نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ابیگیل - ماگدا سابو

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۹/۱۶
هر بار کتابی از ماگدا سابو می‌خوانم یا می‌شنوم باز شگفت زده میشوم. خوشحالم که خیابان کاتالین را هنوز نخوانده‌ام و ناراحت که فعلا اثر دیگری از ایشان به فارسی در دسترس نیست (نمی‌دانم رمان دیگری به جز رمان‌های موجود در کتابراه دارند یا نه؟)
سابو درباره انسان می‌نویسد و درباره روابط انسانی آنچه در قصه‌های او بیشترین اهمیت را دارد روح بشری است و تاثیری که از افراد و حوادث می‌پذیرد. شاید در این رمان نسبت به رمان‌های ترانه ایزا و در با حوادث بیشتر و مهیج تری رو به رو باشیم ولی اهمیت این اتفاقات در اثری است که بر روی زندگی و روحیات افراد و به خصوص گینا می‌گذارد.
البته سابو در این رمان ثابت می‌کند در کنار هم چیدن وقایع و چفت و بست دادن به آن‌ها بسیار چیره دست است به گونه‌ای که اتفاقی خلق الساعه را در داستان شاهد نیستیم و کد گذاری‌ها بسیار دقیق است به صورتی که تا انتها همه چیز مثل پازلی مرتب می‌گردد.
قصه ابیگیل به ما می‌گوید چونه گاهی هیچ چیز آنگونه که می‌اندیشیم نیست و به نظرم در این داستان پدر جایگاه خداگونه و ابیگیل حکم فرشته مراقب را دارد که گینا را به سوی سرنوشتی سوق می‌دهند که اگرچه پسند او نیست ولی در نهایت به نفعش است.
روایت اثر بسیار خوب بود طوری که حالا دیگر تصور داستان‌های سابو بدون صدای خانم حداد سخت است.
با سپاس از کتابراه
محمودی
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
سلام کتاب بسیار جالب و جذابی بود. واضح بیان می‌کرد که نهادینه شدن اخلاق و ایمان در وجود انسان نیازمند آگاهی و تفکر عمیق در باب مسائلی چون دین و مذهب (برای هرگونه رنگ و نژاد و کشور و... )، روابط اجتماعی و عاطفی بین افراد می‌باشد وصرفا انجام عبادات ظاهری که بدون اندیشیدن باشد و فقط ظاهری قشنگ و آرام داشته باشند راه به جایی نمی‌برند. اگر اخلاق در وجود انسان جای بگیرد بخشیدن و اغماض بعضی رفتارها و نداشتن قضاوت‌های بی مورد آسان ترمی گردد چیزی که در قسمت‌های مختلف کتاب به طور واضح بیان گردید. صدای راوی هم بسیارعالی و دلنشین بود. تشکر فراوان از تمام کسانی که زحمت کشیدند. 🌺🌺نکته مهم در ضبط صدا: پایان هر بخش ناتمام می‌ماند که امید هست در ارائه کارهای بعدی این مشکل بر طرف گردد.
Leila Arefi Arefi
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
سلام به دوستان کتابراهی
کتتب صوتی ابیگل در دوران جنگ جهانی در مجارستان روایت شده. نقش اول کتاب دختری بنام گینا هستش که توسط پدرش برای امینت جانی به مدرسه شیانه روزی مذهبی فرستاده میشه.
ابیگل اسم مجسمه ایی هستش تو باغچه مدرسه از قدیم الایام ساخته شده بوده و دخترای مدرسه اعتقاد دارن که ابیگل همیشه مواظبشون هست و گاهی حتی معجزه‌هایی هم انجام میده. گینا اصلا نمیتونه مدرسه و فضای خشک و بی روحش رو تحمل کنه تا اینکه در دیدار حضوری با پدرش به راز بزرگی پی میبره.
Mahboobe Momeni
۱۴۰۱/۱۱/۸
کتاب رو دوست داشتم. اونطور که فکر میکردم کشش نداشت ولی خسته کننده هم نبود. صدای راوی عالی بود.
مونا مه پیکران
۱۴۰۱/۱۰/۳
اصلا کتاب خوبی نبود؛ ارزش خوندن نداره؛ معلوم نشد اخرش چی میشه؛ قیمت ش هم زیاد بود
maryam arab
۱۴۰۱/۹/۱۹
کتاب دوست داشتنی و جذاب، البته الان تا نصفه خوندم ولی خیلی خوشم آمده