معرفی و دانلود کتاب دزیره - جلد اول

عکس جلد کتاب دزیره - جلد اول
قیمت:
۱۴۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دزیره - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دزیره - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دزیره - جلد اول

کتاب دزیره - جلد اول نوشته‌ی آن ماری سلینکو رمانی‌ست کلاسیک که به بیست‌وپنج زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. این کتاب جذاب و خواندنی ماجرای دزیره کلاری نخستین معشوقه‌ی ناپلئون بناپارت را روایت می‌کند که بعدها ملکه‌ی سوئد شد. این اثر ذیل مجموعه‌ی‌ عاشقانه‌های کلاسیک به همت نشر افق به انتشار رسیده است.

دربار‌ه‌ی کتاب دزیره - جلد اول

کتاب دزیره - جلد اول (Desiree) اثری پرفروش و جهانی‌ست که آن ماری سلینکو (Annemarie Selinko) نویسنده‌ی اتریشی با قلم گیرای خود آن را به رشته‌ی تحریر درآورده است. این شاهکار ادبی که برای اولین بار در سال 1953 میلادی منتشر شد، روایتی از یک داستان واقعی است که به سبک و سیاق دفتر خاطرات نوشته شده و در عین حال نگاهی اجمالی به زندگی ناپلئون جوان و خانواده‌اش دارد. کتاب دزیره ماجرای عاشقانه‌ی دزیره کلاری، معشوق دوست‌داشتنی ناپلئون بناپارت را در بستری از رویدادهای تاریخی روایت می‌کند.

در واقع داستان از زبان دزیره دختر چهارده ساله‌ی یک تاجر فرانسوی روایت می‌شود که دل در گروی ناپلئون بناپارت دارد، اما به او جفا می‌شود. رویدادهای کتاب در بستر سال‌های سلطنت ناپلئون روایت می‌شود. لحن ساده و گیرای نویسنده موجب شده است خوانندگان ارتباط خوبی با این اثر برقرار کنند و کتاب دزیره به عنوان یکی از رمان‌های عاشقانه‌ی مشهور در تاریخ ادبیات جهان ماندگار شود. برخی این داستان عاشقانه را جزو ده کتاب برتری نام می‌برند که باید قبل از مرگ خواند.

کتاب دزیره داستان دختر جوانی را روایت می‌کند که در دنیای سیاست به دنبال عشق است. ناپلئون بناپارت اولین عشق زندگی دزیره بود و همین عشق او را به دنیای سیاست و جنگ کشاند. کل کتاب روایتی از داستان زندگی دزیره از آغاز تا پایان است. کتاب سیری طولانی دارد که از نوجوانی دزیره شروع می‌شود و تمام اتفاقات و رویدادهای مهم را تا زمان مرگ او روایت می‌کند. در ضمن این رمان خواندنی در اصل یک جلد است، اما به خاطر حجم بالای آن ترجمه‌ی کتاب دزیره در نشر افق در دو جلد عرضه می‌شود. کتاب نامبرده آن‌قدر جذاب و خواندنی است که علیرغم طولانی بودن، مخاطب را تا صفحه آخر با خود همراه می‌کند.

آن ماری سلینکو نویسنده‌ی کتاب دزیره خبرنگار و نویسنده بود و در زمان اقامتش در سوئد به طور کاملاً اتفاقی با یکی از نوادگان دزیره دیدار کرد. او در این ملاقات داستان زندگی دزیره را شنید و تصمیم گرفت آن را در قالب یک رمان تاریخی به نگارش درآورد. در واقع تلاش آن ماری سلینکو بود که داستان دزیره را جهانی کرد و سرگذشت او را به گوش همه رساند.

با مطالعه‌ی کتاب دزیره علاوه بر این که در بطن یک ماجرای عاشقانه‌ی فوق‌العاده جذاب قرار می‌گیرید، اطلاعات تاریخی زیادی نیز کسب می‌کنید. آن ماری سلینکو با زبان بسیار شیرین رویدادهای تاریخی را در قالب دفترچه خاطرات دزیره کلاری روایت می‌کند و خواننده با مطالعه‌ی این کتاب با جزئیاتی از تاریخ فرانسه نیز آشنا می‌شود.

