معرفی و دانلود کتاب صوتی اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی

عکس جلد کتاب صوتی اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی
قیمت:
۷۳۰۰۰ ۵۱,۱۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی

اگر تاریخ دقیق مرگ خود را می‌دانستید، چگونه زندگی می‌کردید؟ کلوئه بنجامین در کتاب صوتی اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی ماجرای چهار فرزند از یک خانواده را روایت می‌کند که به جست‌وجوی سرنوشت خویش، سر از خانه‌ی زنی پیشگو در می‌آورند. این کتاب پرفروش نیویورک تایمز جوایز و افتخارات بی‌شماری را از آن خود کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی

ماجرای کتاب صوتی اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی (The Immortalists) نوشته‌ی کلوئه بنجامین (Chloe Benjamin) در سال 1969 میلادی در شهر نیویورک به وقوع می‌پیوندد. خبر پیچیده است که در شهر سروکله‌ی زنی غیب‌گو پیدا شده است که ادعا می‌کند می‌تواند روز و تاریخ مرگ هرکس را به او بگوید. چهار نوجوان در آستانه‌ی خودآگاهی که فرزندان خانواده‌ی شش‌نفره‌ی گُلد هستند، تصمیم می‌گیرند برای آگاه شدن از بخت و اقبالشان به خانه‌ی زن پیش‌گو بروند.

آن‌ها یکی‌یکی وارد آپارتمان زن فالگیر می‌شوند؛ به ترتیب از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین: سیمون، کلارا، دنیل، و در نهایت واریا. دو خواهر و دو برادر یکی پس از دیگری پیش زن می‌روند تا از طالع خود آگاه شوند. وقتی خواهر و برادرها در بیرون جمع می‌شوند، به‌وضوح دچار سرگشتگی و اضطرابی خلسه‌وار شده‌اند. آن‌ها نمی‌دانند که زن فالگیر حقیقت را می‌گوید یا یک شارلاتان فریبکار است.

پس از این مقدمه‌ی جذاب، رمان به چهار بخش متمایز تبدیل می‌شود که درباره‌ی اتفاقات پنجاه سال آینده است. کلوئه بنجامین هر بخش از کتاب را به یکی از این چهار نوجوان کنجکاو و ماجراجو اختصاص می‌دهد؛ پسران و دخترانی که می‌کوشند هویت خود را در پرتوی طالعی که از آن آگاهند جست‌وجو کنند.

پیش‌گویی‌های زن فالگیر از پنج دهه‌ی آینده خبر می‌دهند. سیمون به ساحل غربی می‌گریزد و در دهه‌ی 80 در سانفرانسیسکو به دنبال عشق خود می‌گردد. کلارای خیال‌پرداز در لاس وگاس به یک شعبده‌باز چیره‌دست تبدیل می‌شود. پسر ارشد خانواده، دنیل، پس از 11 سپتامبر به‌عنوان پزشک ارتش به دنبال برقراری امنیت است. و واریا که خوره‌ی کتاب است، به تحقیق و پژوهش درباره‌ی طول عمر می‌پردازد و مرزهای علم و جاودانگی را واکاوی می‌کند.

بنجامین به‌زیبایی روایتی از زندگی پرفرازونشیب این چهار نوجوان ارائه می‌دهد. داستان زندگی همه‌ی آن‌ها به یک اندازه قابل باور است و هر یک بر اساس منطق درونی خود عمل می‌کنند. دنیل، که در آن روز تابستانی اولین کسی بود که ایده‌ی ملاقات با فالگیر را در حضور برادر و خواهرانش مطرح کرد، به‌خاطر این‌که این‌چنین آن‌ها را به آشفتگی روانی دچار کرده است، به احساس گناه و عذاب وجدانی مادام‌العمر مبتلا می‌شود. او دائماً در تلاش است تا خانواده‌اش را ایمن نگه دارد اما مدام شکست می‌خورد.

