معرفی و دانلود کتاب صوتی ابیگیل

عکس جلد کتاب صوتی ابیگیل
قیمت:
85000 تومان - 8.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ابیگیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ابیگیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ابیگیل

پرطرفدار‌ترین رمان نویسنده‌ی نامدار مجارستانی، ماگدا سابو. کتاب صوتی ابیگیل یک رمان ماجراجویانه درباره‌ی دختر نوجوانی است که در طول جنگ جهانی دوم به مدرسه‌ای مذهبی در شرق مجارستان فرستاده می‌شود. این کتاب در سال 2005 به‌عنوان ششمین رمان محبوب در مجارستان انتخاب شد.

درباره‌ی کتاب صوتی ابیگیل

گینا، شخصیت اصلی کتاب صوتی ابیگیل (Abigél)، دختری چهارده‌ساله است که مادرش را در کودکی از دست داده و با پدرش زندگی می‌کند. پدر گینا یک ژنرال کارکشته است که سال‌ها تنها دخترش را در ناز و نعمت بزرگ کرده است و از داشتن فرزندی چنین باهوش و بااراده به خودش می‌بالد. رمان در بحبوحه‌ی سال‌های جنگ جهانی دوم روایت می‌شود. مدیر مدرسه‌ی گینا با آغاز جنگ بالاجبار مجارستان را ترک می‌کند و ژنرال تصمیم می‌گیرد دختر عزیزدردانه‌اش را در سال 1943 بدون هیچ توضیحی، به آکادمی اسقف ماتولا، یک مدرسه‌ی شبانه‌روزی قدیمی و سنتی مذهبی در شرقی‌ترین نقطه‌ی مجارستان بفرستد.

دنیای بسته‌ی مدرسه‌ی ماتولا، گینا را که به آزادی و استقلال عادت دارد، مجبور می‌کند تا علی‌رغم میل شخصی‌اش از زندگی قبلی خود دست بکشد. قوانین سختگیرانه، آموزش دیدن توسط مبلغان کلیسا، چالش‌های فراوان در میان دانش‌آموزان و همچنین زندگی پرهیزگارانه در آن شهر مذهبی که از خانه‌ی گینا کیلومترها فاصله دارد، او را به ملال و خشمی بی‌اندازه دچار می‌کند.

گینا با هم‌مدرسه‌ای‌هایش می‌جنگد، علیه معلمانش شورش می‌کند و خود را کاملاً طردشده و جداافتاده می‌بیند. او در محل زندگی جدیدش با هیچ چیز احساس قرابت ندارد و از این غربت به ابیگیل افسانه‌ای پناه می‌برد؛ مجسمه‌ی زنی با کوزه‌ای در دست که در حیاط مدرسه ایستاده است و می‌گویند اگر در پیشگاه او دعا کنید و از او چیزی بخواهید، دست رد بر سینه‌ی شما نخواهد زد. و این آغاز ماجراجویی‌هایی است که در این کتاب صوتی می‌شنوید. آیا ابیگیل افسانه‌ای خواهد توانست برای گینای نوجوان کاری کند؟

نشر صوتی شرکت توسعه‌ی محتوای لحن دیگر با همکاری انتشارات بیدگل، ترجمه‌ی نصراله مرادیانی را از این اثر در قالب کتاب گویا تهیه و منتشر نموده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی ابیگیل

  • سومین رمان محبوب مجارستانی در فهرست Big Read
  • برگزیده‌شده به‌عنوان ششمین رمان محبوب در مجارستان در سال 2005
  • نامزد جایزه وارویک برای زنان در بخش ترجمه در سال 2020

اقتباس‌های کتاب صوتی ابیگیل

این رمان برای نخستین بار در سال 1970 منتشر شد. هشت سال بعد یک سریال تلویزیونی با اقتباس از این کتاب ساخته شد و همچنین در سال 2008 اقتباسی نمایشی و موزیکال از آن به روی صحنه‌ی تئاتر رفت.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ابیگیل

  • روایتی تنش‌آمیز و صمیمی که بی‌گناهی جوانی را که در دام تهدیدی مهلک افتاده است، به طرز درخشانی به تصویر می‌کشد. ماگدا سابو با نثری جادویی در این اثر خود حماقت بشری را بازگو می‌کند؛ حماقتی که از مقابل چشمان روشن یک نوجوان 14 ساله گذر می‌کند. (آنا موندو، وال‌استریت ژورنال)
  • فضایی افسونگرانه در مدرسه وجود دارد. عنوان کتاب از مجسمه‌ای گرفته شده است که ظاهراً خواسته‌های دانش‌آموزان را برآورده می‌کند. و همین سبب می‌شود که گینا ماجراجویی‌هایش را آغاز کند. برخی از کارهای او کاملاً خنده‌دارند و برخی دیگر اشکتان را درخواهند آورد. (جان پاورز، NPR’s Fresh Air)
  • رمانی لذت‌بخش که زندگی شخصیت اصلی آن در سال‌های دوران بلوغ می‌گذرد. گینا یادآور «اِما» ی جین آستن است. سابو بینش‌های روان‌شناختی را که خواننده از رمان دیگرش با نام «در» دریافت می‌کند، با کنشی که بیشتر شبیه اتفاقات جهان هری پاتر است، جفت می‌کند. گینا یکی از بهترین کاراکترهایی است که ماگدا سابو خلق کرده است. (هفته‌نامه‌ی ناشران)
  • یک نوجوان سرکش که در طول جنگ جهانی دوم در یک مدرسه‌ی شبانه‌روزی زندانی می‌شود و در مواجهه با اسرار، دروغ‌ها و خطرات بسیاری قرار می‌گیرد. سؤالات اخلاقی زیربنای این معمای فریبنده را تشکیل می‌دهند. (Kirkus)