اقتباس‌ سینمایی از کتاب دزیره

در سال 1954 فیلمی به کارگردانی هنری کاستر و با بازی مارلون براندو و جین سیمونز بر اساس داستان خواندنی دزیره ساخته شد. این فیلم نامزد دریافت دو جایزه اسکار شد. پیشنهاد می‌کنیم بعد از مطالعه‌ی کتاب دزیره این فیلم را هم تماشا کنید.

جوایز و افتخارات کتاب دزیره - جلد اول

  • از پرفروش‌ترین رمان‌های کلاسیک تاریخ
  • ترجمه‌شده به بیست‌وپنج زبان زنده‌ی دنیا

نکوداشت‌های کتاب دزیره - جلد اول

  • اثری خیره‌کننده، جذاب و پرفروش بر اساس داستان زندگی اولین نامزد ناپلئون. (گودریدز)
  • یک داستان عاشقانه‌ی حماسی که نمی‌توان در برابر خواندن آن مقاومت کرد. (شیکاگو تریبون)
  • داستانی کاملاً شگفت‌انگیز درباره‌ی زنی شجاع که انتخاب‌های دشواری انجام داد. (بارنز اند نوبل)
  • پانورامای جذابی از بوی خون و خاک اره گیوتین روبسپیر تا فروپاشی نهایی و جنگ صد روزه. (نیویورک تایمز)
  • کتاب دزیره یک رمان حماسی پرفروش است که هم تحسین خوانندگان و هم منتقدان را برانگیخته؛ روایتی از ظهور و سقوط امپراطوری‌ها، شعله‌ور شدن و فروکش کردن عشق و قلب و روح یک زن. (آمازون)

کتاب دزیره - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب دزیره یکی از شاهکارهای ادبیات جهان است و مطالعه‌ی آن را به همه علاقه‌مندان و دوست‌داران رمان‌های عاشقانه، تاریخی و ادبیات کلاسیک پیشنهاد می‌کنیم.

با آن ماری سلینکو بیشتر آشنا شویم

آن ماری سلینکو نویسنده‌ی اتریشی در سال 1914 در وین به دنیا آمد. او از دهه‌ی 1930 تا 1950 میلادی چندین کتاب پرفروش در آلمان منتشر کرد که با استقبال بسیاری مواجه شد. با آغاز جنگ جهانی دوم او از آلمان به دانمارک و سپس سوئد پناهنده شد. آخرین و برجسته‌ترین اثر آن ماری سلینکو کتاب دزیره است که مترجمان مختلفی آن را به فارسی برگردانده‌اند. با این حال او رمان‌های دیگری از جمله «فردا روز دیگری است»، «شوهرم امروز ازدواج می‌کند» و «من دختری زشت‌رو بودم» نیز نوشته که آخرین مورد را نشر ذهن‌آویز به فارسی ترجمه و منتشر کرده است. او در نهایت در سال 1986 در کپنهاگ درگذشت.

در بخشی از کتاب دزیره - جلد اول می‌خوانیم

ژولی توی تختش رفته بود و تمام مدتی که داشتم ورقه‌های فردادن را به موهایم می‌بستم، به من چشم‌غره می‌رفت: «اوژنی، رفتارت باعث آبروریزی است. پرسون مرد جوانی است و درست نیست توی تاریکی کنار یک مرد جوان بنشینی. یادت رفته که دختر فرانسوا کلری هستی؟ پاپا یک همشهری خیلی محترم بوده، پرسون حتی نمی‌تواند فرانسه را درست صحبت کند. تو آبروی تمام خانواده را می‌بری!»

وقتی داشتم توی تختم می‌رفتم با خودم فکر کردم، چه مسخره! ژولی شوهر می‌خواست و اگر شوهر می‌کرد وضع من بهتر می‌شد.

سعی کردم بخوابم اما فکر فردا و ملاقات با آلبیت خواب را از سرم پرانده بود؛ همین‌طور فکر اتفاق‌های فردا و گیوتین. اغلب وقت‌ها که سعی می‌کنم خوابم ببرد آن را از نزدیک می‌بینم و بعد سرم را توی بالشم فرو می‌کنم تا آن خاطره را از ذهنم دور کنم؛ خاطره‌ی آن تیغه‌ی تیز را.