نویسنده‌ی این کتاب صوتی با روایتی درخشان و گیرا، پیوسته تنش‌ها و پیوندهایی را که در زیرمتن روابط بین‌فردی خانواده‌ی گلد وجود دارد، آشکار می‌کند. او در کتاب صوتی اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی، شکاف‌های کوچکی را که پتانسیل تبدیل شدن به گسل‌های آشتی‌ناپذیر دارند، به‌زیبایی نشان می‌دهد. مترجم این رمان مهسا ملک مرزبان است و نشر صوتی نوین کتاب گویا آن را در قالب کتاب صوتی ارائه داده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی

  • بهترین کتاب سال واشنگتن پست در سال 2018
  • بهترین کتاب NPR
  • بهترین کتاب Entertainment Weekly
  • بهترین کتاب Real Simple
  • بهترین کتاب ماری کلر
  • بهترین کتاب کتابخانه عمومی نیویورک
  • بهترین کتاب LibraryReads
  • بهترین کتاب The Skimm
  • بهترین کتاب Lit Hub
  • بهترین کتاب Lit Reactor
  • بهترین کتاب Indie Next
  • بهترین کتاب LibraryReads
  • بهترین کتاب رادیو نشنال پابلیک
  • بهترین کتاب ماه آمازون
  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز در سال 2018
  • نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب گودریدز در سال 2018

نکوداشت‌های کتاب صوتی اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی

  • داستانی گیرا و تأثیرگذار. (وال استریت ژورنال)
  • جادوی قصه‌گویی بنجامین... کتابی تکان‌دهنده. (واشنگتن پست)
  • این کتاب ده‌ها سال از تاریخ معاصر را مرور می‌کند و به رخدادهای تاریخی همچون بحران ایدز، 11 سپتامبر و... می‌پردازد. اما در اصل کتابی درباره‌ی اراده و سرنوشت است. (The New Yorker)
  • یک درام خانوادگی جذاب. (Esquire)
  • کلوئه بنجامین یک نویسنده‌ی خارق‌العاده است. (لوری مور)
  • این یک رمان ادبی مهیج است، آن‌هم از بهترین نوعش. (ریچارد روسو)
  • رمانی زیبا، اعجاب‌انگیز و بسیار لذت‌بخش. کلوئه بنجامین کتاب تاثیرگذاری نوشته که آدم را سخت به این فکر وامی‌دارد که می‌خواهد با عمرش چه‌کار کند. این کتاب فقط درباره‌ی مردن نیست؛ این کتاب درباره‌ی چگونه زیستن است. (ناتان هیل)
  • اگر کسی مثل من عاشق داستان‌های خانوادگی و روابط خواهر و برادرها باشد، این رمان بهترین چیزی‌ست که می‌تواند بخواند. نگاهی ماندگار و تاثیرگذار به اتفاقی که ممکن است برای هر خانواده‌ای که زیاد می‌داند، بیفتد. نمی‌توانم بگویم چقدر این کتاب خوب است. (کارن جوی فولر)

کتاب صوتی اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید یک رمان پرافتخار و تحسین‌شده را بشنوید، کتاب صوتی اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با کلوئه بنجامین بیشتر آشنا شویم

با وجود نوشتن تنها دو کتاب، او نویسنده‌ای موفق و شناخته شده است که تاکنون کتاب‌هایش افتخارات متعددی را کسب کرده‌اند. رمان‌های بنجامین به 30 زبان زنده ترجمه شده‌اند و همچنین در بسیاری از کشورها از جمله ایران پرفروش بوده‌اند. او دانش آموخته‌ی نویسندگی خلاق از دانشگاه ویسکانسین است. کتاب «آناتومی رویاها» اولین کتاب اوست که همچون اثر بعدی‌اش یعنی کتاب «اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی چطور زندگی می‌کردی» به موفقیت جهانی دست یافت.