کتاب صوتی ابیگیل برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های ماجراجویانه‌ی رده‌ی سنی نوجوانان علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی ابیگیل شما را هیجان‌زده خواهد کرد.

با ماگدا سابو بیشتر آشنا شویم

به‌تعبیر NYRB (باشگاه معرفی کتاب نیویورک)، ماگدا سابو (Magda Szabó) برجسته‌ترین نویسنده‌ی زن مجارستانی است. او در زمینه‌های متنوعی از جمله نگارش رمان، داستان، نمایشنامه، شعر، جستار و پژوهش به خلق آثاری ماندگار پرداخته است. او در طول عمر خود به دلایل سیاسی با حکومت مجارستان درگیر بود و این درگیری تا به‌حدی پیش رفت که دولت یکی از جوایز سابو را به‌دلیل اقدامات شورشگرانه از او پس گرفت. آثار سابو تا کنون در بیش از 40 کشور و به زبان‌های بسیاری ترجمه و منتشر شده است. او در سال 2003 جایزه‌ی ادبی فرانسوی Prix Femina Étranger را برای بهترین رمان خارجی از آن خود کرد. «ترانه‌ی ایزا»، «خیابان کاتالین» و «ابیگیل» از دیگر آثار ماگدا سابو هستند که به فارسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی ابیگیل می‌شنویم

در 29 نوامبر، از آن‌جا که هرگز به آن‌ها اجازه نمی‌دادند برای فهمیدن اسم شوهر آینده‌شان دلمه یا قالب سربی درست کنند، بچه‌ها به این نتیجه رسیدند که لااقل می‌توانند ستاره‌های کاغذی درست کنند. از بین رسوم شب قدیس اندریاس قالب‌گیری تنها رسمی بود که گینا با آن آشنا بود. هیچ‌وقت درباره‌ی رسمی که در آن کوفته‌ها را لای کاغذی می‌پیچیدند چیزی نشنیده بود. اولین کوفته که به سطح آب جوش می‌آمد اسم مورد نظر هم تویش بود. یا درباره‌ی روش ستاره‌های کاغذی. روی پنج‌تا از شش گوشه‌ی ستاره اسم همه‌ی رقبای فرضی را می‌نوشتی و آخری را خالی می‌گذاشتی و به تقدیر می‌سپردی برایت کسی را بفرستد که تا آن موقع ندیده‌ای. گینا نگران ایده‌ی استفاده از اسامی آدم‌های واقعی روی ستاره‌ی خودش بود ولی اولا خاطرجمعش کرد. بقیه هم به‌جز اسم کولمر اسم برازنده‌ی دیگری می‌نویسند و باقی گوشه‌ها را هم با اسم پسرهایی پر می‌کنند که خیلی دوستشان دارند. باید ستاره‌ات را می‌گذاشتی زیر بالشت، شب یکی از گوشه‌هایش را پاره می‌کردی و فقط موقع صبح نگاه می‌کردی ببینی قدیس اندریاس چه کسی را برایت در نظر گرفته.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه - یک
نمونه - دو
1 دقیقه
متن پشت جلد - یک
1 دقیقه
متن پشت جلد - دو
16 دقیقه
مقدمه
27 دقیقه
فرستادن گینا به مدرسه‌ی شبانه‌روزی
32 دقیقه
آکادمی اسقف ماتولا
36 دقیقه
آشنا شدن با آدم‌ها
26 دقیقه
افسانه‌ی ابیگیل
40 دقیقه
آکواریوم و یک خیانت
39 دقیقه
مطرود
28 دقیقه
آماده شدن گینا برای فرار
58 دقیقه
در خانه‌ی میتسی هورن موقع فرار
35 دقیقه
بیچارگی جناب ژنرال
29 دقیقه
در کافه‌قنادی هایدا
36 دقیقه
مجسمه به حرف می‌آید
36 دقیقه
تمرین مقابله با حمله‌ی هوایی
51 دقیقه
گشت و گذار بیرون شهر
37 دقیقه
کاریکاتورها
29 دقیقه
دیدار با کونیگ و پیغامی دیگر از ابیگیل
30 دقیقه
حمله به آکواریوم، خداحافظی جناب ژنرال
39 دقیقه
مراسم روز سن‌نیکلاس
53 دقیقه
مدارک شناسایی
58 دقیقه
کریسمس
40 دقیقه
قرار ملاقات شبانه
48 دقیقه
مبارز سیاسی آرکاد
28 دقیقه
فری کنتس در ماتولا
55 دقیقه
روز قدیس گدئون
46 دقیقه
ابیگیل