دو سال پیش، آشپزمان ماری، پنهانی مرا به میدان نزدیک تالار شهر برد. جمعیت را هل دادیم و خودمان را به نزدیکی چوب‌بست رساندیم. می‌خواستم همه‌چیز را ببینم، دندان‌هایم را محکم به‌هم فشار می‌دادم چون بدجوری فکم به لرزه افتاده بود. بیست زن و مرد را با یک چرخ دستی قرمز آوردند. همه لباس‌های خوبی پوشیده بودند ولی ذرات کاه به پشت لباس‌های مردها و تورهای آستین‌ زن‌ها چسبیده بود. دست‌های‌شان را با طناب پشت‌شان بسته بودند.

روی چوب بستِ اطراف گیوتین، پر از خاک‌اره است. هر روز صبح و غروب، فوراً بعد از اعدام، خاک‌اره‌ی تازه آن‌جا می‌ریزند. خاک‌اره‌ی قرمز مایل به زرد همیشه وحشتناک است. بوی خون خشک شده و خاک‌اره، تمام فضای میدان را پر کرده است. گیوتین هم مثل چرخ دستی، قرمز است اما رنگش پوسته‌پوسته شده چون چند سالی می‌شود که این‌جاست.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت نویسنده
درباره‌ی نویسنده
فصل اول: دختر یک تاجر ابریشم اهل مارسی
مارسی
بیست و چهار ساعت بعد
مارسی، ماه دوست داشتنی می
مارسی، اواسط ترمیدور یا به قول مامان، اوایل آگوست
مارسی، دوازدهمین ماه تقویم انقلابی (اواسط سپتامبر)
پاریس، دوازده ماه بعد
پاریس، بیست و چهارساعت... نه، یک عمر بعد
مارسی، سه هفته بعد
رم، سه روز بعد از کریسمس
پاریس، آخر ژرمینال (طبق تقویم دنیا، آوریل 1798)
پاریس، چهار هفته بعد
فصل دوم: خانم مارشال برنادوت
سو، حوالی پاریس پاییز سال 1798
سو، حوالی پاریس، شب سال نو
 (آخرین سال قرن هجدهم شروع می‌شود)
سو، حوالی پاریس، 17 مسیدور (طبق تقویم ماما، احتمالاً 4 جولای 1799)
سو، حوالی پاریس، یک هفته بعد
پاریس، 18 برومر
پاریس، 21 مارچ 1804
پاریس، 20 می‌1804 اول پرریا
پاریس، 9 فریمر (طبق تقویم کلیسا: 30 نوامبر 1804)
پاریس، شب بعد از تاج‌گذاری ناپلئون 2 دسامبر 1804
پاریس، دو هفته بعد از تاج‌گذاری
سپتامبر 1805، در راه پاریس به‌ هانور
پاریس، 4 ژوئن 1806
تابستان 1807، در یک کالسکه‌ی مسافرتی سفر به جایی در اروپا
پاریس، جولای 1809 در خانه‌ی جدیدمان در خیابان آنژو
ویلای لاگرانژ، نزدیک پاریس، پاییز سال 1809
پاریس، 16 دسامبر سال 1809
پاریس، آخر ماه جون سال 1810

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دزیره - جلد اول
نویسنده
مترجمکیوان عبیدی آشتیانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات560
زبانفارسی
شابک978-964-369-761-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دزیره - جلد اول