در بخشی از کتاب صوتی اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی می‌شنویم

واریا پرسید: «خب چطوری باید ازش وقت بگیریم؟» او که سیزده سالش بود خوب می‌دانست هیچ چیزی مجانی نمی‌شود، گفت: «پولشو از کجا بیاریم؟»

دنیل با جدیت گفت: «من جورش می‌کنم.»

همه‌چیز از این‌جا شروع شد: مثل یک راز، یک کار بزرگ، مثل وقتی مادرشان کلی کار سرشان می‌ریخت و یواشکی توی پله فرار قایم می‌شدند، مثل وقتی از ‌آن‌ها می‌خواست لباس‌ها را پهن کنند یا گربه را از روی لوله‌های پشت فر بیرون بکشند، هروقت با ‌آن‌ها کاری داشت روی تخت دوطبقه ولو می‌شدند و خودشان را به خواب می‌زدند. برای این کار هم کلی پرس‌و‌جو کردند. صاحب فروشگاه لوازم شعبده‌بازی در محله‌ی چینی‌ها درباره‌ی زنی در خیابان هستر چیزهایی شنیده بود. به کلارا گفت که خانه‌به‌دوش است، به همه جای آمریکا می‌رود و کار می‌کند. قبل از این‌که کلارا از مغازه بیرون برود، صاحب مغازه انگشتش را بالا برد، توی ردیف‌های پشتی ناپدید شد و با یک کتاب قطور و بزرگ قطع خشتی به نام کتاب پیشگویی برگشت. تصویر روی جلدش دوازده چشم باز بود که سمبل‌های مختلفی آن را احاطه کرده بودند. کلارا 65 سنت برایش پرداخت و آن را بغل کرد و به خانه برد.

بعضی از ساکنین خیابان 72 کلینتون هم آن زن را می‌شناختند. خانم بلومنستین به سیمون گفت با او در یک میهمانی آن‌چنانی در خیابان پنجاهم آشنا شده. سگ تریر خانم بلومنستین به ایوانچه‌ی جلوی خانه، همان‌جا که سیمون نشسته بود رفت و سنده‌ای به قاعده‌ی یک گلوله انداخت اما خانم بلومنستین به آن دست نزد.

خانم بلومنستین گفت: «فالم رو گرفت و گفت عمرم طولانیه.»

بعد برای تاکید بیشتر به جلو خم شد. نفس سیمون بند آمد؛ دهان خانم بلومنستین بوی بدی می‌داد، انگار هوایی را که نود سال پیش در بچگی به درون کشیده بود الان بیرون داده باشد، گفت: «راستشو بخوای حرفش درست بود.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
51 دقیقه
زن خیابان هستر
40 دقیقه
بخش اول: برقص بچه - قسمت اول
31 دقیقه
بخش اول: برقص بچه - قسمت دوم
11 دقیقه
بخش اول: برقص بچه - قسمت سوم
22 دقیقه
بخش اول: برقص بچه - قسمت چهارم
13 دقیقه
بخش اول: برقص بچه - قسمت پنجم
18 دقیقه
بخش اول: برقص بچه - قسمت ششم
16 دقیقه
بخش اول: برقص بچه - قسمت هفتم
25 دقیقه
بخش اول: برقص بچه - قسمت هشتم
14 دقیقه
بخش اول: برقص بچه - قسمت نهم
6 دقیقه
بخش دوم: پروتئوس - قسمت اول
15 دقیقه
بخش دوم: پروتئوس - قسمت دوم
19 دقیقه
بخش دوم: پروتئوس - قسمت سوم
33 دقیقه
بخش دوم: پروتئوس - قسمت چهارم
28 دقیقه
بخش دوم: پروتئوس - قسمت پنجم
25 دقیقه
بخش دوم: پروتئوس - قسمت ششم
8 دقیقه
بخش دوم: پروتئوس - قسمت هفتم
18 دقیقه
بخش دوم: پروتئوس - قسمت هشتم
19 دقیقه
بخش دوم: پروتئوس - قسمت نهم
16 دقیقه
بخش دوم: پروتئوس - قسمت دهم
16 دقیقه
بخش سوم: بازجویی - قسمت اول
40 دقیقه
بخش سوم: بازجویی - قسمت دوم
40 دقیقه
بخش سوم: بازجویی - قسمت سوم
42 دقیقه
بخش سوم: بازجویی - قسمت چهارم
10 دقیقه
بخش سوم: بازجویی - قسمت پنجم
21 دقیقه
بخش سوم: بازجویی - قسمت ششم
19 دقیقه
بخش سوم: بازجویی - قسمت هفتم
24 دقیقه
بخش سوم: بازجویی - قسمت هشتم
27 دقیقه
بخش چهارم: جای زندگی - قسمت اول
14 دقیقه
بخش چهارم: جای زندگی - قسمت دوم
27 دقیقه
بخش چهارم: جای زندگی - قسمت سوم
18 دقیقه
بخش چهارم: جای زندگی - قسمت چهارم
20 دقیقه
بخش چهارم: جای زندگی - قسمت پنجم
13 دقیقه
بخش چهارم: جای زندگی - قسمت ششم
45 دقیقه
بخش چهارم: جای زندگی - قسمت هفتم
26 دقیقه
بخش چهارم: جای زندگی - قسمت هشتم
18 دقیقه
بخش چهارم: جای زندگی - قسمت نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی
نویسنده
مترجممهسا ملک مرزبان
راویالهام پاوه نژاد
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۷۳۰۰۰ ۵۱,۱۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی

