شروع کردم، فکر نمی‌کردم پشت پرده‌ی شخصیت و زندگی ناپلئون چنین دِرام و عاشقانه‌ای وجود داشته، خیلی جالب بود. هم داستان خوبی بود هم ترجمه‌ی خوبی داشت.
Emma
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
من همیشه اسم این کتاب رو می‌شنیدم ولی نمیرفتم سراغش تا اینکه در خلاصه داستانی که کتابراه گذاشت متوجه شدم داستانش واقعیه و تاریخی. و شرح زندگی ناپلئون بناپارت و معشوقه اش! خلاصه اینکه دیگر درنگ نکردم خریدم
رضا ابراهیمی
۱۴۰۳/۱/۱۱
پاریس فرانسه به شهر عشاق معروفه.. این کتاب داستان عاشقانه دخترکی رو به صورت خاطره نویسی در قالب ادبیات کلاسیک روایت میکنه.. تمایل دارم جلد دوم کتاب رو هم حتما مطالعه کنم. خیلی زیبا بود
فزشته فرشیدی
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
رمان جالبی بود. وقایع تاریخی با چاشنی عشق و جدایی و زندگی روز مره. صرفا خواندن تاریخ یا یک رمان عاشقانه برای شخص من خسته کننده است اما این رمان آمیخته‌ای از هر دو است. یک رمان ملایم و روان و جذاب
.o
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
مجذوب این کتاب شدم. حال و هوای آن دوره، خیابان‌ها، فرهنگ، لباس و پوشش و حتی سبک آرایش خانم‌ها به طور واضح بیان شده و حتی برای من که چندان به خواندن رمان علاقه‌ای ندارم بسیار جذاب و دلنشین بود.
م ف
۱۴۰۲/۱۰/۵
چقدر خوشحالم که تونستم این کتاب رو بخونم.
شاید یک امپراتور در تاریخ حضور داشته باشه و بر زندگی میلیون‌ها نفر تاثیر بذاره ولی یک نوشته‌ی خوب صدها سال می‌تونه ذهن میلیون‌ها انسان رو روشن نگه داره
ایمان قزلباشان
۱۴۰۲/۹/۲۹
داستان به سادگی و پیچیدگی خود زندگی و بسیار زیبا نشان دهنده اینکه هیچوقت آخرش معلوم نیست تا وقتب که آخرش نرسیده 😊وقتی بخونید متوجه منظور من میشید، روحش شاد برادرم سالی یکبار میخوندش
علی جعفریان
۱۴۰۳/۱/۱
داستان دختر یک پارچه فروش که با بزرگ‌ترین مردان دوران خودش آشنا میشه و در آخر به جایی فرا تر از تصور میرسه در مورد ناپلئون و شخصیت خود دریزه و عاشقانه‌هایی که به جدایی به انجامد
عسل رستمی
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
ناپلئون بناپارت ژنرال فرانسه عاشق دختره حریر فروشی میشه که با کشور گشایی‌هایی که میکنه سرنوشت دختر رو هم درگیر میکنه. این اثر هم یکی از ماندگارترین عاشقانه هاییه که در تاریخ ثبت شده.
سهیلا اعرابی
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
بنظرم هر کسی که به رمان تاریخی علاقه دارد حتما این کتاب را بخواند البته برای کسانی همانند من که به مسائل سیاسی وارد نیست هم این رمان بسیار جالب وعبرت دهنده است. از کتابراه متشکرم
سمانه دینی
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
از بهترین رمان‌هایی که خوندم. اثری روان با درون مایه‌ی درام و عاشقانه ‌، که در بستر تاریخ و درواقع برهه‌ی مهمی از تاریخ روایت می‌شود. از جمله کتاب‌هایی که باید حتما خواند.
ساناز حیدرنیا
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
کتاب جالبی است، بعضی جاها کسل کننده و بعضی جاها هم بسیار هیجان انگیز که کتاب رو تا آخر میخواهی بخونی این کتاب آن قدر داستانش برایم جالب بود که مجابم کرد که جلد دو رو هم بخونم.
مریم بادپا
۱۴۰۲/۱۱/۷
آدم رو به رویاها می برد و کمی آشنایی با زیر مجموعه‌های فرانسوی عالی بود. فقط شخصیت‌های زیادی داشت در کل کتابی فوق‌العاده زیبا بود. میتونم بگویم در حد بلندی‌های بادگیر بود
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۱/۳
این کتاب درباره عشق ناپلئون بناپارت فرمانده فرانسوی، این خانم روزی ملکه سوئد میشود، روایت جالبی از نگاه ما داره و من خواندن این کتاب خالی از لطف نمیدانم
ملیکا میرزایی
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
خیلی زیبا و روان بود. واقعا از خوندنش لذت بردم. توصیف فضا و احساسات عالی و قابل درک بود و اینکه آخر کتاب جالب تموم شد و من تا آخرش منتظر اتفاق‌های دیگری بودم. درکل ارزش خوندن داره
Behdad Dadras
۱۴۰۲/۱۰/۷
کتاب بسیار جالب و جذابی هست. علاوه برخی مسائل تاریخی در زمان ناپلئون، تا حدودی وارد زندگی خصوصی ناپلئون میشه و این اتفاق کتاب را جذاب‌تر می‌کند.
حتما توصیه می‌کنم
Niloo Ns
۱۴۰۲/۹/۲۵
خیلی داستان جذاب و عاشقانه و شیرینی داره
همچنین قلم فوق العاده‌ای امروز خریدمش ولی وقت ندارم بخونم بی اندازه منتظر فردام که بعد از اینکه از سرکار اومدم بشینم تا شب بخونمش
📚 احسان نظری 📚
۱۴۰۳/۱/۱۲
این جمله کتاب رو دوست دارم،، در زندگی شبهایی وجود داردکه هیچ وقت به پایان نمیرسد.... داستان خوبیه ولی عاشقانه نیست بیشتر سیاسی هست ولی اررش خوندن داره
پریناز موسوی
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب جالبی بود و نشان میدهد که چگونه یک سرباز جوان و فقیر (ناپلئون بناپارت) به پادشاهی فرانسه میرسد و یک دختر ساده روستایی فرانسوی، ملکه سوئد میشود
kamal rahmani
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
با ترجمه‌ای معمولی روبرو شدم ولی جدای از ان خود کتاب بسیار عالی است و انسان را با زندگی اشرافی طبقات بالای جامعه فرانسه و چگونگی ظهور ناپلئون ٱشنا میکند
فاطمه بیگدلی
۱۴۰۲/۱۰/۴
با خوندن این کتاب علاوه بر مطالعه یک رمان جذاب و پر کشش می‌تونید تاریخ فرانسه رو هم مرور کنید و اونو با اطلاعات شخصی خودتون تطبیق بدید تا بیشتر یاد بگیرید
فرزانه نجاری
۱۴۰۲/۹/۲۷
جلد اول این کتاب رو به صورت چاپ شده خوندم و میتونم بگم یکی از فوق العاده‌ترین داستان‌هایی بود که تا الان خوندم پیشنهاد میکنم از دست ش ندین.
حسین امین فرد
۱۴۰۳/۱/۱۲
کتاب دزیره جزو معدود کتاب‌هایی است اطلاعات تاریخی، عاشقانه، ادبی و جغرافیای اروپا در قالب یک داستان زیبا و خواندنی دارد
1 2 3 >>