افشار حبیبی
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
شاید یکی از بهترین قسمت‌های این کتاب، پرتره‌ی شخصیت ناپلئون باشد. شخصیتی بی‌رحم و تراژیک و در عین حال کاریزماتیک و از جهاتی دوست داشتنی. یک شخصیت داستانی کاملا خاکستری که توسط تمام خواننده‌ها درک می‌شود و ما را با «ناپلئون بناپارت» آشنا می‌کند. رمان ابتدا زمانی را به تصویر می‌کشد که ناپلئون یک جوان سرباز و فقیر است که در اصل به خاطر مسائل مالی به ازدواج با اوژنی روی آورده است. او که رویاهای بسیار بزرگی در سر دارد، رفته رفته به این نتیجه می‌رسد که ازدواج با اوژنی، یک دختر روستایی قرار نیست او را به جاه طلبی‌هایش برساند. پس نامزدی با اوژنی را با بی‌رحمی بهم می‌زند و با جوزفین، زنی با نفوذ ازدواج می‌کند تا او را به ولیعهدی برساند. ناپلئون از همان ابتدای رمان شخصیتی خودشیفته و متکبر دارد. شخصیتی که با دقت در تمام کتاب نقد شده و به تصویر کشیده می‌شود. مردی که برای رسیدن به خواسته‌هایش، از اطرافیان سواستفاده می‌کند و همیشه‌ی خدا، حرف‌های بزرگی می‌زند. حرف‌هایی که برای یک سرباز معمولی گنده‌تر از دهن محسوب می‌شود، ولی بالاخره با ازدواج‌های سیاسی مختلف، به هدفش می‌رسد در سراسر کتاب جزئیات و دسیسه‌های سیاسی زیادی به چشم می‌خورد که تحقیقات غنی و گسترده‌ی نویسنده در تاریخ را نشان می‌دهد. شخصیت‌های زیادی در این رمان وجود دارند که بسیاری از آن‌ها بر اساس شخصیت‌های تاریخی ساخته و پرداخته شده‌اند. از زمانی که خواهر بزرگتر اوژنی، جولی، با برادر ناپلئون، جوزف ازدواج کرد، ماجراهای مربوط به خانواده‌ی ناپلئون بناپارت واقعی مطرح می‌شود. سپس اقدامات مختلف ناپلئون و اوژنی مطرح می‌شود و اتفاقات واقعی در تاریخ بیان می‌گردد.
سمیرا یکتا
۱۴۰۳/۲/۶
دزیره معشوقه و اولین نامزد همسری ناپلئون بناپارت بود که ناپلئون بخاطر رسیدن به قدرت با ژوزفین ازدواج کرد و دزیره همسر یکی از ژنرال‌ها شد و تا پایان سرنوشت ناپلئون به مناسبات و مراسمات ایشان دعوت میشد و حتی بعدها از دزیره خواستن که بخاطر نجات فرانسه با ناپلئون صحبت کند که از قدرت کناره گیری کند، و و زندگینامه ناپلئون بسیار زیبا درخور تفکر هست حتی زمانیکه او از جزیره آلب مجددا به فرانسه بازمی‌گردد خود نیز تغییر کرده که تمام افرادی که بواسطه حکومت او به دارایی رسیدند زمانیکه ناپلئون تبعید شد از وی طرفداری نکردند خواهان نابودی او بودند در حالیکه سربازان و بخشی از فرانسوی‌ها که هیچ موهبتی از ناپلئون دریافت نکرده بودند حاضر بودند جان خود را برای امپراطور فدا کنند، ناپلئون خدمات بسیاری داشت در عین حال باعث کشته شدن بسیاری از افراد شد و دو بار پس از جنگ با روسیه و جنگ آلمان ارتش خود را از دست داد و از قوای ۵۰۰ هزار نفری حدود ۲۵ هزار نفر بازگشتن
محمد رضا ناصری
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
#نقدکتاب شاید ابتدا به این فکر کنید که ترجیح می‌دهید یک رمان عاشقانه بخوانید که در آن ماجراهای سیاسی بیان نشده باشد. اما از آن جا که تمام ماجراهای تاریخی و سیاسی از زبان یک دختر بیان می‌شود، شما را با خود پیش می‌برد و جذابیت آن لحظه‌به‌لحظه بیشتر می‌شود. همچنین، تغییراتی که سیاست و تاریخ در این بی‌ دختر سر زبان ایجاد می‌کند نیز با قلم زیبای نویسنده به خوبی بیان شده است. برای مثال، ابتدا با دختر مظلوم و سربه‌زیری مواجه هستیم که از بلند پروازی‌های ناپلئون هراس دارد، خونگرم و شوخ طبع است و افکار صمیمانه‌ای دارد. اما روبه‌رویی با خیانت‌ ناپلئون، درگیری با انقلاب فرانسه و سایر مسائل سیاسی، او را به یک ملکه‌ی تمام عیار تبدیل می‌کند. رمان دزیره، یک رمان تاریخی، تخیلی، عاشقانه و سیاسی است. رمانی که می‌تواند طرفداران زیادی داشته باشد و هر سلیقه‌ای را به خود جذب کند. این رمان، تاریخ را برای کسانی که از آن متنفر هستند، ملموس می‌کند و داستانی دلربا و جذاب دارد
