نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی - کلوئه بنجامین

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
سید جواد دهقانی
۱۴۰۱/۱۱/۵
متاسفانه، از شهرت یک بازیگر خوب، سو استفاده شده است. رشته‌های هنری مختلف، فعالیتهای حرفه‌ای مستقلی هستند که توانایی واستعداد و تلاش یک نفر در یکی از این رشته‌ها، باعث موفقیت او خواهد شد ولی این به معنی آن نیست که یک هنرمند خوب در رشته بازیگری، الزاما می‌تواند در سایر رشته‌های حرفه‌ای هنری، موفق عمل کند.
با تمام احترام برای خانم پاوه نژاد، ایشان در زمینه کتابخوانی بسیار مبتدی عمل کردند و شاید با تمرین و پشتکاری که از ایشان سراغ داریم، در آینده بتوانند راوی خوبی باشند؛ ولی ایشان باید بدانند که روایت یک رمان، هنری است مستقل از بازیگری که احتیاج به تسلط بر روان خوانی، صدا سازی و بسیاری فنون دیگر دارد تا بتواند کتاب را برای شنونده جذاب کند. علی رغم موضوع جذاب کتاب، بدلیل قرائت ناشیانه ایشان، کتاب را نیمه تمام رها کردم. خوانش یکنواخت بدون شخصیت سازی، اشتباه در روان خوانی که موضوع را کاملا از دست شنونده خارج میکرد و احساس بد حماقت از فریب خوردن از تهیه کننده، مانع ادامه کتاب برای من شد.
در بخشی از کتاب، ایشان متن زیر را «بر روی درِ پروانه‌ای بیمارستان که به اتاق.... باز میشد، عبارتهای..... چسبانده شده بود»
به این صورت خواندند: «بر روی درْ، پروانه‌ای بیمارستان که به اتاق.... باز میشد، عبارتهای.... چسبانده شده بود»!!!. این مساله باعث میشود کسی که متن کتاب را نمی‌بیند، مجبور شود چندین بار کتاب صوتی را عقب و جلو کند تا متوجه متن شود و ضمنا پس از آن، دیگر نمیتواند به صحیح خواندن کتاب اعتماد کند. آیا تهیه کننده، حتی یکبار کتاب را شنیده است؟ اگر شنیده، چطور متوجه این اشتباهات فاحش نشده است و اگر نخوانده است، که هیچ. این کتاب یک امتیاز منفی بزرگ برای «نوین کتاب گویا» است.
م مسعودی
۱۴۰۲/۱/۱۳
داستان طولانی و نه چندان جالب که شنیدنش حوصله می‌خواست و من قبل از خواب معمولاً می‌شنیدم پس اجرایش به نظرم سخت‌تر است و خانم پاوه‌نژاد واقعا انرژی گذاشتند برای خواندنش و البته گاهی اشکال هم داشت جای کسره و وقف و.... در خوانش.
زندگی فرزندان یک خانواده در گذر زمان و تصمیماتی که هر کدام برای آینده زندگی خود می‌گیرند و این که دنبال اهداف شخصی خود بروند یا ملاحظات خانوادکی را هم در تظر بگیرند؟
کلاً اختلاف فرهنگی در فضای داستان و فرهنگ حاکم بر جامعه ما حتی با وجود تفاوت‌هایی که امروز نسبت به گذشته شاهدش هستیم بسیار زیاد است و برای من پیامی به همراه نداشت.
اگر نبود اسم خانم الهام پاوه نژاد هرگز از قسمت دوم و سوم به بعد ادامه نمی‌دادم ولی وقتی استمرار اجرا توسط ایشان را دیدم به امید گشایشی خارج از انتظار ادامه دادم.
در وقت محدودی که همه داریم بهتر است داستان‌ها و کتابهای بهتری بخوانیم و بشنویم.
موفق باشید.
دیانا دیانتی
۱۴۰۱/۸/۲۷
داستان کسالت آور
خوانش خانم پاوه نژاد بعلت اینکه هیچگونه از کارکترهای داستان را به خوبی نشان ندادند (خوانش یکنواخت) داستان را خسته کننده تر کرده
اصلا خوشم نیامد.
فاطمه نیک اندیش
۱۴۰۱/۹/۶
میتونست نگارش بهتری داشته باشه. در کل اینکه هر کدوم از اعضای داستان با دونستن زمان مرگشون خودشون به سمتش رفتن که اگر نمیدونستن قطعا این اتفاقات براشون نمیفتاد و عمرهای طولانی تری داشتن. به نوعی تلقین در هر چیزی رو نشون میده که چقدر میتونه موثر باشه. واقعا قدرت ذهن رو نمیشه دست کم گرفت.
حمیده امینی
۱۴۰۱/۹/۸
خوانش گاها با اشتباهات فاحش همراه بود. کلیت کتاب رو دوست داشتم. ولی کاش قبل از ضبط، هر قسمت اول چند بار خوانده می‌شد. مکث‌های گاها بیجا باعث می‌شد که معنی جمله کاملا عوض بشه. و گاهی سکوت‌های طولانی بین دو جمله باعث می‌شد فکر کنم قطع شده. ولی متن داستان رو دوست داشتم.
شیما مسجدی
۱۴۰۲/۱/۲
بسیار متوسط و سطح پایین بود، خسته کننده و ملال آور
فقط از صدای بازیگر معروف استفاده شده که به جذابیت داستان اضافه کنه که نتیجه‌ی عکس داده.
Sh
۱۴۰۱/۱۱/۱
متاسفانه صدای ایشون اصلا برای خواندن کتاب مناسب نیست خیلی کسل کننده و بدون جذابیت خوانده شد
طیبه موسوی
۱۴۰۱/۱۰/۲
عالی بود خواست خدا بود میخواست چیزی بفهمونه بهم متوجه شدم مرسی از نویسنده و گوینده بابت کتاب
محمد سواری
۱۴۰۱/۱۰/۷
من که خوشم اومد.
میتونه دیدتون رو نسبت به زندگی عوض کنه. کتاب خوبیه
شیوا رضایی
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
کسل کننده بود فقط خوانش خانم پاوه نژاد رسا وخوب بود
جعفر ارجمندی
۱۴۰۱/۹/۶
درود بیست سپاسگزارم از استاد سرکار خانم مهسا مرزبان 🌺🌺🌺
مریم حاجی مهدی
۱۴۰۱/۹/۴
بسیار کتاب دلنشین و خاصی بود بی نظیر و جذاب آگنده از احساس