نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عصبیت و رشد آدمی - کارن هورنای

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
آبتین حاجی پور
۱۴۰۲/۷/۱۴
طاعون موعظه گری
تحقیر، توهین و ناکامی کودکی در بزرگسالی خود را به ۳ طریق نشان می‌دهد: انزوای اجتماعی، قربانی ساختن خویشتن و سلطه. گری.
یکی از شایع‌ترین شیوه‌های سلطه‌گری موعظه، و اندرزگویی بی وقفه به اطرافیان است. عصبیت ناشی از حقارت هنگامی که به صورت تسلط‌طلبی بروز کند، فرد سلطه‌گر را وا می‌دارد که به تحقیر و توهین دیگران اقدام کند و بهترین و موجه‌ترین روش برای اهانت و آزاردیگران اقدام به 《موعظه‌گری》 است. موعظه‌گر بر این باور است که جایگاه رفیع و ایده‌آلی رر میان همگان دارد و شایسته است تا همگان از وی تبعیت نمایند و اگر اینگونه نکنند او مجاز به هرگونه که می‌خواهد انها را تنبیه و تحقیر نماید. سلطه‌گری در زیر نقاب موعظه‌گری از تلخ‌ترین و متدوال‌ترین سبک‌های تربیتی است که به دلیل پنهان شدن در زیر پوشش 《تربیت》 اصلا دیده نمی‌شود و فرد عصبی که هولناک‌ترین آثار تربیتی را بردیگران دارد در مقام یک استا یا معلم، یا راهبر و فرد خردمند جلوه می‌کند.
همچنین فرد موعظه‌گر از طریق تحقیر و آسیب دیگران بر شخصبت خوار و تحقیر شده خود سرپوش می‌گذارد و ناکارآمدی و حقارت خود را به دیگران نسبت می‌دهد‌.
کارن هورنای، عصبیت و رشد آدمی
Eli Khazraei
۱۴۰۱/۱۰/۱
کتاب عالی با گویندگی عالی
خیلی ذهنمون رو باز میکنه برای تربیت فرزندانمان، و ریشه یابی مشکلات رفتاری خودمان، متوجه میشیم که برتری طلبی و مهرطلبی (کمالگرایی) ریشه اصلیش به دوران کودکیمون برمیگرده (نظریه فروید) و این دو دو روی سکه هستند که با ریز بینی متوجه آن‌ها میشویم، و متوجه شدم اکثر خانم‌هایی که شکست عشقی خوردن مهرطلب بودند که عاشق برتری طلبها شدن (که دقیقا همینه این دو همدیگر رو جذب میکنند) و با آگاهی و دانستن این مطالب میتونیم رشد و شکوفایی سالم به فرزندانمان و کودک درون خودمون و اصلاح شخصیت خود شویم.
مرضیه فربد
۱۴۰۲/۹/۷
اگر کتاب به صورت متنی در کتابراه عرضه شود بسیار عالی است
این کتاب یک کتاب فوق‌العاده آموزنده است بخصوص برای روانشناسان و روان درمانگران
البته عموم افرادی که به دنبال ساختن شخصیت بهتری برای خود هستند این کتاب راهنمای کاملی از شناخت شخصیت افراد است و کمک بسیار چشمگیری در ساخت شخصیت بهتر و اصلاح و ترمیم ویژگیهای شخصیتی است.
حسن صبری
۱۴۰۲/۳/۱۲
راجب کتابهای خانم هورنای همونجوری که مترجم کتاب گفته برای هر انسان لازمه که حداقل یکبار تو زندگیش این کتاب را بخونه بالای ۲۰ بار کتاب را خوندم و الان هم به نسخه صوتی اون گوش دادم سخته اگه کتاب را نخونده باشی به نسخه صوتی گوش کنی چون تمرکز بالایی میطلبه تمام کارهای زندگیم در مقایسه با خوندن کتابهای خانم هورنای وقت تلف کردنی بیش نبوده
محمدعلی پرهیزکاری
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
سلام وقت بخیر، این کتابی هستش که دکترای تخصصی روانشناسی و اساتید دانشگاه، برای بیماران خود تجویز میکنند، کتاب بسیار خوبی به همه دوستان پیشنهاد می‌کنم.
Ali11069
۱۴۰۲/۷/۲۸
کتاب بی نظیر در راستای کنترل عصبیت و شناخت خود ایده عالی و کنترل مغز در شلوغی ذهن این کتاب زندگی منو عوض کرد
مارال بیگ
۱۴۰۲/۲/۱۴
کتاب بسیار مفیده و ترجمه خیلی خوبی داره، متاسفانه سرعت و لحن راوی چندان مناسب نیست.
فرزانه حیدری
۱۴۰۲/۴/۲۶
متاسفانه با وجود متن عالی، گوینده بسیار تند تند کتاب را خواند
احد هاشمی
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
کتاب بسیار خوبی بود، راوی هم بیان شیوا داشت
پویا جوادی نسل
۱۴۰۲/۸/۱۹
کاش توش نوشته بود ما عصبی نبودیم و تقصیر کی بود اینجور شدیم
علی فرجی
۱۴۰۲/۹/۲۶
خیلی خوبه این کتاب