ترنج
۱۴۰۲/۱۱/۷
تازه جلد اول رو تموم کردم مدت ها بود که اسم این رمان رو شنیده بودم ولی فکر نمی کردم جذابیتی برایم داشته باشه اما الان که خوندم میتونم بگویم جالب و شیرین بود. صرف نظر از مطالب نظامی و جغرافیاییش که کمی باعث خشکی داستان میشد اطلاعات خوبی در رابطه با اتفاقات بعد از انقلاب فرانسه و تبدیل جمهوری به به و امپراتوری خواننده میداد. درست نمیدونم چه قدر این کتاب با واقعیت ناپلئون محبوبش همخوانی داره ولی برای من شخصیت دزیره به خصوص در نوجوانی و اوایل جوانی خیلی جذابه استقلال و قدرتش در تصمیم گیریها و توانایی خطر پذیری اش در راه رسیدن به مقصد و هدفش قابل احترامه. بعد از ان هم وطن پرستی و درایت ژان باپتیست رو تحسین میکنم و به نظرم با خودکامگی و جاه طلبی ناپلئون قابل مقایسه نیست.
من تقریبا چیزی از زندگی و مرگ ناپلئون بناپارت نمیدونم پس این کتاب خیلی برام تازه و جالبه. به تمام دوستداران کتابهایی که موضوعشون ترکیبی از عشق و جنگ هستند خواندنش رو توصیه میکنم.
Mahyar Fotohi
۱۴۰۲/۹/۲۷
این رمان یک اثر داستانی تاریخی است که به خوبی تحقیق شده و جذاب است. سلینکو در به تصویر کشیدن فضای سیاسی و اجتماعی فرانسه در اوایل قرن نوزدهم کار بسیار خوبی انجام می‌دهد و شخصیت‌ها و رویدادهای تاریخی واقعی را به گونه‌ای که هم آموزنده و هم سرگرم‌کننده است در داستان می‌پیوندد. این رمان نگاه اجمالی به جذابی دنیای ناپلئون بناپارت و دربار فرانسه ارائه می‌کند و تجربه خواندنی غنی و همه‌جانبه را ارائه می‌دهد.
یکی دیگر از نکات مثبت رمان، به تصویر کشیدن شخصیت دزیره است. Desiree شخصیتی با اراده و پیچیده است، شخصیتی که هم جاه طلب و هم دلسوز است. او یک قهرمان داستانی مرتبط و دلسوز است و تلاش‌های او برای یافتن جایگاه خود در یک جامعه تحت سلطه مردان بی زمان و مرتبط است. سفر او از گمنامی به شهرت، داستانی قدرتمند و الهام‌بخش است، داستانی که اهمیت پشتکار و خودباوری را برجسته می‌کند.
این رمان همچنین کاوش ظریفی از ماهیت قدرت و جاه طلبی ارائه می‌دهد. در حالی که عطش ناپلئون برای قدرت، نیروی محرکه بسیاری از رویدادهای کتاب است، سلینکو این موضوع را به عنوان یک موضوع ساده یا تک بعدی مطرح نمی‌کند. در عوض، او انگیزه‌ها و خواسته‌های پیچیده‌ای را بررسی می‌کند که مردم را به سمت قدرت طلبی سوق می‌دهد، و عواقب اغلب ویران‌کننده‌ای را نشان می‌دهد که می‌تواند از جاه‌طلبی کنترل نشده ناشی شود.
این رمان یک اثر داستانی خوش نوشته و جذاب است. سلینکو در ساختن شخصیت‌های جذاب و پیچیدگی‌های داستانی استعداد دارد و کتاب پر از اکشن، دسیسه و عاشقانه است. این یک خواندن لذت بخش و سرگرم کننده است، که مطمئنا خوانندگان را درگیر و مجذوب خود می‌کند.
به طور کلی، رمان Desiree یک اثر داستانی تاریخی به خوبی ساخته شده و جذاب است، ب
Sara Asadpour
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