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ابیگیل
نویسنده
مترجمنصراله مرادیانی
راویفروغ حداد
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
85000 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ابیگیل

بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۹/۱۶
هر بار کتابی از ماگدا سابو می‌خوانم یا می‌شنوم باز شگفت زده میشوم. خوشحالم که خیابان کاتالین را هنوز نخوانده‌ام و ناراحت که فعلا اثر دیگری از ایشان به فارسی در دسترس نیست (نمی‌دانم رمان دیگری به جز رمان‌های موجود در کتابراه دارند یا نه؟)
سابو درباره انسان می‌نویسد و درباره روابط انسانی آنچه در او
قصه‌های بیشترین اهمیت را دارد روح بشری است و تاثیری که از افراد و حوادث می‌پذیرد. شاید در این رمان نسبت به رمان‌های ترانه ایزا و در با حوادث بیشتر و مهیج تری رو به رو باشیم ولی اهمیت این اتفاقات در اثری است که بر روی زندگی و روحیات افراد و به خصوص گینا می‌گذارد.
البته سابو در این رمان ثابت می‌کند در کنار هم چیدن وقایع و چفت و بست دادن به آن‌ها بسیار چیره دست است به گونه‌ای که اتفاقی خلق الساعه را در داستان شاهد نیستیم و کد گذاری‌ها بسیار دقیق است به صورتی که تا انتها همه چیز مثل پازلی مرتب می‌گردد.
قصه ابیگیل به ما می‌گوید چونه گاهی هیچ چیز آنگونه که می‌اندیشیم نیست و به نظرم در این داستان پدر جایگاه خداگونه و ابیگیل حکم فرشته مراقب را دارد که گینا را به سوی سرنوشتی سوق می‌دهند که اگرچه پسند او نیست ولی در نهایت به نفعش است.
روایت اثر بسیار خوب بود طوری که حالا دیگر تصور داستان‌های سابو بدون صدای خانم حداد سخت است.
با سپاس از کتابراه
محمودی
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
سلام کتاب بسیار جالب و جذابی بود. واضح بیان می‌کرد که نهادینه شدن اخلاق و ایمان در وجود انسان نیازمند آگاهی و تفکر عمیق در باب مسائلی چون دین و مذهب (برای هرگونه رنگ و نژاد و کشور و... )، روابط اجتماعی و عاطفی بین افراد می‌باشد وصرفا انجام عبادات ظاهری که بدون اندیشیدن باشد و فقط ظاهری قشنگ و آرام داشته باشند راه به جایی نمی‌برند. اگر اخلاق در وجود انسان جای بگیرد بخشیدن و اغماض بعضی رفتارها و نداشتن قضاوت‌های بی مورد آسان ترمی گردد چیزی که در قسمت‌های مختلف کتاب به طور واضح بیان گردید. صدای راوی هم بسیارعالی و دلنشین بود. تشکر فراوان از تمام کسانی که زحمت کشیدند. 🌺🌺نکته مهم در ضبط صدا: پایان هر بخش ناتمام می‌ماند که امید هست در ارائه کارهای بعدی این مشکل بر طرف گردد.
Leila Arefi Arefi
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
سلام به دوستان کتابراهی
کتتب صوتی ابیگل در دوران جنگ جهانی در مجارستان روایت شده. نقش اول کتاب دختری بنام گینا هستش که توسط پدرش برای امینت جانی به مدرسه شیانه روزی مذهبی فرستاده میشه.
ابیگل اسم مجسمه ایی هستش تو باغچه مدرسه از قدیم الایام ساخته شده بوده و دخترای مدرسه اعتقاد دارن که ابیگل همیشه
مواظبشون هست و گاهی حتی معجزه‌هایی هم انجام میده. گینا اصلا نمیتونه مدرسه و فضای خشک و بی روحش رو تحمل کنه تا اینکه در دیدار حضوری با پدرش به راز بزرگی پی میبره.
Mahboobe Momeni
۱۴۰۱/۱۱/۸
کتاب رو دوست داشتم. اونطور که فکر میکردم کشش نداشت ولی خسته کننده هم نبود. صدای راوی عالی بود.
مونا مه پیکران
۱۴۰۱/۱۰/۳
اصلا کتاب خوبی نبود؛ ارزش خوندن نداره؛ معلوم نشد اخرش چی میشه؛ قیمت ش هم زیاد بود
maryam arab
۱۴۰۱/۹/۱۹
کتاب دوست داشتنی و جذاب، البته الان تا نصفه خوندم ولی خیلی خوشم آمده
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ابیگیل

برای دریافت کتاب صوتی ابیگیل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.