نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی به افکار بهتری فکر کن - تیبو موریس

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
SoBhAn Rezaei
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
سلام این کتاب را میپسندم چون دانش حرکت کردن به سمت پیشرفت رو به من آموخت
باید دست از شکایت کردن برداشت و فهرستی از مسائل جاری زندگی تهیه کنید و امور زندگی را بنویسید و ببینید کدامشان را می‌توانید تغییر دهید و بهتر انجام دهید
و افکار ناتوان کننده حریف مان نشوند
من این افکار ناتوان‌کننده را به چند دسته اصلی تقسیم کرده‌ام
در واقع باورهای عمیقی هستند که زیربنای بسیاری از افکار ناتوان‌کننده و گاه نقش طعمه را تشکیل می‌دهند. این فراتصورات عبارت‌اند از: شماره ۱ - من کافی نیستم. تصوری که شما به نوعی ناکافی هستید. شماره ۲ - من به اندازه کافی ندارم. اعتقاد به این که شما فاقد منابع، زمان، پول و غیره هستید و کافی نیست. شماره ۳ - من ناتوان و ضعیفم. بر اساس این باور مهم نیست شما چه کسی هستید و چه‌کاری انجام می‌دهید. ۴- من برده عواطفم هستم. زمانی است که بیش‌ازحد احساسات خود را شناسایی می‌کنید و اجازه می‌دهید آن‌ها شما را تعریف کنند. ۵- من بهتر از دیگران هستم. زمانی است که شما خود را برتر از دیگران می‌بینید. شماره ۶- دیگران بهتر از من هستند. زمانی است که خود را کوچک‌تر از دیگران می‌دانید. ۷- من خودآگاه هستم. بر اساس این باور شما خودتان را به خوبی می‌شناسید، درحالی‌که در واقع، بسیاری از ویژگی‌های خود را نادیده می‌گیرید. ۸- موفقیت خارج از کنترل من است. ایده‌ای که موفقیت را تا حدودی غیرقابل دسترس می‌داند زیرا شما فاقد منابع، استعداد، پول و غیره هستید.
این‌ها عادت‌های فکری اشباه هستند که باعث می‌شوند انجام کار‌های بعدی را انجام ندهید
شکایت مشکلات را از بین نمی‌برد اقدام کردن مشکلات را میکاهد
بانوی بهار
۱۴۰۱/۹/۳
در آغاز جذب راهکارهاش شدم ولی اواسط کتاب دیدم نویسنده شیلنگ بسته. نمیدونم شاید چون من زیادی این راهکارای کلیشه یی رو بلدم برام سطحی اومد. این کتاب مناسب نوجوانهاس کلیدی بهشون نشون میده که بتونن دقیقتر تصمیمگیری کنن در زندگی. صداپیشه این کتاب کمی روی اعصابم بود برای همین اسکیپ میکردم بخشهارو که زودتر تموم بشه. مرسی از کتابراه.
کتابراه جان لطفا کتاب داستانهای کودکانه شاد خارجی برامون تهیه کنین فدامدا مرسی
امیرحسین منصور
۱۴۰۱/۸/۲۸
سلام یک کتاب انگیزشی صوتی عالی و تاثیر گذار