رمانی عاشقانه که با تاریخ و سیاست گره خورده است دختری نوجوان که برای نشان دادن این که بزرگ شده است دو برادر را به خانه دعوت می کند. برادر بزرگتر در ارزوی این است که در تاریخ نامش ثبت شود. او نماد قدرت‌طلبی، عهدشکنی و برتری جویی است که این جاه طلبی جایی برای عشق نمی گذارد. دختر عاشق که متوجه خیانت و نامزدش میشود از او‌ دل می کند زندگی تازه‌ای فرا می‌خواند که سراسر مهر است و عشق و دلبستگی. زندگی جدید در کنار فرد جدید در اوج شکوه او را به مقام ملکه‌ای می رساند در حالی که یار بی وفای سابق قدرتش را از دست می دهد در هم شکسته و خرد در جزیره آلپ روزهای تبعید را پشت سر می‌گذارد مترجم با زبانی سلیس و روان این داستان تاریخی را به فارسی برگردانده‌اند دزیره قصه عشق است که ماری سلینکو با قلم بی‌نظیرش این عاشقانه را ماندگار کرده است.
Atamalek Hashemi
۱۴۰۲/۹/۳۰
"دزیره"، اولین بار در سال 1951 به انتشار رسید. این داستان جذاب و احساس برانگیز، مخاطب را به درون دنیای شخصی ناپلئون جوان و خانواده‌اش می‌برد. دزیره، که شیفته‌ی ناپلئون شده، با پیشنهاد ازدواج این افسر جوان مواجه می‌شود. اما اتفاقات بگونه‌ای رقم می‌خورند که ناپلئون مجبور می‌شود به پاریس برود؛ شهری که در آن با همسر آینده‌اش، ژوزفین، آشنا می‌شود. دزیره که سخت از این اتفاق ناراحت و دلشکسته است، نمی‌داند که هیچوقت کسی را پیدا خواهد کرد یا خیر. رمان دزیره که داستانی عاشقانه با وجوهی بسیار متفاوت و شگفت انگیز است، ماجرای دختری ساده را روایت می‌کند که در مسیر زندگی خود با احساسی از وفاداری رو برو می‌شود که هیچ وقت تصورش را نمی‌کرد. مخاطب کتاب دزیره، بدون تردید در دنیای ملموس و تأثیرگذار این داستان غرق خواهد شد.
خانم کتابخوار
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
یه داستان عاشقانه با پایانی شیرین و البته متفاوت. اگر یه داستان تاریخی نبود شاید نمی‌تونستم داستان رو باور کنم خوش شانسی‌ای که دزیره آورد به ندرت پیش میاد. اگر به تاریخ علاقه دارین یا به داستانهای عاشقانه به احتمال زیاد از کتاب خوشتون خواهد اومد. هم آموزنده هم خوندنش لذتبخشه.
❗️❗️اگر دوس ندارین و
داستان براتون لو بره بقیه شو نخونید❗️❗️
دزیره دختر یه تاجر بود که با ناپلئون نامزد میشن اما ناپلئون بدون اینکه به دزیره اطلاع بده رهاش می‌کنه با یه بیوه ازدواج می‌کنه دزیره از ناراحتی به فکر خودکشی می‌افته اما یه ژنرال اونو نجات میده و بعدها با همین ژنرال ازدواج می‌کنه و این ژنرال پادشاه سوئد میشه و...
داستان جذابه و به نظرم ارزش خوندن رو داره.
L.M
۱۴۰۳/۱/۲
کتابش واقعا قشنگ و دوست داشتنی بود. با اینکه مطالبش زیاد بود 2 روزه تمومش کردم:) ولی حس میکنم توی این ترجمه اش که جدید تره یه مقدار مطالب سانسور شده بودن چون جلد دوم رو از ترجمه قدیمی تر خوندم و تفاوت خط داستانی این دو جلد خیلی فاحش بود. حتی به یه قسمت هایی اشاره میشد که مربوط به گذشته میشدن و تو و جلد اول راحت ازشون گذشت شده بود من به سختی میفهمیدم چی شده. اینکه داستانش واقعیت داشت و زندگی ناپلئون رو از زاویه ای متفاوت نشون میداد خوشم اومد. اگه دلتون میخواد در قالب یه داستان گیرا و واقعی اطلاعات تاریخی بدست بیارید دزیره رو از دست ندید ❤اگرم تونستید ترجمه قدیمی ترش رو گیر بیارین اون بهتره!
م ن
۱۴۰۳/۱/۷