سید جواد دهقانی
۱۴۰۱/۱۱/۵
متاسفانه، از شهرت یک بازیگر خوب، سو استفاده شده است. رشته‌های هنری مختلف، فعالیتهای حرفه‌ای مستقلی هستند که توانایی واستعداد و تلاش یک نفر در یکی از این رشته‌ها، باعث موفقیت او خواهد شد ولی این به معنی آن نیست که یک هنرمند خوب در رشته بازیگری، الزاما می‌تواند در سایر رشته‌های حرفه‌ای هنری، موفق عمل کند.
با تمام احترام برای خانم پاوه نژاد، ایشان در زمینه کتابخوانی بسیار مبتدی عمل کردند و شاید با تمرین و پشتکاری که از ایشان سراغ داریم، در آینده بتوانند راوی خوبی باشند؛ ولی ایشان باید بدانند که روایت یک رمان، هنری است مستقل از بازیگری که احتیاج به تسلط بر روان خوانی، صدا سازی و بسیاری فنون دیگر دارد تا بتواند کتاب را برای شنونده جذاب کند. علی رغم موضوع جذاب کتاب، بدلیل قرائت ناشیانه ایشان، کتاب را نیمه تمام رها کردم. خوانش یکنواخت بدون شخصیت سازی، اشتباه در روان خوانی که موضوع را کاملا از دست شنونده خارج میکرد و احساس بد حماقت از فریب خوردن از تهیه کننده، مانع ادامه کتاب برای من شد.
در بخشی از کتاب، ایشان متن زیر را «بر روی درِ پروانه‌ای بیمارستان که به اتاق.... باز میشد، عبارتهای..... چسبانده شده بود»
به این صورت خواندند: «بر روی درْ، پروانه‌ای بیمارستان که به اتاق.... باز میشد، عبارتهای.... چسبانده شده بود»!!!. این مساله باعث میشود کسی که متن کتاب را نمی‌بیند، مجبور شود چندین بار کتاب صوتی را عقب و جلو کند تا متوجه متن شود و ضمنا پس از آن، دیگر نمیتواند به صحیح خواندن کتاب اعتماد کند. آیا تهیه کننده، حتی یکبار کتاب را شنیده است؟ اگر شنیده، چطور متوجه این اشتباهات فاحش نشده است و اگر نخوانده است، که هیچ. این کتاب یک امتیاز منفی بزرگ برای «نوین کتاب گویا» است.
م مسعودی
۱۴۰۲/۱/۱۳
داستان طولانی و نه چندان جالب که شنیدنش حوصله می‌خواست و من قبل از خواب معمولاً می‌شنیدم پس اجرایش به نظرم سخت‌تر است و خانم پاوه‌نژاد واقعا انرژی گذاشتند برای خواندنش و البته گاهی اشکال هم داشت جای کسره و وقف و.... در خوانش.
زندگی فرزندان یک خانواده در گذر زمان و تصمیماتی که هر کدام برای آینده و
زندگی خود می‌گیرند این که دنبال اهداف شخصی خود بروند یا ملاحظات خانوادکی را هم در تظر بگیرند؟