سلام کتاب بسیار کشش و جذابیت داشت. به خوبی میشد احساس و عواطف دزیره رو درک کرد و لحظه به لحظه باهاش زندگی کرد. وقایع تاریخی به خوبی در کنار داستان اصلی روایت شده به دور از زیاده گویی و یا افراط و تفریط. میشه تمام آداب و رسوم و عقاید مردم اون زمان رو به خوبی فهمید و لمس کرد یا حتی مثل یک فیلم اصیل و از جلوی چشم عبور داد. کتابیه که ارزش چند بار خوندن رو داره به نظرم بسیار درخشان هستش. اگر علاقه مند به داستان‌های کلاسیک متفاوت و برجسته از زنان قدرتمند و در عین حال با احساس هستید پیشنهاد میکنم رمان دزیره رو از دست ندید.
فاطمه رضایی
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
بعد از خوندن جلد اول این کتاب نمی تونم حسی رو که دارم بیان کنم. خوشحالم، خوشحال از این که زمانم رو صرف خوندن این کتاب ارزشمند کردم. با این که کتاب در مورد تاریخ فرانسه است و من هیچ آشنایی با آن نداشتم اما الان احساس می کنم یک کتاب تاریخ کامل را خواندم. کتاب در عین حال که به صورت یادداشت است اما آن قدر وقایع تاریخی را جذاب و داستان وار تعریف می‌کند که نمی‌توانی کتاب را زمین بگذاری. چه قدر از شخصیت اصلی داستان اوژنی یا همان دزیره لذت بردم. عالی بود.
Rad
۱۴۰۲/۹/۳۰
دزیره.. عاشقانه‌ای کلاسیک..
شاید خوندن کتاب تاریخی و سیاسی سلیقه هرکسی نباشه و همه نتونن باهاش ارتباط بگیرن.. اما قطعا آن ماری سلینکو کاری کرده که دزیره توجهتون رو جلب کنه.. عاشقانه‌های این کتاب باعث شده به هیچ عنوان خسته کننده نباشه و برای اغلب رده‌های سنی مناسب باشه.. تاریخ فرانسه رو خیلی خوب و
توضیح داده برای کسایی که داستان‌های تاریخی، ادبیات و عاشقانه دوس دارن پیشنهاد میکنم..
ترجمه آقای عبیدی هم خیلی روان بود ولی خب با سانسور..
ممنون کتابراه
9384
۱۴۰۳/۱/۱۵
کتابی فوق العاده جذاب ،روایتی واقعی از تاریخ امپراطوری ناپلئون بابیانی زیبا ،روایتی واقعی با جزئیات هیجان انگیز ،ماجرایی عجیب از شروع تا پایان ،بیان اتفاقاتی که تا کتاب رو نخونیم نمیتونیم وسعت زیبایی و عظمت شکل گیری یه امپراطوری کوتاه ولی تاثیر گذار رو درک کنیم و البته آموختن از تاریخ ،پیدایش و ها فروپاشی ،علت ها و معلول ها ،آمدن ها و رفتن ها ،در یاد ماندن ها و نفرت ها ،در کل کتابی بسیار جذاب برای علاقه مندان به تاریخ
Negar Sharifian
۱۴۰۲/۱۲/۹
کتاب دزیره یک عاشقانه کلاسیک که از دل تاریخ فرانسه بیرون اومده...
کتابی قشنگ و با خط سیر فوق العاده روان که خواننده رو به دل کودتای ناپلئون می بره جدا از شخصیت پردازی بی نظیرش داستان به طور خاصی ملموسه به طوری که دوست نداری ولش کنی سیر داستان اوژنی که از دختر یک تاجر ساده از مارسی به ملکه نروژ و
سوئد تبدیل میشه برایم جالب بود حماسه‌ها و توطئه‌های این داستان به شدت خواندنیه اگه دنبال یک کتاب خاص کلاسیک می گردین دزیره بهترینه
09140100577
۱۴۰۲/۱۰/۴
رمان بر اساس داستان واقعی عشق ناپلئون به لیدی دزیره در فرانسه اتفاق می‌افته، جایی که ناپلئون در مقام امپراتور نمیتونه مثل یک انسان عادی رابطه‌ای عاشقانه رو پیش ببره و دذیره هم نمیتونه پاشو بیرون از روابط حاکم بر طبقه اشراف اون زمان بزاره و این هر دو یعنی عدم وصال دو معشوق. آیا قدرت وسوسه اونقدر قوی هست که این دو رو وادار کنه عملی خلاف انجام بدهند یا اینکه خلوص عشق حاکم بر روابطشونه؟ توصیه میکنم این رمان جذاب رو حتما بخونید.
مشاهده همه نظرات 116

راهنمای مطالعه کتاب دزیره - جلد اول

برای دریافت کتاب دزیره - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.