کلاً اختلاف فرهنگی در فضای داستان و فرهنگ حاکم بر جامعه ما حتی با وجود تفاوت‌هایی که امروز نسبت به گذشته شاهدش هستیم بسیار زیاد است و برای من پیامی به همراه نداشت.
اگر نبود اسم خانم الهام پاوه نژاد هرگز از قسمت دوم و سوم به بعد ادامه نمی‌دادم ولی وقتی استمرار اجرا توسط ایشان را دیدم به امید گشایشی خارج از انتظار ادامه دادم.
در وقت محدودی که همه داریم بهتر است داستان‌ها و کتابهای بهتری بخوانیم و بشنویم.
موفق باشید.
دیانا دیانتی
۱۴۰۱/۸/۲۷
داستان کسالت آور
خوانش خانم پاوه نژاد بعلت اینکه هیچگونه از کارکترهای داستان را به خوبی نشان ندادند (خوانش یکنواخت) داستان را خسته کننده تر کرده
اصلا خوشم نیامد.
فاطمه نیک اندیش
۱۴۰۱/۹/۶
میتونست نگارش بهتری داشته باشه. در کل اینکه هر کدوم از اعضای داستان با دونستن زمان مرگشون خودشون به سمتش رفتن که اگر نمیدونستن قطعا این اتفاقات براشون نمیفتاد و عمرهای طولانی تری داشتن. به نوعی تلقین در هر چیزی رو نشون میده که چقدر میتونه موثر باشه. واقعا قدرت ذهن رو نمیشه دست کم گرفت.
حمیده امینی
۱۴۰۱/۹/۸
خوانش گاها با اشتباهات فاحش همراه بود. کلیت کتاب رو دوست داشتم. ولی کاش قبل از ضبط، هر قسمت اول چند بار خوانده می‌شد. مکث‌های گاها بیجا باعث می‌شد که معنی جمله کاملا عوض بشه. و گاهی سکوت‌های طولانی بین دو جمله باعث می‌شد فکر کنم قطع شده. ولی متن داستان رو دوست داشتم.
شیما مسجدی
۱۴۰۲/۱/۲
بسیار متوسط و سطح پایین بود، خسته کننده و ملال آور
فقط از صدای بازیگر معروف استفاده شده که به جذابیت داستان اضافه کنه که نتیجه‌ی عکس داده.
Sh
۱۴۰۱/۱۱/۱
متاسفانه صدای ایشون اصلا برای خواندن کتاب مناسب نیست خیلی کسل کننده و بدون جذابیت خوانده شد
طیبه موسوی
۱۴۰۱/۱۰/۲
عالی بود خواست خدا بود میخواست چیزی بفهمونه بهم متوجه شدم مرسی از نویسنده و گوینده بابت کتاب
محمد سواری
۱۴۰۱/۱۰/۷
من که خوشم اومد.
میتونه دیدتون رو نسبت به زندگی عوض کنه. کتاب خوبیه
شیوا رضایی
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
کسل کننده بود فقط خوانش خانم پاوه نژاد رسا وخوب بود
جعفر ارجمندی
۱۴۰۱/۹/۶
درود بیست سپاسگزارم از استاد سرکار خانم مهسا مرزبان 🌺🌺🌺
مریم حاجی مهدی
۱۴۰۱/۹/۴
بسیار کتاب دلنشین و خاصی بود بی نظیر و جذاب آگنده از احساس
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی

برای دریافت کتاب صوتی اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.